Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 januari 2024, 14:07   #1
Johan-711
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2021
Berichten: 93
Geslacht:
Minoxidil icm haarstyling

Hi allemaal. Ik gebruik sinds 3 jaar 0,5 mg finasteride om haaruitval op mijn kruin te beperken. Ik merkte dat het toch erger werd en dus heb ik sinds juni 5% minoxidil toegevoegd aan mijn regime. Het 'probleem' waarom ik hier ook niet eerder mee ben gestart, is dat je dit 2x per dag moet gebruiken. In de ochtend fohn ik mijn haar droog, waarna ik de minoxidil aanbreng. Echter wordt je haar van de minox best vettig (waardoor optisch kaler) en bovendien duurt het zeker 30 minuten voordat het natuurlijk droogt. Die tijd heb ik niet in de ochtend en ik wil wel mijn haar stylen met een matte wax. Nu kan ik 2 dingen doen:

1. direct na aanbrengen minoxidil weer droogfohnen.
2. 1x per dag gebruiken, alleen in de avond.

Volgens mij is optie 1 niet echt aan te bevelen en kan het zelfs averechts werken, omdat de minox ethanol bevat en dat wil je niet verhitten. Maar misschien is koud wel een optie? Ik weet namelijk niet of het zin heeft om het slechts 1x per dag te gebruiken. Is het dan een kwestie van beter iets dan niets of simpelweg alles (2x per dag) of niets?
__________________
-MicroFUE + Sapphire 2.500 Grafts februari 2021
-Fina 0,5 mg p.d sinds januari 2021.
-Minoxidil 5% 2x p.d. sinds juni 2023.
Johan-711 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2024, 17:13   #2
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Waarom niet föhnen, Minoxidil aanbrengen en dan je wax? Gebruik je de vloeibare Minoxidil of de foam? Met foam is het lastiger ja. Ik doe na het douchen vloeibare Minoxidil aanbrengen en dan stylen. Soms als ik het vergeten ben of als het ff niet uitkomt dan styleer ik eerst en dan de Minoxidil. Zolang je zorgt dat je de Minoxidil druppelt op de hoofdhuid en niet in je haar lukt het prima. Ik doe de Minox niet inmasseren.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2024, 17:39   #3
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 973
Geslacht:
Als je een minoxidil foam gebruikt van kirkland kun je gewoon na 5 minuten je haar stylen zoals gebruikelijk.
Met druppels is het mij nooit gelukt om mijn haar normaal te stylen.
Je hebt ook fast dry minoxidils (geen idee welke nu een beetje gangbaar zijn), die zijn sneller opgedroogd.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2024, 11:19   #4
timonvanommen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 december 2023
Berichten: 10
Geslacht:
De foam werkt voor mij het beste. Ik kan het dan al een beetje stijlen. Foam in de ochtend, liquid in de avond
timonvanommen is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2024, 14:58   #5
Johan-711
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2021
Berichten: 93
Geslacht:
Thanks voor de reacties. Ik gebruik Xiromed Minoxidil. Deze heeft een spray. 10 sprays is ongeveer 1ml en dus de aanbevolen hoeveelheid. Maar dan is mijn hoofdhuid + de haren die daar nog groeien best wel nat. Ik masseer het daarnaast ook nog in. Al met al is alles dan echt vet en nat en ik kan het dan onmogelijk stijlen.
__________________
-MicroFUE + Sapphire 2.500 Grafts februari 2021
-Fina 0,5 mg p.d sinds januari 2021.
-Minoxidil 5% 2x p.d. sinds juni 2023.
Johan-711 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2024, 15:45   #6
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan-711 Bekijk bericht
Thanks voor de reacties. Ik gebruik Xiromed Minoxidil. Deze heeft een spray. 10 sprays is ongeveer 1ml en dus de aanbevolen hoeveelheid. Maar dan is mijn hoofdhuid + de haren die daar nog groeien best wel nat. Ik masseer het daarnaast ook nog in. Al met al is alles dan echt vet en nat en ik kan het dan onmogelijk stijlen.
Ik zeg het vaker: vloeibare Minoxidil moet je gewoon met een heel dun plastic pipetje aanbrengen. Tussen je haar door kun je helemaal tot op de hoofdhuid komen. Geen verspilling en je haar wordt niet nat/vet. Inmasseren heb ik nooit gedaan, ik zet meer druppels verspreid over mn hoofd.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2024, 18:38   #7
Wesley123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2017
Berichten: 138
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Ik zeg het vaker: vloeibare Minoxidil moet je gewoon met een heel dun plastic pipetje aanbrengen. Tussen je haar door kun je helemaal tot op de hoofdhuid komen. Geen verspilling en je haar wordt niet nat/vet. Inmasseren heb ik nooit gedaan, ik zet meer druppels verspreid over mn hoofd.
Kan ik beamen, heb het nooit anders gedaan! Met een pipetje zuig je 1ml op en vervolgens druppel ik het over de gehele hoofdhuid.
Wesley123 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2024, 09:23   #8
Johan-711
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2021
Berichten: 93
Geslacht:
Thanks. Ik ga een pipetje aanschaffen en dat eens proberen. Even voor de zekerheid: je laat dus wat druppels los op verschillende plekken en blijft er vervolgens helemaal vanaf?
__________________
-MicroFUE + Sapphire 2.500 Grafts februari 2021
-Fina 0,5 mg p.d sinds januari 2021.
-Minoxidil 5% 2x p.d. sinds juni 2023.
Johan-711 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2024, 13:48   #9
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
De druppels rollen van zichzelf vaak al een beetje over je hoofdhuid dus houd je hoofd even naar achteren, alsof je naar de lucht kijkt. Anders heb je kans dat de druppels over je voorhoofd gaan lopen.
Reet is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.