Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Haarwerken/camouflage > Haarwerken

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 december 2014, 20:30   #1
CarlaBosman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 253
Geslacht:
Advies gevraagd over platter maken synthetisch haarwerk

Beste mensen, mijn vraag gaat over 'permatease', dat is het 'tegengekamde' effect dat vooral veel Amerikaanse pruiken hebben. De pruik krijgt daardoor meer volume. Vooral bovenop wordt het gebruikt en dat staat ook vaak best leuk. Maar ik heb een pruik in een bob-model die ik graag wat platter zou willen maken, want hij is me wat te 'bol'. Op Youtube heb ik een meisje gezien die vertelde dat ze dat met die zelfde pruik heeft gedaan (https://www.youtube.com/watch?v=uQ6iUweM1Ig) door er wat hairspray op te spuiten en hem een beetje plat te borstelen. Het is een lang verhaal dat ze houdt maar dit komt al in de eerste minuut.

Mijn vraag: zouden jullie aanraden om dit zo te doen? En zo ja, welk product raden jullie dan aan? Ik heb nog nooit ook maar iets aan een pruik veranderd dus ik vind het best eng. Maar ik denk dat ik blijer met deze word als ik hem een beetje aanpas, het is nu niet echt mijn stijl. Beginnersfoutje, het was mijn eerste. Je kan het zien als leergeld, maar met eein kleine aanpassing wordt hij misschien best nog leuk. Graag jullie advies!
CarlaBosman is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2014, 09:55   #2
MinnieMouse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 december 2013
Locatie: Noorden des lands
Berichten: 110
Geslacht:
Ik kan me voorstellen dat je hier voorzichtig mee bent Carla! Ik heb geen idee of het kan. Wel een erg leuk haarstuk trouwens!
MinnieMouse is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2014, 10:27   #3
Helmgirlie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2013
Berichten: 871
Geslacht:
Volgens mij is haarlak heel slecht op synthetisch haar. De kapper die er ook haarwerkjes 'bij deed' bij Astrid26 heeft zo een haarwerk van haar verpest. Volgens mij is er niet veel te doen aan permatease.

Misschien is er een haarwerker die de rechtopstaande stukjes eruit kan halen? Of misschien is er een andere optie.

Eta:
Ik keek even op google en daar zag ik een tip waar je geen haarlak voor nodig hebt. Je kunt een zig zag scheiding maken in je haar. Dat schijnt al te helpen.
Hier is de tekst. Het is in het Engels:

>Not all permatease is bad, and there are things you can do to camouflage its existence. The best solution I’ve found is going for gradient, shaded, or rooted colors that have darker roots which work to camouflage the permatease to an extent, or going for wigs with more layering at the crown which also helps to conceal the packed fibers. If you’ve already gotten your hands on a permateased-wig, you can try moving the part around to see if that helps conceal it until you’re comfortable with it. YouTube wig reviewer Extension of Denim once sent me this suggestion: “A simple solution to masking those hairs at the part is to NOT make a straight and perfect part. Zig-zag the part…. swoop the hair into a side part… the more unorganized the part the less noticeable the ‘packing fibers’ will be. Dark or dark rooted wigs with permatease do help camouflage these intentional hairs a lot more but simply moving the hair around and breaking up a straight part line will also help. This would apply for both long and short wigs with permatease. These short “ratty” hairs are there to provide lift and shape to the wig. Don’t fight against them, let them do their job.”And knowing that wig styles which have been around longer might use more of it than newer styles can also be helpful. But the bottom line is, if it’s there, it’s there – kinda like the air purifier in the bedroom that freshens the air fabulously but looks unattractive as hell (you can’t even put a plant on those things!).<

Laatst gewijzigd door Helmgirlie; 3 december 2014 om 10:34
Helmgirlie is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2014, 20:13   #4
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Heb je je haarwerk al een keer gewassen?
Haarwerk goed laten drogen en met grove borstel erdoor. Daar gaat ie meestal ook wel wat platter van zitten.

Evt. een beetje gel of gelspray (geen haarlak) speciaal voor synthetisch haar kan je wel gebruiken, hoor.
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2014, 12:11   #5
CarlaBosman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 253
Geslacht:
@Minnie: dank je, ik heb hem in een donkere kleur, bijna zwart en dat is ook wat onwennig voor me (eigen kleur was meer middelbruin) maar het model is inderdaad leuk.

@Helmgirlie: nee, gewone haarlak leek me ook geen goed idee, ik zou dan een speciaal product zoeken voor synthetisch haar. De permatease van dit merk (Jon Renau) is niet gemaakt met korte haartjes die je er tussenuit kan knippen. Elke vezel is bij de aanzet gekruld in een heel kleine krul, nog geen centimeter in doorsnee, en dan een keer of tien, zoals bij een kleine springveer. Daarna is de rest van de vezel gewoon steil. Dat heb ik gezien bij een vezel die eruit gevallen was. Dat met de scheiding spelen is een goede tip, dat ga ik uitproberen.

