Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 juli 2004, 21:24   #1
Desiree2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2004
Locatie: Veghel
Berichten: 26
Nieuw lid TTM wil zich voorstellen

Ik wil mij even voorstellen. Ik ben Desiree uit Veghel. Mijn leeftijd is 32 jaar. Ik ben getrouwd en heb 2 kinderen (11 maanden en 4 jaar). Vanaf mijn 8 jaar trek ik al wimpers uit en een aantal jaren later zijn daar de wenkbrauwen bijgekomen. Hoe ik mij jaren heb gevoelt, is precies in het boek van Daniëla beschreven. Dit boek heb ik in 2 avonden uitgelezen met veel huilbuien. Zo herkenbaar! Rond mijn 15e jaar heb ik mij bloot gegeven aan omstanders en verweert met: Ik doe dit en iemand anders bijt nagels en weer iemand anders rookt. Ik heb toen ook iemand gezien, die hetzelfde deed als ik en haar er mee geconfronteerd, echter zij ontkende. Toen wist ik, ik ben niet alleen. Rond mijn 20e kwam mijn man in mijn leven, die ik wel meteen op de hoogte heb gebracht. Hij en zijn familie hebben mij enorm gesteund en veel moeten verduren van mij, want hoewel ik in het openbaar trede, bleef ik trekken en werd ik aggressief/opstandig. Nu jaren later trek ik nog steeds, maar ik kom steeds dichter bij de waarheid. Door het praten met mijn vrienden en familie is het mij duidelijk, dat ik inderdaad met iedereen meevoel en nooit voor mijzelf kies en dat ik 2x zoveel tijd nodig heb om dingen te doen. Het trekken omschrijft mijn man als een gewoonte, maar ik vind dit niet meer zo erg als vroeger. Het groeit toch niet meer volledig aan en ik teken het keurig iedere morgen bij. Ik wil alleen leren voor mijzelf te kiezen en meer zelfvertrouwen te krijgen. Of het trekken ooit ophoud, vind ik op dit moment niet zo belangrijk. Wat mij nog wel bezig houdt is hoe mijn kinderen zich gaan ontwikkelen hierin, want soms zie ik mijn zoon van 4 het ook doen en dan ben ik zeer verdrietig. Snik snik. Mijn man denkt dat dit wel overgaat. Heeft hier iemand ervaring mee? Zelf ben ik nog nooit in therapie geweest. Tot mijn 20e wilde ik alleen niet meer leven. En toen leerde ik mijn man kennen die, zoals eerder vermeld, mij enorm heeft gesteund en nog doet. Een jaar geleden zat ik met mijn man bij de kapper en toen stond er in een vrouwenblad een vraag van iemand die dit ook doet. Toen kwam ik er achter, dat dit TTM heet en dat je op internet kon kijken. Dit heb ik nu een jaar geprobeerd, maar steeds kreeg ik de melding, dat hij binnenkort actief wordt. Daarna heb ik van familie gehoord, dat er een stukje over TTM op de TV was geweest. Nu een jaar later heb ik het helemaal gehad met mezelf en wil ik eindelijk eens gaan genieten van mijn gezin en rust krijgen. Toen wees een vriendin mij op het proberen van een alternatieve geneeswijze, omdat ik praten niet zie zitten. Ik vind dat ik met mijn familie al een heel eind gekomen ben. Zo ben ik bij de bieb gekomen voor informatie over die alternatieve geneeswijze en zag ik het boek Met de handen in het haar. Complimenten over het in het openbaar brengen! Nu wil ik de Bach-bloesem therapie gaan proberen. Heeft iemand dit ook geprobeerd? En zo ben ik hier op deze site gekomen. Graag kom ik in contact met lotgenoten. En als laatste, want ik heb een beetje veel geschreven, wil ik zeggen, dat ik een vereniging oprichten een goed plan vind.

Ik hoop op een reactie.

Liefs Desiree
Desiree2 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2004, 23:35   #2
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Beste Desiree,

Een heel verhaal...
Ik vind het bijzonder dat je zo openlijk en recht met de deur in huis valt.
Je hebt ook al een lange weg afgelegd. En of het nu hoofdhaar of wimpers en wenkbrauwen is, ieder van ons heeft het er vreselijk moeilijk mee om dit gedrag te accepteren.
Weet je wat voor mij persoonlijk zo herkenbaar is? Dat je jaren lang doet alsof het je niet veel kan raken, dat er ergere dingen in het leven zijn, dat er best wel mee te leven valt, we hebben tenslotte geen kanker enz...
MAAR dat we eigenlijk diep vanbinnen heel boos zijn, boos om wat ons is overkomen, boos om al die ellende die het meebrengt en boos omdat het zo vermoeiend is.
Het rare is dat ik daar pas vorig jaar ben achter gekomen en toen heb ik mezelf de tijd gegund om daar eens heel lang en heel diep verdrietig om te zijn en dan was het over. Ik bedoel, toen was de boosheid over. Soms komt het nog wel eens terug maar meestal accepteer ik mezelf met ttm.
De meeste dagen zijn gelukkig goed, af en toe heb ik nog wel een terugval (zoals vandaag ) maar ik kan het nu wel op tijd afblokken.
Desiree, wat ben ik blij dat je mijn boek gevonden hebt en dat je er iets aan gehad hebt. Het is voor mij een enorme emotionele belasting geweest, maar ik moést het doen. Achteraf ben ik dan blij als ik lees en hoor dat anderen er een boodschap aan gehad hebben.
Ik wens je veel sterkte, en bedenk als het moeilijk wordt, je bent niet alleen!!!

