Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 juni 2011, 02:14   #16
Whyme
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2011
Berichten: 15
troost je.. ik ben 19 en sta al verder in het proces als jij die minoxidil, heeft dat nu bij iedereen effect of is het eerder een gokje? (wat zijn ongeveer de kansen dat het helpt?) en pietert had je 6 maanden na het beginnen slikken van finasteride al alles terug? want fina begint pas te werken na 6 maanden dacht ik? en hoe lang duurt het voor minoxidil werkt?
Whyme is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2011, 09:37   #17
R-yan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 mei 2011
Berichten: 101
Question

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morehair Bekijk bericht
Jij hebt geen Aga.

En stel je niet zo aan, en ga achter de vrouwen aan!
Beetje rare opmerking....zag hier laast een topic over een kerel die het zeker wist maar ook het advies kreeg kan een mannelijke haarlijn zijn. Bumpte zijn eigen topic 2 jaar later met update fotos en toen kon je zien wt de schade echt was, had hij in die tijd gestart met fina/minox dan had hij behouden wat hij toen nog had/verergering tegngegaan.

Waarom denk jij dt ik het niet heb? ik liet mn beste vriend zien wat er vanaf kwam na een paar x door mn haren te wrijven en die schrok van de hoeveelheid, ik vind de hele dag door overal haren en tijdens het douchen al helemaal. het haar op mn kruin is zoveel dunner/korter/brozer dan een jaar geleden, nou begrijp ik dat een mens 150-200 hare per dag verliest maar als 1/3 daarvan loskomt bij een paar x wrijven....tsja hoe kun je dan zeggen dat ik geen aga heb?
Misschien niet in een ver stadium nee, maar dat lijkt me alleen maar geluk bij een ongeluk

Laatst gewijzigd door R-yan; 25 juni 2011 om 09:51
R-yan is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2011, 15:50   #18
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Rare opmerking? Iemand van 23 met een volle bos haar Fina aanpraten, dat is pas raar.

En waarom ik denk dat jij het niet hebt? Omdat er niets te zien is op de foto's. Beetje inhammen krijgt bijna iedere vent namelijk.

Als je kruin echt zo erg is, waarom post je daar geen foto van dan?
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2011, 16:47   #19
R-yan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 mei 2011
Berichten: 101
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morehair Bekijk bericht
Rare opmerking? Iemand van 23 met een volle bos haar Fina aanpraten, dat is pas raar.

En waarom ik denk dat jij het niet hebt? Omdat er niets te zien is op de foto's. Beetje inhammen krijgt bijna iedere vent namelijk.

Als je kruin echt zo erg is, waarom post je daar geen foto van dan?
Ik ging van bijna geen inhammen een jaar geleden naar flinke inhammen nu, wnneer moet ik ingrijpen dan? Pas als die inhammen erg diep zijn en het echt zichtbaar is dat ik kalender ben?? Hoe verklaar je die haren die ik overal vind en een jaar geleden niet? Dat het haar bij mn inhammen steeds dunner en kleiner wordt en bij mn temple points steeds meer naar achter gaat en ook dunner wordt en het haar op mn kruin een stuk dunner en korter is ?
Als het met deze snelheid blijft uitvallen ben ik flink kaal voor mn 30ste, verder is mn vader ook goed kaal dus het gen is er. Ik wordt knettergek van die tientallen haren die loskomen als ik een paar keer door mn haar schud, dat is toch gewoon niet normaal??

Zijn de rest van de haarwebbers het eens met morehair?
R-yan is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2011, 21:46   #20
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Het is geen Morehair tegen de rest hier. De getoonde foto's geven geen heel dramatisch beeld en alleen op basis daarvan zou ik zelf ook heel terughoudend zijn met middelen als finasteride en minoxidil. Maar je kunt zelf het beste uitmaken hoe je haaruitval verloopt en als je echt meent dat het snel een verkeerde kant op gaat, dan heb je opties om te proberen het een halt toe te roepen.

