Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 december 2007, 15:30   #61
Esther86
Esther
 
Geregistreerd: 8 juli 2007
Locatie: Kopenhagen
Berichten: 55
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas Bekijk bericht
Hoe ernstig is je roos dan? Je hebt er nogal wat materiaal tegen gekregen. Ernstige roos, seb. dermatitis, kan haaruitval veroorzaken. Het zou op zich goed zijn als ze wat op kweek zouden zetten.
Kitty
Hoi Kitty,

Zelf was het me niet opgevallen dat ik roos zou hebben en ik moet de shampoo voor 5 weken gebruiken, gedurende de Bucky bestraling. Dus ik heb blijkbaar roos, maar die shampoo is alleen tijdelijk.

esther
Esther86 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2007, 15:43   #62
Esther86
Esther
 
Geregistreerd: 8 juli 2007
Locatie: Kopenhagen
Berichten: 55
bloeduitslag

De bloeduitslag is binnen; Ferrintin (= ijzer?) was 38 en androgen status was "normaal".

*Is 38 goed?
Iemand op het forum zei dat het tenminste 70 zou moeten zijn om haaruitval te stoppen en het loopt van 12 tot 200 dus 38 lijkt me laag.

* Als je androgenen normaal zijn, heb je dan zeker geen aga of is dat niet daarmee te bepalen?
(ik heb wel wat haartjes onder mijn navel en wat kleintjes op mijn bovenlip, en volgens de dokter waren dat verschijnselen van teveel mannelijke hormonen! Maar toen ik zei dat ik dus haar op mijn buik had reageerde hij niet echt..)

Wat betreft de B12 vitamine, zei de dokter dat het nog steeds laag was maar dat het niet te laag was. Dus dat zal wel.

De dermatologe zei dat als ik een pil voor een betere huid en minder overbeharing wil, dat ik dan beter de Yasminelle (lichte Yasmin) dan de Diane35 kan gebruiken.
*Ik vraag me af of dit ook haargroei op je hoofd en wimpers een boost kan geven? (mijn wimpers laten ook makkelijker los)
*Dat wil ik dus gaan proberen, is er iemand die deze pil al gebruikt en goede/slechte ervaring ermee heeft?


Mijn haar is nu best kort geknipt, tot net boven mijn schouders om het te verlichten, het zit leuk al zie je helaas de hoofdhuid nog steeds. Ik ben nog in afwachting van de pruik!


groetjes,

Esther

Laatst gewijzigd door Esther86; 5 december 2007 om 15:50
Esther86 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2007, 18:05   #63
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Yup, je ferritine is veel te laag! Omhoog krikken door ijzer te slikken. Heb je geen ijzertabletten voorgeschreven gekregen?

Met haartjes op je bovenlip e.d., is je androgeengehalte wel aan de hoge kant of je oestrogeengehalte aan de lage kant; als de metingen aangeven dat jouw androgeengehalte normaal is, zul je dus wel te weinig oestrogeen hebben.
De arts bedoelt waarschijnlijk dat je geen anti-androgeen zoals cyproteronacetaat van de Diane nodig hebt en daarom Yasminelle voorstelt.
Over Yasminelle weet ik niks, maar misschien heeft die arts gelijk, dus probeer 't maar.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2007, 00:29   #64
Esther86
Esther
 
Geregistreerd: 8 juli 2007
Locatie: Kopenhagen
Berichten: 55
ijzertekort en vitamine b tekort?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Yup, je ferritine is veel te laag! Omhoog krikken door ijzer te slikken. Heb je geen ijzertabletten voorgeschreven gekregen?

Met haartjes op je bovenlip e.d., is je androgeengehalte wel aan de hoge kant of je oestrogeengehalte aan de lage kant; als de metingen aangeven dat jouw androgeengehalte normaal is, zul je dus wel te weinig oestrogeen hebben.
De arts bedoelt waarschijnlijk dat je geen anti-androgeen zoals cyproteronacetaat van de Diane nodig hebt en daarom Yasminelle voorstelt.
Over Yasminelle weet ik niks, maar misschien heeft die arts gelijk, dus probeer 't maar.

De dermatoloog vond de ferritine niet te laag, is dat niet vreemd?
Ik slik al een multivitamine met 100% aanbevolen dagelijkse hoeveelheid ijzer dus vraag me af of extra ijzertabletten nemen wel kan helpen aangezien ik ook best veel vitamine b slik en dat ook laag blijft.

Maar als er een kans is dat mijn haar zich weer hersteld wil ik die graag nemen natuurlijk.
Weet jij wat een goede ijzertablet is en veroorzaken die geen obstipatie e.d.?

Ben een beetje in de war van al die tekorten en dokter die het willen onderzoeken en er vervolgens niks om geven

thanks!
Esther86 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2007, 01:21   #65
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Misschien hebben ze in Denemarken andere referentiewaarden...... geen idee.

