Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 juli 2007, 18:47   #1
Poema
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 mei 2006
Locatie: Tilburg
Berichten: 93
Question Trichofagie (wortels eten) en kaakproblemen

Hallo allemaal,

Ik kamp sinds een paar weken ineens met hevige kaakproblemen, kaakpijn, overbelasting van mijn kaken en kauwspieren, pijnlijk en veroorzaakt kiespijn en tandpijn.

Sinds mijn 16e heb ik TTM en ook eet ik dus de haarzakjes op. Dit gaat gepaard met kauwen, klemmen en hard bijten met de kiezen.

Nu trek ik het laatste half jaar niet veel meer omdat ik sindsdien mijn hoofd scheer waardoor ik niet echt kan plukken en nu heb ik dus die pijn.
Ik verga van de kiespijn en tandpijn, tandarts kan niks vinden en mijn kauwspieren zijn ook erg pijnlijk.

De tandarts zegt dat ik overbelaste kauwspieren en kaken heb door tandenknarsen en klemmen. Dat kan want volgens mij (en mijn man) deed ik dit nogal eens, hoewel hij dit nu niet meer hoort. Maar ik heb wel stress en het zou dus goed kunnen dat ik snachts wel klem en knars.

Alleen bij mij is dus de twijfel ontstaan of mijn klachten niet door de trichofagie komen en ook door de TTM zelf, want ik weet niet hoe jullie erbij zitten tijdens het plukken, maar ik zit dan dus echt wel mijn kaken en kiezen op elkaar te klemmen.

Ben benieuwd of meer ttm-ers hier last van hebben.

Groetjes Poema
Poema is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2007, 20:14   #2
Stefke
TTM'er

 
Stefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2006
Berichten: 304
Geslacht:
Ook ik heb last van trichofagie. Ik bijt de haren in kleine stukjes en slik ze daarna door. Maar nooit heb ik last gehad van pijn in mijn kaken of iets degelijks.

Succes verder.

Liefs,
Stef
__________________
Zeilen op een zee van haren
Stefke is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2007, 20:15   #3
mirjam
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 augustus 2001
Locatie: Ede Gelderland
Berichten: 76
Poem,

Ik heb meer dat ik de haar tussen m'n tanden doorhaal en daardoor is m'n tand wel een stukje afgesleten. Maar last van m'n kaak en/of kiezen heb ik niet.

sterkte ermee hè!

groetjes,
Mirjam
mirjam is offline   Met citaat reageren
Oud 9 december 2007, 22:23   #4
jessieagressie
HaarWeb lid
 
jessieagressie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2005
Berichten: 27
Ik heb dus ook kaakproblemen, maar heb nog nooit de link gelegd met TTm en trichophagia.
Ik heb zelf voor de nacht een bitje gehad en die vraag ik nhu weer aan bij de tandarts, dat helpt in ieder gevalt tijdens het knarsen en klemmen van de kaken.
jessieagressie is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2007, 22:20   #5
Sama
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2007
Berichten: 2
Ik denk wel dat dat met TTM kan te maken kan hebben ja. Ook al bijt je niet hard op de haren, je maakt toch voor een lange tijd dezelfde beweging met je kaken.. Je moet een beetje 'mikken' op het haartje en er op bijten. Als je hier dagelijks een tijdje mee bezig bent/was, lijkt dat me wel mogelijk eigenlijk...
Ik heb ook soms last van mijn kaken, wanneer ik lang haren heb uitgetrokken en op de wortel heb gebeten.
Sama is offline   Met citaat reageren
Oud 11 december 2007, 00:27   #6
Lila
Proefkonijn
 
Lila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 310
Ik eet geen wortels, maar een enkele keer bijt ik er wel eens op om de 'stevigheid' te meten.
Wat mij daarbij opvalt is dat als je op een haar wilt bijten, je je onderkaak behoorlijk ver naar voren moet brengen om je voortanden op elkaar te krijgen. Als je tanden niet recht boven elkaar staan (en dat is bij de meeste mensen zo) dan is het niet mogelijk om een haar af te bijten. Ik kan me voorstellen dat als je je kaak vaak in een onnatuurlijke stand houdt, dat je dan last van je kaak krijgt. Ik heb vaak spierpijn in mijn arm als ik een tijd heb zitten plukken, en waarom zou dat bij een kaak niet kunnen?
Als je je kaakspieren verkeerd gebruikt, kan je kaak een beetje verschuiven. Je tanden slijten dan ook anders. Dat gaat een keer pijn doen lijkt mij.
__________________
Weblog: TLC Conference 2009

Bereid je maar vast voor
op de dag dat alles beter is.
Lila is offline   Met citaat reageren
Oud 30 december 2007, 18:42   #7
Hanneke Groen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 maart 2005
Berichten: 1
Ik heb ook problemen met mijn kaak. Ik eet mijn haar ook op en dan breek ik de haar in stukjes met m'n voortanden. En je maakt dan telkens dezelfde beweging met je kaak. Daardoor zijn de banden waarmee je onderkaak aan je schedel vast zit, zeg maar, verzwakt. Dus nu "knakt" mijn kaak bij 't eten en als ik moet gapen enzo. De tandarts zag 't ook en zei dat 't kwam door nagels bijten (dat is wat gebruikelijker dan haren eten, haha!) Maar als ik slaap klem ik ook met m'n kaak dus dat zou ook een oorzaak kunnen zijn. Maar ik weet zelf wel beter...
Maar laatst was er een klein stukje van m'n voortand afgebroken (of dat te maken had met 't haren eten weet ik niet, dat 't een zwak stukje is geworden ofzo?) Maar goed, dat stukje heb ik dus laten maken. En nu kan ik geen haren meer eten! 't gaat niet meer "lekker" zeg maar. Dus ik heb nu al twee weken niet meer geplukt, ik vind 't nu niks meer aan, stom hè?
Op zich heel fijn natuurlijk, hopelijk binnenkort met m'n haren lekker in de wind!!!
Hanneke Groen is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2008, 20:52   #8
Pip
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 februari 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 51
Kan het niet zo zijn dat je, nu je je spanning niet meer op je haren kunt uitleven, vanzelf meer gaat tandenknarsen 's nachts?
Ik knars ook, en herken je beschrijving.
Een bitje is het enige dat helpt. En bewust je kaak ontspannen voor je gaat slapen. Ik denk niet dat het iets met haren eten te maken heeft.
Doe er wel iets aan, anders kost het je je kiezen!
sterkte.
Pip is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Gezond Eten Is Gezond Haar? Deniz84 Overige (haar)discussies - Algemeen 2 27 mei 2007 13:35
Vegetarisch eten Pantau Medicijnen/haargroeimiddelen 11 18 augustus 2005 00:48


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:09.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.