Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 juni 2007, 23:35   #1
913768
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2007
Berichten: 7
welke vorm van haarverlies heb ik?

hallo ik ben een 27jarige man en iets meer dan een jaar geleden merkte ik dat ik meer en meer haar verloor. IK ben met dit probleem meteen naar de dermatoloog gegaan.. Ik was enkele maanden voorheen ernstig ziek geweest en wij dachten daar dan ook oorzaak gevonden te hebben. Ik heb enkele injecties met vitaminen gekregen maar de haar uitval hield aan.

Een half jaar later ben ik dan terug nr de dokter gegaan en die heeft dan een trichogram gedaan en kwam tot de vaststelling dat ik nog 88% jonge haren had en ik dacht dus dat ik niet al te veel zorgen diende te maken...

toch bleef ik mijzelf maar zorgen maken te meer om ik dagelijks zo een 100 tal haren verloor en bij het wassen (2 maal de week) telkens aan zo een 150 tal haren kwijt was.

recentelijk dacht ik de oplossing gevonden te hebben om mijn haar met Nizoral te wassen omdat roos toch wel een familietrekje is in tegenstelling tot kaalheid. toch blijft de jeuk en het haarverlies aanhouden.
verder heb ik nogal een hoge bloeddruk waarvoor ik geen medicatie neem

Nu was ik vandaag nr de kapper geweest en besloot ik mijn haar kort te laten knippen. Toen ik het resultaat zag schrok ik mij dood..
vooral net bovenop is mijn haar aanzienlijk dunner geworden

welke vorm van haarverlies heb ik nu?




mijn haar is mij heel dierbaar vooral om ik van de rest van mijn lichaam niet echt tevreden ben...
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Foto 44.jpg‎ (82,4 KB, 236x gelezen)

Laatst gewijzigd door 913768; 27 juni 2007 om 23:44
913768 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2007, 23:53   #2
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 913768 Bekijk bericht
hallo ik ben een 27jarige man en iets meer dan een jaar geleden merkte ik dat ik meer en meer haar verloor. IK ben met dit probleem meteen naar de dermatoloog gegaan.. Ik was enkele maanden voorheen ernstig ziek geweest en wij dachten daar dan ook oorzaak gevonden te hebben. Ik heb enkele injecties met vitaminen gekregen maar de haar uitval hield aan.

Een half jaar later ben ik dan terug nr de dokter gegaan en die heeft dan een trichogram gedaan en kwam tot de vaststelling dat ik nog 88% jonge haren had en ik dacht dus dat ik niet al te veel zorgen diende te maken...

toch bleef ik mijzelf maar zorgen maken te meer om ik dagelijks zo een 100 tal haren verloor en bij het wassen (2 maal de week) telkens aan zo een 150 tal haren kwijt was.

recentelijk dacht ik de oplossing gevonden te hebben om mijn haar met Nizoral te wassen omdat roos toch wel een familietrekje is in tegenstelling tot kaalheid. toch blijft de jeuk en het haarverlies aanhouden.
verder heb ik nogal een hoge bloeddruk waarvoor ik geen medicatie neem

Nu was ik vandaag nr de kapper geweest en besloot ik mijn haar kort te laten knippen. Toen ik het resultaat zag schrok ik mij dood..
vooral net bovenop is mijn haar aanzienlijk dunner geworden

welke vorm van haarverlies heb ik nu?




mijn haar is mij heel dierbaar vooral om ik van de rest van mijn lichaam niet echt tevreden ben...
Dat is 'Diffuus haarverlies' zo te zien dat je hebt ,meer verspreid over de hoofdhuid.