Ik slikte Davitamon multivitaminen, maar ben er mee gestopt toen ik hoorde dat mijn ferritine-gehalte 128 was en ik dus kennelijk helemaal geen extra's nodig had.
Problemen met de stoelgang heb ik alleen tijdens vakanties, door onbewuste stress; zodra er dan obstipatie dreigt, neem ik een paar koppen loeisterke espresso of versgeperst jus d'orange.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2007, 10:20   #66
Esther86
Esther
 
Geregistreerd: 8 juli 2007
Locatie: Kopenhagen
Berichten: 55
Ja, het zou zeker kunnen dat ze andere meetwaarden hebben, dacht daar niet eens aan. Ik heb het opgezocht op een Deense site (jernmangel = ijzertekort)
Diagnose Serum ferritin måling
Små jernreserver 15-30 μg/L
Jernmangel = manglende jernreserver <15 μg/L
Jernmangelanæi <12-15 μg/L og hæoglobin under den
køns- og alderspecifi kke anæmigrænse

Volgens deze tabel is 38 dus zelfs boven kleine ijzerreserves (>15-30)

Nou nou, heb ik me voor niks druk lopen maken..

thanks voor de tip
Esther86 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2007, 14:53   #67
Esther86
Esther
 
Geregistreerd: 8 juli 2007
Locatie: Kopenhagen
Berichten: 55
Ik heb op het forum gezocht , maar kan geen duidelijk antwoord vinden op deze vraag:

Als je bloed goed is en je hebt niet "teveel" mannelijke hormonen kun je dan toch aga hebben?
En hoe stellen ze met zekerheid vast dat iemand het heeft?

bedankt
Esther86 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2007, 17:08   #68
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ja, je kunt ook AGA hebben als je te weinig vrouwelijke hormonen in je bloed hebt in verhouding tot de mannelijke hormonen.
Om zekerheid te krijgen, kunnen ze een trichogram(haarwortelonderzoek) doen.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 9 december 2007, 16:20   #69
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esther86 Bekijk bericht
Ik heb op het forum gezocht , maar kan geen duidelijk antwoord vinden op deze vraag:

Als je bloed goed is en je hebt niet "teveel" mannelijke hormonen kun je dan toch aga hebben?
En hoe stellen ze met zekerheid vast dat iemand het heeft?

bedankt
Ja dat kan, sterker nog dat komt bij veel vrouwen met aga gewoon voor. Je bent dan (over)gevoelig voor je eigen androgenen, dit is wel genetisch/erfelijk bepaald. Idd trichogram zoals hanna aangeeft.
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2007, 18:39   #70
Esther86
Esther
 
Geregistreerd: 8 juli 2007
Locatie: Kopenhagen
Berichten: 55
pruik = eindelijk binnen

ik had net een bericht geplaatst, maar heb waarschijnlijk wat fout gedaan want nu staat het er niet dus we doen het even opnieuw:

De pruik van €18 op eBay is binnen, hij wiebelt wat en je ziet dat hij nep is als je goed kijkt in het daglicht (is ook geen echt haar) maar ik moet er nog wat meer tijd in steken om hem vast te zetten. Een in stukjes geknipte zigzag diadeem lijkt hem niet echt vaster te maken.

Monofilament is ongeveer 5 centimeter en daardoor lijkt hij vanboven echt uit mijn hoofhuid te groeien. Van voren zit een pony die nodig is omdat hij anders nep lijkt. Hij lijkt wat naar achteren te schuiven.
Al met al is het meer een pruik voor een feestje, maar voor de prijs is hij erg mooi.

Ik zal jullie op de hoogte houden van de Bucky bestraling, op 21 januari heb ik een afspraak met de dermatoloog over het resultaat. (wat dan ook pas optimaal kan zijn)
Ik kan aan haar vragen of dit -ook- helpt bij aga (ze verwacht niet dat ik dat heb ondanks dat ze schrok van mijn hevige haaruitval), volgens mij bestaat deze behandeling nog niet in NL.

fijne kerstdagen!

Laatst gewijzigd door Esther86; 20 december 2007 om 14:56
Esther86 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2007, 18:42   #71
Esther86
Esther
 
Geregistreerd: 8 juli 2007
Locatie: Kopenhagen
Berichten: 55
yasminelle

owja nog een snel vraagje,

ik gebruik nu 2 weken Yasminelle (lichte vorm van Yasmin) en ik heb een grote rode vlek in mijn nek die jeukt en niet weg gaat.
Kan (deze) pil je allergisch maken?
Heeft iemand ervaring hiermee?
Ik denk dat het misschien komt omdat ik nu elke dag kiwi eet en dat al een tijd niet had gedaan, maar was er eerst niet allergisch voor!
Esther86 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2007, 20:40   #72
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esther86 Bekijk bericht
owja nog een snel vraagje,

ik gebruik nu 2 weken Yasminelle (lichte vorm van Yasmin) en ik heb een grote rode vlek in mijn nek die jeukt en niet weg gaat.
Kan (deze) pil je allergisch maken?
Heeft iemand ervaring hiermee?
Ik denk dat het misschien komt omdat ik nu elke dag kiwi eet en dat al een tijd niet had gedaan, maar was er eerst niet allergisch voor!
Je kunt van de pil, idd jeukende huiduitslag krijgen, lees eens de bijsluiter van je pil zou ik zeggen. Van kiwi kan dat idd ook, maar dan zou het moeten minderen als je daarmee ophoudt.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2007, 23:06   #73
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Esther,

Heb je alleen een kammetje gemaakt aan de achterkant? Op de slapen zou je snapclips kunnen plaatsen, mits je daar nog voldoende bioharen hebt, anders moet je daar met dubbelzijdige tape werken, en als je midvoor een kale plek hebt, kun je dáár tape gebruiken. Eigenlijk kun je overal waar je nog bioharen hebt snapclips plaatsen.

