Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 mei 2009, 15:20   #1
AnnoNiem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2009
Berichten: 10
Haaruitval zonder inhammen / kalende kruin

Hallo allemaal,

Ik vraag mij zo af. Ik heb ongeveer sinds 3/4 jaar dat het me opvalt dat ik best wat haar aan het verliezen ben en dat baart me net als alle andere mensen hier wat zorgen. Ik ben hiermee twee keer bij de huisarts geweest maar die zegt dat er niks aan de hand is aangezien ik geen inhammen heb of een kalende kruin. Ondanks dat heb ik toch best veel haaruitval en dat komt voornamelijk van bovenaf. Aan de achterkant en zijkanten heb ik dat niet zo sterk.

Nu mijn vraag: Verloopt AGA altijd via het bekende patroon, of kun je ook gewoon AGA hebben zonder dat dit eerst begint met inhammen en een kruin die kaler wordt? Ik zie wel echt objectief verdunning van mijn haar. Het haaruitval is volgens mij de ene keer ook erger dan de andere keer. Soms kan ik mijn hand door mijn haar strijken en blijven er 20 haren in hangen en de andere keer 3. Ook met haar wassen kan ik hier verschillen in zien. Wellicht dat dit komt door de manier waarop ik mijn haar draag. Het is inmiddels wat langer en komt net iets over mijn ogen heen dus misschien blijven haren dan eerder hangen dan wanneer je het korter hebt en dus lijkt het alsof je veel losse haren hebt.

Naja, geen idee. Jullie?
AnnoNiem is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2009, 15:40   #2
ardah
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Berichten: 33
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnnoNiem Bekijk bericht
Hallo allemaal,

Ik vraag mij zo af. Ik heb ongeveer sinds 3/4 jaar dat het me opvalt dat ik best wat haar aan het verliezen ben en dat baart me net als alle andere mensen hier wat zorgen. Ik ben hiermee twee keer bij de huisarts geweest maar die zegt dat er niks aan de hand is aangezien ik geen inhammen heb of een kalende kruin. Ondanks dat heb ik toch best veel haaruitval en dat komt voornamelijk van bovenaf. Aan de achterkant en zijkanten heb ik dat niet zo sterk.

Nu mijn vraag: Verloopt AGA altijd via het bekende patroon, of kun je ook gewoon AGA hebben zonder dat dit eerst begint met inhammen en een kruin die kaler wordt? Ik zie wel echt objectief verdunning van mijn haar. Het haaruitval is volgens mij de ene keer ook erger dan de andere keer. Soms kan ik mijn hand door mijn haar strijken en blijven er 20 haren in hangen en de andere keer 3. Ook met haar wassen kan ik hier verschillen in zien. Wellicht dat dit komt door de manier waarop ik mijn haar draag. Het is inmiddels wat langer en komt net iets over mijn ogen heen dus misschien blijven haren dan eerder hangen dan wanneer je het korter hebt en dus lijkt het alsof je veel losse haren hebt.

Naja, geen idee. Jullie?
l

Laatst gewijzigd door ardah; 17 mei 2009 om 20:15
ardah is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2009, 17:07   #3
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnnoNiem Bekijk bericht
Hallo allemaal,

Ik vraag mij zo af. Ik heb ongeveer sinds 3/4 jaar dat het me opvalt dat ik best wat haar aan het verliezen ben en dat baart me net als alle andere mensen hier wat zorgen. Ik ben hiermee twee keer bij de huisarts geweest maar die zegt dat er niks aan de hand is aangezien ik geen inhammen heb of een kalende kruin. Ondanks dat heb ik toch best veel haaruitval en dat komt voornamelijk van bovenaf. Aan de achterkant en zijkanten heb ik dat niet zo sterk.

Nu mijn vraag: Verloopt AGA altijd via het bekende patroon, of kun je ook gewoon AGA hebben zonder dat dit eerst begint met inhammen en een kruin die kaler wordt? Ik zie wel echt objectief verdunning van mijn haar. Het haaruitval is volgens mij de ene keer ook erger dan de andere keer. Soms kan ik mijn hand door mijn haar strijken en blijven er 20 haren in hangen en de andere keer 3. Ook met haar wassen kan ik hier verschillen in zien. Wellicht dat dit komt door de manier waarop ik mijn haar draag. Het is inmiddels wat langer en komt net iets over mijn ogen heen dus misschien blijven haren dan eerder hangen dan wanneer je het korter hebt en dus lijkt het alsof je veel losse haren hebt.

Naja, geen idee. Jullie?
Aga kan idd ook verlopen in de vorm van diffuse haaruitval over de gehele hoofdhuid ,behalve dan de zijkanten en achteraan (onder de kruin ,nekzone).

