Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 september 2015, 16:45   #16
Pie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 augustus 2015
Berichten: 14
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anonymous1 Bekijk bericht
Het is niet mijn bedoeling om haar zwart te maken en zo oppervlakkig over te komen. Ik wil gewoon meegeven waar mijn probleem zit bij haar. Mijn verwoording was inderdaad vrij fout, heb je gelijk in Agatha. Ze is echt geen lelijk meisje. Van gezicht is zij gewoon niet het type waar ik normaal op val. Ik worstel nu met het feit, is uiterlijk wel o zo belangrijk? Zelf zal ik er ook niet mooier op worden en heb ik ook mijn kwaal.
Het besef komt nu dat we beide alleen of samen verder moeten. Dat ik een keuze zal moeten maken. Door heel deze situatie ben ik gewoon ingestort (het gaat nu al iets beter). Ze laat mij zeker niet koud, dat merk ik nu. Het zal mij zeer zwaar vallen om haar te moeten laten gaan als ik hiervoor kies. Een meisje met dergelijk karakter zal ik niet snel meer tegenkomen vrees ik. Ik zal er alleen voor staan en zal haar warmte, liefheid, aanwezigheid, enz. missen.

Ik zit nu in een tweestrijd.
Of ik kies voor haar en ben misschien heel mijn leven gelukkig met iemand die mij door en door kent, die al weet heeft van mijn haaruitval en dit ook accepteert. Misschien dat ik dan op verloop van tijd besef dat uiterlijk niet alles is en accepteer ik eindelijk mijn haaruitval. Het is natuurlijk ook mogelijk dat het uiterlijk mij toch te hard stoort. Dan zijn we beide niet alleen tijd kwijt maar ook misschien onze vriendschap. Ik vrees dat dit zal overkomen, zowel voor mezelf als voor haar, alsof ik haar 'gebruikt' heb.

Of ik kies toch niet voor haar, blijf nog geruime tijd alleen, verlies mijn haar, zal het hier enorm moeilijk mee hebben (wat zeker zal zijn) en kan nog enkel bij echt lelijke en wanhopige vrouwen terecht. Zeker op mijn jonge leeftijd is een meisje niet op zoek naar een jongen die al kaal is. Hier heb ik dus bang voor. Ik zal mezelf dan verwijten dat ik niet voor haar heb gekozen. De wat oudere en meer volwassen vrouwen hebben hier dan weer minder een probleem mee. Die hebben al meer meegemaakt en zijn vooral op zoek naar het innerlijke (al blijft uiterlijk een belangrijke factor). Dit is het doemscenario, maar wel een scenario dat in mijn geval zeer goed mogelijk is. Ik ben niet de gladde jongen die snel naar een meisje toestapt. Dit is ook deels te wijten aan mijn karakter maar ook aan mijn lager zelfbeeld door o.a. acne in mijn jeugd en de haaruitval nu. Gedurende de 2 jaar van hechte vriendschap heb ik nooit nood gehad aan een vriendin. Ik had iemand waar ik alles mee deelde dus waarom zou ik dan moeite doen bij andere meisjes?
Natuurlijk is het ook mogelijk dat ik wel nog een meisje vind dat volledig mijn type is en waar ik wel stapel verliefd op ben. Al heb ik voor dit scenario zeker niet veel hoop meer. Mijn zelfvertrouwen is al vrij laag en dat zal er niet op beteren met een kale kop.

Tot slot vind ik het dan ook weer niet heel juist om rekening te houden met mijn haarverlies in de keuze van een relatie... . Toch zal dit een probleem blijven dat ik mijn hele leven zal meedragen (en dit deels zal bepalen) en zal dit probleem steeds zwaarder worden. Eigenlijk is dit een gewoon een hele kwestie van psychologisch 'op zeker spelen' of niet.