- Diffuus haarverlies:

Men blijft over gans de hoofdhuid sterk verdunde haargroei vertonen. Dit leidt zelden tot volledige kaalheid. Het afbraakproces van het haar is versneld en wordt niet tijdig opgevolgd door de aanmaak van nieuwe haren. Er is meestal sprake van een uitlokkende factor. Deze kan zijn: een shock (bijv. plots overlijden van een geliefd persoon of slachtoffer van een ramp), een bevalling, hoge koorts, een operatie, alcoholmisbruik, een streng dieet, sommige geneesmiddelen. De haaruitval begint meestal drie maanden na de uitlokkende factor. Een bijzondere vorm van tijdelijke kaalheid is uiteraard deze die ontstaat na een chemotherapiekuur…Hier begint de kaalheid vrij snel na het begin van de behandeling maar zal zich ook snel herstellen na het stoppen ervan.
http://www.atriummc.nl/Alopecia_diffusa.1399.0.html

http://www.libmutbrab.be/jsp/content...d=103&o=Mut400
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2007, 00:08   #3
913768
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2007
Berichten: 7
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dundee Bekijk bericht
Dat is 'Diffuus haarverlies' zo te zien dat je hebt ,meer verspreid over de hoofdhuid.

- Diffuus haarverlies:

Men blijft over gans de hoofdhuid sterk verdunde haargroei vertonen. Dit leidt zelden tot volledige kaalheid. Het afbraakproces van het haar is versneld en wordt niet tijdig opgevolgd door de aanmaak van nieuwe haren. Er is meestal sprake van een uitlokkende factor. Deze kan zijn: een shock (bijv. plots overlijden van een geliefd persoon of slachtoffer van een ramp), een bevalling, hoge koorts, een operatie, alcoholmisbruik, een streng dieet, sommige geneesmiddelen. De haaruitval begint meestal drie maanden na de uitlokkende factor. Een bijzondere vorm van tijdelijke kaalheid is uiteraard deze die ontstaat na een chemotherapiekuur…Hier begint de kaalheid vrij snel na het begin van de behandeling maar zal zich ook snel herstellen na het stoppen ervan.
http://www.atriummc.nl/Alopecia_diffusa.1399.0.html

http://www.libmutbrab.be/jsp/content...d=103&o=Mut400

wel dat was ook de eerste diagnose vooral mijne hoge bloeddruk ( 14-9) blijft aanhouden

is daar een wetenschappelijk verband tussen?
913768 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2007, 00:12   #4
dave523
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 247
[quote=913768;134586]

Nu was ik vandaag nr de kapper geweest en besloot ik mijn haar kort te laten knippen. Toen ik het resultaat zag schrok ik mij dood..
vooral net bovenop is mijn haar aanzienlijk dunner geworden

welke vorm van haarverlies heb ik nu?

Misschien zit ik er helemaal naast, maar ik denk dat je gewoon een matige kapper hebt. Is de lengte bovenop net zo lang als voor en aan de zijkant?
dave523 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2007, 00:19   #5
913768
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2007
Berichten: 7
[quote=dave523;134592]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 913768 Bekijk bericht

Nu was ik vandaag nr de kapper geweest en besloot ik mijn haar kort te laten knippen. Toen ik het resultaat zag schrok ik mij dood..
vooral net bovenop is mijn haar aanzienlijk dunner geworden

welke vorm van haarverlies heb ik nu?

Misschien zit ik er helemaal naast, maar ik denk dat je gewoon een matige kapper hebt. Is de lengte bovenop net zo lang als voor en aan de zijkant?
dat zei mijn moeder ook al... lol
913768 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2007, 01:10   #6
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 913768 Bekijk bericht
wel dat was ook de eerste diagnose vooral mijne hoge bloeddruk ( 14-9) blijft aanhouden

