Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 mei 2016, 13:55   #31
Foggy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2015
Berichten: 151
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ryan82 Bekijk bericht
Indien je gelijk heb en het is een gevaarlijk middel.. dan zal het binnenkort uit de handel genomen worden. Tijd zal het leren. Ik kan mij niet voorstellen dat een 10 jarige studie niet klopt maar deels zal je wel gelijk hebben. Volgens mij kan elk medicijn een bijwerking hebben. Dus van miljoenen gebruikers zullen er paar procent flink last van hebben.
Zonder het in aluhoedjes te betrekken. De pharma verdient honderden miljoenen aan dit medicijn.. De belangen zijn dus groot en ook de invloed van de fabrikanten en lobby's. Ook onderzoeken kunnen gecorrumpeerd, selectief beoordeeld of op een voordelige manier geinterpreteerd worden als het bepaalde belangen dient. Er staat me nog iets bij van een professor in Delft die de kwalijke zaken van Stevia ("natuurlijke" zoetstof) wilde onderzoeken en aan het licht brengen.. Die man is keihard geintimideerd, tegengewerkt, uitgesloten en aangeklaagd door o.a. door de Coca cola organisatie. Is een tijdje terug op de NPO uitgezonden. 3x raden wat Coca Cola nu gebruikt om hun gezonde "groene" cola te zoeten en promoten... Juist..

Alleen om aan te tonen dat de wereld waarin wij leven niet gebouwd is voor het geluk en welzijn van de mens, maar eerder voor de financieel gewin en macht. Zoals ook in de reportage wordt gezegd door de PFS foundation "deze strijd gaan we niet op de korte termijn kunnen winnen"

Leer hieruit dat je niet alles kunt geloven wat je wijsgemaakt wordt, zeker niet als er heel veel geld mee te verdienen valt
__________________
2002 - 2011
Finasteride 1 mg
2012 - 2015
Proscar 5mg

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=34980

Things are getting pretty fogged up
http://www.propeciahelp.com/forum/vi...hp?f=24&t=2577
http://www.propeciahelp.com/forum/vi...c.php?f=13&t=7
Post-Finasteride Syndrome Foundation
http://www.pfsfoundation.org/
Foggy is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2016, 14:01   #32
Foggy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2015
Berichten: 151
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Greven Bekijk bericht
Dat van kanker.... Mogelijk een hoger risico voor borstkanker en verhoogd risico voor hooggradige prostaattumoren. Echter spreekt het BCFI dat tegen; bij de borstkankers was "het verschil niet significant in vergelijking met placebo" en "in een recent gepubliceerde prospectieve cohortstudie was het gebruik van 5-α-reductase-inhibitoren echter niet geassocieerd aan een verhoogd risico van hooggradige prostaatkanker". Wel jammer dat de studies beperkt waren.. Mijn tenen krullen altijd een beetje bij de mediatisering van geneesmiddelen en hun bijwerkingen.
Ik deel je deels je mening over de rol van de media, maar vooral in de algemene zin. Toch is er meer dan genoeg rook te bespeuren omtrent finasteride. Je kunt het proberen te bagataliseren met pseudowetenschappelijke onderbouwingen maar uiteindelijk is die bijsluiter op heel veel punten aangepast in negatieve zin ten opzichte van het gebruik van finasteride. Dit wordt onder druk gedaan door nieuwe onderzoeken en bevindingen vanuit de medische wereld
__________________
2002 - 2011
Finasteride 1 mg
2012 - 2015
Proscar 5mg

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=34980

Things are getting pretty fogged up
http://www.propeciahelp.com/forum/vi...hp?f=24&t=2577
http://www.propeciahelp.com/forum/vi...c.php?f=13&t=7
Post-Finasteride Syndrome Foundation
http://www.pfsfoundation.org/
Foggy is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2016, 14:15   #33
ryan82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 725
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foggy Bekijk bericht
Zonder het in aluhoedjes te betrekken. De pharma verdient honderden miljoenen aan dit medicijn.. De belangen zijn dus groot en ook de invloed van de fabrikanten en lobby's. Ook onderzoeken kunnen gecorrumpeerd, selectief beoordeeld of op een voordelige manier geinterpreteerd worden als het bepaalde belangen dient. Er staat me nog iets bij van een professor in Delft die de kwalijke zaken van Stevia ("natuurlijke" zoetstof) wilde onderzoeken en aan het licht brengen.. Die man is keihard geintimideerd, tegengewerkt, uitgesloten en aangeklaagd door o.a. door de Coca cola organisatie. Is een tijdje terug op de NPO uitgezonden. 3x raden wat Coca Cola nu gebruikt om hun gezonde "groene" cola te zoeten en promoten... Juist..

