Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 december 2004, 13:46   #1
Marsha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Berichten: 142
vraagje...

Hey allemaal,

Ik heb ff een vraagje. Ik heb al een tijdje last van haaruitval al gaat het de laatste tijd wel beter. De dermatoloog denkt aan TE. Nu heb ik net de uitslagen van mijn bloedonderzoek gevonden en er was verder niks raars gevonden, alleen een aantal waarden van antistoffen in mijn lichaam waren verhoogd. Nu zit ik net te denken...bij allopecia areate is dat toch ook het geval? Of was er dan bij die dermatoloog ook wel een belletje gaan rinkelen... hij zei dat dit niet heel erg was (die verhoogde antistoffen) Mijn vraag dan ook..moet ik me hierom druk gaan maken...of zou die verhoging van anti-stoffen werkelijk geen kwaad kunnen en had de dermatoloog dan zelf wle een verband ontdenkt...ik weet ook niet hoeveel antistoffen er zijn en waarop deze allemaal invloed hebben enzo...

gr marsha
Marsha is offline   Met citaat reageren
Oud 22 december 2004, 17:53   #2
Annelies
HaarWeb lid
 
Annelies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2001
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 318
Hoi Marsha,

Wat bedoel je met TE?
Of je AA zou hebben of niet. Als je bloedonderzoek doet, en er komt uit dat je verhoogd aantal antistoffen in je lichaam hebt, kan dat al liggen aan het feit dat je misschien net een beginnende keelpijn krijgt of een hoestje hebt..
Het kan dus al iets kleins zijn..
meestal is dat bij een ontsteking dat je meer antistoffen in je lichaam hebt. Betreffende AA kan ik weinig zeggen over de hoeveelheid die dan is ten opzichte van normaal. Ik weet wel dat voordat het haartje uitvalt een ontstekingsreactie in het haarzakje optreedt en dat dan het haartje uitvalt.
Bij AA heb je meestal een aantal plekken. Als je het ineens over heel je hoofd zou hebben lijkt mij het dat de waarde veel hoger zal zijn, dan bij een aantal plekken...

grtz Annelies
Annelies is offline   Met citaat reageren
Oud 22 december 2004, 18:02   #3
Saar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2004
Locatie: Hulst
Berichten: 151
Ik weet eigenlijk ook niet wat TE is Maar AA kenmerkt zich meestal niet door bepaalde antistoffen. De meeste diagnoses wordne gewoon gesteld na onderzoek door een dermatoloog, bij was bloedonderzoek niet eens nodig toen het werd ontdekt. Door de vorm en de plaats van d eplekken zag de dermatoloog meteen al dat het om AA ging. Ook heeft hij toen naar mn nagels en winpers gekeken.
Volgens mij weet je dermatoloog echt wel waar hij/zij mee bezig is.
Saar is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
vraagje diane-pil Marsha Haarproblemen bij vrouwen 14 22 december 2004 17:25
Vraagje Nerakje TTM - Algemeen 3 27 oktober 2004 17:53
Heb een vraagje, Joney AA - Algemeen 4 11 september 2004 22:10
vraagje!! cees Medicijnen/haargroeimiddelen 2 29 augustus 2003 16:55
vraagje leen2 TTM - Algemeen 4 24 oktober 2002 15:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.