Finasteride en minoxidil zijn daarbij de beste (bewezen) middelen. Maar vooral finasteride is toch een heel serieus medicijn. Je moet niet al te lichtvaardig besluiten om het te gebruiken. Wees je bewust van mogelijke bijwerkingen (je hebt altijd een kleine kans om hiermee te maken te krijgen) en bedenk ook dat je er de rest van je leven (of in ieder geval tot je kaalheid kunt accepteren) aan vast zit.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2011, 22:39   #21
R-yan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 mei 2011
Berichten: 101
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Het is geen Morehair tegen de rest hier. De getoonde foto's geven geen heel dramatisch beeld en alleen op basis daarvan zou ik zelf ook heel terughoudend zijn met middelen als finasteride en minoxidil. Maar je kunt zelf het beste uitmaken hoe je haaruitval verloopt en als je echt meent dat het snel een verkeerde kant op gaat, dan heb je opties om te proberen het een halt toe te roepen.

Finasteride en minoxidil zijn daarbij de beste (bewezen) middelen. Maar vooral finasteride is toch een heel serieus medicijn. Je moet niet al te lichtvaardig besluiten om het te gebruiken. Wees je bewust van mogelijke bijwerkingen (je hebt altijd een kleine kans om hiermee te maken te krijgen) en bedenk ook dat je er de rest van je leven (of in ieder geval tot je kaalheid kunt accepteren) aan vast zit.
Probeer ik er ook zeker niet van te maken, vraag me alleen af of ik dan echt zon verstoord beeld heb van die inhammen.

Als je zeker weet dat je haaruitval hebt, hoelang moet je dan wachten met ingrijpen? Je kan immers de snelheid waarmee het gebeurt niet echt bepalen en persoonlijk vind ik het erg dat ik al zulke inhammen heb ipv van de normale haarlijn die ik een jaar geleden had.

Wat mij het meest zorgen baart is dat ik echt overal haren vind, en de haren langs mijn inhammen heel dun en kort zijn, wanneer grijpt men dan in?
R-yan is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2011, 22:51   #22
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R-yan Bekijk bericht
Probeer ik er ook zeker niet van te maken, vraag me alleen af of ik dan echt zon verstoord beeld heb van die inhammen.

Als je zeker weet dat je haaruitval hebt, hoelang moet je dan wachten met ingrijpen? Je kan immers de snelheid waarmee het gebeurt niet echt bepalen en persoonlijk vind ik het erg dat ik al zulke inhammen heb ipv van de normale haarlijn die ik een jaar geleden had.

Wat mij het meest zorgen baart is dat ik echt overal haren vind, en de haren langs mijn inhammen heel dun en kort zijn, wanneer grijpt men dan in?
Wat je ook doet, het zal je eigen beslissing zijn en het betreft je eigen lijf.

Over timing in jouw geval kan ik niks zeggen. Maar bedenk ... als je vroeg begint met kaalheid bestrijden, dan heb je het meeste kans op succes. Maar als je al begint vóór het echt zeker is dat het verder gaat, dan ben je misschien jarenlang bezig serieuze medicijnen te slikken voor een kaalheid die er misschien toch al nooit zou zijn gekomen. Feitelijk neem je dan voor niets het risico op serieuze bijwerkingen. Want fina is géén snoepje.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2011, 01:01   #23
R-yan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 mei 2011
Berichten: 101
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Wat je ook doet, het zal je eigen beslissing zijn en het betreft je eigen lijf.

Over timing in jouw geval kan ik niks zeggen. Maar bedenk ... als je vroeg begint met kaalheid bestrijden, dan heb je het meeste kans op succes. Maar als je al begint vóór het echt zeker is dat het verder gaat, dan ben je misschien jarenlang bezig serieuze medicijnen te slikken voor een kaalheid die er misschien toch al nooit zou zijn gekomen. Feitelijk neem je dan voor niets het risico op serieuze bijwerkingen. Want fina is géén snoepje.
Duidelijke koek.