is daar een wetenschappelijk verband tussen?
Jij moet zeker niet bang zijn dat je kaal gaat worden . Je hebt een NW 1 en zelfs nog geen inhammen ,wat je hebt is gewoon 'tijdelijk' volgens mij ,door een onevenwichtige hormoonbalans of iets anders. Het echte kaalheidspatroon verloopt wel even anders , - opschuiven van de haarlijn naar achteren - inhammen - of een kalende kruin. Wat jij nu hebt, hebben ook veel zwangere na hun bevalling en is gewoon van 'tijdelijk aard' en herstelt zichzelf meestal. Het kan idd met je bloed te maken hebben ,maar ook met stress etc...
Diffuus haarverlies
Oorzaken
Bij diffuus haarverlies is het haarverlies verspreid over de hele hoodhuid en wordt men zelden volledig kaal. De meest voorkomende vorm is de telogene haaruitval, waarbij de haarcyclus voortijdig wordt beëindigd en er dus een groot aantal haren afsterft. Dit kan een gevolg zijn van stress, hoge koorts, infecties, bloedarmoede, emotionele problemen, een streng dieet, enz. Ook sommige medicijnen kunnen dit haarverlies uitlokken. Meestal treedt de haaruitval op zo'n 3 maanden na de uitlokkende factor.
Ook het haarverlies enkele maanden na een bevalling is van deze vorm. Tijdens de zwangerschap sterven er immers bijna geen haren af. Na de geboorte van de baby, gaan diezelfde haren echter veel sneller over tot afbraak. Het resultaat daarvan is dus een toename van het haarverlies zo'n 3 ŕ 4 maanden later.
Behandeling
In dit geval kan men niet veel meer doen dan de oorzaak aanpakken en afwachten: in de volgende 6 ŕ 12 maanden zullen de haren immers spontaan terug ingroeien. Eventueel kunnen bepaalde vitaminenssupplementen worden genomen die de haargroei bevorderen.

Ik zou zeker niet met agressieve middelen gaan beginnen als Nizoral etc... maar met een milde shampoo wassen als (Rozemarijn van weleda) bv als je een gezonde hoofdhuid hebt. Door die agressieve shampoo's etc.. begint pas echt de ellende soms ...geirriteerde hoofdhuid ..schilfers.. Ook niet teveel voor de spiegel gaan staan en zeker geen haren gaan tellen....want dat maakt het alleen maar erger (stress)... is niet makkelijk maar ja ...

Succes...
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2007, 19:00   #7
Spiderman
HaarWeb lid
 
Spiderman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2006
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3.313
Het zou best AGA kunnen zijn. AGA begint in sommige gevallen ook vanaf de kruin. En voor zover ik het vanaf de foto kan zien, is vooral je kruin een stuk dunner.

als het haarverlies d.m.v stress zou zijn, dan zou het over je gehele hoofd dunner moeten worden volgens mij.

Maargoed ik ben ook geen arts. Ik zou gewoon voor een second opinion naar een andere dermatoloog gaan.
__________________
Regime:

1.25 mg Proscar (sept 06)

1e HT (FUT) + 1250 grafts (nov 06)

2e HT (FUT) + 1850 grafts (jan 08)
Spiderman is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2007, 20:50   #8
913768
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2007
Berichten: 7
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 28-04-1982 Bekijk bericht
Het zou best AGA kunnen zijn. AGA begint in sommige gevallen ook vanaf de kruin. En voor zover ik het vanaf de foto kan zien, is vooral je kruin een stuk dunner.

als het haarverlies d.m.v stress zou zijn, dan zou het over je gehele hoofd dunner moeten worden volgens mij.

Maargoed ik ben ook geen arts. Ik zou gewoon voor een second opinion naar een andere dermatoloog gaan.
wet dat is het vreemde zo echt op de kruin (zo h de platte achterkant van de schedel = zowat meer bovenop) is mijn haar heel wat voller dan in het midden bovenop....
dinsdag ga ik terug nr de dokter... de zenuwen gieren al door mijn keel!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Foto 48.jpg‎ (75,9 KB, 113x gelezen)

Laatst gewijzigd door 913768; 29 juni 2007 om 00:52
913768 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2007, 19:18   #9
Dude22
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 26
Post net n thread met een soortgelijk verhaal. Ook ik heb als gevolg van stress last van dunner wordend haar, niet zozeer van Aga. (Misschien een combi).

@ Dundee: Jouw verhaal klinkt bekend. Ik was wel begonnen met keto, incl meer ellende. Schilfers, jeuk roodheid etc.