@Astrid: nee, nog niet gewassen, ik heb hem nog haast niet gedragen. Misschien dan toch eerst maar doen (vind ik nog een beetje eng). Heb jij, als deskundige op het gebied van synthetisch haar, een tip voor een goede gelspray?
CarlaBosman is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2014, 13:22   #6
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Als je je pruik nog maar weinig hebt gedragen is wassen nog niet nodig, hoor. Ik was mijn pruiken nl. maar 1 x per maand.

Bij mijn pruik met permatease bovenop gebruik ik style&hold spray van Boelies Choice (eigen merk). Je kan ook gel van Gisela Mayer gebruiken. Dit is ook wel lekker spul. Je hebt er maar een klein beetje van nodig.

Deze gel bedoel ik:
http://www.capellehaarwerkshop.nl/ve...de-wetgel.html

Wat ook vaak al helpt is je pruik vernevelen met water en dan je handen erdoor of met natte handen door de haren gaan, dan kan je je haar een beetje stylen en platter maken. Dat zou je ook eerst eens kunnen proberen. Succes!
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2014, 14:41   #7
CarlaBosman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 253
Geslacht:
Dank je voor de tips! Boelies Choice is voor mij erg om, maar die gel van Gisela Mayer moet ik ergens kunnen halen. Ik zal het laten weten als ik het gedaan heb
CarlaBosman is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2014, 14:44   #8
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Welk haarwerk heb je? Merk en model?
Dat vind ik altijd leuk om te weten!

Probeer eerst je pruik eens een beetje nat te maken en handen erdoor, voordat je dure spulletjes koopt...
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2014, 14:51   #9
CarlaBosman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 253
Geslacht:
Snap ik! Het is de Blair van Jon Renau (http://www.jonrenau.com/wigs/osolite/blair) in de donkerste kleur, nummer 4. Wil je de andere vier ook weten?
CarlaBosman is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2014, 14:52   #10
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Ja tuurlijk .....
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2014, 15:05   #11
CarlaBosman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 253
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astrid26 Bekijk bericht
Ja tuurlijk .....
Nou, daar gaat-ie:

Cameo in 30A37S4 (zachtrood met bruine roots)
Allure in 12FS8 (blondmix met bruine roots)
Ignite in 24BT18S8 (donkerder blond met ook weer die roots)
Star in 8RH14 (middelbruin met goudbruine toplaag)

Vijf hoofden om uit te kiezen! De Cameo draag ik het vaakst en deze past blijkbaar heel goed bij me, wordt altijd enthousiast ontvangen. Die donkere roots passen goed bij mijn 'echte' haarkleur en wenkbrauwen, dat geeft een natuurlijk effect.

Ik heb bij de Blair het volgende net gedaan: van het hoofd op het standaardje, met de sproeier bovenop nat gemaakt, water beetje erin gewoeld, handdoekje erop en een gelpack voor een beetje gewicht. Hij staat nu rustig te drogen en ik ben benieuwd!
CarlaBosman is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2014, 16:44   #12
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Het zijn mooie haarwerken, Carla. Ik begrijp dat je er blij mee bent; zo kan je elke dag mooi voor de dag komen. Prachtig meid. Leuk
Als je de pruikjes wat langer / vaker draagt gaan ze steeds lekkerder zitten en naar je hoofd staan.

Ik vond zelf de Jon Renau pruiken teveel haar hebben bovenop, voor mij althans, maar dat is heel persoonlijk hé!
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2014, 16:53   #13
CarlaBosman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 253
Geslacht:
Ja, dat begrijp ik, niet alleen de kleur moet bij je passen, maar ook de hoeveelheid haar. Ik had altijd dik en veel haar, dus daar ben ik aan gewend. Zo zie je, er is een pruik voor iedereen

Wat ik zo fijn vind bij mijn collectie is dat ze heel nonchalant gedragen kunnen worden, op het 'slordige' af. Dat past bij mij want ik ben niet zo'n 'verzorgd' type. Mensen reageren daar verrast op en vinden het leuk. Ze verwachten dat een pruik er opgeprikt uitziet, maar dat willen we juist niet!
CarlaBosman is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2014, 16:58   #14
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Ja gelukkig is er voor iedereen iets moois te vinden. Fijn hé?

Ik draag mijn haar ook niet zo 'gekapt'.
Opzetten, schudden, handbangen, handen erdoor en klaar

Hoe gaat het met de Blair?
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2014, 17:05   #15
WendyD
Sarria Mono Hazelnut Rtd
 
WendyD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 november 2014
Berichten: 43
Geslacht:
Wat een mooie haarwerken allemaal zeg!
WendyD is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.