Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 januari 2009, 17:29   #31
Anoalm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 december 2008
Berichten: 175
Ik zit nu bij Ontharingskliniek Apeldoorn werd er heel goed ontvangen, proef stukje gedaan etc. Voelde me echt donders op mn gemak daar.

23 jan 1e afspraak
Anoalm is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2009, 16:57   #32
Argamemnon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 september 2008
Berichten: 20
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jellos Bekijk bericht
ps:
Argamemnon...
ik hoop dat jij ook je keuze kan maken, en dat je er prettig bij gaat voelen.
ik denk zelf dat als je ervan af bent, je je lekkerder in je vel gaat zitten.
zo is dat bij mij iig!
en nog 1 vraagje..
heb je nooit op vroegere leeftijd gedacht zon behandeling te ondergaan, of had het met andere dingen te maken?!
veel geluk!
Het had ook met andere dingen te maken toen ik jonger was, maar ik heb mijn overbeharing altijd heel erg vervelend gevonden, en vind dat nog steeds. Nu zelfs erger...
Argamemnon is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2009, 18:57   #33
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
argamemnon, nogmaals, als het zo'n belasting en druk legt op je leven, dan kan het mss toch helpen eens te kijken of er mss iemand is die je kan helpen, t is echt geen schande om hulp te zoeken, een cursus te doen, ..., het is tenslotte nergens voor nodig om (hiervoor) gebukt door het leven, of met ene probleem te blijven zitten!!

heel veel succes met alles!!!
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2009, 18:59   #34
Anoalm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 december 2008
Berichten: 175
Idd zoals Marthe zegt. Ik zit ook erg met overbeharing, maar zie nu in dat er best veel anderen dat ook hebben... toch laat ik me wel behandelen. Wil niet elke keer van iemand anders afhankelijk zijn om me rug te scheren of met ontharingsshit in de weer te gaan.
Anoalm is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2009, 19:18   #35
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anoalm Bekijk bericht
Idd zoals Marthe zegt. Ik zit ook erg met overbeharing, maar zie nu in dat er best veel anderen dat ook hebben... toch laat ik me wel behandelen. Wil niet elke keer van iemand anders afhankelijk zijn om me rug te scheren of met ontharingsshit in de weer te gaan.
wat anoalm zegt is idd zo, veel meer mensen hebben er last van dan je in eerste instantie zou denken.
ik bedoelde eigenlijk niet (alleen) blijvende ontharing als oplossing, aangezien je realistisch moet zijn en dit in sommige gevallen gewoon niet kan(of niet werkt), maar ook, en vooral, zorgen dat je er psychologisch gezien niet zo veel last van hebt, het mag geen loodzware last op je leven en schouders worden. Indien dat zo wel is, dan denk ik dat het mss niet slecht is een oplossing te zoeken opdat je jezelf beter accepteert of opdat je in ieder geval minder last (hiervan) ervaart, welke olossing voor jou dan ook het beste werkt. EN realiseer je altijd, een blijvende ontharingsmethode haalt (wanneer het aanslaat en werkt) de haren weliswaar weg, maar verandert verder niet je eigen gevoelens en de manier waarop je naar jezelf kijkt, zeker als er ook nog andere dingen meespelen.
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2009, 09:20   #36
lanny
Poster v/h Jaar 2008

 
lanny's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2007
Berichten: 464
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argamemnon Bekijk bericht
Maar hoe kun je daar achter komen?

Door goed te kijken op de forums door er een paar te bezoeken en door gratis proefshots.
lanny is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2009, 02:27   #37
Argamemnon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 september 2008
Berichten: 20
Zijn er misschien andere mensen die net als ik geen relatie met het andere geslacht aan durven door overbeharing? Ik word 33 deze zomer en heb nooit een relatie gehad, en dit zal ook nooit veranderen omdat ik mijn overbeharing niet kan accepteren
Argamemnon is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2010, 12:19   #38
janjaap90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2010
Berichten: 1
Hoi, ik weet dat het inmiddels al januari 2010 is, maar toch.

Argamemnon ik heb je posts gelezen en zie hier inderdaad dat ik niet (zoals ik vaak dacht) de enige ben met dit probleem.

Het niet meer naar het zwembad, strand enz enz durven. Het is bij mij nu zelfs zo erg dat ik niet eens meer op vakantie durf of zelfs ook maar in de tuin durf te zitten omdat ik dan in een korte broek moet lopen.

Het begon bij mij toen ik een jaar of 15/16 werdt, aan het begin viel het allemaal wel mee, maar na een tijd schrok ik me kapot, want dat beenhaar bleef maar groeien. Daarnaast kreeg ik er ook nog eens een fijne dosis acne bij waardoor er dus NOG een extra schaamte-icoon bij kwam.

Ik ben nu 19 jaar en heb van zowel acne als overbehaarde beenharen last.
Ook heb ik hetzelfde als verschillende mensen hier, en dat is dat mijn onder, bovenbenen en kont zwaar behaard zijn, maar mijn bovenlichaam dus helemaal NIET.

Nu heb ik ook nog nooit een vriendin gehad, maar hier speelt de acne een grotere rol in dan mijn beharing. Voor de acne heb ik alles al geprobeerd, tot zelfs de agressiefste middelen, maar dit heb ik opgegeven.

Ik ben bang dat ik straks ook op flink latere leeftijd nog steeds zonder vriendin zit, dat kan ik echt niet aan.
Argamemnon, respect dat je het nog zo lang hebt volgehouden, blijf dat ook zeker doen. Het is moeilijk om te zeggen, maar probeer het gewoon desnoods schrijf je jezelf in op een datingsite of iets dergelijks. Er is opzeker een meid voor je !!!

Het is mooi dat dit forum/topic er is, ik hoop dat ik nog een reactie krijg.

Laatst gewijzigd door janjaap90; 23 januari 2010 om 12:23
janjaap90 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Haaruitval i.c.m. acné en overbeharing Mamala Haarproblemen bij vrouwen 3 10 februari 2011 23:05
Billen? bobbeltje Hirsutisme - Algemeen 20 11 maart 2010 19:25
PCO en overbeharing Sandy Hirsutisme - Behandelingen 60 4 mei 2007 19:07
gluten en overbeharing dorothea Hirsutisme - Algemeen 3 25 augustus 2006 18:09
Overbeharing sneu gevolg van onze samenleving Joffy Hirsutisme - Algemeen 1 26 november 2005 18:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:45.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.