Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Overige behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 december 2015, 14:39   #16
RonaldB
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 mei 2015
Berichten: 68
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door YannickUA Bekijk bericht
Wij in de farmacie spreken altijd van langdurig gebruik wanneer de medicatie ononderbroken langer dan 2 jaar wordt ingenomen. In die artikels zullen ze inderdaad bedoelen langer dan 10 jaar.
Prostaatkanker is een kanker die héél traag groeit en meestal zonder echt opvallende symptomen. Deze vorm van kanker is er een die bijna uitsluitend voorkomt bij iets oudere mannen (>40 jaar). Echt voorkomen kun je niet, maar wel is bewezen dat gezond eten en regelmatig ejaculeren de kans sterk vermindert. Van zware vormen van kanker is nog niet veel over bekend, maar er zijn aanwijzingen dat medicijnen die 5-alfa-reductase remmen, de kans op zware vormen vergroot. Nu goed, hoe groot die kans is moet de wetenschap in de toekomst uitwijzen. Wie weet help ik dat wel mee onderzoeken over een paar jaar, wanneer ik afgestudeerd ben als biomedisch apotheker.
Toch denk ik wel dat dutasteride, dat de werking van 5-alfa-reductase (en dus de omzetting testosteron -> DHT) bijna volledig remt, op een termijn van >10 jaar nadelige gevolgen kan hebben. Zoals alle medicijnen die de hormoonbalans voor lange tijd verstoren. Grappig eigenlijk dat een medicijn uitgevonden om prostaatvergrotingen te bestrijden, ook de kans op maligne prostaatcarcinoom kan vergroten. Juist hetzelfde is bvb melatonan, een medicijn uitgevonden om melanomen (huidkanker dat uitgaat van pigmentcellen) te bestrijden, bleek na veelvuldig gebruik de kans op huidkankers juist te verhogen. :p

Nu goed, moesten er echt rechtstreekse gevolgen verbonden zijn aan dutasteride had men dit al sneller gevonden. Nu zal de kans op het krijgen van prostaatkanker mogelijks maar met een kleine factor vergroten.
Toch zou ik het gebruik niet blijven opdrijven moest je niet direct resultaat zien, maar blijven bij de laagst aanbevolen dosering.


Hallo YannickUA,

Weet jij als student farmacie ook waarom de fabrikanten
niet in hun bijsluiter vermelden dat het de kans op
zware vormen van prostaatkanker vergroot?

Als er al artikelen over geschreven zijn dan lijkt het
me toch belangrijk voor fabrikanten om te onderzoeken
voordat het wordt voorgeschreven voor vergrote prostaten.
RonaldB is offline   Met citaat reageren
Oud 17 december 2015, 20:51   #17
YannickUA
Student farmacie
 
YannickUA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2015
Berichten: 264
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RonaldB Bekijk bericht
Hallo YannickUA,

Weet jij als student farmacie ook waarom de fabrikanten
niet in hun bijsluiter vermelden dat het de kans op
zware vormen van prostaatkanker vergroot?

Als er al artikelen over geschreven zijn dan lijkt het
me toch belangrijk voor fabrikanten om te onderzoeken
voordat het wordt voorgeschreven voor vergrote prostaten.
Omdat dat nog niet met zekerheid te wijden is aan het gebruik van dutasteride of finasteride. Er zijn aanwijzingen, maar die waren er alleen op lange termijn. Even goed kunnen de mensen die fina/dutasteride slikken die prostaatkanker ontwikkeld hebben door iets anders. Misschien is hun levensgewoonte veel slechter, hebben ze minder zaadlozingen (lange seksuele inactiviteit vergroot de kans ook), roken ze, hebben ze ooit een soa gehad, ..
Niets is zo moeilijk als achterhalen wat op lange termijn door iets veroorzaakt wordt.

Men zet enkel maar iets in de bijsluiter als men er 100% zeker van is. Dutasteride is trouwens niet goedgekeurd om levenslang te gebruiken, dus men tast nog volledig in het donker wat betreft bijwerkingen.

Laatst gewijzigd door YannickUA; 17 december 2015 om 20:53
YannickUA is offline   Met citaat reageren
Oud 22 december 2015, 11:37   #18
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
een laserhelm werkt wel hoor , maar het probleem is dat veel fabrikanten zich enkel focussen op de minimum laser straling dat nodig is, en ook om de kosten te drukken, vandaar dat de meeste betaalbare commerciele helmen onder de 1000€ slechts 80 lasers bevatten..

