Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Discussie gesloten
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 december 2007, 18:56   #1
Madeliefje@
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 november 2007
Berichten: 7
Minoxidil gebruiken, ja of nee?

Hallo,

Ik heb een vraag over minoxidil.

Heb al geruime tijd last van haaruitval en nu ook zichtbaar rond de kruinen, maar eigenlijk ook wel diffuus haaruitval bovenop en zijkant.
2 x naar de dokter geweest en uiteindelijk toch wel doorverwezen naar de dermatoloog. Weet eigenlijk wel zeker dat ik AGA heb want moeder en tante hebben heel dun haar (al op zeer jonge leeftijd) en vader is kaal. Vanochtend bij de dermatoloog geweest en tja.... heeft me gevraagd of ik ernstig ziek ben geweest of pas ben bevallen, last van schildlklier, ijzergebrek. Op alles nee geantwoord, nu heeft die heel even naar mijn haren gekeken, er een paar keer door heen gestreken en dat was het wel. Hoefde me geen zorgen te maken, kon wel terugkomen. Kwam ook nog aanzetten met een grafiekje met een minimum leeftijd van 20 en maximum van 90. En dat de één al heel vroeg haar verliest en de ander pas op latere leeftijd. Heb hem echt van alles gevraagd, want was goed voorbereid na al enkele weken hier actief geweest te zijn. Had dit eigenlijk ook wel verwacht, dus ben niet super teleurgesteld. Maar omdat hij mij niet verder kan helpen wil ik graag weten wat ik er zelf aan kan doen.

Ben sindskort weer begonnen aan de originele Diana 35. Slikte ik ook al 14 jaar maar de apotheek kwam 1,5 jaar geleden met een 'goedkoper' alternatief. Was mijn haren niet meer elke dag, maar 3 x in de week.
Nu wil ik graag weten of minoxidil wat voor mij is. Twijfel wel of ik het moet gaan gebruiken. En waar ik het moet bestellen en of het effect kan hebben of dat het juist nog meer haaruitval kan veroorzaken? En of ik de 2% of de 5% moet gebruiken.... enz enz. Echt een leek dus nog!

Groetjes
Madeliefje
Madeliefje@ is offline  
Oud 5 december 2007, 21:43   #2
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Dag Madeliefje,

Over minoxidil kan je heel wat informatie vinden in onder andere deze threads:
[minoxidil] Algemeen
[minoxidil] Hoe kom ik eraan?
Je kan daar ook al je vragen kwijt.

Ook in de rubriek Haarproblemen bij vrouwen vind je ervaringen met minoxidil terug, en veel info over de Diane-35 pil - en de generische goedkope variant ervan, waar heel wat vrouwen slechte ervaringen mee blijken te hebben.

Deze thread doe ik op slot.

Groeten,
Cloud
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline  
Discussie gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Shedding Petro AGA - Algemeen 192 15 december 2011 20:11
Minoxidil werkt! loiz Haarproblemen bij vrouwen 34 28 april 2005 12:45
Minoxidil = plakkerig goedje? / Minoxidil vs. Alostil? Francis Medicijnen/haargroeimiddelen 9 16 juli 2004 21:05
hoe kom ik aan minoxidil? anoniem20 Medicijnen/haargroeimiddelen 7 9 juli 2004 13:04
Wie is er geinteresseerd in Dr. Lee's minoxidil varianten? Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 22 20 juni 2004 12:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.