Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 januari 2018, 19:21   #1
eddy_wally
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2008
Locatie: gent
Berichten: 245
Geslacht:
20 januari 3250 grafts dr Maral Tugrul

Na een hele hoop offertes die ik heb aangevraagd zoals je kan lezen hier heb ik voor Dr Maral gekozen.

Deze zaterdag was het zo ver, na veel twijfelen mijn afspraak toch niet verschoven en er gewoon voor gegaan.
Ik ga niet een heel verhaal opschrijven, redelijk standaard allemaal: pickup aan luchthaven, hotel, en volgende ochtend operatie.
Beetje discussie met de dokter over hoogte haarlijn, was eerst niet tevreden over het originele voorstel zoals je kan zien op foto2. Haarlijn werd getekend boven een deel van mijn toenmalige haarlijn wat niet echt de bedoeling kan zijn...

Op de 4de foto kan je de grafts redelijk duidelijk zien, deze foto werd genomen direct na de operatie.
Als ik vergelijk met veel andere foto's hier op het forum en op andere fora heb ik precies een stuk minder bloedingen wat vermoedelijk het genezingsproces wat zal versnellen. De laatste foto is twee dagen na de operatie, mijn voorhoofd is serieus gezwollen
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20180120_083356.jpg‎ (137,0 KB, 681x gelezen)
Bestandstype: jpg 20180120_084527.jpg‎ (140,3 KB, 627x gelezen)
Bestandstype: jpg 20180120_083944.jpg‎ (146,3 KB, 503x gelezen)
Bestandstype: jpg grafts.jpg‎ (133,0 KB, 516x gelezen)
Bestandstype: jpg 20180122_100341.jpg‎ (132,7 KB, 489x gelezen)

Laatst gewijzigd door eddy_wally; 22 januari 2018 om 19:24
eddy_wally is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2018, 23:32   #2
Rog
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 oktober 2015
Berichten: 13
Geslacht:
Ben benieuwd hoe dit uit gaat pakken! Kan je iets vertellen over de behandeling zelf? Hoe vaak was Maral hier bijvoorbeeld bij aanwezig en besteedden ze allemaal goed aandacht aan je?
Rog is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2018, 08:08   #3
eddy_wally
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2008
Locatie: gent
Berichten: 245
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rog Bekijk bericht
Ben benieuwd hoe dit uit gaat pakken! Kan je iets vertellen over de behandeling zelf? Hoe vaak was Maral hier bijvoorbeeld bij aanwezig en besteedden ze allemaal goed aandacht aan je?
Dr Maral kwam enkele keren langs maar heeft zelf verder niets gedaan. Dit wist ik op voorhand dus was voor mij geen probleem. De techniekers waren heel geduldig met mij, ik werd onwel 10 minuten nadat ik de eerste pillen had gekregen. Ze hebben mij eten komen brengen en ik had niet het gevoel dat ik hun tijd aan het verspillen was.

De techniekers kwamen professioneel over, hun engels was natuurlijk niet zo goed als dat van Dr Maral maar goed genoeg om te kunnen communiceren. Hun werk kan ik natuurlijk nog niet beoordelen maar het leek mij allemaal heel vlot te gaan.
Er werd eerst bloed bij mij afgenomen, ik heb later gehoord van de andere patiënten dat dit bij hen niet werd gedaan. Erna werd ik verdoofd in het donorgebied, er werden 100 grafts genomen om de kwaliteit ervan te onderzoeken. Erna werd mijn recipient verdoofd en werden de kanalen gemaakt door 1 technieker. Op deze manier wisten ze hoeveel grafts ze moesten uithalen. Het uithalen en insteken van de grafts werd door 2 techniekers gedaan. Ik had de hele procedure dezelfde 2 techniekers. Om 10u werd ik bij dr Maral geroepen en om 17u stond ik buiten. Wel wat tijd verloren met discussiëren over haarlijn en misselijk worden voor en na de procedure. Ik heb niet echt een idee hoe lang elke stap duurde want heb horloge moeten uitdoen.

Laatst gewijzigd door eddy_wally; 23 januari 2018 om 08:13
eddy_wally is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2018, 21:44   #4
eddy_wally
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2008
Locatie: gent
Berichten: 245
Geslacht:
Even een update, 10de dag na operatie.
Al mijn 'scabs' waren al weg na 7 dagen, roodheid mindert elke dag.
Donorarea jeuk redelijk wat. Ik ga al naar buiten zonder een pet, heb het gevoel dat het niet echt hard opvalt.

