Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 januari 2011, 22:32   #1
Flurrrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2009
Berichten: 52
Foto's haarlijn

Ook ik wil graag mijn haarlijn posten om jullie opinie te peilen. Ik ben 24 jaar, en sinds mijn 20ste zijn mijn inhammetjes langzaam een stapje terug gaan nemen. Ik ben recentelijk met de finasteride gestopt, maar ga door met de minoxidil. Ik ga ook niet meer terug op fina, ik kreeg flinke sides. Ik heb foto's van beide inhammen genomen, de kruin waar praktisch niks op te zien is, en een normaal vooraanzicht. Het haar wordt niet meer zo snel dun vooraan, minox heeft dat redelijk gestabiliseerd.

Welke NW heb ik ongeveer?
Wat kan ik er aan doen topisch gezien behalve minox?
Zijn er gevallen bekend van stabilisatie of moet ik echt hard gaan knallen?
Enig idee van het verloop, word ik echt zo'n Nicolas cage?

http://i.imgur.com/Sh4wjs.jpg
http://i.imgur.com/4EqEn.jpg
http://i.imgur.com/mslr1.jpg
http://i.imgur.com/lWLLQ.jpg
http://i.imgur.com/xDGzN.jpg
Graag jullie inzicht!

Laatst gewijzigd door Flurrrr; 27 januari 2011 om 22:36
Flurrrr is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2011, 22:41   #2
Hans90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 210
geen idee wat voor NW dit is, het ziet er allemaal nog heel goed uit moet ik zeggen. Ik denk niet dat mensen jouw als kalende bestempelen hoor
Hans90 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2011, 23:05   #3
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
De laatste foto is volgens mij een NW1.5, maar dat zou van opzij beoordeeld moeten worden, met het oor ook op de foto.

Om DHT te lijf te gaan, zou je misschien ketoconazol-shampoo kunnen gebruiken zoals Nizoral of Revita Anti Hair Loss en/of 's morgens minoxidil blijven gebruiken en dan 's avonds Spectral DNC(-L)
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2011, 10:12   #4
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Tis goed dat je begonnen bent met preventieve maatregelen.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2011, 10:39   #5
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Laatste foto lijkt mij toch wel meer dan nw 1,5.

Zo niet, dan moet ik mn handtekening gaan aanpassen.

NW gaat toch niet alleen maar over diepte van de inham, maar ook in hoeverre die naar binnen trekt?

Bij flurr trekt ie aardig naar binnen zo lijkt het.
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2011, 19:43   #6
Flurrrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2009
Berichten: 52
dat merkte ik recentelijk inderdaad een beetje op, de rechter inham meer dan de linker geloof ik (qua intrekken). Ik hoop gewoon stabilisatie te kunnen bereiken, dan kan ik er wel mee leven. Heb jij foto's van je haarlijn Ryan?

ah die heb ik nu gevonden, lijkt erg op de mijne moet ik zeggen.
Flurrrr is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2011, 17:00   #7
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Furr, ik denk een volwassne haarlijn. Die laatste foto is schuin gemnomen en je trekt je haar opzij. Dan lijkt het overdreven.

Daarnaast, zie je op jouw foto's achter jouw haarlijn gene verdunning of wat dan ook. Als jouw familiegeschiedenis redelijk is, dan denk ik dat het gewoon een volwassen haarlijn is. Als je een objectief oordeel wilt, foto recht van voren maken (niet schuin van boven) en je hoofd niet schuin naar links of rechts maar recht vooruit met haar achteruit gekamd.
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2012, 20:22   #8
Flurrrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2009
Berichten: 52
Daar zijn we weer! Deze keer een update van mijn haarlijn en een kort verhaaltje.

We zijn inmiddels bijna 2 jaar verder en mijn haar ziet er nu als volgt uit;

http://imgur.com/a/AIg6G#0

Er is dus een flinke regressie waar te nemen, en het lijkt een beetje diffuse haaruitval zo her en der. Ik vraag me af of het iets met de seizoenen te maken heeft, want vooral deze zomer ben ik aanzienlijk verloren. Ik gebruik geen medicijnen en bent het ook niet meer van plan na potentie problemen met proscar.

Wat vinden jullie, is dit op een 1 of andere manier nog een 'volwassen haarlijn' te noemen gezien dit de achteruitgang is na 2 jaar, of ben ik toch een echte AGA-er?

Ook ben ik op zoek naar natuurlijke voedingstoffen/supplementen die goed zijn voor mijn haar. Ik hoop dan op een stabilisatie van de uitval, en verder misschien eens een HT-tje als ik die paar k euro makkelijk kan missen.

Shoot! Ben benieuwd wat jullie vinden.
Flurrrr is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2012, 20:58   #9
Kuit
Banned user
 
Geregistreerd: 6 oktober 2012
Locatie: Amsterdam, waar anders?
Berichten: 379
Wat heb je gebruikt dan? proscar & minoxidil? en met alle 2 gestopt? Welke nw geef jij je vader? en je moeders opa? Daarom wil ik nog even niet aan de fina, als je stopt knalt de dht volgens mij echt keihard terug, misschien wel erger?

