Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 31 oktober 2005, 20:42   #46
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
drea

Ook nu ik wel weer de pil slik (microgynon), tegen onregelmatige menstruatie, heb ik ernstige haaruitval.

Drea, microgynon heb ik een paar maanden geslikt toen ik (nog) niet wist dat aga zou toeslaan ooit, Deze pil had bij mij direkt aga trigger effect oftwel vet haar/jeuk/haaruitval. .De enige die mij juist altijd geholpen heeft laatse 10j is juist die diane-35. maar ik lees hier dat dit niet voor iedereen geldt.
groetjes
Kitty
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2005, 23:27   #47
Deetje
HaarWeb lid
 
Deetje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2005
Berichten: 147
Ongelovelijk wat een herkenning hier.

Ik ben vanmiddag dus weer naar mijn dermatoloog gegaan daar de voorgeschreven plaspillen totaal geen zoden aan de dijk zette, of te wel mijn haaruitval blijft even erg.
Ik moet dus nu via mijn huisarts en hem aan de diana35 met androcuur.

Ook ik durf mijn haar niet meer los te dragen het ziet er niet uit.

Ik ben nu 43 eb heb het idee dat ik ook in de overgang begin te komen daar mijn menstruaties ook in ene om de 2 1/2 week komen.

Mijn haaruitval is ongeveer 5 jaar geleden begonnen, in die periode ben ik 4x vrij snel achter elkaar steeds iets meer dan 3 maanden zwanger geweest (gingen fout door miskramen) zelf heb ik altijd gedacht dat het haaruitval hierdoor kwam want tijdens deze periodes waren de hormomen ook flink uit balans.

Nu 5 jaar verder besef ik het dus een ander verhaal is. Via mijn dermatoloog een jaar geleden een zinksulfaat gekregen daar deze kompleet uit balans was. Echter hierna veranderde er niets, toen aan de plaspillen (schijnt een lichte hormoontoediening te zijn voor haaruitval) maar ook helaas doen deze dus niet veel.
Nu na de constatering dat ik waarschijnlijk ook de overgang in ga moet ik dus in overleg met de HA aan de diana 35 en androcuur.

Ondanks de vele negatieve berichten die ik hier over lees wil ik het toch gaan proberen, het tuintje wat ik nu nog heb brengt mij ook tot wanhoop .

Ik hoop zo dat dit wel aanslaat en ik weer eens normaal mijn haar los kan gaan dragen zonder het niet steeds op een dotje te moeten vouwen met 5 knoedels er om heen.
Deetje is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2005, 10:56   #48
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Deetje

Welkom op dit forum!

Zwangerschappen/overgang/pil start/stop eigenlijk allemaal mogelijke triggers/startmomenten voor aga als je de erfelijke gevoeligheid ervoor hebt althans.
Ook ik gebruik nu de diane 35 en sinds 2 mnd androcur (nu 20mg) moet zeggen dat de haaruitval nog niet geminderd is maar wel "stabiel te veel" oftwel het loopt niet verder op nu.
Let er wel op dat je de orginele diane 35 van schering gaat gebruiken en de org. androcur eveneens van schering.
Apotheken/artsen willen nog wel eens generieken voorschrijven (goedkoper) waarvan men zegt dat de werking identiek is, dat is dus niet zo!!
Groetjes
Kitty
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2005, 12:57   #49
Deetje
HaarWeb lid
 
Deetje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2005
Berichten: 147
Dank je Kitty, ik ga donderdagochtend met mijn huisarts om de tafel zitten, ik houd je op de hoogte.
Deetje is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2005, 19:59   #50
Alva
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 december 2004
Berichten: 5
Hoe lang na het stoppen begon het bij jullie? Ik ben sinds 2 maanden de pil gestopt en het was net een 2 weken minder, zeg rond de 80 a 100 en vandaag had ik weer een 400 haren eruit komen vallen, eerder deze week ook al. Ik ben wanhopig en erg bang. Mijn huisarts zei een paar weken terug dat het vanzelf weer over moest gaan. Ik gebruikte Stediril 30 en mijn haar wordt dunner aan de slapen en bovenop een beetje. Tenminste die indruk krijg ik. Wie kan me helpen? Ik heb nooit eerder haaruitval of problemen gehad hiermee.
Alva is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2005, 09:17   #51
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
alva

Stediril ken ik niet maar |Georgie heeft eerder een link/lijst gepost met alle typen anticonceptiemiddelen en werkzame stoffen vermeld.
Als je ongerust ben zou ik echt verwijsbrief vragen voor de dermatoloog. Die zijn toch echt deskundiger op het gebied van herkenning van typen haaruitval/verlies dan een huisarts!
Succes en sterkte
Kitty
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2005, 15:12   #52
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Dat waren deze:


http://www.anticonceptie-online.nl/overzicht_horm.htm
(met de bestanddelen per pil)
En deze:

http://www.anticonceptie-online.nl/bijwerkingen_pil.htm

Kijk onder "huidproblemen". Hetzelfde geldt voor haaruitval.

