Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Haarwerken/camouflage > Haarwerken

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 december 2014, 10:18   #1
CarlaBosman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 253
Geslacht:
Tip voor drogen synthetisch haarwerk!

Voor deze tip maak ik even een nieuw draadje aan, omdat hij mij zo handig lijkt. Van de week heb ik lang gesproken met een ervaren haarwerkdraagster. Deze vrouw heeft net zo'n haarziekte als ik en draagt al ruim vijf jaar synthetische pruiken, die ze voor veel geld koopt bij een haarwerker. Ze is heel tevreden want ze krijgt van die haarwerker steun en advies en voelt zich daar goed bij.

We kregen het over het onderhoud van de haarwerken en ik vertelde haar dat ik dat nog wel een beetje eng vond omdat ik nog nooit een van mijn pruiken had gewassen. Zij vertelde dat ze voor het wassen altijd de onderhoudsproducten van de haarwerker gebruikte en, nu komt het, voor het drogen had die haar aangeraden de pruik in de slacentrifuge te doen! Even slingeren zodat hij niet meer druipt en dan zet ze hem op en droogt hij verder heel snel op en zit meteen goed. Ze kan hem dus 's morgens wassen en meteen dragen.

Ik zou er wel een aparte centrifuge voor willen kopen (want je wil geen sla in je haar of omgekeerd ), maar wat vinden jullie van deze praktische tip? Deze vrouw doet dit zo al jaren met haar dure haarwerken, die draagt ze verder dagelijks en ze gaan een jaar mee, dus geen nadelige gevolgen.
CarlaBosman is offline   Met citaat reageren
Oud 18 december 2014, 22:25   #2
Nic
HaarWeb lid
 
Nic's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 182
Geslacht:
Hoi Carla, ik heb dat zelf ook vaak genoeg gedaan in het verleden. Nu niet meer, ik heb zo veel pruikjes en hoef dus niet te stressen of m'n haarwerk op tijd droog is.
't Werkt prima!
Nic is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2014, 15:56   #3
WendyD
Sarria Mono Hazelnut Rtd
 
WendyD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 november 2014
Berichten: 43
Geslacht:
Ik heb de tip gekregen om 's avonds te wassen, in een handdoek te rollen om te drogen, vervolgens in te spuiten en dan te laten drogen op een piepschuimen hoofd. Volgende ochtend droog en weer dragen.

Maar heb hem pas twee weken en nog niet gewassen... dus geen idee... ;-)
WendyD is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2014, 17:05   #4
Nic
HaarWeb lid
 
Nic's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 182
Geslacht:
Ik zou em niet op een piepschuimen hoofd zetten, maar op een open standaard. Zo droogt ' ie sneller en het lijkt me beter voor het elastiek dat er geen spanning op staat wanneer het droogt. (maar misschien is die zorg onterecht)

Het 'centrifugeren' in de slacentrifuge deed ik om het water er zoveel mogelijk uit te krijgen, zodat ik zeker wist dat m'n haar droog zou zijn de volgende dag.
Nic is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2014, 20:15   #5
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Slacentrifuge? Ik kan me er niets bij voorstellen, hoor!

Ik was mijn pruik in de avond en in de ochtend is ie weer droog. Wel op een open standaard laten drogen! Op een piepschuimkop duurt het langer en rekt de band uit
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.