Warme groet, Bolleke (Daniëla)
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2004, 10:18   #3
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Dag Desiree

Goed dat je ons hebt gevonden via je uitgebreide zoektocht!
Met hoe meer we zijn, hoe meer tips we kunnen verzamelen. Ttm wordt inderdaad minder erg als je er een beetje bij 'neerlegt' en er niet meer tegen vecht. Dat gaat niet van de ene dag op de andere en ook niet elke dag met dezelfde overtuiging. Ik ben zelf 27 jaar en ben op mijn 19e gestart met hoofdhaar. In februari had ik mijn eerste trekvrije maand maar die is inmiddels al voorbij. Toch hoop ik snel nog eens die onverklaarbare drang te verliezen, zodat ik niet meer moet vechten maar het gewoon 'vanzelf' gaat.

Groetjes
Kim
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2004, 14:53   #4
monique3
HaarWeb lid
 
monique3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2001
Locatie: netherlands
Berichten: 642
Welkom Desiree2!

Een heel warm welkom hier in ons midden.
Wat goed zeg dat je ons gevonden hebt via Bolleke's ( daniela) boek.
Ik hoop dat het je steun geeft te weten niet langer alleen te zijn met ttm.
Lotgenoten zijn hier genoeg, en er hebben al enkele bijeenkomsten plaats gevonden, wie weet mogen wij jou op een volgende bijeenkomst ontmoeten.
Voor nu,

sterkte met alles en de groetjes van Monique3.
monique3 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2004, 13:12   #5
Desiree2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2004
Locatie: Veghel
Berichten: 26
Weer een stap verder

Allereerst bedankt voor jullie reacties. Het geeft mij weer een stukje warmte, waardoor ik mijn emoties voel en uit. Dit heb ik jaren niet gedaan, er zijn maar weinig mensen, die mij ooit hebben zien huilen, maar boosheid heb ik destemeer. Misschien zie ik het wel te veel als zit niet zo te zeuren, want je mankeert niets. Misschien ben ik nog wel helemaal niet op de goede weg, zoals ik denk. Ik begin wel te begrijpen hoe ik in elkaar steek, maar durf de drempel nog niet over om mij te veranderen cq op te komen voor mijzelf. Bang voor het onbekende, bang om alleen te komen staan. Daarom doe ik maar wat een ander van mij verlangt. Het gevolg is weer dat ik weer boos wordt op mijzelf, dat ik dit doe.

Inmiddels heb ik mijn moeder en mijn broer het boek van Bolleke laten zien. Hieruit volgde een goed gesprek met mijn broer, zoals ik die ook nog nooit heb gekend. Hij omhelsde mij zelfs! Dit is zeer uitzonderlijk. Ik heb een enorme behoefte om warmte en verdriet te kunnen uiten. Mijn vader weet van niets, want met hem kan ik niet goed overweg. Niemand overigens. Het is wel een bovenste beste man, maar leeft in een wereld, die niemand begrijpt. Gelukkig begrijp ik mijzelf steeds beter en wil niet hetzelfde worden als hem.

Afgelopen weekend heb ik weer een interessant boek uitgelezen. Leven met een dwangstoornis van Fred Sterk & Sjoerd Swaen. Ze zeggen hierin wel, dat TTM geen dwangstoornis, maar drang is. Toch is de behandelingsmethode hetzelfde als die van het KUN Nijmegen. En na het lezen van het bericht van Servi009, die zich onlangs heeft aangemeld, heb ik ook de stoute schoenen aangetrokken en mij aangemeld vandaag. (Zie bericht bij oproep KUN). Ik ben benieuwd!

Als laatste, want het is weer een heel verhaal geworden, wil ik zeker bij een keer bij een bijeenkomst aanwezig zijn. Ik wil graag andere TTM-ers ontmoeten.

Adieu,
Desiree2
Desiree2 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2004, 22:25   #6
monique3
HaarWeb lid
 
monique3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2001
Locatie: netherlands
Berichten: 642
Aan Desiree2

Ik heb nu al een paar keer gelezen dat je graag lotgenoten wil ontmoeten, dus ik wil je bij deze uitnodigen om een keer bij me langs te komen, wel als ik verhuist ben natuurlijk. Want ik ga a.s woensdag de sleutel van het nieuwe huis krijgen en dan kunnen we aan de slag.
Ik woon ook in brabant en je bent welkom!

groetjes en succes in nijmegen, Monique3.
monique3 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 september 2004, 16:35   #7
Desiree2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2004
Locatie: Veghel
Berichten: 26
Beste Monique,

Een paar dagen geleden heb ik je artikel in het Brabants Dagblad gelezen en zag toen dat je uit Den Bosch komt. Dat ik heel dicht bij mij. Ik zou dan ook heel graag met je willen afspreken, wanneer je verhuist bent. Wat schikt jou?

Groetjes
Desiree
Desiree2 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
reactie op bolleke...mij voorstellen , pff Gerd TTM - Algemeen 5 19 november 2003 15:44
hallo ik ben nieuw hier carin39 TTM - Algemeen 5 18 september 2002 00:03
ook nieuw! Sylvana TTM - Algemeen 1 29 augustus 2002 22:28
Ik nieuw hier: wat kan ik het beste doen? Alecx AGA - Algemeen 2 17 augustus 2002 00:45
ook even voorstellen: leanore TTM - Algemeen 7 3 mei 2002 10:03


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.