Hoe bedoel je dat die pruik alleen voor een feestje is? Teveel volume? Dan gewoon hier en daar haren verwijderen door uit het monofilament te trekken en voor de rest voorzichtig afknippen bij de aanhechting.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2008, 20:05   #74
Esther86
Esther
 
Geregistreerd: 8 juli 2007
Locatie: Kopenhagen
Berichten: 55
Hoi,

Allereerst: Gelukkig nieuwjaar!

Mijn computer is gecrashed dus ik ben minder vaak online maar hier toch weer een berichtje.
Ik heb de pruik nog niet gedragen omdat ik het er gewoon onnatuurlijk uit vind zien, het is net of "ik" het niet zelf ben met die pruik op. Zal wel even wennen zijn.
Ook draag ik hem niet omdat ik nog steeds hoop dat het goed komt, en ik geloof er ook echt in. Mijn haar is nog steeds zo dun dat je mijn hoofdhuid hier en daar kunt zien maar de uitval lijkt wat minder als ik mijn haar was.

Ben benieuwd of die behandeling echt gaat werken en me nieuwe haartjes geeft, hoop het zo! 21 januari naar de dermatoloog voor de check up of het geholpen heeft.

Verder las ik een (Deens) artikel over pepermuntthee, dat dat kan helpen tegen overbeharing omdat het de mann. hormonen naar beneden haalt en de vrouwelijke omhoog, misschien helpt het dan ook voor mensen met aga. Ongeveer net als de Diane pil.
Het was een Turks onderzoek aan de Suleyman Demirel Universiteit.
Met 2 mokken per dag werkt het al!
klinkt wel erg makkelijk

dit is de link: http://politiken.dk/videnskab/article452048.ece


En de Yasminelle pil werkt goed, ik heb geen uitslag meer in mijn nek en mijn borsten zijn groter geworden, ben wel 2 kilo aangekomen maar dat kan ook aan de feestdagen liggen

ik laat jullie de uitsalg van de Bucky bestraling enzo nog weten!
Esther86 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2008, 20:15   #75
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hoi Esther,
Je hoeft in elk geval niet bang te zijn dat je je hoofdhuid of je haren ook maar enigszins benadeelt als je een pruik draagt; dat je hoofdhuid minder goed zou kunnen ademen e.d. is volslagen kolder.

Hier is het munttheeverslag nogmaals in het Engels:

Effect of spearmint (Mentha spicata Labiatae) teas on androgen levels in women with hirsutism.
Akdoğan M, Tamer MN, Cüre E, Cüre MC, Köroğlu BK, Delibaş N.Department of Clinical Biochemistry, School of Medicine, Suleyman Demirel University, Isparta, Turkey.

Mentha spicata Labiatae, known as spearmint and Mentha piperita Labiatae, known as peppermint can be used for various kinds of illnesses in herbal medicine and flavoring in industry. M. spicata Labiatae grows on the Anamas plateau of Yenithornarbademli town of Isparta, located in southwest part of Turkey. In this town, clinicians thought that consumption of tea steeped with M. spicata or M. piperita caused a diminished libido. Because antiandrogenic effects of spearmint and peppermint were found previously in rats, it was decided to observe the effect of this herbal tea on the androgen levels in hirsute women.Twenty-one female hirsute patients, 12 with polycystic ovary syndrome and 9 with idiopathic hirsutism were included to the study. They were took a cup of herbal tea which was steeped with M. spicata for 5 days twice a day in the follicular phase of their menstrual cycles. After treatment with spearmint teas, there was a significant decrease in free testosterone and increase in luteinizing hormone, follicle-stimulating hormone and estradiol. There were no significant decreases in total testosterone or dehydroepiandrostenedione sulphate levels. Spearmint can be an alternative to antiandrogenic treatment for mild hirsutism. Further studies are needed to test the reliability of these results and the availability of spearmint as a drug for hirsutism.
Bron: PubMed

Ik hou helemaal niet van muntthee, maar ga 't toch eens proberen, alhoewel ik niet weet wanneer "the follicular phase" bij mij is.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Komt haar weer terug na een paar jaar bij Alopecia Areata Stress kip AA - Algemeen 20 14 oktober 2010 15:36
eerst wanhopig nu weer wat hoop Birgit Jansen Haarproblemen bij vrouwen 4 2 september 2006 11:09
terug van weggeweest N_tas TTM - Algemeen 4 12 augustus 2006 17:38
kwamen maar weer eens langs lies TTM - Algemeen 2 12 maart 2006 19:47
Weer terug bij af........ eus TTM - Algemeen 12 27 maart 2002 22:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.