Het enige dat mij stoort is dat mijn nieuwe haren precies in rijen zijn gepland. Misschien dat dit gaat verbeteren eens ze langer worden of na het shedden binnen een week ofzo. Ga de dokter hierover contacteren want maak me hier toch wel wat zorgen over.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg haar3.jpg‎ (132,7 KB, 324x gelezen)
Bestandstype: jpg haar2.jpg‎ (135,7 KB, 436x gelezen)
Bestandstype: jpg haar1.jpg‎ (117,2 KB, 312x gelezen)
eddy_wally is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2018, 11:46   #5
Man25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 december 2015
Berichten: 202
Geslacht:
Ik heb er geen verstand van hoor, en ze zullen ook ongetwijfeld wel in rijen staan (volgens mij doet een mens dat van nature). Maar ik heb de indruk dat het nu extra opvalt, omdat ze pas recent geplant zijn. Je hebt nu nog kleine bultjes waar de haren de hoofdhuid in gaan. Het lijkt me dat wanneer dit wegtrekt en je hoofdhuid egaler wordt, de rijen een stuk minder zichtbaar zijn.
__________________
Kirkland Minoxidil foam 5% (per 5 januari 2016)
Man25 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2018, 15:17   #6
eddy_wally
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2008
Locatie: gent
Berichten: 245
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Man25 Bekijk bericht
Ik heb er geen verstand van hoor, en ze zullen ook ongetwijfeld wel in rijen staan (volgens mij doet een mens dat van nature). Maar ik heb de indruk dat het nu extra opvalt, omdat ze pas recent geplant zijn. Je hebt nu nog kleine bultjes waar de haren de hoofdhuid in gaan. Het lijkt me dat wanneer dit wegtrekt en je hoofdhuid egaler wordt, de rijen een stuk minder zichtbaar zijn.
Vermoed dat het wel zal weggaan. Dokter Maral zei het volgende: "Those pattern is to protect blood vessels, wna will lost when you clean the area, no worriness, " Mijn haar is echter al proper sinds dag 7.
eddy_wally is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2018, 21:27   #7
Rog
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 oktober 2015
Berichten: 13
Geslacht:
Hier is nog iemand en die heeft hetzelfde als jij, eddy_wally. Misschien heb je er wat aan :-). Ik ben benieuwd naar je progressie de aankomende maanden!

https://www.realself.com/review/turk...ffset=2&sle=0#
Rog is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2018, 23:15   #8
eddy_wally
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2008
Locatie: gent
Berichten: 245
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rog Bekijk bericht
Hier is nog iemand en die heeft hetzelfde als jij, eddy_wally. Misschien heb je er wat aan :-). Ik ben benieuwd naar je progressie de aankomende maanden!

https://www.realself.com/review/turk...ffset=2&sle=0#
Thx voor de feedback Rog. Had al gezien dat iedereen die bij dr Maral werd geopereerd zowat hetzelfde patroon had ik als ik maar bij de eindresultaten zie ik dit niet meer terug. Of misschien valt het bij langer haar niet zo op natuurlijk...
eddy_wally is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2018, 15:29   #9
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
Die patronen lijken nu heel erg,maar dat trekt echt wel bij als alles straks gaat groeien. Daarna zie je het niet, er van uitgaande dat het vol genoeg is. Verder ziet het er prima uit, lijkt me zo.
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2018, 19:31   #10
eddy_wally
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2008
Locatie: gent
Berichten: 245
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeJong Bekijk bericht
Die patronen lijken nu heel erg,maar dat trekt echt wel bij als alles straks gaat groeien. Daarna zie je het niet, er van uitgaande dat het vol genoeg is. Verder ziet het er prima uit, lijkt me zo.
Bedankt voor jouw geruststellng. Ondertussen op dag 17 en verlies elke dag redelijk wat haren. Hoofdhuid is ondertussen een pak roder dan het was. Is dat normaal?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20180206_190422.jpg‎ (141,4 KB, 296x gelezen)
Bestandstype: jpg 20180206_190425.jpg‎ (139,6 KB, 279x gelezen)
Bestandstype: jpg 20180206_190434.jpg‎ (146,6 KB, 322x gelezen)
Bestandstype: jpg 20180120_083735.jpg‎ (142,1 KB, 229x gelezen)
eddy_wally is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2018, 14:05   #11
Blauwbaard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 april 2014
Berichten: 87
Geslacht:
Dat is inderdaad normaal. Hoef je je geen zorgen om te maken. Trekt met de tijd weer weg.
Blauwbaard is offline   Met citaat reageren
Oud 8 februari 2018, 14:16   #12
eddy_wally
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2008
Locatie: gent
Berichten: 245
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blauwbaard Bekijk bericht
Dat is inderdaad normaal. Hoef je je geen zorgen om te maken. Trekt met de tijd weer weg.
Ik ben gisteren voor het eerst in het openbaar verschenen zonder pet, een paar mensen hadden direct door dat ik een HT had gedaan, en al de andere mensen vroegen wat er was gebeurd was met mijn hoofd haha
Aan de mensen die denken dat het niet gaat opvallen dat je iets aan je haar hebt laten doen: vergeet het maar
eddy_wally is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2018, 11:28   #13
eddy_wally
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2008
Locatie: gent
Berichten: 245
Geslacht:
update na maand

