Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 mei 2007, 11:30   #1
Aalsla
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 mei 2007
Berichten: 26
Waar beginnen?

Hey.. Ik ben een jongen van 17 en ik merk sinds ik naar de kapper ben geweest dat ik meer last van haaruitval heb dan voorheen. Als ik nu mijn haar uit kam komen er zeker 100 haren uit, en elke keer als ik mijn hand door mijn haar haal zo'n 10 extra, elke keer weer..

Voor mijn kapper bezoek had ik lang haar, tot ongeveer op mijn schouders, ik gebruikte nooit gel of andere fixeer middelen.
Na mijn kapper bezoek is de lengte van mijn haar geslonken tot net over mijn oren, en sindsdien gebruik ik een redelijke hoeveelheid haarlak.
Andere dingen die invloed zouden kunnen hebben op mijn haarinplant is dat mijn vader rond zijn 20e kaal werd, en ik elke dag douch.

Zoals jullie allen begrijpen wil ik niet op mijn 17e kaal worden, en ik wil het zo lang mogelijk uit proberen te stellen/voorkomen..

Waar begin ik? Naar de huisarts? Iets anders? Tell me..
Aalsla is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2007, 14:03   #2
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Hee Aalsla, Ik zou dan eens beginnen met te kappen met de haarlak. Van een bezoek aan de kapper kan je namelijk geen haaruitval krijgen, maar het kan goed zijn dat je haar gewoon niet tegen haarlak kan. En ik geef je haar opzich geen ongelijk. Het is troep. Sommige mensen kunnen ook niet tegen haarverf en zulks. Stop gewoon eens een paar weken en kijk hoe het dan gaat.

Haren tellen heeft overigens weinig zin. Je moet kijken of je inhammen krijgt, of diffuus dunner wordt, haartjes korter worden of je kruin dunner wordt. Ik hebt toen ik jouw leeftijd had ook meerdere bang-dat-ik-kaal-word periodes gehad omdat ik haren ging tellen. Iedere morgen op m'n kussen tellen, onder de douche, in het putje, in de klas op m'n tafel, tijdens het eten, in m'n handen als ik m'n hand door m'n haar haalde. Ik werd redelijk gek en met terugwerkende kracht zat ik me druk om niets te maken. Pas een aantal jaar later begon het echt. Dat je vader kaal werd op z'n 20ste heeft niet zo veel met jouw situatie te maken lijkt me. Dus stop met je lak, kijk het even aan en kap met haren tellen. .......
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
• Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2007, 14:19   #3
Aalsla
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 mei 2007
Berichten: 26
My precious haarlak Ik zal het eens proberen ^^ en het is niet zozeer de hoeveelheid haar die uitvalt, hoewel ik vannochtend hysterisch op internet ben gaan zoeken doordat ik enorm schrok door de hoeveelheid deze keer Mijn haarlijn schuift wel duidelijk op :\

Ik zal je raad volgen, erg bedankt hiervoor
Aalsla is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2007, 17:02   #4
benji
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 februari 2006
Berichten: 131
jezus 17 dat is wel erg vroeg.. ik zou het eerst ff aankijken, en ga anders ff voor de zekerheid na de dokter om bloed te prikken?? even op ijzer en schildklier en zink want dat kan het ook veroorzaken, gebruik je verder niet toellig bepaalde pillen??
benji is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2007, 17:25   #5
Aalsla
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 mei 2007
Berichten: 26
Ik gebruik geen enkel soort medicijn, behalve vitamine pillen als die er onder te rekenen vallen. Ik ben momenteel aan het kijken what to do met mijn haar zonder lak Is moeilijker dan ik dacht

Ik vraag me af of het door de haarlak kan komen, ergens anders las ik dat gel/haarlak geen oorzaak kan zijn van kaalheid, en daarnaast ben ik een tijde geleden geswitcht naar een ander merk..

