Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 augustus 2011, 22:42   #1
Xantom
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2010
Berichten: 31
Het valt me op...

dat de meeste mensen op dit forum maar onzekere onzekertjes zijn. Afgaand op soms wel zeer gefrustreerde reacties naar elkaar toe, leeftijd speelt in deze uiteraard geen rol.Voortgekomen uit hun eigen onzekerheid, je zou het een noodkreet kunnen noemen. Natuurlijk is onzeker zijn niet slecht, tenminste als je er niet in blijft hangen en er wat aan doet. Immers; "Een gespannen, onaangenaam gevoel is het resultaat van een gedachte. We hebben een gedachte, krijgen een gevoel en reageren daar dan op. In een poging deze onaangename gevoelens te veranderen, zoeken we meestal oplossingen buiten onszelf."

Moraal van het verhaal, get over it. Het zijn je haren die uitvallen, niet je lul die afsterft wat voorplanting niet meer mogelijk maakt.

Overigens wil ik de beste mensen van dit forum ook een tip geven voor een wel heel goed boek. Ik praat er dan met lof over, dit boek is dan alleen voor mensen bedoelt die graag aan zichzelf werken. Lees; zelfontwikkeling. Vier vragen die je leven veranderen van Byron Katie.
Xantom is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2011, 12:43   #2
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Ok. bedankt voor je bijdrage. top. echt goed.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2011, 13:29   #3
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Thumbs up

Is er dan ook een forum over afstervende lullen?
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2011, 20:43   #4
Flurrrr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2009
Berichten: 52
Wat een ongelofelijk nutteloze bijdrage. Niet zozeer omdat het geen punt treft, maar omdat je het op een dermate veroordelende wijze neerzet dat niemand er ook maar iets van waarde in gaat zien. Doei.
Flurrrr is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2011, 20:54   #5
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.429
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xantom Bekijk bericht
Moraal van het verhaal, get over it. Het zijn je haren die uitvallen, niet je lul die afsterft wat voorplanting niet meer mogelijk maakt.
Niet om je af te zeiken, het is een gezonde instelling die helaas niet voor iedereen is weggelegd, maar wat doe jij dan hier op het forum??
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2011, 22:01   #6
dieselll
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 mei 2010
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 133
Vind je reactie op zich niet zo vreemd, krijg wel vaker reacties van collega's, vrienden, ouders... 'je bent gezond, zijt blij manneke' of 'waarom zo veel geld geven aan...'... en nog meer van die (naar mijn mening) zever...

Ge leeft maar ene keer, en da moet je tenvolle benutten... Zit op dit moment in Istanbul en heb vandaag mijn haartransplantatie gehad...
Bij de verdoving deze middag heb ik ook wel ff gedacht 'fuck, waarom doe ik dit'. Maar voor mij is het antwoord simpel, ik voel me gewoon beter met net ietsje meer haar (en leuk is het niet als je sinds je 21e zo goed als kaal bent).

Ik weet ook wel dat er mensen zijn die er erger aan toe zijn (ziektes, kanker of sommigen die vroeg overlijden...) maar wij leven eh...

Vind dat iedereen het recht heeft (of zelfs bijna moet hebben) om alles te doen in je korte leven waar je zin in hebt!!!

Met onzekerheid te maken of niet laat ik aan anderen over, ik voel wat ik voel, schaam mij nergens voor maar ik wil voor het maximum gaan, en voor mij hoort daar net dat ietsje meer 'haar' bij!

yesterday is history, tomorrow is a mistery, today is a gift!!! (cliché maar waar!)
dieselll is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2011, 10:23   #7
Mommy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2011
Berichten: 16
Zo'n uitspraken zijn erg makkelijk gedaan. Maar ben maar eens een meid van 24 met kale plekken op je hoofd. Dan piep je wel anders.
Mommy is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2011, 01:01   #8
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Dat klopt! Daar staan mensen vaak niet bij stil.
En die mannen maar zielig doen over hun kalende kop terwijl het er als man eigenlijk gewoon bij hoort.


Ik mag wat zeggen na 2 haartransplantaties.....
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2011, 13:34   #9
Raider
Haarfijn
 
Geregistreerd: 19 oktober 2010
Locatie: Roden, Drenthe, Nederland
Berichten: 34
Geslacht:
@Morehair

Bij mannen is het sociaal geaccepteerd, maar of het zo hoort? Ik krijg geen fijn gevoel bij jouw post. Ik krijg het gevoel dat ik me aanstel, omdat ik een man ben. Voor een jonge man waarbij een kale kop niet staat is het minstens zo erg om kaal te worden als voor een (jonge) vrouw.
Raider is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2011, 21:10   #10
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Ik ben zelf ook een man en was ooit ook jong en kalend.
Dus ik weet precies hoe je je voelt.

De manier hoe je mijn post opvat was zeker niet mijn bedoeling.
Tuurlijk stel je je niet aan. En waarom zou ik dat bedoelen, ik heb immers zelf niet voor niets 2 ht's achter de rug.

Toch blijf ik er bij dat het voor vrouwen erger en moeilijker te accepteren is dan voor een man. Je hoeft maar om je heen te kijken en je ziet dat je niet de enige bent. Gedeelde leed is halve leed toch?
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2011, 18:42   #11
Raider
Haarfijn
 
Geregistreerd: 19 oktober 2010
Locatie: Roden, Drenthe, Nederland
Berichten: 34
Geslacht:
Oooh oké nu snap ik je. Sorry, ik meende een veroordelende toon te lezen, maar ik begrijp nu wat je bedoeld. Nogmaals mijn excuses. En je hebt inderdaad gelijk, voor vrouwen is het waarschijnlijk wel erger. Als ik heel eerlijk ben ken ik geen enkele vrouw die kaal is, behalve dan mijn oma, maar die 96. Ik denk dat het doordat met name vrouwen wanneer zij kaal worden sneller kiezen voor camouflage/haarwerken dan mannen. Dus waarschijnlijk is het voor vrouwen ook wel gedeelde smart, maar ja, je herkent je lotgenoten niet op straat.
Raider is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2011, 14:19   #12
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Is het zo raar dat in deze maatschappij waar uiterlijk heel erg belangrijk is, mannen soms onzeker kunnen worden wanneer ze last krijgen van haaruitval terwijl ze het niet altijd goed staat? Ik vind van niet, soms zijn de reacties wel een beetje te, maar iedereen zal wel ooit een dipje hebben, en als het gaat over haarverlies is haarweb wel een mooie uitlaatklep
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.