Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 december 2014, 00:48   #1
Aliciatje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 december 2014
Berichten: 28
Geslacht:
Kun je bij AGA in korte tijd diffuse haaruitval hebben?

Graag jullie mening/ervaringen als vrouw.

Zie verder mijn andere topic.

Groetjes :-)
Aliciatje is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2014, 12:25   #2
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Niet als vrouw; maar misschien heeft mijn reactie als man toch waarde..

Diffuse haaruitval kan erg snel lijken te gaan omdat het pas na een bepaald punt opvalt. Waarschijnlijk is het dan al langer aan de gang maar valt het je opeens op, en dan gaat het snel!
Het kan soms 'helpen' om kritisch te gaan kijken naar foto's van de afgelopen jaar. Kans dat je ziet dat het eigenlijk al langer bezig is.

Ben uiteraard niet bekend met jou persoonlijk situatie, maar zie dit (bij mannen) vaak gebeuren.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2014, 20:52   #3
Jennaa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2013
Locatie: Brabant
Berichten: 194
Geslacht:
Hoi Aliciatje

Ik heb even je andere topic gelezen.
Om antwoord te geven op je vraag, Ja dat zou kunnen. Om bijvoorbeeld de reden die dZinee geeft.
Maar het zou kunnen dat je AGA in combinatie met een Telogeen Efluvium hebt (TE)
Vooral vrouwen met AGA zijn daar gevoeliger voor. Ik lees dat je in korte tijd een aantal keer gewisseld bent van de pil. Dat is niet zo goed voor je haar en kan een TE veroorzaken.
Microgynon heeft een androgene werking en is dus niet zo handig als je AGA hebt, het kan de haaruitval versnellen.
Diane heeft een anti-androgene werking (anti-mannelijke) en kan de haaruitval verminderen.
Het kan maanden soms zelfs jaren duren voordat je hierin echt verbetering ziet omdat de haargroei cyclussen nu eenmaal niet zo snel gaan.
Dus mocht je de Diane voor haaruitval willen blijven slikken is het zaak om er eigenlijk nooit meer mee te stoppen.
Dus een pil met een anti-androgene werking of helemaal geen pil.
Van ketoconazol kun je (tijdelijk) meer haaruitval maar dit is vaak een goed teken. Een shedding genaamd. Omdat het lichaam er eerst de oude zwakke haren uitgooit om er sterkere nieuwe haren voor terug te laten groeien.
Ketoconazol is een sterke DHT blocker.
AGA wordt niet veroorzaakt door een te hoog testosteron gehalte maar een erfelijke gevoeligheid voor dihydrotestoseron.(DHT)

De 4 bekendste DHT blockers zijn

1 finasteride (Dutasteride) voor mannen en de Diane pil voor vrouwen
2 minoxidil
3 ketoconazol
4 LLLT (laserkam)

Mocht je een DHT blocker in je regime toevoegen gebruik het dan minimaal 1 jaar om te bepalen of het iets voor je doet.

Er zijn ook andere factoren die haaruitval kunnen veroorzaken zoals een vitaminegebrek of schildklierproblemen.
Het is belangrijk om de waardes te kennen en eventueel aan te vullen.
Vrouwen met AGA zijn veel gevoeliger voor een TE door bijvoorbeeld. een (klein)
Tekort aan ijzer.
Jennaa is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2014, 22:35   #4
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht

Diffuse haaruitval kan erg snel lijken te gaan omdat het pas na een bepaald punt opvalt. Waarschijnlijk is het dan al langer aan de gang maar valt het je opeens op, en dan gaat het snel!
Yep, zo heb ik het ook ervaren. Eerst geloof je niet dat je haar dunner wordt; je denkt dat je gek bent, spoken ziet of je steekt je kop in het zand.

Toen het bij mij al te ver heen was werd ik pas serieus genomen door mijn (overigens nieuwe) huisarts en daarna naar dermatoloog en dan is er - vaak - weinig meer aan te doen, helaas! Evt. stabiliseren, maar als het al dun/diffuus is heeft stabiliseren weinig nut.

Mijn bloedwaardes waren en zijn nog steeds perfect, mijn ijzer/ferritine is uitstekend, mijn cholesterol is bijzonder goed, vitamines/mineralen oké; er is wat dat betreft niets aan de hand met mij. Het komt niet in mijn familie voor en toch heb ik dun/diffuus haar
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2014, 17:36   #5
Aliciatje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 december 2014
Berichten: 28
Geslacht:
Bedankt voor jullie reacties.

Ik had idd al vaker perioden gehad van haaruitval en mijn haar was al wel dunner. Maar lang niet zo erg als nu. En dan hoop je dat het gewoon zo blijft. Maar sinds het laatste half jaar is het echt hard gegaan.

Wat betreft Microgynon: ja, ik had in juni misschien niet moeten stoppen met Diane. Maar ik had dit niet zien aankomen en omdat het toch nooit echt tegen mijn overbeharing geholpen heeft, vond ik het toen geen probleem om te stoppen.

Maarja, hoe krijg ik de Diane nu weer terug?! Want mijn dermatoloog wil me gewoon op de Microgynon laten en dan met Finasteride erbij. Maar is het niet beter om dan de Diane erbij te doen ipv Microgynon? Lijkt mij logischer..
Aliciatje is offline   Met citaat reageren
Oud 21 december 2014, 18:01   #6
Aliciatje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 december 2014
Berichten: 28
Geslacht:
Ergens hoop ik ook gewoon nog stiekem dat er toch iets uit het bloedonderzoek gaat komen, waar ik iets mee kan..

Ik heb idd wel echt AGA kenmerken, zoals ook van die hele korte dunne haartjes. Maar aan de andere kant weet ik ook dat mijn haar helemaal achteraan bij mijn nek ook gewoon enorm is uitgedund.. het is echt overal. Er is nergens een plek waar het niet is uitgedund.
Aliciatje is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.