Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 mei 2009, 20:14   #1
anoniem68
Banned user
 
Geregistreerd: 26 maart 2009
Berichten: 54
Bloedonderzoek

Goedenavond alvast,

Heb een kort vraagje die simpel beantwoord kan worden,in januari had ik een bloedonderzoek laten doen om te laten checken of ik allergie ben,alles was goed,dus dan heb je geen AGA of niet?
anoniem68 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2009, 20:57   #2
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Niet waar.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2009, 21:39   #3
anoniem68
Banned user
 
Geregistreerd: 26 maart 2009
Berichten: 54
Norwoord waarom is dat niet waar?
anoniem68 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2009, 22:09   #4
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
AGA is een huidziekte (hoewel de meningen daarover verdeeld zijn), maar hoe dan ook...geen allergie. Dus de relatie tussen het doen van jouw bloedonderzoek en het niet zouden kunnen hebben van AGA ontgaat me.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2009, 22:27   #5
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Anoniem,

Jij hebt helemaal geen AGA; dat is jou door veel ervaren Haarwebleden al verteld in vorige topics.

Maar als je je flink veel zorgen blijft maken, zul je binnen een paar maanden volledig kaal zijn en dan hoef je nooit van je leven nog bang te zijn voor haaruitval.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2009, 17:27   #6
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
AGA is een huidziekte (hoewel de meningen daarover verdeeld zijn), maar hoe dan ook...geen allergie. Dus de relatie tussen het doen van jouw bloedonderzoek en het niet zouden kunnen hebben van AGA ontgaat me.
Aga is helemaal geen ziekte. Het is iets volstrekt normaals waar wij ons om esthetische redenen zorgen om maken.

Zowieso vind je niks in je bloed. Iedereen heeft namelijk dht in zn bloed maar het hangt er nou juist vanaf hoe gevoelig je ervoor bent.
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2009, 19:47   #7
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tato Bekijk bericht
Aga is helemaal geen ziekte. Het is iets volstrekt normaals waar wij ons om esthetische redenen zorgen om maken.
Ik schreef al dat de meningen daarover verdeeld zijn...

Het is niet zozeer mijn mening, gewoon hoe er regelmatig over geschreven wordt. Maaaaaaaaaaar, als jij het volstrekt normaal vind dat sommigen het hoofd van een alien krijgen, vanwege enkel en alleen het verdwijnen van het haar, ja dat kan natuurlijk. Ik vind dat dan welliswaar weer niet normaal en heel onnatuurlijk eruit zien. Wie bepaalt wat esthetisch is en niet ?

Laatst gewijzigd door norwood2; 27 mei 2009 om 19:56
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2009, 22:14   #8
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
AGA is een erfelijke aandoening waar je psychisch onder gebukt kunt gaan.
Gelukkig denkt de ziektekostenverzekering en de belastingdienst daar ook zo over, anders krijgen we nooit meer iets vergoed en hebben we weer een aftrekpost minder.

Andere erfelijke aandoeningen, zoals hazelippen of flaporen, kunnen niet met medicijnen behandeld worden, maar bij AGA lukt dat aardig goed. Zaken die met medicijnen behandeld kunnen worden, vallen voor de meeste mensen onder "ziektes".


.

Laatst gewijzigd door Hanna; 28 mei 2009 om 00:53
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 27 mei 2009, 23:31   #9
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Ik schreef al dat de meningen daarover verdeeld zijn...

Het is niet zozeer mijn mening, gewoon hoe er regelmatig over geschreven wordt. Maaaaaaaaaaar, als jij het volstrekt normaal vind dat sommigen het hoofd van een alien krijgen, vanwege enkel en alleen het verdwijnen van het haar, ja dat kan natuurlijk. Ik vind dat dan welliswaar weer niet normaal en heel onnatuurlijk eruit zien. Wie bepaalt wat esthetisch is en niet ?
Zoals je het formuleert ben je het gewoon met mij eens. Je vindt het lelijk / niet normaal eruitzien en daarom doe je er wat aan, puur een esthetisch argument.
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2009, 17:31   #10
John18
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2009
Berichten: 113
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
AGA is een erfelijke aandoening waar je psychisch onder gebukt kunt gaan.
Gelukkig denkt de ziektekostenverzekering en de belastingdienst daar ook zo over, anders krijgen we nooit meer iets vergoed en hebben we weer een aftrekpost minder.
Sorry wat, hoe krijgen we dit vergoed? Bij pruiken ofzo? Anders wil ik ook wel even wat dinartjes vangen Vergoeding voor geestelijk ongemak
John18 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 mei 2009, 18:26   #11
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Zodra je een doktersverklaring kunt overhandigen, krijg je pruiken/haarwerken inderdaad (gedeeltelijk) vergoed door de verzekeringsmaatschappij; het niet-vergoede deel en allerlei andere kosten die zijn gemaakt i.v.m. chronische ziektes kun je opvoeren als aftrekpost in je belastingaangifte.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Alopecia Androgenetica > bloedonderzoek? charlotxx AGA - Algemeen 7 15 oktober 2008 16:24
Bloedonderzoek Andastra AGA - Algemeen 74 16 juni 2006 11:03
Bloedonderzoek Haarkabinet Haarzoeker AGA - Algemeen 2 24 januari 2005 11:24
Medicijnen terug te vinden bij bloedonderzoek? cees Medicijnen/haargroeimiddelen 2 23 november 2004 19:28
Bloedonderzoek Henk21 Medicijnen/haargroeimiddelen 2 18 april 2004 12:20


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.