Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 november 2023, 13:57   #1
ikbentheo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 maart 2018
Berichten: 2
Geslacht:
Erg langzame haaruitval (22-30 jaar)

Hallo,

Sinds mijn 22e heb ik te maken met haaruitval. Ik kan me nog goed herinneren dat ik op mijn 22e m'n hand door mijn haar haalde en er veel haar vanaf kwam. Ik ben toen meteen naar de huisarts gegaan, en die kwam er destijds achter dat ik ook last van een geïrriteerde hoofdhuid had. Daarnaast gaf hij aan dat ik hoogstwaarschijnlijk last heb van erfelijke kaalheid (vaders en moeders kant is kaal). Daarnaast heb ik eigenlijk vrijwel altijd al lichte inhammen gehad. Ik weet nog dat mijn moeder vroeger tegen mij zei, jij wordt als eerste kaal.

Nou is dit 8 jaar geleden, en sindsdien heeft het mij veel bezig gehouden. Mijn haargrens is iets verslechterd, maar eigenlijk niet eens zo heel veel (ongeveer NW2). 2 broertjes (2 / 7 jaar jonger) zijn inmiddels vergevorderd. Ik ken ook veel mensen in mijn omgeving die opeens binnen no time kaal werden.

Omdat laatst mijn kapper er voor het eerst over begon dat mijn haar dunner werd, heb ik de stap gemaakt om Finasteride te slikken (1,25mg/dag, 9 dagen geleden begonnen). De dokter deed er ook heel makkelijk over, dus dat scheelt. Ik merk toch dat ik een gezonde bos haar mij echt veel goed doet. Ik twijfel ook om minoxidil te gebruiken, maar in verband met een gevoelige hoofdhuid neig ik toch naar nog even wachten. Ook overweeg ik om binnenkort wellicht een eerste consult in te plannen voor een transplantatie. Zijn dit goede vervolgstappen?

Nou weet ik dat ieder persoon natuurlijk een uniek proces heeft wat betreft haaruitval etc. ,maar ik was benieuwd of er meer mensen zijn waarbij het zo traag verloopt. En moet ik nog even wachten met minoxidil/HTP?
ikbentheo is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2023, 20:52   #2
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Mijn advies... ik zou wel met Minoxidil proberen te starten. Minoxidil en Finasteride gaan goed samen! Wie weet boek je vooruitgang. Heeft het bij mij ook gedaan. Als jouw haaruitval niet agressief is dan heb je eerder kans op stabilisatie en wat dikkere/vollere haardos. Pas na een jaar meds gebruik zou ik dan kijken naar een HT. Je bent nog jong en hebt nog de tijd om voorzichtig te beginnen en eventueel donorharen te behouden voor een of meerdere haartransplantaties. Genoeg voorbeelden waarbij zeer mooie resultaten behaald zijn. Lees je gewoon goed in en bepaal dan je strategie, succes!
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2023, 20:16   #3
ikbentheo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 maart 2018
Berichten: 2
Geslacht:
Dankjewel Reet!

Ik ben nu wel 30 jaar, dus voor mijn gevoel heb ik echt al heel lang gewacht totdat ik in actie ben gekomen (kwam vooral voor mijn angst voor bijwerkingen van Finasteride).

Ik heb wel ooit een keer een verkennend gesprek gehad voor een HT, en die gaven toen aan dat je het best kan wachten tot je 30e om te kijken hoe je haaruitval ontwikkeld.

Ik zal binnekort beginnen met Minoxidil. Bedankt voor de tip!
ikbentheo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.