Alleen om aan te tonen dat de wereld waarin wij leven niet gebouwd is voor het geluk en welzijn van de mens, maar eerder voor de financieel gewin en macht. Zoals ook in de reportage wordt gezegd door de PFS foundation "deze strijd gaan we niet op de korte termijn kunnen winnen"

Leer hieruit dat je niet alles kunt geloven wat je wijsgemaakt wordt, zeker niet als er heel veel geld mee te verdienen valt
Zit zeker een kern van waarheid in.
__________________
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maatregelen:
04-2004: minoxidil

07-2004: Dustateride (dichter haar, ook frontaal)
08-2012: RU
01-2014: Spiro cream (Toekomst)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
ryan82 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2016, 20:50   #34
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Je moest eens weten waar mensen allemaal rechtzaken voor aanspannen. Zegt niks
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2016, 22:38   #35
Ano90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2013
Berichten: 16
Ik wou het een jaar geleden ook proberen. Naar de huisarts geweest en die zei dat ik het nooit van hem zou krijgen. Vervolgens heb ik het opgegeven om fina te beginnen slikken, teveel negatief gelezen op verschillende fora.

Ik gebruik wel al een goeie 3 a 4 jaar revita shampoo, bijna dagelijks. Na het lezen van sommige reacties denk ik dat ik van deze shampoo ook wel eens bijwerkingen zou kunnen hebben. Is dit mogelijk van een "simpele" shampoo?
Ano90 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2016, 23:00   #36
YannickUA
Student farmacie
 
YannickUA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2015
Berichten: 264
Geslacht:
Ik denk dat ik ook eens moet antwoorden. Ik heb de reportage niet gezien, maar was wel al langer op de hoogte dat men hierover een reportage aan het maken was.

Professor Tytgat is een autoriteit in toxicologie, daar bestaat geen twijfel over. Ik heb al verscheidene malen van hem les gekregen, en zijn kennis staat buiten kijf.
Echter heeft die man toch wel een zekere bias tov alles wat met farmacologie te maken heeft. Ik heb al een tamelijk groot deel van z'n verslagen gelezen in het verleden, en bijwerkingen staan bij hem altijd centraal. Logisch natuurlijk, gezien hij toxicoloog is.
Maar je moet z'n bevindingen echter niet zo narrow-minded nemen. Ja, finasteride is niet meteen een medicijn dat de label 'compleet onschuldig' zou meekrijgen, toch is het tegenovergestelde evenmin waar. Er zijn potentiële ernstige bijwerkingen, maar die kansen zijn relatief zeer klein. Lees eender welke wetenschappelijk rapport en nergens zal je hoge percentages terugvinden.
Waar ik wel voor wil pleiten is dat finasteride enkel voorgeschreven zou mogen worden door artsen met de nodige kennis op dat vlak, nl. dermatologen en urologen. En dan nog zouden mensen voor zichzelf moeten uitmaken of het grote voordeel kan opwegen tegen de mogelijke nadelen.
In ieder geval, en ik zeg dit als bijna-masterstudent farmacie, is niet afhankelijk zijn van medicatie nog altijd het beste, tenzij het medisch echt noodzakelijk is.

Volgend jaar start ik met m'n master (geneesmiddelenontwikkeling) en tenzij ik in tussentijd iets interessanter ben tegengekomen zal ik mijn masterthesis waarschijnlijk concentreren rond finasteride.

Laatst gewijzigd door YannickUA; 27 mei 2016 om 23:03
YannickUA is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2016, 14:49   #37
hairlosssucks
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 april 2015
Berichten: 8
Geslacht:
Vind het toch ook wel zwaar opgeblazen als ik de reportage bekijk, neem finasteride ook al bijna 2 jaar en onlangs zelfs dut 3x week erbij gedaan.

Heb geen bijwerkingen, enige waar ik eens last van had is een bijbal ontsteking.

Er zijn zoveel middelen met bijwerkingen, fact is dat niet iedereen hetzelfde reageert op een medicijn
hairlosssucks is offline   Met citaat reageren
Oud 21 september 2016, 15:13   #38
ryan82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 725
http://www.ad.nl/gezond/populair-haa...emen~a195ac2e/
__________________
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maatregelen:
04-2004: minoxidil

07-2004: Dustateride (dichter haar, ook frontaal)
08-2012: RU
01-2014: Spiro cream (Toekomst)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
ryan82 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 september 2016, 18:17   #39
Lemmie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 april 2016
Berichten: 12
Geslacht:
http://www.ad.nl/gezond/populair-haa...emen~a195ac2e/
Lemmie is offline   Met citaat reageren
Oud 21 september 2016, 20:10   #40
homesweethome
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2014
Berichten: 18
Geslacht:
Ok.

Echter, kaalheid kan als dusdanig op zich ook libido verlagend werken door slecht gevoel en geen zelfvertrouwen op liefdesvlak.

Kaal worden kan dus net als Fina slecht zijn voor libido.
Aan iedereen de keuze.
homesweethome is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2016, 15:54   #41
Sam Steward
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2015
Berichten: 27
Geslacht:
Libido wordt bij de man verhoogd bij een toename van het testosteron. Bij inname van finasteride of dutasteride wordt de omzetting van testosteron naar dihydrotestosteron, het hormoon dat haarverlies bij erfelijke kaalheid veroorzaakt, sterk afgeremd. Hierdoor blijft er méér testosteron in het lichaam met een verhoging van het libido als gevolg.

