Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 augustus 2017, 08:08   #1
Leendertt
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2017
Berichten: 3
Geslacht:
Veel of normaal haarverlies?

Hoi,

Ik ben 20 jaar en zit de laatste tijd ook heel erg met mijn haar. Ik heb dun blond haar en doe altijd gel in omdat het dan inneens dik lijkt.

Het begon allemaal 3 weken geleden toen ik mijn haar 2 weken niet had gewassen. Bij het wassen merkte ik dat ik veel haren verloor. Daarna ben ik er op gaan letten. Wanneer ik mijn haar niet met shampoo was merk ik weinig uitval. Maar met shampoo zie ik toch wel heel wat haren in het doucheputje liggen. Ik denk rond de 40, ook daarna trek ik zo nog 20 haren uit men haar. In de ochtend vind ik ook regelmatig 20 haren op mijn kussen. Voorheen merkte ik dit nooit al ben ik er nu ook op gaan letten.

Ik kan nog niet echt zien dat mijn haar dunner wordt. Wel heb ik kleine inhammetjes maar die heb ik voor mijn gevoel altijd al gehad en ze zijn totaal niet storend. Mijn vader zijn haar is wel dunner maar voor zijn leeftijd meer dan prima. Ook de familie van mijn moeders kant lijkt geen last van kaalheid te hebben.

Ik heb de laatste maanden wel veel stress ondervonden door een break up.

Graag hoor ik jullie mening hierover want ik maak me veel zorgen!

Groetjes,

Leendert
Leendertt is offline   Met citaat reageren
Oud 14 augustus 2017, 13:19   #2
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Het voelt heel logisch, maar het te veel focusen op hoeveel haar je verliest is naar mijn ervaring het slechtste wat je kunt doen. Je gaat enorm stressen door iets waar je geen controle op hebt, en bovendien (in mijn geval) een hele slechte graadmeter is van hoeveel haar je nou eigenlijk definitief aan het verliezen bent. Bovendien, in periodes dat je voor je gevoel veel haar verliest ga je er enorm op letten, en lijkt het daardoor nog vele malen erger, dan de periodes waarin het je gewoon niet opvalt.

Daarnaast, in de periode dat ik nog geen medicatie gebruikte werd ik kaler zonder dat ik zoveel haar verloor. Later heb ik nog periodes van wel massale uitval gehad (voor mijn gevoel), zonder dat het echt effect had op mijn haarstatus. Kennelijk groeide dat dus allemaal weer terug.

Het gaat uiteindelijk niet om het haarverlies, maar om wat er niet meer terugkomt. Dat zie je niet op je kussen of onder de douche, maar alleen in de spiegel.

edit: totale massale haarverlies is natuurlijk een ander verhaal. als jij een pluk haar vast pakt, en daar in 1 beweging meer dan 10 haren uittrekt (volgens mij was dat de grens), dan is er meer aan de hand en is het tijd naar je huisarts te gaan.

Laatst gewijzigd door minten; 14 augustus 2017 om 13:22
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2017, 03:23   #3
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Het probleem is niet zozeer hoeveel haar er uitvalt, want dat is gewoon een normaal proces, maar in hoeverre het haar weer aangroeit.
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2017, 09:54   #4
Leendertt
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2017
Berichten: 3
Geslacht:
Dankjewel voor de reacties! Dit stelt mij wel een beetje gerust toch is het steeds even slikken als ik wakker word en mijn kussen weer vol ligt. Als ik aan een pluk haren trek komen er een stuk of 5 haren uit. Dit zou dus nog goed moeten zijn.
Leendertt is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.