Stediril is ook androgeen, dus niet aan te raden.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2005, 00:06   #53
Deetje
HaarWeb lid
 
Deetje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2005
Berichten: 147
Krijg dus nu eerst een overgangstest (bloedtest volgende week uitslag).

Mijn huisarts meldde mij dat hij de diana 35 ziet als een medicijn voor haar en huid (met als bijkomstigheid de anticonceptie). Hij vertelde mij inderdaad ook dat als ik deze pil zou gaan slikken en hier na een tijdje weer mee zou stoppen dit inderdaad weer een extreem haarverlies te weeg zal brengen.

Nu dus even afwachten wat de uitslag van de FTH test is en de koppen bij elkaar wat het behandelplan wordt.

Wat ik wel heel prettig vind is dat mijn dermatoloog samen met mijn huisarts dit vervolg traject doet.
Deetje is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2005, 13:36   #54
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
deetje

Diane 35, heeft mij iin het verleden eigenlijk altijd goed geholpen (nu androcur 20mgx10dgn erbij). Dat geldt niet voor alle vrouwen die posten op dit forum overigens.
Je huisarts ziet het denk ik goed met zijn visie op de diane. Ik ben 40 en vraag me af tot hoe lang ik de diane kan slikken (zonder gevaar). Volgens de dermatoloog is het post-menopausaal gevaarlijk ivm verhoogd risico op borstkanker en zouden vrouwen dan volledig op androcur over moeten gaan. Mijn huisarts wuift dit weg en zegt dat de diane tot 65j geslikt kan worden... nogal lang vind ik persoonlijk.
Enfin, komt tijd komt raad.

Mbt overgang.. dit komt heel vaak overeen met de tijd waarop je moeder in de overgang kwam. Was dit vroeg, dan dikke kans dat je dat ook krijgt. De mijne pas vanaf haar 55e, dus daarom durf ik nog wel ff de diane te slikken.
Enfin..laat je goed voorlichten mbt risico's pil tijdens/na menopauze.
Groetjes
Kitty
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2005, 23:07   #55
millie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2005
Berichten: 668
hoi kas,bedoel je dat als je in de overgang bent je dan ook alleen de androcure kan gaan slikken?in principe is dit toch precies het zelfde als de diana alleen zonder dat je beschermd bent voor een zwangerschap?maar als je in de overgang bent geweest kan je toch niet zwanger worden dus lijkt me dat geen probleem!zou de dermatoloog dus ook ALLEEN de androcure voorschrijven,denk jij?dit vroeg ik me ineens af......het idee om te moeten stoppen met alle medicatie omdat je in de overgang bent lijkt me heel erg eng!hoop dat ik tot mijn honderdste(als ik natuurlijkzo oud mag worden!)androcure mag blijven slikken.liefs millie
millie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2005, 12:52   #56
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Millie

Androcur kun je idd blijven slikken, volgens mijn dermatoloog, maar de diane-35 na de overgang volgens hem dus niet, omdat je dan eveneens oestrogenen slikt zou dit na de overgang verhoogd risico met zich mee brengen voor o.m. borstkanker.
Typisch is wel dat het bovenstaande nagenoeg weggewuifd wordt door mijn huisarts . De mijne zegt dat ook de diane wel tot je 65 geslikt mag worden...
Ik denk dat het gewoon goed is omdat tzt met hen uitvoerig te bespreken. klaarblijkelijk vindt de een een risico te groot dat door een ander weggewuifd wordt...
Kijk als diane+andro het middel blijkt te zijn voor je en je haarstatus harstikke stabiel houden.. ja dan kun je natuurlijk altijd met je arts afspreken als je leeftijd een issue zou worden, dat er regelmatig controles plaatsvinden ... nieren/lever/borsten/bot(ivm ontkalking-androcur), ijzer.

Als ik eerlijk moet zijn denk ik dat er een moment komt, wellicht in mijn geval echt al lang voor de overgang dat ik alles vaarwel zeg en wel zie wat er van komt...
Liefs
Kitty

Laatst gewijzigd door kas; 13 november 2005 om 14:29
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2006, 16:27   #57
Odet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juni 2006
Berichten: 2
pfff

Hey allemaal..

Ik ben nu bijna 20 en slik sinds een half jaar Diane maar nu krijg ik plotseling enorme haaruitval! Ik slik diane nog steeds want verder bevalt ie prima... Toen ik laatst voor mijn herhaling naar de apotheek ging kreeg ik ipv Diane de Mirena pil mee. Ze zeiden vervolgens dat dit dezelfde pil is maar alleen van naam veranderd. Ik zit nu dus een maand aan de Mirena en sindsdien heb ik last van haaruitval. Weten jullie misschien of er in deze 2 pillen verschillende bestandsdelen in zitten waardoor je juist haaruitval krijgt?
Mijn huisarts zei vervolgens dat het misschien komt door een overvloed aan mannelijke hormonen in mijn bloed alleen wil hij geen bloedonderzoek laten doen

Het lijkt er dus op dat ik hetzelfde probleem heb als malika. Is het nou niet verstandig om op een pil over te stappen die niet androgeen is? Of word het haaruitval daardoor juist weer versterkt? Ik kan pas over 2 maanden naar de dermatoloog ivm lange wachttijden en wil eigenlijk toch wel snel iets aan het probleem doen!

groetjes odet
Odet is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2006, 18:12   #58
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odet
Hey allemaal..