Ik heb eventjes nieuwe fotos geschoten aangezien ik vandaag naar de kapper ben geweest en de fotos in beginpost een beetje onduidelijk zijn, lijkt nog steeds niet op beginnende aga? Kan de dermatoloog met grote zekerheid vaststellen of ik beginnende aga heb, ik wil namelijk niet zomaar op de propecia springen
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMAG0176.jpg‎ (167,0 KB, 286x gelezen)
Bestandstype: jpg IMAG0178.jpg‎ (162,0 KB, 269x gelezen)
R-yan is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2011, 15:53   #24
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Ik zie het niet in ieder geval, maar wat zei de kapper er van?
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2011, 19:48   #25
Flurrrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2009
Berichten: 52
Lijkt mij een volwassen haarlijn kerel, ziet er goed uit. Zodra de haren aan de voorkant dun en doorzichtig gaan worden, luidt dat de klok voor een nieuwe 'hap' die eruit gaat maar voor die tijd vind ik het nemen van fina veel te hard. Ik kan mn haaruitval nog steeds niet volledig stabiliseren met minoxidil, maar man wat een nachtmerrie die fina. Het is zo'n sluipende moordenaar van je libido, waarbij je denkt; Ok we neuken nu 2 keer per week, misschien is dat wel normaal na een poosje met elkaar te zijn. Maar dan ga je ervanaf, en ineens knal je hem er 5 keer per week in. Misschien denken sommigen dat ze die bijwerkingen dus niet hebben, terwijl het wel zo is, snap je?

Fuck that drug
Flurrrr is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2011, 20:01   #26
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flurrrr Bekijk bericht
Lijkt mij een volwassen haarlijn kerel, ziet er goed uit. Zodra de haren aan de voorkant dun en doorzichtig gaan worden, luidt dat de klok voor een nieuwe 'hap' die eruit gaat maar voor die tijd vind ik het nemen van fina veel te hard. Ik kan mn haaruitval nog steeds niet volledig stabiliseren met minoxidil, maar man wat een nachtmerrie die fina. Het is zo'n sluipende moordenaar van je libido, waarbij je denkt; Ok we neuken nu 2 keer per week, misschien is dat wel normaal na een poosje met elkaar te zijn. Maar dan ga je ervanaf, en ineens knal je hem er 5 keer per week in. Misschien denken sommigen dat ze die bijwerkingen dus niet hebben, terwijl het wel zo is, snap je?

Fuck that drug
Ja, en bij de helft van de gebruikers valt hun dinges er na 3 jaar spontaan af, wees dus gewaarschuwd.

Flurrr, praat niet over mogelijke bijwerkingen alsof het zekerheden zouden zijn. Zelfs niet als dat echt jouw ervaring was. Jouw steekproef van 1 is te klein. Enne, als je hebt ervaren dat 2 1/2 maal zo potent bent geworden door te stoppen met fina, dan kan ik maar beter nooit stoppen. Mijn ervaring was namelijk dat mijn libido eerder behoorlijk is toegenomen. Waarschijnlijk door totaal andere oorzaken, maar toegenomen niettemin.

Maar goed, ik zou R-yan zeker aanraden om nog niet te beginnen met een serieus middel als finasteride.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2011, 19:41   #27
Flurrrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2009
Berichten: 52
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Ja, en bij de helft van de gebruikers valt hun dinges er na 3 jaar spontaan af, wees dus gewaarschuwd.

Flurrr, praat niet over mogelijke bijwerkingen alsof het zekerheden zouden zijn. Zelfs niet als dat echt jouw ervaring was. Jouw steekproef van 1 is te klein. Enne, als je hebt ervaren dat 2 1/2 maal zo potent bent geworden door te stoppen met fina, dan kan ik maar beter nooit stoppen. Mijn ervaring was namelijk dat mijn libido eerder behoorlijk is toegenomen. Waarschijnlijk door totaal andere oorzaken, maar toegenomen niettemin.