Zo is het bij mij trouwens ook begonnen.
__________________
29 Okt 07 - 3000 grafts
30 sept 2010 - 2865 grafts
4 nov 2011 - 1600 grafts (als afwerking)
--------------------------------------
Totaal : 7465 grafts
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2009, 17:26   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
AnnoNiem,

Eis van de huisarts een doorverwijzing naar een dermatoloog en als hij weigert, bel je gewoon een dermatoloog in het dichtstbijzijnde ziekenhuis.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2009, 20:59   #5
AnnoNiem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2009
Berichten: 10
Ik ben al twee keer langs geweest bij mijn huisarts. Deze heeft me laten weten dat hun praktijk geen voorstander is van medicatie. Ze zien het niet als iets schadelijks dus is het een kwestie van accepteren. Opzich kan ik me daar wel in vinden aangezien je er niet dood aan gaat maar ik denk niet dat ik het nu al wil accepteren.

Ik moet toegeven dat ik ook wel een erg stressvol jaar achter de rug heb en het misschien nog even afwacht of er verandering in komt zodra er rustigere tijden komen. De manier van haaruitval zoals het bij mij voorkomt komt bij niemand anders in de familie voor. Degene die echt met kaalheid te maken hebben (en dat zijn er niet zoveel), kregen eerst inhammen maar die heb ik niet. Is het overigens ook niet zo dat wanneer je spreekt over erfelijke kaalheid dat de vorm waarin dit optreedt ook altijd hetzelfde is als bij de rest van de familieleden die daar last van hebben? Mijn arts zei namelijk zoiets en dat gaf me wel enigzins rust. Alleen die haren die voorbij blijven komen geven weer een tegenstrijdig en verontrustend gevoel
AnnoNiem is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2009, 21:18   #6
ardah
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Berichten: 33
AnnoNiem,

Hoe oud ben je eigenlijk?
ardah is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2009, 21:57   #7
AnnoNiem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2009
Berichten: 10
Sorry. Ik ben bijna 23.
AnnoNiem is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2009, 00:41   #8
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnnoNiem Bekijk bericht
Is het overigens ook niet zo dat wanneer je spreekt over erfelijke kaalheid dat de vorm waarin dit optreedt ook altijd hetzelfde is als bij de rest van de familieleden die daar last van hebben?
Nee! Mijn familieleden hebben geen van allen ergens last van, allemaal schitterende haardossen, behalve mijn moeder met een kale plek bovenop, maar verder veel en dik haar en ik met inhammen en zeer dun diffuus haar.

Jouw huisarts heeft er waarschijnlijk -net als andere huisartsen- totaal geen verstand van. Maak maar gewoon een afspraak met een dermatoloog. In geval van stress vallen de andere haren aan de achterkant en zijkanten meestal ook uit, dus....
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2009, 17:34   #9
AnnoNiem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2009
Berichten: 10
Ja dat is waar. Dat doen ze ook wel maar bovenop iets harder. Sowieso merk ik dat er helemaal geen lijn in te trekken valt in de regelmaat en de hoeveelheid haren die ik per dag verlies. Nu heb ik het ineens twee dagen redelijk erg terwijl het daarvoor wel opviel maar niet heel erg rampzalig was. Sowieso omdat ik het nu wat langer draag geloof ik ook wel dat je de haren ook beter kunt zien en dat je er daardoor ook meer op gaat letten. Binnenkort maar weer eens een kortere coupe en toch ook nog maar een beetje aankijken hoe het gaat. Eigenlijk wil ik eerst goed proberen in te schatten wat de onderliggende oorzaak is voordat ik meteen met hormonale medicijnen aan de slag ga, voor zover dat ook enigzins mag baten als ik de verhalen af en toe zo lees.
AnnoNiem is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2009, 17:37   #10
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Misschien is het seizoensgebonden haaruitval. Daar hebben vrij veel mensen ieder jaar last van...alsof je je wintervacht kwijt raakt.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2009, 17:51   #11
AnnoNiem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2009
Berichten: 10
Ja, alleen het probleem is dat ik dat al 3/4 jaar blijf hopen

Wel valt het me op dat het zo plotseling is begonnen toen. Ik heb nooit last gehad van dat soort probleempjes dus daarom geloof ik ook gewoon nog steeds niet dat het echte AGA is... Ik heb wel echt een druk 3/4 jaar achter de rug met verhuizing en nog meer drukke en stressvolle dingen dus ik blijf toch altijd nog een beetje daarop hopen.
AnnoNiem is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 11:57
Kalende kruin Pi008 AGA - Algemeen 3 5 april 2008 19:27
Kan haaruitval niet blijven bij inhammen? Haarmannetje Medicijnen/haargroeimiddelen 147 10 januari 2007 12:39
Nihafor Chris Medicijnen/haargroeimiddelen 47 22 juli 2005 20:01
Verloopt kaalheid altijd symmetrisch? David AGA - Algemeen 47 15 juni 2005 19:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.