Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 augustus 2017, 10:29   #1
fireofdoom
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 maart 2017
Berichten: 114
Geslacht:
1650 grafts Veldhoven

Beste leden,

Eindelijk was het zover, afgelopen dinsdag (15 aug), ben ik behandeld bij Kliniek Veldhoven. Na veel te hebben meegelezen op het forum wil ik natuurlijk iets terug doen en ook mijn proces delen. Ik ben met 24 jaar relatief jong en ik heb dan ook lang liggen wikken en wegen om de knoop alsnog door te hakken.

Mijn verhaal:

Vanaf 18/19 levensjaar kreeg ik al een beetje door dat ik wat inham vorming begon te krijgen, totaal onwetend negeerde ik dat natuurlijk in die periode. Dit deed ik tot mijn 22ste, het jaar vanaf waar ik mij wel een stuk bewuster werd van de situatie, mede door het feit dat mijn inhammen al flink diep waren. Dit was dan ook het punt dat ik mij aanmeldde op haarweb, las me in over medicatie en begon verhalen te lezen over HT ingrepen. Hoewel ik mij verdiepte in de middelen, gebruikte ik niks. Ik was enig sinds naïef en geloofde er allemaal niet zo in. Nu op mijn 24ste, wilde ik toch echt meer actie gaan ondernemen, de situatie was gelukkig wel hetzelfde gebleven en mijn inhammen leken zich nauwelijks verder te hebben ontwikkeld.

Medicatie:


Sinds paar maanden ben ik dus wel al gestart met minox, ketoconazol en saw palmetto. Dat laatste gaat vervangen worden door finasteride 0.25mg (recept ligt klaar bij de huisarts). Medicatie lijkt z’n werk te doen, er kwamen wat haartjes terug langs mijn haarlijn. Echter, wilde ik niet afhankelijk zijn van de medicatie en daarop mijn HT aanpassen, mocht ik moeten stoppen met medicatie (bijwerkingen) dan wilde ik nog steeds mijn HT doorzetten.

De keuze:

Gezien mijn jonge leeftijd en natuurlijk wetende dat mijn haarsituatie waarschijnlijk alsmaar achteruit gaat heb ik voor mijzelf bepaald het toch te doen vanwege de volgende punten:

· Haarsituatie al 2 jaar vrijwel stabiel (zonder medicatie), lijkt op een traag verloop van haarverlies.
· Op te vullen gebieden waren nu alleen de inhammen (geen kale mannen in de familie).
· Goed donor gebied wat ingeschat werd op ruim 7000 grafts. Mocht ik het willen, dan zijn er dus nog ruim mogelijkheden over voor in de toekomst.
· Het feit dat ik nu ik wat jonger ben meer waarde hecht aan mijn haarstatus dan bijvoorbeeld na mijn 30ste.
· Mocht ik ooit voor een gemillimeterde coupe gaan, dan weet ik zeker dat het er mooier uitziet met de nieuwe haarlijn.


Misschien wel dingen die ik mezelf wijs maak om de ingreep te ‘mogen’ doen, maar ik heb in ieder geval een lange tijd nagedacht over eventuele toekomstscenario's en ik weet wat ik kan verwachten (ook als ik meer haar ga verliezen dan verwacht).

De ingreep:

Gekozen voor Kliniek Veldhoven, mede door goede resultaten gezien hier op het forum, de prijs en afstand tot huis van mijn ouders. Na de ingreep ben ik voor twee weken weer terug te vinden bij mijn ouders thuis, uiterst gezellig natuurlijk maar ook even lekker makkelijk .

De ingreep was eigenlijk precies wat ik verwacht had, soms wat vervelend zoals de pijnlijke prikjes en het lange stilzitten. Verder vond ik het vlot gaan en werkte het team heel prettig.