80 lasers is echt niet veel hoor, ik heb ooit zo een helm gemaakt met verschuibare zone , en die moest je 3 zones met stralen voor je de hele bovenkant gedaan had , dus 80 verspreid is eigentlijk te weinig , ik heb dit ook aangekaart op amerikaanse forums maar daar zagen ze het precies als een aanval op theradome , enja dacht ik van : ok fuck it , toon jullie resultaten dan maar eens later...

die dat ik bouw zijn 220 - 300 lasers en gefocust... zit je al aan de power van grote clinic lasers en die zijn niet gefocust , dus nog zwakker
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2015, 18:57   #19
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
@Wesley,
bedankt voor je informatieve bericht, ik ben weer extra overtuigd dat iets zoals de Theradome een verkeerde keuze is om mij voor die prijs eraan te wagen. Verder beschrijf jij dat een goede vorm van LLLT wel een extra kan zijn. Dan zou ik best zo`n goede vorm van LLLT graag ooit aan mijn lijstje willen toevoegen.

Ik zou verder benieuwd zijn hoe men over de Hairmax LaserBand 82 denkt?
Deze leek mij iets beter door de bocht, al is deze voor mij ook best prijzig.
Laatstgenoemde product is rond de 700 euro en dat heb ik nu niet op zak

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?p=388821
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2016, 14:53   #20
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
voor een goed werkende helm ga je rond of over de 1000 € zitten vrees ik
zeker commercieel toestel...
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2016, 15:27   #21
Robert M
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 november 2012
Berichten: 49
Ik heb ooit de Igrow laserhelm aangekocht en deze vervolgens negen maanden lang gebruikt. Helpt geen zak! Een complete scam als je het mij vraagt.

Dat kreng ligt nu stof te vergaren in m'n kast, maar heeft me wel € 800 gekost!

Je kunt hem wel nog gebruiken als koptelefoon en hij schijnt ook het genezingsproces te versnellen na een haartransplantatie.
Robert M is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2016, 00:41   #22
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Respect voor je bericht, Robert. Man, dat klinkt wel even als klote zooi voor die bedrag.
Gelukkig helpt het wel de proces na een HT te versnellen, dan heeft het deels nog wel nut gehad.

Zelf leek het mij in het begin ook een verlangen om die laserhelm te hebben. Maar de keer
op keer negatieve reacties onderstrepen dat het niet doorgaat. Ik leef immers van een uitkering
en die is helaas niet van het koninklijke huis.

Gerust dat er werkende laser methodes zijn, zoals Wesley en ook Yannick al aangaf, maar dan ligt
de realiteit vast ook stukken boven de 1000 euro. Dat wordt een bank overvallen!
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2016, 10:35   #23
Robert M
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 november 2012
Berichten: 49
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 123hallo Bekijk bericht
Respect voor je bericht, Robert. Man, dat klinkt wel even als klote zooi voor die bedrag.
Gelukkig helpt het wel de proces na een HT te versnellen, dan heeft het deels nog wel nut gehad.

Zelf leek het mij in het begin ook een verlangen om die laserhelm te hebben. Maar de keer
op keer negatieve reacties onderstrepen dat het niet doorgaat. Ik leef immers van een uitkering
en die is helaas niet van het koninklijke huis.

Gerust dat er werkende laser methodes zijn, zoals Wesley en ook Yannick al aangaf, maar dan ligt
de realiteit vast ook stukken boven de 1000 euro. Dat wordt een bank overvallen!
Misschien moeten we samen een bank overvallen. Ik zal chauffeur zijn, jij mag naar binnen gaan.

Even serieus nu. Ik heb de Igrow gekocht omdat ik overal heb gelezen dat hij is goedgekeurd door de FDA. Daarom ging ik er van uit dat hij wel zou werken.

Ik heb de Igrow gedurende negen maanden één keer om de twee dagen gebruikt, maar ik heb daar nooit enig effect van gezien.

Je moet die helm telkens gedurende 25 minuten op je hoofd houden. Op den duur wordt dat een sleur en toen ik na negen maanden nog steeds geen vooruitgang zag heb ik het maar voor bekeken gehouden.

Het is jammer van die € 800, maar toch heb ik er geen spijt van. Wie niet waagt niet wint!

Op youtube heb ik verschillende filmpjes gezien van mensen die hun haaruitval lieten behandelen door zo'n heel groot lasertoestel en daar mooie resultaten mee boekten. Geen idee in hoeverre alles wat je daar te zien krijgt geloofwaardig is.
Robert M is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2016, 23:11   #24
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Top aanbieding!
Voor 25 euro heb je nu ook een lazerhelm, wees er snel bij:

De Lazerhelm die wel werkt!!!
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2016, 05:30   #25
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Grapjurk

Erg late reactie; ik kom te weinig op dit hoekje van het forum. Tikje cynisch geworden door te vaak veelbelovende ontwikkelingen zien 'vervagen', vrees ik.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.