Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 juli 2017, 01:00   #1
vanessa91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2016
Berichten: 5
Geslacht:
Question oestrogeenlevels pil / geen pil

Hoi allemaal,

Ik ben twee jaar geleden met de pil gestopt en had enorme haaruitval. Dit was langzaam begonnen (4 jaar geleden) toen ik de pil slikte, maar toen ik stopte vloog het er aan alle kanten uit. (ik ben 25 jaar).

Nu heb ik ergens gelezen dat de oestrogeenlevels in de pil veel lager zijn dan wat een vrouw tijdens de eisprong aan oestrogeen in haar lichaam heeft en dat de pil je in een soort kunstmatige overgang brengt en dat je dus veel lagere oestrogeenlevels hebt dan zonder pil.

Ik vroeg mij of hoe het zit met oestrogeenlevels in pil vs oestrogeenlevels zonder pil. Als je bijv de Yasmin of Diane 35 slikt, heb je dan meer oestrogeen in je lichaam dan wat je tijdens de eisprong zonder pil bereikt?
Natuurlijk is het verschil dat je met de pil een constante toevoer van oestrogeen krijgt en dat het meer schommelt zonder pil, maar mijn vraag gaat echt over het verschil in het maximale niveau van oestrogeen.


Het is misschien een beetje een rare vraag, maar ik ben ietwat radeloos. Vooral als ik kijk naar mijn moeder, die jarenlang een pil heeft geslikt met veel oestrogenen, en meer haar heeft dan ik. Ik las dat de oestrogenen in de pil zijn verlaagd vanwege gezondheidsrisico's, dan vraag ik mij of die verlaging heeft geleid tot meer haaruitvalklachten bij jonge vrouwen...

Dit is totaal niet berust op wetenschappelijk onderzoek, het is gewoon een vraag wat in mijn hoofd blijft rondspoken.


Ik hoop dat iemand mij kan helpen met deze vraag
vanessa91 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2017, 20:50   #2
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Pfoe goede vraag. Ook al krijg je antwoord op de vraag via dit forum, het onderliggende probleem en de daadwerkelijke oorzaak van je haaruitval zullen nooit boven tafel komen.

Je zit met een probleem dat je zelfvertrouwen en vrouwelijkheid beïnvloed. Ik zou dit probleem voorleggen aan je huisarts, en eventueel een verwijzing regelen naar een gynaecoloog. Dit zijn wel zorgen die je het beste snel kunt aanpakken. Anders kost het je veel energie, stress, en nog meer haren.
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.