Maar goed, ik zou R-yan zeker aanraden om nog niet te beginnen met een serieus middel als finasteride.
Ik weet dat de algemene toon niet wordt verwelkomd, en zodoende had ik deze post dik verwacht. Volgende keer voeg ik [eigenmening] tags toe.
Flurrrr is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2011, 20:20   #28
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flurrrr Bekijk bericht
Ik weet dat de algemene toon niet wordt verwelkomd, en zodoende had ik deze post dik verwacht. Volgende keer voeg ik [eigenmening] tags toe.
Omdat je algemene toon gewoon fout is, Flurrrr. Het is geen algemene toon, het is stemmingmakerij gebaseerd op weinig meer dan een eigen negatieve ervaring en een zoektocht naar anderen met negatieve ervaringen. Dat jullie elkaar vinden is prachtig, maar je maakt er geen nieuwe eigen waarheid mee
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2011, 04:45   #29
Flurrrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2009
Berichten: 52
Wellicht was mijn opinie wat te sterk, maar ik ben zeer zeker van mening dat sommige mensen negatieve effecten kunnen ervaren zonder dat ze het actief merken. Het lijkt mij verstandig om stil te staan bij de mogelijke fysieke veranderingen die zich kunnen plaatsvinden na het nemen van Finasteride, en op basis daarvan de dosis te verkleinen ofwel te stoppen. In sommigen gevallen lijkt me dit detecteren bijzonder moeilijk, zeker als je depressie als bijwerking krijgt. Wanneer je in een depressie zit ga je het wijten aan bepaalde dingen die gebeuren, en niet zozeer het medicijn waar je aan zit. Het lijkt mij gewoon ontzettend belangrijk dat je je inleest voordat je aan fina begint, zodat je de sides leert herkennen en erger voorkomt.

Fina houdt DHT tegen, en ook al zijn we vaak volgroeid rond onze 18-22ste (?) lijkt het me raar om te denken dat het daarna geen functie meer dient. Een gezond en gelukkig leven is een teder iets wat volledig onderheven is aan een gezonde mentale en fysieke balans. Ik ondervind net zoals anderen frustratie over mijn haarverlies, maar de enige kandidaat is voor mij de HT wanneer het eindelijk zover is.
Flurrrr is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2011, 07:10   #30
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flurrrr Bekijk bericht
Wellicht was mijn opinie wat te sterk, maar ik ben zeer zeker van mening dat sommige mensen negatieve effecten kunnen ervaren zonder dat ze het actief merken. Het lijkt mij verstandig om stil te staan bij de mogelijke fysieke veranderingen die zich kunnen plaatsvinden na het nemen van Finasteride, en op basis daarvan de dosis te verkleinen ofwel te stoppen. In sommigen gevallen lijkt me dit detecteren bijzonder moeilijk, zeker als je depressie als bijwerking krijgt. Wanneer je in een depressie zit ga je het wijten aan bepaalde dingen die gebeuren, en niet zozeer het medicijn waar je aan zit. Het lijkt mij gewoon ontzettend belangrijk dat je je inleest voordat je aan fina begint, zodat je de sides leert herkennen en erger voorkomt.

Fina houdt DHT tegen, en ook al zijn we vaak volgroeid rond onze 18-22ste (?) lijkt het me raar om te denken dat het daarna geen functie meer dient. Een gezond en gelukkig leven is een teder iets wat volledig onderheven is aan een gezonde mentale en fysieke balans. Ik ondervind net zoals anderen frustratie over mijn haarverlies, maar de enige kandidaat is voor mij de HT wanneer het eindelijk zover is.
Ik vind het ook belangrijk dat men zich bewust is van mogelijke bijwerkingen. Zodat je heel goed weet wanneer te stoppen.

Maar dan moet je niet alle dingen die een mens in zijn of haar leven kunnen overkomen als mogelijke bijwerkingen van finasteride gaan zien. Dan moet je er dus gewoon niet aan beginnen.

Fina als eerste overal de schuld van geven is zelfs gevaarlijk. Ik noem dat zelfdokteren. Zelf diagnose stellen (fina) en daarna zelf actie ondernemen (stoppen of toch doorgaan). Ik heb dat zelf één keer gedaan, toen ik sterk vreesde dat fina iets bij me had veroorzaakt. Na een aantal dagen ben ik toch maar naar de weekendarts gegaan, bijbalontsteking, antibiotica en het was over ... Zou ik eerst zijn gestopt met fina om daarna nog een weekje af te wachten, dan zou ik serieus problemen hebben gehad.

Een raad dus, als je meent iets te mankeren, dan ga je naar de dokter en je gaat niet heel internet afstruinen tot je nog iemand tegenkomt die én fina gebruikt én de symptomen vertoont. Want dat zegt vaak 0,0.

Maar Flurrr, wat win je ermee om er steeds maar weer op terug te komen?
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.