Laatst gewijzigd door Kuit; 19 november 2012 om 21:01
Kuit is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2012, 21:05   #10
Flurrrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2009
Berichten: 52
Ik geloof dat je moeders opa er niet zozeer toe doet toch? Was het niet je eigen opa van je moeders kant? Die had een mooie haarlijn met inhammen, NW2 zoiets. Mijn vader was kaal, maar al op jonge leeftijd en ik ben nu 26.

Ik heb proscar (fina) en minoxidil beiden geprobeerd en ben daar 1.5 jaar geleden ongeveer geheel mee gestopt. Ik heb het ook niet langer gebruikt dan 1 volledig jaar. Minox werkte volgens mij ok, maar het merk wat ik gebruikte werd van de markt gehaald op een gegeven moment doordat je haar er verslaafd aan werd? (ik woon in Mexico, maar dit is natuurlijk fucking dom want iedereen weet dat minox iets is wat je altijd moet blijven gebruiken).

Ik denk niet dat het gebruik van deze medicijnen mijn haarlijn nu heeft bepaald. Het is een heel geleidelijk en vrij rustige regressie. Er vallen zelden meer dan 20 haren uit per dag, maar zo goed is dat ook weer niet te meten
Flurrrr is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2012, 21:13   #11
Kuit
Banned user
 
Geregistreerd: 6 oktober 2012
Locatie: Amsterdam, waar anders?
Berichten: 379
Je hebt gelijk, ik schreef het verkeerd, je moeders vader. Je kunt echt niet stoppen met minoxidil na een tijdje want dan vallen je haren die je hebt gesafed weer uit. Ik zou je een NW2 of nw 2,5 geven. Pas bij nw3 praat je echt over 'kalend' en dan kun je een HT overwegen.

Hoe kaal was je vader op jonge leeftijd dan op de norwood schaal? en hoe kaal is hij nu?


Laatst gewijzigd door Kuit; 19 november 2012 om 21:17
Kuit is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2012, 21:20   #12
Flurrrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2009
Berichten: 52
Mijn vader was een NW7, dus al het haar weg behalve de zijkanten. Mijn patroon van haarverlies is niet gelijk aan die van hem, en de komende maanden wordt denk ik duidelijk hoe het vordert. Het zit nu echt een beetje op het randje van ingroeien naar het midden of prima blijven.

Ook al leek het stabieler te blijven met minox, kreeg ik het idee dat dat soms een hoopvolle verbeelding was. Ik nam het consequent, maar gelukkig ligt acceptatie niet ver van me af. Door flink aan krachttraining te doen wordt de aandacht soms afgeleid van je kop, om het even zo cru te zeggen. Ik ben dan ook van plan om dit goed door te zetten in de toekomst.

Laten we hopen dat ik inderdaad op 2/2.5 zit en dat het niet naar de 3 gaat
Flurrrr is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2012, 22:21   #13
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Voor een echt goed beeld; kam je haar strak naar achteren met een gewone kam, gebruik gel of wax of zo. En neem dan een foto. Die halve hoofden/gezichten daar kan je niks mee. Dus recht van voor en haar naar achteren gekamd. Zoals deze foto's.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_3402.jpg‎ (29,7 KB, 134x gelezen)
Bestandstype: jpg 061006_hairline6.jpg‎ (66,2 KB, 126x gelezen)

Laatst gewijzigd door Kniekous; 19 november 2012 om 22:29
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2012, 02:13   #14
haarske
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2012
Berichten: 47
dude, je hebt een dht killer nodig,, anders gaat t bergafwaarts
haarske is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2012, 03:03   #15
Kuit
Banned user
 
Geregistreerd: 6 oktober 2012
Locatie: Amsterdam, waar anders?
Berichten: 379
Kun je uitzoeken hoe jouw opa's nw2 eruit zag en vergelijken? Tot hoever is het dun in je haarlijn? Heb je op ander plekken op je hoofd dunnere plekken? Gaan jouw temples lager zitten? Heb je jeuk op de hoofd of rode plekken?

Finasteride kun je echt niet meer overwegen? minoxidil is geen optie meer?
Er is anders een nieuw middel die dht verminderd. Zo'n haartransplantie dude had het hier aangekondigd, het zou ook geen libido bijwerkingen geven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haarske Bekijk bericht
dude, je hebt een dht killer nodig,, anders gaat t bergafwaarts
Kun je alsjeblieft minder paniekerig reageren? daarmee kun je namelijk mensen mee zenuwachtig maken.
Kuit is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[AC] FUE 2000 + foto's MGREEN Chirurgische behandelingen 94 10 februari 2013 15:07
Fotos van mijn haarlijn Fallen Dreams AGA - Algemeen 261 8 januari 2012 21:30
Beoordeling haarlijn (FOTO'S!) Herkeuring;) robt001 AGA - Algemeen 92 24 maart 2010 17:13
Close up foto's van mijn haarlijn na 4 dagen!!! Salvamia Haarwerken 8 12 maart 2005 10:56
Aminexil: Misbruik/misleiding mbt foto's op haaruitval.net Chris AGA - Algemeen 13 11 maart 2002 23:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.