Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 maart 2005, 20:35   #1
milshar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 maart 2005
Berichten: 6
hallo ik ben nieuw.

Hoi allemaal, ik wist niet dat er een forum was voor overbeharing. Ik ben blij ,dan kan ik eindelijk mijn verhaal kwijt en leren van jullie verhalen. Ik zal dit zeker vertellen aan de mensen in mijn omgeving die er ook mee kampen. Ik ben nu 28, mijn overbeharing begon op mijn 11e. Het feit dat ik hindoestaans ben maakt de kans om dit probleem te krijgen denk ik alleen maar groter. In ieder geval ik heb ook van alles geprobeerd, bleken, harsen, epileren, scheren, ontharingscreme en de diane-35. Zelfs zo een klein apparaatje van de tv die zogenaamd een schokje aan je haarzakje gaf, en vervolgens de haargroei minder zou worden. Het maakt mijn probleem er niet minder op. Het zijn tijdelijke oplossingen die mij ontzettend veel tijd en geld hebben gekost. Ik voelde me en voel me nog steeds een beetje apart/raar. De meeste vrouwen in mijn familie weten van mijn probleem, en ik kan er gewoon met ze over praten. Ik heb geluk dat mijn vriend met wie ik 10 jaar bent, als eerst reactie op mijn probleem gaf dat niet iedereen perfect is en ik er niets aan kan doen. Zo zou iedereen moeten reageren dan zouden we ons gewoon geaccepteerd voelen in de maatschappij, maar helaas is het niet zo. Pas als je dit probleem hebt waar dan ook op je lichaam maar vooral in je gezicht, dan kan je echt voelen hoe het is om overbeharing te hebben. Zo denk ik erover.Maar ik vertel mij zelf heel vaak dat het wel erger kan, er zijn helaas heel veel mensen die ziektes hebben en eraan doodgaan, dus wat stelt mijn probleem nou voor. Maar toch ik voel me soms echt depri, durf niet onder mensen te komen, bang dat ze de stoppels zien. En bang om uitgelachen te worden of aangestaard te worden. Met de rest van mijn lichaam kan ik helaas wel leven, maar mijn gezicht en nek ziet iedereen. Ik ben sinds 2003 bij een zaak in rotterdam, die doet de flitslichttechniek, ik had geen garantie dat het zou helpen, en mijn ziekenfonds vergoed maar tot 600 euro. Nou beter iets dan niets. Ik heb 6 behandelingen achter de rug. De behandeling is wel pijnlijk vind ik, maar ik heb het er voor over. Ik moet zeggen dat ik wel resultaat zie, maar als ik een behandeling heb gehad zit er 6 weken tussen de volgende behandeling. Maar in de tussentijd heb ik wel last van harde haren die in de rustfase zaten en vervolgens weer groeien. En wat ik niet wist was, dat de haarzakjes wel vernietigd worden, maar je haarcellen kunnen zich opnieuw vormen. Dat vind ik opzich niet zo erg als mijn haartjes maar zacht zijn, dan kan ik er mee leven.Maar das nou het vervelende, als er haarcellen opnieuw vormen en de haartjes groeien zacht dan scheer ik ze dus eigenlijk weg terwijl ik alleen de stoppels weg wil hebben, en nu krijg ik nog meer stoppels. Ik vraag me af of iemand anders dit ook heeft. Ze hadden me 9 behandelingen geadviseerd en ik zie wel beetje bij beetje resultaat. Maar is er ook iemand die hierbij heeft stilgestaan bij het feit dat er nieuwe haarcellen gevormd worden. Dus dat je misschien in een soort circel terecht kom. alvast bedankt voor je reactie.
milshar is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nieuw kaalheidsgen ontdekt soundbite Overige behandelingen 14 17 augustus 2010 08:18
hallo weer een nieuw lid erbij bassline AA - Algemeen 3 7 april 2004 20:49
Hallo allemaal! Ik ben nieuw. Sarah W. TTM - Algemeen 9 31 mei 2003 10:34
hallo ik ben nieuw hier carin39 TTM - Algemeen 5 17 september 2002 23:03
Ik nieuw hier: wat kan ik het beste doen? Alecx AGA - Algemeen 2 16 augustus 2002 23:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.