Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 december 2007, 17:27   #16
Juutje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 juni 2007
Berichten: 100
hoi martje,
ik weet niet precies aan welke vorm van overbeharing ik lijd (ben hiervoor nooit naar de dokter geweest), maar ik herken me wel in het verhaal van hirsutisme aangezien ik vooral op de wat meer mannelijke plekken haar heb, zoals buik, bovenbenen, liezen, e.d. op mijn armen en onderbenen heb ik juist minder beharing dan de gemiddelde vrouw, da's eigenlijk wel gek vind ik zelf....
Juutje is offline   Met citaat reageren
Oud 9 december 2007, 18:16   #17
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juutje Bekijk bericht
hoi martje,
ik weet niet precies aan welke vorm van overbeharing ik lijd (ben hiervoor nooit naar de dokter geweest), maar ik herken me wel in het verhaal van hirsutisme aangezien ik vooral op de wat meer mannelijke plekken haar heb, zoals buik, bovenbenen, liezen, e.d. op mijn armen en onderbenen heb ik juist minder beharing dan de gemiddelde vrouw, da's eigenlijk wel gek vind ik zelf....
Dag juutje, het lijkt me zo(gezien de vorm van overbeharing) geen hormonale overbeharing of hirsutisme te zijn, anders had je er op meer plaatsen last van moeten hebben, terwijl het nu enkel een sterk uitgedijde schaamstreek is, daar hebben wel meer vrouwen last van, zeker als je heel vroeg en jong al begonnen bent met 'overtollige' haartjes rond de schaamstreek weg te halen aangezien die sneller gestimuleerd worden tot verandering van gewone zachte haartjes naar schaamhaar, hoe verder je telkesn weghaalt hoe verder de grens trekt, over het algemeen, erfelijkheid speelt hierbij ook een grote rol. Het voordeel van deze vorm is dat het zich enkel tot die zone beperkt en je dus verder een heel normaal beharingspatroon hebt. Logisch dus ook dat bij bv epileren of harsen je haren idd minder worden. (wat niet per se(meestal zelfs niet) het geval is wanneer er een hormonale oorzaak achter ligt)

Ik wil hiermee je probleem absoluut niet bagatelliseren, want het blijft evengoed vervelend, of zich dat nu enkel daar tentoonspreidt of overal, maar over het algemeen is het wel gemakkelijker te behandelen.(laser slaat nl hierbij meestal heel goed aan.) Overigens begrijp ik nu ook dat kalo mss een iets gunstiger effect bij jou heeft dan bij mensen met hormonale overbeharing, die over het algemeen veel hardnekkerige overbeharing hebben met moeilijker te beschadigen haarvaatjes(vanwege de impulsen).

alleszins veel succes met je pogingen via kalo, hopelijk haalt het iets uit, mr ben toch voorzichtig (steek er niet te veel geld in).

xxx marte
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 9 december 2007, 18:21   #18
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sof Bekijk bericht
Hallo,

Als er op de juiste manier geharst wordt, komen de haartjes niet dikker of donkerder terug.
Ik heb zelf al enkele keren mijn onderrug laten doen, en heb hier geen nadelen van ondervonden.

Groetjes
Dag sof en baby,

let wel op; iedereen reageert er anders op, dus je zult dit zelf moeten ondervinden. Weet wel dat, met hormonale overbeharing (hardnekkige vorm) je véél meer kans hebt tot verandering in dikkere haren dan bij gewoon (tot iets meer )beharingspatroon.

Baby, zet toch gewoon door, huisartsen hebben al snel het gevoel dat je zeurt, zeker wanneer het een blonde vorm van overbeharing betreft, aangezien ze het dan niet als een probleem zien. Bekijk het even, en probeer er zeker achter te komen of, indien het toch normaal is, het juist onder de grens van mannelijk zit (bv waarde 7, bij 8 is het mannelijk), of gewoon normaal, lager.

xxx marte

xxx marte
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 31 december 2007, 16:16   #19
baby
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2004
Berichten: 32
Ik zou nooit je rug laten harsen, het beste is gewoon de boel blonderen....je ziet dan echt niets, zeker als je zegt dat het maar donshaartjes zijn
Ik koop altijd zo'n grote fles waterstofperoxide en een pot blondeer poeder, er moet er wel iemand bijzijn om je rug te doen, 5 minuten inwerken en voila je kunt weer 5 maanden vooruit
Ik heb het altijd zo gedaan hars het nooit!
Dat maakt het alleen maar erger
Hoop dat je wat hebt aan mijn tip!
baby is offline   Met citaat reageren
Oud 31 december 2007, 19:11   #20
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baby Bekijk bericht
Ik zou nooit je rug laten harsen, het beste is gewoon de boel blonderen....je ziet dan echt niets, zeker als je zegt dat het maar donshaartjes zijn
Ik koop altijd zo'n grote fles waterstofperoxide en een pot blondeer poeder, er moet er wel iemand bijzijn om je rug te doen, 5 minuten inwerken en voila je kunt weer 5 maanden vooruit
Ik heb het altijd zo gedaan hars het nooit!
Dat maakt het alleen maar erger
Hoop dat je wat hebt aan mijn tip!
Dag baby,

kleurt jouw huid dan niet oranje mee??? Bij mij is dat wel gebeurd, en eerlijk gzegd is dat bij veel mensen die ik ken de reden dat ze gestopt zijn met blonderen.
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 1 januari 2008, 15:15   #21
baby
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2004
Berichten: 32
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door martje kerkhof Bekijk bericht
Dag baby,

kleurt jouw huid dan niet oranje mee??? Bij mij is dat wel gebeurd, en eerlijk gzegd is dat bij veel mensen die ik ken de reden dat ze gestopt zijn met blonderen.
Nee nog nooit last van gehad, misschien komt het doordat ik een iets getinte huid heb, als ik eenmaal de haartje blondeer zie je echt een mooie huid de haartjes zie je helemaal niet meer, alsof ik heb liggen zonbaden aan het strand

Maar harsen is echt een ramp....zo blijf je bezig...dan zou ik ze gewoon laten het zijn maar donshaartjes.....anders....ipl flitstechniek...alleen dat kost weer zoveel geld...
baby is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2008, 19:30   #22
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
ik heb nochtans ook een getinte huid. (en dacht zelfs dat dat mss de oorzaak van het meekleuren was, ik bruin nl vrij snel).

IPL en laser werken zo goed als nauwelijks of zeer beperkt op lichte en donsharen. Je hebt gelijk dat je het laat zitten, is vooralsnog de beste oplossing als het niet echt noodzakelijk is te verwijderen. (minder kans op problemen, onstekingen, minder kans op versterking haargroei en veranderingen haardikte, ...)
Marte is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik zou graag wat advies willen over harsen..alvast thanks Eric_1 Hirsutisme - Behandelingen 7 19 september 2008 11:09
Wat helpt nu ECHT het beste?! INT Hirsutisme - Behandelingen 56 25 januari 2007 16:02
opletten!! harsen Marte Hirsutisme - Behandelingen 0 24 januari 2007 19:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.