Hoe komt het dat er dan toch een circuit is waarbinnen beweerd wordt dat testosteron libidoverlagend is? Ook in de bijsluiter van Propecia (finasteride) staat dit vermeld. Tijdens het dubbelblind onderzoek naar de werkzaamheid van finasteride werd dit geneesmiddel aan personengegeven terwijl een placebo werd gegeven aan een andere groep. Niemand wist wie finasteride gebruikte. Uit de evaluaties bleek dat libidovermindering werd gemeld in beide groepen en ongeveer in gelijke mate, dus ook in de placebogroep. De farmaceutische industrie neemt dan geen risico op claims en vermeldt “libidoverlies” op de bijsluiter.

Een andere oorzaak voor het ontstaan van libidoverlies is het bijsluitereffect. Omdat in de bijsluiter staat vermeld dat libidoverlies als bijwerking kan optreden is de gebruiker bang dat dit bij hem het geval zal zijn. Deze angst speelt een rol bij het vrijen, met name bij onzekere personen, waardoor erectieverlies kan optreden. De angst voor het onvermogen op erectie kan mannen ervan weerhouden om spontaan te vrijen, hetgeen wordt geïnterpreteerd als libidoverlies.

Het is geen evenwichtsreactie! Testosteron kan inderdaad worden omgezet naar oestrogeen, maar hiervoor is een enzym nodig, het aromatase. De hoeveelheid aromatase en niet de hoeveelheid testosteron bepaalt hoeveel oestrogeen wordt gevormd. De sterkere androgene werking van DHT betekent dat er een veel sterkere receptorbinding is dan die van testosteron. Dat zien we op de prostaat maar ook op de haarzakjes. DHT gaat op de (erfelijk bepaalde) receptoren van de haarfollikels zitten en verdringt daarbij het testosteron. Was het omgekeerd dan bestond erfelijke kaalheid niet! Er zijn verder geen receptoren die DHT-gevoelig zijn en DHT heeft dan ook geen effect op de libido.

Er zijn personen die wel libidoverlies of erectieverlies ervaren als gevolg van finasteride of dutasteride. Minder dan 5% van de mannen heeft hiermee te maken. Dit geeft ook aan dat deze klachten een bijwerking zijn en géén werking. Bijwerkingen zijn zeer gebruikelijk bij geneesmiddelengebruik. Dat is beslist geen reden om geen geneesmiddelen te gebruiken. Personen die een bijwerking ervaren kunnen hierover klagen, bijvoorbeeld op een forum. Personen die géén bijwerking ervaren zullen niet kalgen en komen niet op een forum om te vertellen dat zij géén klachten hebben! Daarom geven discussies op fora vaak een verkeerd beeld.

Bron: intermedica.nl
Sam Steward is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2016, 16:50   #42
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Check mijn verhaal hier:

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=1382

Ik ben nu bijna 7 maanden gestopt met finas en stop nog tot de kleine man is geboren. Zal februari 2017 weer beginnen en hoop tot die tijd niet veel haar te verliezen. Gebruik wel aminexil en vitamine supplementen voor m'n haar, maar wil wel weer aan de finas beginnen straks.
__________________
- finasteride 1,25 mg (met extra bestanddelen als biotine, vit A)
- MSM
- Silicea
- Saw Palmetto
- P-5-P (om de dag)
- Aminexil (elk half jaar een kuur)
- Verder veel groene- en brandnetel thee
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2016, 16:52   #43
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
ik ben dan ook even benieuwd of Spiderman een pauze heeft ingelast bij het verwekken van zijn kids. Dus Spiderman als je dit lees, hoor ik het graag :-)
__________________
- finasteride 1,25 mg (met extra bestanddelen als biotine, vit A)
- MSM
- Silicea
- Saw Palmetto
- P-5-P (om de dag)
- Aminexil (elk half jaar een kuur)
- Verder veel groene- en brandnetel thee
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2016, 14:06   #44
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cees Bekijk bericht
Ik ben nu bijna 7 maanden gestopt met finas en stop nog tot de kleine man is geboren.
waarom zou je nog stoppen terwijl je het kind al maanden geleden verwekt hebt? je vrouw is zwanger, niet jij..
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2016, 15:50   #45
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
Ow meen je dat nou, dat niet ik maar m'n vrouw zwanger is..... Als je mijn link had gelezen, weet je waarom!

Finasteride kan je middels sperma doorgeven aan je vrouw, wat dan bij haar in het bloed komt en dus naar de baby wat weer nadelig kan zijn.

Vandaar ook mijn vragen hoe andere hiermee omgaan.
__________________
- finasteride 1,25 mg (met extra bestanddelen als biotine, vit A)
- MSM
- Silicea
- Saw Palmetto
- P-5-P (om de dag)
- Aminexil (elk half jaar een kuur)
- Verder veel groene- en brandnetel thee
cees is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.