Maarja het is het proberen waard ^^
Aalsla is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2007, 18:14   #6
benji
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 februari 2006
Berichten: 131
haar lak is agresief maar kan me niet voorstellen als het je hoofdhuid niet raakt dat er dan mega veel haar uitvalt als ik eerlijk ben! haar is namelijk dood materiaal, haar kan hoogstens dood en droog worden (is mijn mening) ik had me bloed laten prikken op die leeftijd
benji is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2007, 19:15   #7
Aalsla
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 mei 2007
Berichten: 26
Ik kijk het een tijdje aan voordat ik ermee naar de huisarts ga.. Het kan ook nog iets van seizoens haaruitval zijn (?) Nouja ik zie wel wat er komen gaat.. Veel verander ik er toch niet aan
Aalsla is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2007, 00:09   #8
blizzard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2007
Berichten: 574
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aalsla Bekijk bericht
Ik kijk het een tijdje aan voordat ik ermee naar de huisarts ga.. Het kan ook nog iets van seizoens haaruitval zijn (?) Nouja ik zie wel wat er komen gaat.. Veel verander ik er toch niet aan
Ja niet leuk als je 17 bent en dan al last van haaruitval krijgt , maar goed op welke leeftijd dan ook iedereen voelt zijn eigen pijn toch het ergste ...
Denk ook niet dat haarlak er iets mee te maken heeft want dat komt meestal op je haar en niet op je hoofdhuid , vaak is het begin van de zomer en het einde van de zomer haaruitval het ergste ,Ik ben wel bang dat het bij jou AGA kan zijn omdat je vader al op zijn 20e kaal aan het worden was .... kijk het nog eens een tijdje af en ga als het nog steeds niet overgaat over tot actie , gelukkig leef jij nu in een tijd dat er veel aan gedaan kan worden , zoals finasteride , goede uitgebalanceerde voeding , vitamines etc..

En je moet niet iedere dag je haar wassen dat is ECHT niet goed , je haalt de goede olien er ook mee af die je haren zo nodig hebben , je kunt je haar ook heel schoon krijgen door het alleen maar te wassen met lauw water en een of twee keer in de week mijn tread over Shampoo vrij te gaan wassen , staat hier ook op dit forum ...

succes en hou ons op de hoogte .

Laatst gewijzigd door blizzard; 31 mei 2007 om 00:37
blizzard is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2007, 11:01   #9
Aalsla
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 mei 2007
Berichten: 26
Ik zal minder vaak shampoo gebruiken, is nu toch minder nodig nu ik geen haarlak gebruik.. Maar ik wil niet met vet haar rondlopen, dus zal toch om de dag shampoo gebruiken..

Met watvoor dingen kan ik nu al beginnen? Zoals vitaminen etc.. Aanraders?
Aalsla is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2007, 11:45   #10
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aalsla Bekijk bericht
Ik zal minder vaak shampoo gebruiken, is nu toch minder nodig nu ik geen haarlak gebruik.. Maar ik wil niet met vet haar rondlopen, dus zal toch om de dag shampoo gebruiken..

Met watvoor dingen kan ik nu al beginnen? Zoals vitaminen etc.. Aanraders?
Ik zou helemaal nergens mee beginnen. Waarom zou je? Vitaminen kosten veel geld en ze doen weinig voor je haar. Alleen als je ijzer of zinktekort hebt, maar daarvoor moet je naar de huisarts om daar achter te komen. Kijk het een paar weken aan door het een paar weken niet zo aan te kijken (minder in de spiegel kijken en minder haren tellen) en als het niet over gaat even naar de huisarts gaan. Het hoeft niet AGA te zijn. Het kan ook gewoon inbeelding zijn. Als je haarlijn duidelijk verschuift zal het wel AGA zijn. Maar is dat echt duidelijk?
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
• Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2007, 12:39   #11
Aalsla
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 mei 2007
Berichten: 26
Ik haat wachten Maarja weinig keuze dan Bedankt voor de tips!
Aalsla is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2007, 18:30   #12
nozem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 april 2007
Berichten: 126
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johan2005 Bekijk bericht
Ja niet leuk als je 17 bent en dan al last van haaruitval krijgt , maar goed op welke leeftijd dan ook iedereen voelt zijn eigen pijn toch het ergste ...
Denk ook niet dat haarlak er iets mee te maken heeft want dat komt meestal op je haar en niet op je hoofdhuid , vaak is het begin van de zomer en het einde van de zomer haaruitval het ergste ,Ik ben wel bang dat het bij jou AGA kan zijn omdat je vader al op zijn 20e kaal aan het worden was .... kijk het nog eens een tijdje af en ga als het nog steeds niet overgaat over tot actie , gelukkig leef jij nu in een tijd dat er veel aan gedaan kan worden , zoals finasteride , goede uitgebalanceerde voeding , vitamines etc..