Ik ben gegaan voor 1650 grafts (uiteindelijk zijn het er iets meer geworden). Ik heb niet gekozen voor een verlaging van mijn haarlijn, dit om zoveel mogelijk grafts te besparen en te gebruiken voor verdikking. De grafts aantallen zagen er als volgt uit:

Grafts met 1 haar: 526
Grafts met 2 haren: 760
Grafts met 3 en 4 haren: 437 (meeste 3tjes, enkel wat 4tjes)

De kliniek gaf aan hiermee erg tevreden te zijn. De grafts zijn geplaatst op de kale inhammen en geplaatst tussen bestaande haren.

Nu is het even doorbijten om door de eerste nachtjes te komen, ik heb de afgelopen nachten niet goed geslapen. Niet door de pijn, maar meer omdat ik erg voorzichtig wil zijn met het transplantatiegebied. Ik heb een lichte zwelling op mijn voorhoofd en het donorgebied is nog wat gevoelig, maar verder zijn pijnstillers niet nodig om te nemen. Al met al lijkt het me prima gaan momenteel.

Ik zal wat foto’s plaatsen van de beginsituatie plus de nieuwe haarlijn. Verder zal ik niet veel posten omdat er nog niet bijsters veel interessants gebeurt.

Sorry voor de lange post, het zal in de toekomst allemaal wat korter worden.

Thanks!







ps: kunnen jullie de foto's zien?

Laatst gewijzigd door fireofdoom; 17 augustus 2017 om 10:47
fireofdoom is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2017, 12:53   #2
sparge
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 juni 2017
Berichten: 98
Geslacht:
De foto's zijn helaas niet zichtbaar. Heb je ze als bijlage gekoppeld aan je bericht?

Succes met je herstel, ik ga je volgen!
__________________
Regime:
Dutasteride 0,5mg sinds 1-8-17
Minox 5% kirkland sinds 1-9-17

Behandelingen:
HT: BeauClinic, 14 juli 2017 (2569 grafts inhammen en kruin)
sparge is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2017, 12:58   #3
Man25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 december 2015
Berichten: 202
Geslacht:
Je verhaal leest iig lekker weg! Ben heel benieuwd naar je foto's, die ik helaas ook nog niet kan zien.

Succes met je herstel!
__________________
Kirkland Minoxidil foam 5% (per 5 januari 2016)
Man25 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2017, 13:00   #4
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Heel veel succes! Ik ben benieuwd naar je foto's

Waarom heb je trouwens gekozen voor 0.25mg Finasteride?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg propecia-dht-inhibition-curve.jpg‎ (66,6 KB, 159x gelezen)
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2017, 13:22   #5
fireofdoom
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 maart 2017
Berichten: 114
Geslacht:
Foto's moeten nu te zien zijn in mijn foto album. Geef even een gil als het niet zo mocht zijn.

@nicolaasdk: Ik wil de eerste weken deze dosis proberen, daarna verhogen naar 0.5mg dagelijks. Ik denk dat het ook wel direct te doen is, maar het is meer een gevoelskwestie haha.
fireofdoom is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2017, 15:00   #6
Morientes
HaarWeb lid
 
Morientes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2004
Berichten: 592
Geslacht:
Ziet er netjes uit. Veel succes gewenst met je herstel!
__________________
Regime:

Essengen 6 Plus 1ml s'avonds
Morientes is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2017, 21:35   #7
fireofdoom
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 maart 2017
Berichten: 114
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morientes Bekijk bericht
Ziet er netjes uit. Veel succes gewenst met je herstel!

Thanks!
fireofdoom is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2017, 01:11   #8
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Ik ben zeer benieuwd naar de vervolgfoto's!

Wat heb je als ik vragen mag hier voor betaald?
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2017, 10:13   #9
fireofdoom
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 maart 2017
Berichten: 114
Geslacht:
Even een kleine update, ondanks er niet veel interessants is gebeurd:

Ik zit nu op dag 9 na de ingreep.

Donorgebied is vrijwel volledig korstjes vrij en bijna niet meer gevoelig. Dit is eigenlijk het enige waar ik last van had de afgelopen dagen; een gevoelig donorgebied dat mij er van weerhield om een nacht goed door te kunnen slapen.