Ik was ook niet meteen halsoverkop verliefd op mijn vriendin, terwijl zij dit wel op mij is, maar dit is gegroeid. Ik maakte mij in het begin zorgen dat ze misschien zwaar zou worden omdat ze iets bredere heupen heeft, maar dit is helemaal geen issue meer. Mijn haarlijn schuift ook op en ik krijg ook inhammen, maar zij houdt van mij en wilt met mij verder en een leven uitbouwen.

In het begin had ik het een beetje moeilijk omdat ik haar meer zag als een gewone vriendin. Ik kon zelfs moeilijk seks hebben met haar omdat ik niet echt fysiek aangetrokken was en op dat moment al betere seks had gehad en stond op het punt om de relatie te verbreken. Ik besefte echter plots dat ik mis was en dat ik nooit meer iemand zou vinden bij wie ik me zo goed voelde. Dit klinkt tegenstrijdig, maar het is wel zo gegaan. Door veel te praten, tijd te maken voor haar, met haar te vrijen is er iets in mij los gekomen. Plots werd ik helemaal verliefd op haar. Tijdens de vakantie hadden we de beste seks die we ooit gehad hebben en voelde ik me ineens heel sterk aangetrokken tot haar. Sindsdien woon ik bij haar en praten we zelf al over kinderen. Ik zou mij geen leven zonder haar meer kunnen voorstellen.

Ik wil gewoon zeggen dat verliefdheid soms moet groeien en dat het jammer zou zijn moest je deze meid laten gaan. Soms moet je de zaken een kans geven.

Over je haar:

Ik heb hetzelfde probleem, maar ik kan het al redelijk goed aanvaarden. Ik heb nu NW 1-2 en weet niet hoe het verder gaat evolueren. Al die middelen werken gewoonweg niet en brengen soms meer schade toe dan dat ze goed doen. Als je iemand hebt die je kaalheid aanvaardt dan is het makkelijker om het zelf te accepteren. Je kan natuurlijk een hT overwegen, maar in hoeveel gevallen levert dat echt een schitterend resultaat op en wat is de progressie over verschillende jaren? Ik zou wel eens foto's willen zien van iemand die een HT ondergaan heeft in zijn 20er jaren, maar dan 10,15,20 jaar later.
Pie is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2015, 16:58   #17
anonymous1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 augustus 2015
Berichten: 5
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 123hallo Bekijk bericht
Ik heb net je verhaal gelezen en ik vind het best aangrijpend.

Over je vriendin, al voel je niet de vlinders in je buik, zou je naar mijn idee het best eerlijk tegenover haar moeten zijn. Niet haar op die manier afwijzen, maar juist voorzichtig zijn in het begin hiermee en goed met haar omgaan, jou vriendschappelijke liefde aan haar tonen en daarvoor je best doen voor haar. Ik bedoel hiermee te zeggen, dat jullie werkelijk hartsvrienden kunnen zijn en zonder dat je zo`n specifieke partnerschap aanmoet want eerlijkheid duurt het langst.

Ikzelf heb ook zo`n vriendin waar ik verkering mee hebt gehad en waarvan zij nu mijn allerbeste vriendin is en ik houd zielsveel van haar en knuffel haar veel, niet op seksuele wijze, maar de liefde in die vriendschap is er vollop aanwezig en zelfs sterk verbeterd.

Ik ben ook radeloos over jou medicatie als ik het zo lees. Ja, gewoon doorgaan zou ik zeggen. Tot zover zou ik een haartransplantatie overwegen en. Je zij dat je met je ouders hierover kunt praten. Zo`n haartransplantatie kost wat geld. Misschien kunnen zij jou advies geven of desnoods, als zij de vermogens hebben hiervoor, jou op het gebied van geld ondersteunen.

Ik wens jou sterkte en wens dat je succes mag hebben in een haartransplantatie. Geef daarvoor de moed nog niet op!
We hebben alles samen besproken en ben heel eerlijk geweest. Mijn gevoelens zijn (op dit moment) nu eenmaal niet sterk genoeg om mij aan haar te binden als levenspartner. Ik gun haar liever een jongen die wel helemaal gek is op haar. Ik vind het ook wat fout om rekening te houden met mijn haaruitval in de keuze van een partner... Is vrij oneerlijk ten opzichte van haar. De vriendschap zal natuurlijk altijd zeer hecht blijven.