En je moet niet iedere dag je haar wassen dat is ECHT niet goed , je haalt de goede olien er ook mee af die je haren zo nodig hebben , je kunt je haar ook heel schoon krijgen door het alleen maar te wassen met lauw water en een of twee keer in de week mijn tread over Shampoo vrij te gaan wassen , staat hier ook op dit forum ...

succes en hou ons op de hoogte .
ik was dus wel elke dag mijn haren 2 keerr in een douche. dit doe ik nu al een jaar met een bepaalde schampoo die je haar extra voedt en DHT op de hoofdhuid neutraliseert. maar ik moet zeggen mijn haren vallen echt niet meer uit en het er zit veel meer formule in, het voelt super zacht aan, en er zit glans in niet normaal meer soms zoveel. dus ik heb er bij deze shampoo heeeel veel baat bij. ik ven overigens ook pas 17. dit is een hele vervelende leeftijd. dan denk je aan lekker feesten leuke meisjes enzo maar je raakt er o zoo onzeker door in al een kwetsbare periode ( puberteit ). maar ik heb zelf lichte inhammen en sins ik die shampoo gebruik is het dit jaar niet erger geworden omdat mijn haar gewoon niet meer uitvalt.
nozem is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2007, 21:35   #13
Rthur
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Berichten: 15
wow, die shampoo wil ik ook heb je een naam?
Rthur is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2007, 21:40   #14
nozem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 april 2007
Berichten: 126
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rthur Bekijk bericht
wow, die shampoo wil ik ook heb je een naam?
ja zeker heb ik een naam

de naam is nisim. www.nisim.nl
nozem is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2007, 02:08   #15
blizzard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 mei 2007
Berichten: 574
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nozem Bekijk bericht
ik was dus wel elke dag mijn haren 2 keerr in een douche. dit doe ik nu al een jaar met een bepaalde schampoo die je haar extra voedt en DHT op de hoofdhuid neutraliseert. maar ik moet zeggen mijn haren vallen echt niet meer uit en het er zit veel meer formule in, het voelt super zacht aan, en er zit glans in niet normaal meer soms zoveel. dus ik heb er bij deze shampoo heeeel veel baat bij. ik ven overigens ook pas 17. dit is een hele vervelende leeftijd. dan denk je aan lekker feesten leuke meisjes enzo maar je raakt er o zoo onzeker door in al een kwetsbare periode ( puberteit ). maar ik heb zelf lichte inhammen en sins ik die shampoo gebruik is het dit jaar niet erger geworden omdat mijn haar gewoon niet meer uitvalt.
Hallo Nozem ,
Ja luister het gaat hier over mensen die echt last van AGA hebben en niet van een klein beetje haaruitval , mensen die echt AGA hebben komen en zoeken naar deze site waarom zou je er anders naar toe surfen als je nergens last van hebt ? .
Neem maar van mij aan dat jij vroeg of laat stopt met 2 keer op een dag je haar te wassen en weer terug komt op deze site om tips te zoeken om je haaruitval te stoppen of verminderen .
Mocht je als je 50 jaar word nog al je haren hebben en ik bedoel geen terugwijkende haargrens of dat je dwars door je haar heen kunt kijken dan mag je als een van de zeer weinige je eigen gelukkig prijzen want dan word je nooit meer kaal .

Geen enkele shampoo zorgt dat je haaruitval stopt als je dat uit zou vinden was was je gelijk een millionair , het probleem van echte haaruitval zit van binnen en niet boven op je hoofd ...
__________________
Regime :
Alleen nog maar Minoxidil 5%Kirkland 2 x in de week
HT 15 februari 2008 2110 grafts
blizzard is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Propecia waar verkrijgbaar ? Lucky Medicijnen/haargroeimiddelen 41 25 maart 2016 13:53
Algemene vraag: ik word kaal, en nu?? Kire AGA - Algemeen 2 6 april 2007 13:11
Weet ff niet waar te beginnen... wopper AGA - Algemeen 22 1 april 2006 16:58
Waar te beginnen??? daspeedo AGA - Algemeen 10 25 juni 2005 06:05
waar moet je nou voor kiezen!?!?!?! jose Haarwerken 13 12 november 2002 19:28


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright ฉ 2001-2024 Stichting HaarWeb.