Ondertussen zijn we iets meer dan een maand verder. Na 2 weken begon ik serieus te shedden, kwamen echt veel haren mee bij het douchen en door het haren gaan.
Ondertussen valt er bijna niets meer uit en heb ik sinds week 2,5 redelijk wat pukkels, sommige echt heel groot. Ondertussen is dat al serieus verbeterd gelukkig.
Hoofd is nog altijd rood, haar dun, valt echt hard op dat er iets met mijn haar is gebeurd.
1 inham heeft een pak minder haar dan de andere, terwijl de andere precies wat lijkt dicht te groeien.

Wat vinden jullie van mijn donor en haar in het algemeen? Lijkt dit normaal?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg hoofd.jpg‎ (119,1 KB, 262x gelezen)
Bestandstype: jpg achterkant.jpg‎ (143,3 KB, 337x gelezen)
Bestandstype: jpg bovenkant.jpg‎ (96,4 KB, 401x gelezen)
Bestandstype: jpg zijkant2.jpg‎ (98,1 KB, 281x gelezen)
eddy_wally is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2018, 12:57   #14
Advisor
Adviseur
 
Geregistreerd: 11 augustus 2017
Locatie: Amsterdam
Berichten: 172
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eddy_wally Bekijk bericht
Ondertussen zijn we iets meer dan een maand verder. Na 2 weken begon ik serieus te shedden, kwamen echt veel haren mee bij het douchen en door het haren gaan.
Ondertussen valt er bijna niets meer uit en heb ik sinds week 2,5 redelijk wat pukkels, sommige echt heel groot. Ondertussen is dat al serieus verbeterd gelukkig.
Hoofd is nog altijd rood, haar dun, valt echt hard op dat er iets met mijn haar is gebeurd.
1 inham heeft een pak minder haar dan de andere, terwijl de andere precies wat lijkt dicht te groeien.

Wat vinden jullie van mijn donor en haar in het algemeen? Lijkt dit normaal?
Ik vind dat je veel shockloss hebt. de huidige situatie is slechter dan de voor-situatie. Het patroon is verder wel normaal. roodheid ook. je hebt een behoorlijke dichtheid, dus ook automatisch meer roodheid. herstel van de shockloss zal de aankomende 3 maanden komen.
__________________
Hier aanwezig om lotgenoten te helpen

Ervaringsdeskundige in:
- Haartransplantaties
- Medicijnen t.b.v. haargroei
- Vitamines e.d.
- Haar verzorgingsproducten
Advisor is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2018, 13:02   #15
eddy_wally
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2008
Locatie: gent
Berichten: 245
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Advisor Bekijk bericht
Ik vind dat je veel shockloss hebt. de huidige situatie is slechter dan de voor-situatie. Het patroon is verder wel normaal. roodheid ook. je hebt een behoorlijke dichtheid, dus ook automatisch meer roodheid. herstel van de shockloss zal de aankomende 3 maanden komen.
Bedankt voor je feedback. Situatie is inderdaad veel slechter dan ervoor wat wel een beetje een shock was voor mij, niet alleen voor mijn haren
eddy_wally is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.