Het transplantatie gebied ziet er goed uit, korstjes beginnen los te laten. Al ben ik er waarschijnlijk nog steeds te voorzichtig mee en zou ik ze best er van af mogen wassen.

Verder was ik al vrij snel de deur uit gegaan om naar de winkel te gaan en dergelijke (zonder petje, die mag vanaf dag 7 volgens de richtlijnen pas op). Ik vergat af en toe een beetje hoe ik er bij liep, ook ben ik vrij rusteloos en kan ik niet zo goed stil zitten haha.

@Strider: totale kosten waren 4.3k.
fireofdoom is offline   Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2017, 15:23   #10
RRus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 juli 2016
Berichten: 26
Geslacht:
Dag fireofdoom,

Fijn dat de genezing zo voorspoedig verloopt. Goed ook dat je al snel naar buiten bent gegaan, frisse lucht doet de wonden goed, dunkt mij.

Je kunt altijd Calendulanzalf gebruiken, de vettigheid weekt de korstjes los. Langer onder de douche staan kan natuurlijk ook.

Geniet nog even van de nieuwe haren op de eerder kale plekken!

Groetjes
RRus is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2017, 21:26   #11
fireofdoom
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 maart 2017
Berichten: 114
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RRus Bekijk bericht
Dag fireofdoom,

Fijn dat de genezing zo voorspoedig verloopt. Goed ook dat je al snel naar buiten bent gegaan, frisse lucht doet de wonden goed, dunkt mij.

Je kunt altijd Calendulanzalf gebruiken, de vettigheid weekt de korstjes los. Langer onder de douche staan kan natuurlijk ook.

Geniet nog even van de nieuwe haren op de eerder kale plekken!

Groetjes
Dankje RRus,

Dat ga ik doen, hoop dat ze snel losweken!
fireofdoom is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2017, 11:39   #12
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Je schreef dat je het vlot vond gaan: hoe lang duurt zo'n ingreep eigenlijk? Ik overweeg een zelfde, wat kleinere HT, en ik heb eigenlijk geen idee hoe lang ik daar lig.
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2017, 12:33   #13
fireofdoom
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 maart 2017
Berichten: 114
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minten Bekijk bericht
Je schreef dat je het vlot vond gaan: hoe lang duurt zo'n ingreep eigenlijk? Ik overweeg een zelfde, wat kleinere HT, en ik heb eigenlijk geen idee hoe lang ik daar lig.
Ik had me erop ingesteld dat ik van 8h tot 17.30h daar zou zijn. Echter was ik om 15.30h al klaar. Geen idee of het snel is, maar ze gaven aan dat mijn haar makkelijk te belanden was (grafts waren snel eruit gehaald).
fireofdoom is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2017, 13:39   #14
fireofdoom
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 maart 2017
Berichten: 114
Geslacht:
Een kleine, wellicht niet al te interessante update:

Ik zit nu op 3.5 week na de ingreep, veel haartjes zijn natuurlijk al mee gekomen met het uitwassen van de korstjes. Wel staat er nog veel overeind, maar ik denk dat het niet lang meer gaat duren voordat de rest uitvalt.

Mijn haar is al goed bijgegroeid en het is natuurlijk erg prettig om deze (korte) periode met een mooie haarlijn rond te lopen, vooral nu de korstjes weg zijn zie je eigenlijk nauwelijks onderscheid tussen de haartjes.


Foto in album

Middenvoor lijkt de dichtheid minder, maar je kijkt daar recht op de haartjes in.

Laatst gewijzigd door fireofdoom; 7 september 2017 om 13:41
fireofdoom is offline   Met citaat reageren
Oud 9 september 2017, 22:03   #15
sparge
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 juni 2017
Berichten: 98
Geslacht:
Staat inderdaad nog veel haar, ik hoop voor je dat dat zo blijft. Zou super zijn als je weinig shock loss zou hebben!
__________________
Regime:
Dutasteride 0,5mg sinds 1-8-17
Minox 5% kirkland sinds 1-9-17

Behandelingen:
HT: BeauClinic, 14 juli 2017 (2569 grafts inhammen en kruin)
sparge is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.