Nu richten op gezonde supplementen, en de derma volgende week..
__________________
Intern:
Fina (1,25 delen door 4) sinds januari 2007

Extern:
Minoxidil sinds november 2011
Dude22 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2007, 15:11   #10
913768
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2007
Berichten: 7
mijn haaruitval is een combinatie van een soort schimmel (ik heb ook in de zomer huidvlekken die niet willen bruinen) stress en hoge bloeddruk

en ja ik ben ook al 27 meer haar ga ik er ook niet op krijgen

er niet teveel over piekeren en betablokkers gebruiken tegen mijn hoge bloeddruk zouden moeten helpen...

heeft iemand hier ervaring mee?
913768 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2007, 16:09   #11
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 913768 Bekijk bericht
mijn haaruitval is een combinatie van een soort schimmel... stress en hoge bloeddruk
Is dat jouw eigen diagnose of de diagnose van de dermatoloog?

Wat bedoel je met schimmel? Candida ofzo?

Had je al jeuk vóórdat je met Nizoral begon?

Kijk eens even of bij de bijwerkingen van bęta-blokkers geen haaruitval staat.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2007, 19:08   #12
boyone
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2007
Berichten: 22
Heb je trouwens na het douchen last van soort roos (witte dingetjes die op de hoofdhuid staan?). Als je bijvoorbeeld 2 a 3 dagen niet hebt gedoucht voel je dan een soort olie op je hoofd?

Zoiets heb ik ook wat eenbeetje op jou foto lijkt.
boyone is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2007, 13:57   #13
913768
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2007
Berichten: 7
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Is dat jouw eigen diagnose of de diagnose van de dermatoloog?

Wat bedoel je met schimmel? Candida ofzo?

Had je al jeuk vóórdat je met Nizoral begon?

Kijk eens even of bij de bijwerkingen van bęta-blokkers geen haaruitval staat.

ik heb gewoon last van roos maar dat is nu wel sterk geminderd:

ik had idd al jeuk van voor ik met nizoral begon

op de bijsluiter van mijn betablokker staat niks van haar uitval

die betablokkers beginnen blijkbaar direct te werken

ik zweet niet meer heel de dag zoals vroeger

mij bloeddruk is aanzienlijk gedaald van 14 over 9 naar 13 over 8

en mijn hartslag ligt nu rond de 55 ŕ 60 slagen per minuut in rust


over mijn haaruitval kan ik natuurlijk nog geen uitspraak doen maar mijn schedel voelt alleszins minder zweterig aan en ik ben er zeker van dat ik de oorzaak hiermee gevonden heb

ik zou iedereen aanraden hier om zijn bloeddruk regelmatig te laten controleren!
913768 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2007, 14:12   #14
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Bij die bloeddruk gebruik je wel vreemde getallen.....dat zal dan wel de Belgische manier zijn.
Mijn bloeddruk is 100/60 (systolisch/diastolisch) op z'n Hollands.

Heb je nu ook minder jeuk?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juli 2007, 15:19   #15
maart84
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Berichten: 102
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Bij die bloeddruk gebruik je wel vreemde getallen.....dat zal dan wel de Belgische manier zijn.
Mijn bloeddruk is 100/60 (systolisch/diastolisch) op z'n Hollands.

Heb je nu ook minder jeuk?
Als je zijn bloeddruk vermenigvuldigt met 10 of die van jou deelt door 10 dan kunnen jullie met elkaar praten
maart84 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
aanpak haarverlies Annewil AA - Behandelingen 1 9 juni 2006 11:57
Welke Techniek Methodiek en Kliniek voor HT? silverheart Chirurgische behandelingen 9 21 april 2006 20:07
Flossen tegen haarverlies?? Ja, flossen tegen haarverlies! Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 10 7 april 2005 09:10
wat is TE jolinda Haarproblemen bij vrouwen 5 26 augustus 2004 20:31
Het grote haaruitval-boek... pindakaas AGA - Algemeen 5 17 februari 2004 19:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.