Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 5 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 2 april 2009, 23:34   #61
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Als je een handdoek om je hoofd doet en er ook nog mee gaat slapen, zal de wonderolie in de handdoek terecht komen. Beter is een plastic regenkapje, ook niet erg sexy, maar dat plastic absorbeert de wonderolie tenminste niet.

Eén keer per week lijkt me wel het maximaal haalbare in praktijk, want menigeen heeft toch echt geen zin om iedere nacht met zo'n vet hoofd vol olie te moeten gaan slapen en nog erger: de volgende ochtend met shampoo alles er weer uit te moeten wassen.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2009, 02:05   #62
rama
HaarWeb lid
 
rama's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2009
Berichten: 146
hanna, ik snap werklijkwaar niet wat jou probleem is en waarom je alles moet afkraken. als je goed leest heb ik in mijn bericht gezet dat die gene moet kijken wat in haar dagplanning haalbaar is. ik zeg niet dat het moet omdat ik zelf ook nog aan het experimenteren ben. ik zie wel dat dit bij mij helpt.
__________________
Begin iedere dag iets gelukkiger..
rama is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2009, 08:21   #63
Pien81
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 maart 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 39
Hey rama,

Dank je en ik houd je zeker op de hoogte van de ontwikkelingen. gisteren heb ik het voor het eerst gedaan. Ik heb het idd erin gemasseerd en een hoofddoekje om mn hoofd gewikkeld. 5 uurtje ongeveer laten trekken en daarna heb ik het eruit gewassen. Wat een klus! Maar ik ben blij met alls wat helpt! Ik heb alleen zoveel dingen al gelezen die zouden moeten helpen dat ik nu voor mezelf heb bedacht dat ik wonderolie in mijn haar doe en het eruit was met biozeep (ik probeer het elke dag, kan me aleen niet over mijn schaamte naar mn vriend toe overzetten. Hij weet niet dat het zo mn leven is gaan beheersen. Dus ik ga er niet mee slapen en weekends wordt ook niets..) en 2 tot 3 x in de week rooscure shampoo ga gebruiken.

Ik wens jou ook heel veel sterkte toe en ik spreek je gauw weer.

P.s. als je wonderolie googelt kom je op een beautysite die precies hetzelfde beweert als jij! Misschien leuk om te lezen?
Pien81 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2009, 12:30   #64
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Ha die meiden,

Ik doe het 3 x per week nu en net als Rama met de vingers in de olie en inmasseren maar. Ik heb een hoofdkussen verknipt en die sla ik dubbel tot driehoek en doe die dan 's nachts over mijn haar. Plastic kan ook maar ik wil ook dat mijn hoofd nog kan ademen en het blijft goed zitten en slaapt prima. En tja dat uitwassen blijft klere werk maar alles voor het goede doel zullen we maar zeggen Heb wel het idee dat het wat voller lijkt. Ik meng het nu met wat olijfolie om de rest van mijn haar wat zachter te maken.
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2009, 14:00   #65
rama
HaarWeb lid
 
rama's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2009
Berichten: 146
Breaking news

net door een betrouwbare bron gehoord:
castor olie verlengt inderdaad de wimpers, maar als je er mee stopt vallen ze uit. het heeft ook negatieve invloeden op de oogzenuwen!!!

castor olie op het hoofdhaar mag niet vaker dan 2 keer per week, en niet te lang op laten. een paar uur is voldoende.

ik ben hier erg van geschrokken, en wou het meteen aan jullie doorgeven. ik zal die gene zo weer ff ondervragen.
__________________
Begin iedere dag iets gelukkiger..
rama is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2009, 14:27   #66
Pien81
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 maart 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 39
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rama Bekijk bericht
net door een betrouwbare bron gehoord:
castor olie verlengt inderdaad de wimpers, maar als je er mee stopt vallen ze uit. het heeft ook negatieve invloeden op de oogzenuwen!!!

castor olie op het hoofdhaar mag niet vaker dan 2 keer per week, en niet te lang op laten. een paar uur is voldoende.

ik ben hier erg van geschrokken, en wou het meteen aan jullie doorgeven. ik zal die gene zo weer ff ondervragen.
Hey meid,

Wat vervelend voor je!! Ook voor ons natuurlijk. Ik ben benieuwd wat er verder uit komt.

Laatst gewijzigd door Pien81; 3 april 2009 om 15:29
Pien81 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2009, 15:30   #67
Pien81
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 maart 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 39
p.s.

vergeet nog, wat zijn de nadelige gevolgen van te vaak en te lang castor en de betrouwbare bron weet echt veel over Castor? Als dat zo is, kanjij eruit halen over Castor idd wel goed is voor op je hoofdhuid? Ik kan er namelijk weinig over vinden op internet.

thanks, suc6
Pien81 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2009, 18:30   #68
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Er zijn best veel haarprodukten die wonderolie/ricinusolie/castorolie bevatten, zoals o.a. Nivea Hair Recharge Tonic (150ml voor €11 bij Kruidvat), maar daarbij is de wonderolie dus verdund door al die andere stoffen die er in zitten.