Een haartransplantatie begin ik steeds meer te overwegen. Het probleem is echter, dat lees ik ook op dit forum en internet, dat mijn haaruitval niet te stoppen is. Het haar rond de HT zal uitvallen en dan ziet alles er waarschijnlijk nog lelijker uit. Bijkomend ben ik nog eens zeer jong. Meestal raden ze dan een transplantatie af.

Laatst gewijzigd door anonymous1; 12 september 2015 om 17:27
anonymous1 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2015, 17:23   #18
anonymous1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 augustus 2015
Berichten: 5
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pie Bekijk bericht
Ik was ook niet meteen halsoverkop verliefd op mijn vriendin, terwijl zij dit wel op mij is, maar dit is gegroeid. Ik maakte mij in het begin zorgen dat ze misschien zwaar zou worden omdat ze iets bredere heupen heeft, maar dit is helemaal geen issue meer. Mijn haarlijn schuift ook op en ik krijg ook inhammen, maar zij houdt van mij en wilt met mij verder en een leven uitbouwen.

In het begin had ik het een beetje moeilijk omdat ik haar meer zag als een gewone vriendin. Ik kon zelfs moeilijk seks hebben met haar omdat ik niet echt fysiek aangetrokken was en op dat moment al betere seks had gehad en stond op het punt om de relatie te verbreken. Ik besefte echter plots dat ik mis was en dat ik nooit meer iemand zou vinden bij wie ik me zo goed voelde. Dit klinkt tegenstrijdig, maar het is wel zo gegaan. Door veel te praten, tijd te maken voor haar, met haar te vrijen is er iets in mij los gekomen. Plots werd ik helemaal verliefd op haar. Tijdens de vakantie hadden we de beste seks die we ooit gehad hebben en voelde ik me ineens heel sterk aangetrokken tot haar. Sindsdien woon ik bij haar en praten we zelf al over kinderen. Ik zou mij geen leven zonder haar meer kunnen voorstellen.

Ik wil gewoon zeggen dat verliefdheid soms moet groeien en dat het jammer zou zijn moest je deze meid laten gaan. Soms moet je de zaken een kans geven.

Over je haar:

Ik heb hetzelfde probleem, maar ik kan het al redelijk goed aanvaarden. Ik heb nu NW 1-2 en weet niet hoe het verder gaat evolueren. Al die middelen werken gewoonweg niet en brengen soms meer schade toe dan dat ze goed doen. Als je iemand hebt die je kaalheid aanvaardt dan is het makkelijker om het zelf te accepteren. Je kan natuurlijk een hT overwegen, maar in hoeveel gevallen levert dat echt een schitterend resultaat op en wat is de progressie over verschillende jaren? Ik zou wel eens foto's willen zien van iemand die een HT ondergaan heeft in zijn 20er jaren, maar dan 10,15,20 jaar later.
We gaan al ongeveer 3 jaar met elkaar om waarvan 2 jaar enorm close. Ik heb nog steeds geen verliefdheidsgevoel en ik denk ook niet dat dit er zal komen aangezien we al zeer close waren. Het zou alles natuurlijk veel makkelijk maken moest dit wel zijn... Zoals eerder gezegd vind ik het wat fout om rekening te houden met mijn haaruitval en mijn liefde te 'forceren' om misschien later te ontdekken dat ik mezelf en haar gewoon heb voorgelogen.

Wat betreft de HT, inderdaad, deel deze mening ook (zie vorige reactie). Is een vrij groot risico.

Laatst gewijzigd door anonymous1; 12 september 2015 om 17:31
anonymous1 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
haaruitval, liefde, verhaal, vriendin

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.