Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 augustus 2012, 00:16   #1
geenhaar
Banned user
 
Geregistreerd: 9 april 2012
Berichten: 40
Iemand die mij kan helpen op een antwoord?

Goedenavond,

Ik heb begin maart dit jaar een fue behandeling gehad van 3300 grafts. Ik moet zelf aangeven dat de behandeling zeer positief is verlopen.
Eind juni ben ik mijn haar is goed onder de loep gaan nemen. Ik nam waar dat de haarlijn zeer duidelijk te zien was. Ander half maand later (in juli) merk ik dat de haarlijn steeds minder zichtbaarder wordt.

Is dit normaal? Ik ben nu een 5,5 maanden verder en mij werd aangegeven dat het haar na 3 maanden begint te groeien. Maar kan het ook weer uitvallen?

Ik was zeer tevreden over het resultaat dat duidelijk zichtbaar was na de eerste maand (voordat het haar begon uit te vallen weer. Komt het haar dan ook exact zo weer terug?

Ik gebruik overigens finasteride sinds mei


Is sporten (Joggen) overigens geen probleem? IK merk namelijk nadat ik begin te zweten prikkel op mijn hoofd (waarschijnlijk zout wat in contact komt met...?)

gr
Jan
geenhaar is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2012, 07:58   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Na 5,5 maanden zou juist het eindresultaat zich voorzichtig moeten beginnen af te tekenen. Wat voor haren zag je in juni? Dunne vlassige haartjes of dikker haartjes zoals de week na je haartransplantatie?

Een enkele keer gebeurt het wel eens dat getransplanteerde haren heel goed vastgroeien. Ze gaan dan wel in rust, maar het haartje blijft in de huid kleven. Het groeit niet, het blijft even lang en na verloop van tijd valt het altijd wel een keertje uit. Ik heb bij mezelf na 2 maanden nog van dat soort haartjes aangetroffen (en met een pincet verwijderd). Misschien had jij die na 5 maanden nog wel?

Wat ook aan de hand kan zijn is een shedding door finasteride. Maar die zou je sterke getransplanteerde haren niet mogen treffen, hooguit de zwakkere oude haren er tussenin.

Sporten is gezond en zweten kan geen kwaad
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2012, 08:13   #3
rweersch
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 augustus 2012
Berichten: 37
Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken, maar wellicht heb je er toch wat aan

Het is normaal dat de getransplanteerde haren uitvallen. Na een paar maanden zullen ze opnieuw groeien, in mijn geval was dat na pakweg vier tot vijf maanden. Ik heb echter nog niet meegemaakt dat de getransplanteerde haren daarna weer uitvallen. Wel zag je duidelijk dat de "oorspronkelijke" haren uitvielen, in mijn geval geen "shock" maar gewoon de snel voortschrijdende kaalheid die ik al een paar jaar had. Binnen een jaartje of twee stond er bij mij geen enkele oorspronkelijk haar meer, alleen getransplanteerde haren. Mijn originele dichtheid was voor de FUT nog maar 50% of zo. Bij de FUT werd maximaal 40% beloofd. Persoonlijk schat ik in dat het netto-resultaat toch wat lager ligt, zo rond de 25-30%.

Ik heb na de FUT tot een jaar de (brandende) zon gemeden (met beleid petjes gedragen), geen zwembaden, geen zee, maar wel flinke lichamelijke activiteit zoals tuinieren, wandelen, fietsen. Allemaal geen probleem.

Aangezien ik een hekel aan medicijnen en andere farmaceutische producten heb, heb ik nooit lotions of finasteride-achtige dingen gebruikt.
__________________

2002: FUT, 1700 grafts, Laser Aesthetics Hasselt
2012: FUE, 2600 grafts, Aesthetic Beauty Clinics Veldhoven
rweersch is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.