Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 juni 2008, 02:15   #1
Dis
HaarWeb lid
 
Dis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2008
Berichten: 11
Even voorstellen.

Hallo allemaal,
Na het halve forum gelezen te hebben en veel twijfels heb ik mezelf toch maar aangemeld.. Ik word namelijk nooit zo vrolijk van al die 'drama' verhalen. Zou wel komen omdat ik hetzelfde drama doormaak
Maar ik hoop dat het misschien toch een positief effect heeft om andermans verhalen te lezen.
Ik ben nu 29 en heb al last van TTM sinds mijn peutertijd. Vroeger liep ik met kale plekken rond, tegenwoordig pak ik elke keer een ander stuk haar.
Naast TTM heb ik ook last van een anststoornis, wat vaak schijnt voor te komen.
Om mijn drang tot haar uittrekken te onderdrukken gebruik ik een elastiekje. Haarelastiekje om je pols doen en dan een aantal keer hard op je huid neer laten komen. Je hebt wel de pijnprikkel, maar je aandacht is even afgeleid. Helpt niet altijd hoor!
Ga ik nu maar eens naar bed;-)
Groetjes
Dis is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2008, 22:32   #2
Stefke
TTM'er

 
Stefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2006
Berichten: 304
Geslacht:
Hallo Dis,

Welkom op de TTM-rubriek van HaarWeb, ik hoop dat je door het lezen van andermans verhalen weer positieve krachten krijgt om de stijrd met TTM aan te kunnen gaan.

Waar ik benieuwd naar ben is het volgende:
Je geeft aan dat je het elastiekje om je pols doet en telkens als je de drang krijgt er mee op je pols slaat. Je geeft aan dat dit niet altijd werkt. Waar ik benieuwd naar ben is waarom het in bepaalde situaties niet werkt en wat er zo anders is aan deze situaties.

Groetjes,
Stef
__________________
Zeilen op een zee van haren
Stefke is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2008, 13:24   #3
Dis
HaarWeb lid
 
Dis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2008
Berichten: 11
Dat 'elastieken' helpt bij mij niet als ik teveel stress heb. Dan geeft het gewoon niet genoeg afleiding... Het voelt namelijk veel minder prettig dan aan je haar zitten.
Ik heb mn haar nu in allemaal straartjes op mn hoofd, dan gaat het plukken ook moeilijker.
Wat zijn jullie 'trucjes' om van je haar af te blijven?
Dis is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2008, 15:29   #4
Stefke
TTM'er

 
Stefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2006
Berichten: 304
Geslacht:
Ik heb een hele tijd in huis met een oude panty van mijn moeder rondgelopen, maar dat werkte na verloop van tijd niet meer omdat ik er gewoon onder kon. Handschoenen aantrekken werkte ook maar kort, evenals mijn haar kortknippen. Verder heb ik mezelf beloond als ik het niet deed of juist gestrafd als ik het wel deed. Het belonen als ik het niet doe werkt tot op heden, in combinatie met gedragstherapie, het beste.
Tegenwoordig heb ik, in overleg met de psycholoog, een haarvoorraad aangelegd die ik kan gebruiken, zodat ik niet steeds nieuwe hoef te plukken.

Ieder mens is natuurlijk anders, het kan zijn dat trucs bij mij mniet werken, die dan bij jou wel blijken te werken. Probeer het eens uit zou ik zeggen.

Liefs,
Stef
__________________
Zeilen op een zee van haren
Stefke is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2008, 02:04   #5
Dis
HaarWeb lid
 
Dis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2008
Berichten: 11
O, sorry hoor. Moet dit even kwijt.

Iedereen doet hier zo zn best om er het beste van te maken.
Maar ik word er momenteel zo fucking depressief van!! Ik leef al een tijd op de oxazepam, mn anti depressiva helpt niet en ik zit hier maar aan mn haar te trekken
En ik weet dat ik moet volhouden en doorzetten enzo, maar ik heb er nu even GEEN zin in!! Morgen weer.
Dis is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2008, 10:24   #6
Stefke
TTM'er

 
Stefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2006
Berichten: 304
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dis Bekijk bericht
Ik leef al een tijd op de oxazepam
Een aantal jaar geleden kreeg ik ook Oxazapam voorgeschreven van de huisarts, wat trouwens niets met mijn TTM te maken heeft gehad. Het was een 10-daagse medicijnkuur, omdat je er al snel verslaafd aan raakt. Wat ik een beetje vreemd vind is dat je al een tijd Oxazepam van de arts voorgeschreven krijgt....
__________________
Zeilen op een zee van haren
Stefke is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2008, 12:19   #7
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Hoi Dis!
Ik hoop dat je een beetje geslapen hebt vannacht... Zag daarnet het tijdstip van je laatste berichtje... midden in de nacht lijkt alles groter en moeilijker dan na een paar uren verkwikkende slaap. De problemen gaan niet weg, maar je hebt misschien meer energie om er opnieuw tegenaan te gaan...
Sterkte!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2008, 23:52   #8
Dis
HaarWeb lid
 
Dis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2008
Berichten: 11
Bedankt voor jullie berichtjes!! Erg lief!! Ik zat er even helemaal doorheen, maar een nachtje slapen en wat daglicht halen de scherpe kantjes er idd wat af!

Wat de oxazepam betreft, slik het nu 2,5 week, maar een lichte dosis en voornamelijk in het weekend. Door de week moet ik gewoon werken en dan overleef ik het wel op adrenaline.
Zit erover te denken om naar Lunteren te gaan. Herstellingsoord of psychotherapeutisch centrum. Is er hier iemand die daar ervaring mee heeft??
Dis is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
voorstellen wimpertrekker stubborn-me TTM - Algemeen 5 13 maart 2007 20:27
even voorstellen wendy enklaar AA - Algemeen 8 22 september 2006 16:45
Even Voorstellen.... Kas.. kas Haarproblemen bij vrouwen 3 4 juli 2005 18:26
Nieuw lid TTM wil zich voorstellen Desiree2 TTM - Algemeen 6 27 september 2004 15:35
Laseren in de salon. Voorstellen.... Edith Hirsutisme - Behandelingen 2 1 april 2002 19:14


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.