Haarwebleden Basta, DL7, Diago, Floris17 en WR88 hebben daar succes mee gemeld op dit forum.
Wie nog best veel hoofdhaar heeft, kan de inhoud van de tonic-verstuiver overgieten in een flesje met pipetje om de vloeistof beter op de hoofdhuid te kunnen aanbrengen i.p.v. het hoofdhaar.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2009, 21:56   #69
rama
HaarWeb lid
 
rama's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2009
Berichten: 146
hey pien,

ja echt vervelend, voor ons allemaal. wat was ik blij zeg dat we misschien de oplossing gevonden hadden! de betrouwbare bron zegt dat het op de hoofdhuid het zelfde werkt als op de wimpers: er komen snel nieuwe haartjes maar die vallen weer snel uit zodra je gestopt bent. 2 x per week is echt het maximum

het is balen, maar we komen zo toch steeds meer te weten over deze olie, en hoe we die het beste kunnen toepassen.
die gene heeft trouwens die informatie opgezocht in de arabische sites. daar is de olie heel wat bekender.

persoonlijk raad ik jullie dus af om de olie op de wenkbrouwen en wimpers te smeren. maar gewoon 2 x keer in de week de olie goed insmeren op je hoofdhuid, paar uur laten intrekken en dan dr uit wassen.

there's hope!
__________________
Begin iedere dag iets gelukkiger..
rama is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2009, 22:38   #70
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Eigenlijk heeft het dus de zelfde werking als Minoxidil alleen natuurlijker (als de haartjes tenminste terugkomen) en hoef je het minder vaak te gebruiken en het is goedkoper. Misschien is het dan toch slimmer om het met olijfolie te mixen omdat je haar dan ook minder uitdroogt als je de castor eruit moet wassen. Ook geen ramp om het maar 2 x per week te doen. Ben wel benieuwd wat de risico's zijn als je het vaker gebruikt? Is daar al enig licht op of is het dat je haar weer uitvalt als je stopt?
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2009, 23:35   #71
rama
HaarWeb lid
 
rama's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2009
Berichten: 146
ja agatha, wat ik nu dus heb begrepen is dat castor olie gewoon goed is voor het haar, mits je het niet te vaak gebruikt want anders gaat het eigenlijk tegenwerken. ik weet niet wat er dan precies gebeurt maar het is gewoon slecht voor je haar.

minoxidil heb ik ook even gebruikt. maar daar groeien de haren lang niet zo snel. ik zit nu te twijfelen of ik het niet weer ga gebruiken en dan 2 keer per week een castor olie masker.
__________________
Begin iedere dag iets gelukkiger..
rama is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2009, 01:37   #72
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Als wonderolie slecht zou zijn, zou een gerenommeerd bedrijf als Nivea 't echt niet in de Recharge Tonic hebben gestopt, want dat spul moet je 2 keer per dag op je hoofd aanbrengen.

Minoxidil is echter een bewezen middel en 5% geeft meestal al zichtbare hergroei na 3-4 maanden gebruik.

Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2009, 11:06   #73
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Ik ben zelf nog steeds niet aan dfe minoxidil begonnen omdat je het elke dag 1 tot 2x daags moet doen. Daarnaast is dit een biologisch middel. Ik ga vandaag ook nog even goed googlen Rama of ik meer uitsluitsel kan vinden hierover.
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2009, 12:17   #74
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
In geval van stressgerelateerde haaruitval dient minox alleen om hergroei sneller op gang te laten komen en wanneer er mee gestopt wordt, zullen de herwonnen haren niet uitvallen, mits de stress weg blijft.
In geval van AGA moet minox levenslang gebruikt blijven worden, maar als hergroei eenmaal is bereikt, is een onderhoudsdosis van 1 x per dag vaak voldoende. Hier en daar een druppeltje op het hoofd laten vallen; het trekt in de huid en verspreidt zichzelf onderhuids; het aanbrengen kost 2 minuten tijd.

Op arabische sites wordt als alternatief ook geknoeid met sneetjes in het hoofd maken en daar knoflook inwrijven. Je moet er maar lol in hebben.

Biologisch of "natuurlijk" wil niet zeggen dat 't niet giftig is of dat er niet zorgvuldig mee omgesprongen hoeft te worden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wonderboom

.

Laatst gewijzigd door Hanna; 4 april 2009 om 14:44
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 4 april 2009, 14:34   #75
rama
HaarWeb lid
 
rama's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2009
Berichten: 146
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door agatha Bekijk bericht
Ik ben zelf nog steeds niet aan dfe minoxidil begonnen omdat je het elke dag 1 tot 2x daags moet doen. Daarnaast is dit een biologisch middel. Ik ga vandaag ook nog even goed googlen Rama of ik meer uitsluitsel kan vinden hierover.

zo zie ik het dus ook. ik ga vandaag ook ff verder met de onderzoek.

succes
__________________
Begin iedere dag iets gelukkiger..
rama is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.