Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 oktober 2003, 15:07   #1
Iemand
Warfare on Hair :D
 
Iemand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2003
Berichten: 291
Geschrokken van Bijwerking Fina - HELP :)

Hallo,,
Ik gebruikte nu 2 weken fina (elke dag 1 kwart van dr reddy's)
Nu ben ik ineens sexueel amper te prikkelen, heb moeite met erecties, Dit zijn bekende bijwerkingen maar zo sterk..
Ik ben nu 21..heb lichte inhammen.

Ik ben nu dan ook direct gestopt...heeft iemand enig inzicht in hoe snel ik mijn normale libido ed terugkrijg?(ik neem aan dat bv de prostaat weer groter wordt..die was lijkt mij toch al behoorlijk kleiner geworden als ik zo sterk deze bijwerking merkte..)..ben me echt doodgeschrokken..(ook dat t na 2 weken zon effect heb..)
Ben zelf iemand die erg langzaam..maar wel constant kaal wordt(ben nu 6 jaar bezig..en tis gewoon dunner..)..kan natuurlijk ook zijn dat de dosering heel erg verfijnd moet worden..bv 0.25mg ipv 1?...

Laatst gewijzigd door Iemand; 17 oktober 2003 om 18:56
Iemand is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2003, 18:54   #2
Nate
Senior
 
Nate's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2001
Berichten: 466
Hoi Iemand en welkom..

Dit zijn inderdaad problemen die kunnen optreden in het begin,bij de een gebeurt het pas na 2,3 mnd en de ander gelijk al na 2,3 weken en bij sommige helemaal niet.

Dit is tijdelijk en wordt weer normaal na een 2 weken ofzo.

je kunt gewoon 1 mg aanhouden eerst omdat je nog maar net begint.
Nate is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2003, 19:12   #3
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2003
Berichten: 1.798
Re: Geschrokken van Bijwerking Fina - HELP :)

Citaat:
Originally posted by Iemand
Hallo,,
Ik gebruikte nu 2 weken fina (elke dag 1 kwart van dr reddy's)
Nu ben ik ineens sexueel amper te prikkelen, heb moeite met erecties, Dit zijn bekende bijwerkingen maar zo sterk..
Waarom probeer je geen propecia? Ken nl. iemand die allergisch is voor dr. reddy`s fina. Ik weet niet of hij ook snel problemen had met z`n libido, maar 2 weken is wel erg snel hoor.
Kijk het anders nog een maand aan.
Gebruik je naast fina ook nog iets anders?

Grt.
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2003, 19:24   #4
Iemand
Warfare on Hair :D
 
Iemand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2003
Berichten: 291
Re: Re: Geschrokken van Bijwerking Fina - HELP :)

Citaat:
Originally posted by pindakaas
Ik weet niet of hij ook snel problemen had met z`n libido, maar 2 weken is wel erg snel hoor.
Kijk het anders nog een maand aan.
Gebruik je naast fina ook nog iets anders?

Grt.
Sja fina is fina dacht ik(heb vaker gezegd zien worden dat reddy's verder geen troep bevat..)..ik lijk in ieder geval totaal niet allergisch te zijn..zijn echt de bekende symptomen maar dan vrij sterk..
2 weken is vlot ja maar ik had ergens wel snel een reactie verwacht..dit omdat ik sinds mn 14-15de al tergend langzaam haaruitval heb..mits goed geknipt zie je dr nu ook niet veel van..maw kan zijn dat ik daarom zo snel een wel erg sterke bijwerking krijg, omdat ik ook niet echt hard kalend ben.. maw misschien is de remmende werking van DHT al niet zo sterk..dus heb ik een lage dosering nodig..althans dat idee krijg ik nu..

propecia is mega duur en ik heb een klote huisarts(als het op dit aankomt althans)..ik ben om die reden ook erg voorzichtig want doe dit zonder enige ehm..bijstand. Alhoewel ik rustig de middelen kan opnoemen zegt de huisarts rustig dat alles onzin is....kreeg zin om hem spontaan neer te hoeken eerlijk gezegd

bedankt voor de reacties trouwens

Laatst gewijzigd door Iemand; 17 oktober 2003 om 19:27
Iemand is offline   Met citaat reageren
Oud 17 oktober 2003, 19:51   #5
pindakaas
pindakaas the 2nd.
 
pindakaas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2003
Berichten: 1.798
Re: Re: Re: Geschrokken van Bijwerking Fina - HELP :)

Citaat:
Originally posted by Iemand
propecia is mega duur en ik heb een klote huisarts(als het op dit aankomt althans)..ik ben om die reden ook erg voorzichtig want doe dit zonder enige ehm..bijstand. Alhoewel ik rustig de middelen kan opnoemen zegt de huisarts rustig dat alles onzin is....kreeg zin om hem spontaan neer te hoeken eerlijk gezegd

bedankt voor de reacties trouwens
Hij is dokter, dus hij kan zichzelf altijd 1e hulp geven...
__________________

M
y

r
e
g
i
m
e
n

finasteride

e
n

cetirizine



--'blablabla'--
pindakaas is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2003, 16:32   #6
Iemand
Warfare on Hair :D
 
Iemand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2003
Berichten: 291
Zonder al te veel te zeuren..enig idee hoe lang de niet-geilheid(wat een woord..) aanhoud..tis toch niet blijvend lijkt me..