Ik ben nu bijna 20 en slik sinds een half jaar Diane maar nu krijg ik plotseling enorme haaruitval! Ik slik diane nog steeds want verder bevalt ie prima... Toen ik laatst voor mijn herhaling naar de apotheek ging kreeg ik ipv Diane de Mirena pil mee. Ze zeiden vervolgens dat dit dezelfde pil is maar alleen van naam veranderd. Ik zit nu dus een maand aan de Mirena en sindsdien heb ik last van haaruitval. Weten jullie misschien of er in deze 2 pillen verschillende bestandsdelen in zitten waardoor je juist haaruitval krijgt?
Mijn huisarts zei vervolgens dat het misschien komt door een overvloed aan mannelijke hormonen in mijn bloed alleen wil hij geen bloedonderzoek laten doen

Het lijkt er dus op dat ik hetzelfde probleem heb als malika. Is het nou niet verstandig om op een pil over te stappen die niet androgeen is? Of word het haaruitval daardoor juist weer versterkt? Ik kan pas over 2 maanden naar de dermatoloog ivm lange wachttijden en wil eigenlijk toch wel snel iets aan het probleem doen!

groetjes odet
Iik zou beginnen met om de originele Diane te vragen. Hij heeft toch een iets andere samenstelling dan de Minerva (dit is de pil die jij bedoelt, Mirena is een spiraaltje). Zeker omdat je sinds een maand last hebt. Overigens zijn er vrouwen die met de Diane voor het eerst haaruitval krijgen.

Overigens vind ik je huisarts wel erg makkelijk met zijn conclusies.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juni 2006, 20:30   #59
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
haaruitval door Diane35

Volgens mij is het zo dat je door de diane35 of een andere anticonceptiepil gewoon al op veel te jonge leeftijd de haaruitval krijgt, die je anders wel na je overgang zou hebben gekregen. Zo heeft mijn oma van 88 bijna geen haar meer, maar dat is pas na haar 56ste uit gaan vallen. Ook mijn moeder krijgt steeds dunner haar. Ongeveer 40 tot 50% van de vrouwen heeft hier in meerdere dan wel mindere mate last van na de menopauze, en als ik om me heen kijk, vermoed ik dat het percentage nog wel wat hoger ligt. Alleen komt het tegenwoordig op steeds jongere leeftijd voor bij vrouwen, en het lijkt mij niet onaannemelijk dat dit samenhangt met het pilgebruik, omdat dit je hormoonhuishouding volledig in de war kan schoppen, net zoals zwangerschap en overgang dat kunnen doen.
Daar komt dan nog eens bij dat vrouwen met acne toch al een verhoogde kans schijnen te hebben op (vroegere of latere) AGA, vanwege verhoogde testosterongehaltes, en laten deze vrouwen nou net degenen die de Diane35 voorgeschreven krijgen.

Fraai, hè? Hebben jullie dochters? Licht ze voor over andere anticonceptiemiddelen en laat ze mooi van die rotpil afblijven! Dan hebben ze misschien heel wat meer onbezorgde haarjaartjes!
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2006, 06:41   #60
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odet
Hey allemaal..

Ik ben nu bijna 20 en slik sinds een half jaar Diane maar nu krijg ik plotseling enorme haaruitval! Ik slik diane nog steeds want verder bevalt ie prima... Toen ik laatst voor mijn herhaling naar de apotheek ging kreeg ik ipv Diane de Mirena pil mee. Ze zeiden vervolgens dat dit dezelfde pil is maar alleen van naam veranderd. Ik zit nu dus een maand aan de Mirena en sindsdien heb ik last van haaruitval. Weten jullie misschien of er in deze 2 pillen verschillende bestandsdelen in zitten waardoor je juist haaruitval krijgt?
Mijn huisarts zei vervolgens dat het misschien komt door een overvloed aan mannelijke hormonen in mijn bloed alleen wil hij geen bloedonderzoek laten doen

Het lijkt er dus op dat ik hetzelfde probleem heb als malika. Is het nou niet verstandig om op een pil over te stappen die niet androgeen is? Of word het haaruitval daardoor juist weer versterkt? Ik kan pas over 2 maanden naar de dermatoloog ivm lange wachttijden en wil eigenlijk toch wel snel iets aan het probleem doen!

groetjes odet
MInerva is absoluut niet te vergelijken qua samenstelling met de diane dus ik snap echt niet dat de apotheker dit beweert. Yasmin ik een andere pil die ook niet androgeen is. Minerva is geen goede pil voor alopecia androgenetica.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stress en haaruitval rickie rick AGA - Algemeen 97 12 mei 2011 14:54
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 11:57
de pil en haaruitval marion Haarproblemen bij vrouwen 105 15 september 2007 01:41
Is er een relatie tussen AGA en lichaamsbeharing? RICK AGA - Algemeen 73 5 maart 2007 19:22
Haaruitval begint weer na het stoppen van voedingssuplement? Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 15 13 september 2003 14:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.