Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 april 2012, 04:35   #1
GitrQron
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2012
Berichten: 2
Rogaine foam kopen/bestellen in België

Ik wil nog eens een rogaine foam proberen omdat mijn haar uitval steeds dramatischer wordt. Een jaar of zo geleden probeerde ik al Alopexi 2% maar heb dit maar een viertal maand volgehouden (ook omdat tijdens het toedienen telkens bakken haar tegen mijn hand plakten.. paniek.) Daarbij vond ik de manier van toedienen ook echt irritant en Rogaine lijkt op dat vlak veel handiger.

Weten jullie welke sites dit goedkoop hebben en in België leveren? Ik dacht op amazon.co.uk te bestellen maar weet niet goed wat de prijzen normaal zijn.. en heb je een voorschrift nodig? Want ik dacht dat 5% minoxidil niet zonder voorschrift kon..

Raden jullie een combinatie met nog iets anders aan? Ik neem ook Cystine B6 gedurende een jaar (op aanraden van de dermatoloog) maar ik weet niet goed of het veel doet, en dat spul is duur.

Suggesties? Als shampoo gebruik ik trouwens Zwitsal babyshampoo, dacht dat deze een neutrale ph waarde zou hebben, wat aangeraden wordt.

Laatst gewijzigd door GitrQron; 23 april 2012 om 04:40
GitrQron is offline   Met citaat reageren
Oud 23 april 2012, 20:36   #2
blizzard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2007
Berichten: 574
Geslacht:
Beste GitrQron,
Vind altijd dat ik dit moet beantwoorden: kijk de ph van de shampoo kan dan wel ph neutraal zijn, maar is het water waarmee je je haren wast ook neutraal? denk het niet he..op sommige plaatsen in Nederland is het water erg hard, soms wel 22dh of meer, regenwater daarvan weten wij dat de ph neutraal is, je kan wat regenwater opvangen zoals ik altijd deed en eventueel verwarmen en daar je haren mee wassen of je laat er een gedeelte warm water bijlopen, daarmee is het regenwater niet meer neutraal maar nog altijd zachter dan normaal water uit de kraan.

Voordeel van regenwater is de neutrale ph waarde, nadelen : is omslachtig om te gebruiken en je haar word erg zacht van, ik zie dit als een nadeel omdat je haar veel moeilijker in model te brengen is dan met gewoon warm water uit de
kraan.

Zelf geloof ik meer in goede voeding, geen alcohol, weinig suiker, geen rood vlees en diverse andere dingen..dit alles kan je lezen in het handboekje van
Spencer David Korben titel: the Bald truth, de road to Propecia.
Heb hier erg veel goede informatie in gevonden, zeker een aanrader.

Veel succes gewenst

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GitrQron Bekijk bericht
Ik wil nog eens een rogaine foam proberen omdat mijn haar uitval steeds dramatischer wordt. Een jaar of zo geleden probeerde ik al Alopexi 2% maar heb dit maar een viertal maand volgehouden (ook omdat tijdens het toedienen telkens bakken haar tegen mijn hand plakten.. paniek.) Daarbij vond ik de manier van toedienen ook echt irritant en Rogaine lijkt op dat vlak veel handiger.

Weten jullie welke sites dit goedkoop hebben en in België leveren? Ik dacht op amazon.co.uk te bestellen maar weet niet goed wat de prijzen normaal zijn.. en heb je een voorschrift nodig? Want ik dacht dat 5% minoxidil niet zonder voorschrift kon..

Raden jullie een combinatie met nog iets anders aan? Ik neem ook Cystine B6 gedurende een jaar (op aanraden van de dermatoloog) maar ik weet niet goed of het veel doet, en dat spul is duur.

Suggesties? Als shampoo gebruik ik trouwens Zwitsal babyshampoo, dacht dat deze een neutrale ph waarde zou hebben, wat aangeraden wordt.
__________________
Regime :
Alleen nog maar Minoxidil 5%Kirkland 2 x in de week
HT 15 februari 2008 2110 grafts
blizzard is offline   Met citaat reageren
Oud 23 april 2012, 21:46   #3
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blizzard Bekijk bericht
Voordeel van regenwater is de neutrale ph waarde, nadelen : is omslachtig om te gebruiken en je haar word erg zacht van, ik zie dit als een nadeel omdat je haar veel moeilijker in model te brengen is dan met gewoon warm water uit de kraan.
Ik weet niet hoe het zit met gekookt regenwater. Maar gewoon regenwater is zuur. Van nature (ook al in de oertijd dus), door de CO2 die erin zit opgelost. Daarom wordt je haar ook zacht van regenwater, het lost een (heel klein) deel van de structuur op
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2012, 04:29   #4
GitrQron
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2012
Berichten: 2
Ok bedankt over de info over het water, zal er mij eens on verdiepen.

Maar niemand enig idee over wat ik meer kan doen dan de minox? (mijn dieet ga ik ook eens nader bekijken)

Werkt die rogain foam ook zonder finastride? Finastride zie ik echt niet zitten door de mogelijk verschijnselen.

En is die Cystine B6 het geld waard?
GitrQron is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.