Heb eindelijk weer es een vriendin die ik ECHT leuk vind en dit is dus best irritant..

Laatst gewijzigd door Iemand; 18 oktober 2003 om 18:18
Iemand is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2003, 19:02   #7
Retteketet
HaarWeb lid
 
Retteketet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 oktober 2003
Berichten: 183
bij mij was die niet-geilheid soms meer en soms had ik het idee dat t wat minder werd........maar op het laatst werd het alleen maar erger ( na ongeveer 3,5 maand) en toen ben ik maar gestopt, ik heb namelijk zoveel bijwerkingen ervan gekregen..borstvorming,last van me zak, mindere erectie, bijna geen zin in sex meer.......sinds ik trouwens gestopt ben, vliegen met tieten er wel af haha
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg gobo.jpg‎ (4,3 KB, 185x gelezen)
Retteketet is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2003, 19:22   #8
Iemand
Warfare on Hair :D
 
Iemand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2003
Berichten: 291
Citaat:
Originally posted by Retteketet
Voor velen zal t misschien niet te geloven zijn..maar mn haar is ook na 2 weken al mooier, minder dof..niet sterker dat niet. Ik kan wel stellen dat ik bijna GEEN erectie kan krijgen(dit was normaal welhaast limietloos op een dag haha) en dit maakt me behoorlijk bang...maar je heb dus gewoon je normale libido terug retteketet?

Ik wordt eigenlijk veel liever kaal dan dat ik niks meer kan..
Iemand is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2003, 19:29   #9
Retteketet
HaarWeb lid
 
Retteketet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 oktober 2003
Berichten: 183
ja ik ben nu weer gewoon zo geil als boter (zoals normaal haha) en heb alles gewoon weer terug, maar opzich had ik nooit het probleem, dat het helemaal stopte. Maar ik merkte wel duidelijk dat de hoeveelheid zaad minder werd. Maar ik had nooit zin in sex. Nu gebruik minoxidil, en heb nu ook Saw pawletto besteld, dus gebruik ik nu 1 maand (minoxidil) en ben best tevreden. Je moet geen haar explosie verwachten.
Maar voor mij is het gevoel alleen al dat ik er wat aan doe, geeft mij al een bepaalde rust.
Ik drink nu ook groene thee (is ook best lekker trouwens) dat schijnt ook te werken zoals je kunt lezen op de forums
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg gobo.jpg‎ (4,3 KB, 186x gelezen)
Retteketet is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2003, 19:31   #10
Iemand
Warfare on Hair :D
 
Iemand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2003
Berichten: 291
naja helemaal stopte..t gaat echt tergend moeilijk...

de timing is gewoon erg slecht..net nieuwe vriendin..laten we t erop houden dat ze net zo verbaasd was als ik.. :|
maar goed..ze vind t nie erg en zegt t komt wel goed..zegt meteen wat over haar
Iemand is offline   Met citaat reageren
Oud 18 oktober 2003, 23:33   #11
Francis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2003
Berichten: 229
Wat ik me soms wel eens afvraag i.v.m. die bijwerkingen van fina...:
Wanneer je nu (op jonge leeftijd) last krijgt van erectiestoornissen door het gebruik van fina, betekent dit dan ook dat je kan concluderen dat je op latere (oudere) leeftijd automatisch, op een natuurlijke manier (en dus niet door bijwerkingen van één of ander geneesmiddel) last zult krijgen van impotentie-verschijnselen, erectie-stoornissen, etc ???
Of zou dit nu gewoon toevallig zijn dat de één wel bijwerkingen krijgt van fina en de andere niet (en dat je m.a.w. de lijn niet kunt doortrekken naar de toekomst toe)?
__________________
- 25 jaar, 2 HT's (niet tevreden)
- 2 jaar fina, mits bijwerkingen overstap naar "Alopesan 400" (2 per dag)(momenteel volledig met fina gestopt)
- op zoek naar een aanvullend middel en een manier om mijn HT's ongedaan te maken of te camoufleren
Francis is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2003, 00:22   #12
Iemand
Warfare on Hair :D
 
Iemand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2003
Berichten: 291
Citaat:
Originally posted by Francis
etc
of juist niet, dat ik gewoon een erg goede hormoon etc huishouding heb die wel door zulke invloeden van slag raakt?
Iemand is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2003, 01:09   #13
Francis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2003
Berichten: 229
Dat kan ook natuurlijk...
Ik maakte me gewoon wat zorgen... zelf ondervind ik toch ook wel een verschil, maar niet zo extreem als bij jou...
Laat ons hopen dat jij het bij het rechte eind hebt
__________________
- 25 jaar, 2 HT's (niet tevreden)
- 2 jaar fina, mits bijwerkingen overstap naar "Alopesan 400" (2 per dag)(momenteel volledig met fina gestopt)
- op zoek naar een aanvullend middel en een manier om mijn HT's ongedaan te maken of te camoufleren
Francis is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2003, 09:22   #14
Iemand
Warfare on Hair :D
 
Iemand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2003
Berichten: 291
Citaat:
Originally posted by Francis
Dat kan ook natuurlijk...
Ik maakte me gewoon wat zorgen... zelf ondervind ik toch ook wel een verschil, maar niet zo extreem als bij jou...
Laat ons hopen dat jij het bij het rechte eind hebt
Ik gebruik t nu voor de derde dag NIET en t wordt nu alweer beter heb ik t idee..
Iemand is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.