Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

 
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
Oud 6 april 2017, 17:59   #1
Bas111
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2017
Berichten: 1
Geslacht:
Diffuse haaruitval van lichaamsbeharing na ijzerkuur

Hallo allemaal,

Mijn haaruitval begon in mei 2013 na het volgen van een suiker en zuivel vrij paleo dieet aangevuld met een reeks supplementen. Na 4 maand begon het op mijn hoofd erg te jeuken en pijn te doen, waarna mijn haar met constante hoeveelheid diffuus uitviel. Na het stoppen van dit dieet en de supplementen is dit is nooit meer gestopt. Mijn bloedwaarden waren goed en zowel de huisarts als dermatoloog konden de haaruitval niet verklaren.

In de zomer van 2015 begon ik mij toch zorgen te maken over mijn haar. Mijn haarlijn bleef hetzelfde maar het haar dat terug groeide was dunner dan voorheen. Verder had ik last van seborrisch eczeem en mijn nagels begonnen van vorm te veranderen. Ik zocht contact met een tricoloog in Australie die mogelijk wel wist wat er aan de hand was. Na uitgebreid bloedonderzoek schreef zij een aantal erg dure supplementen voor, aangevuld met minoxidil en een aantal andere topicals. Zo'n 4 maanden lang heb ik deze behandeling toen voortgezet zonder resultaat. Ik verloor evenveel haar als voorheen.

Ik kon mij herinneren dat in ons skype gesprek het haar opviel dat mijn ferritine relatief laag was (63ug/L) en dat zij deze graag minstens 'halfway' de referentiewaarden zag. Wanhopig als ik was ben ik toen op eigen initiatief een ijzerkuur gestart van 2x daags 305mg ferrofumaraat. Na een aantal weken slikken werd ik ziek, zat behoorlijk onder de eczeem en begon ook lichaamshaar te verliezen. De huisarts stemde in met bloedprikken. Mijn CRP was verhoogd, evenals het totaal aantal leukocyten, erytrocyten en Hb. Verder kon niks geks worden gezien. Na stoppen met het slikken van ijzer werd de eczeem een stuk beter en was ik ook niet ziek meer. Het uitvallen van lichaamshaar ging echter gewoon door en vindt nu over het hele lichaam plaats. Ik verlies borsthaar, schaamhaar, okselhaar maar ook wenkbrauwen, baard, armhaar, beenhaar en zelfs neusharen laten makkelijk los en worden significant dunner. Toen het begon kon nog een wat langere haarwortel worden gezien (anageen?) maar inmiddels laat net zoals de haren op het hoofd al het haar dat loskomt een witte kleine telogene haarwortel zien.
Ik vroeg me af of er meerdere mensen zijn die iets soortgelijks hebben meegemaakt waarbij het ooit is verbeterd of gestopt?
Omdat het mij behoorlijk van mijn studie en werk afhoudt heb ik voor nu een afspraak gemaakt bij de Intermedica kliniek.

Ik hoor graag van jullie.
Bas111 is offline   Met citaat reageren
 

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.