Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 23 november 2004, 22:48   #16
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Hé Belgje!

Welkom trouwens!

misschien wist je het al, maar als je naar beneden gaat, naar de Forum Jump kun je op een forum komen: medicijnen etc, waar je allemaal informatie kunt vinden over geneesmiddelen. Ook kun je via de Forum Jump bij de AGA Forum komen.
Als je naar boven gaat dan zie je Search staan, als je hierop drukt en dan Diane intoetst of iets anders, dan krijg je allemaal treads te zien waar info in staat over het gekozen onderwerp.

Liefs van Sigur
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2004, 00:47   #17
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Hoi mede-belgje,

Welkom op het forum! Ben zelf 32, en heb ook AGA sinds ongeveer mijn 16de.
Van waar ben je precies?

Alvast veel leesplezier hier,
Cloud
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2004, 06:36   #18
Joney
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2004
Berichten: 329
Hey meiden,

Sigur en Marcha,
Ik hoop dat het voor jullie snel beter zal worden,

Joney.
Joney is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2004, 08:29   #19
bouman60
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 juli 2002
Berichten: 99
Hee Sigur,

Echt super dat je met deze informatie komt, ik heb je verhaal uitgeprint, heb net telefonisch een nieuw recept van de Diane besteld en ga morgen de discussie met de apotheker aan. Ben benieuwd....

Bedankt!!!
__________________
Magnesium
Diane 35 doorslikken
Multivitamine
Mediceuticals shampoo, conditioner, follicle stimulator
bouman60 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2004, 09:54   #20
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Go Bouman!!!!

En denk eraan dat je recht hebt op de Diane als er op jou recept Diane staat!
Ik weet nog dat ik een tijdje terug met een receptje aan kwam waar de Diane op stond, ik kreeg toen de merkloze en kreeg een herhaalrecept mee van de Apotheek. Ze hadden er een dikke sticker op geplakt met de merkloze..the basterds!!!!
Ik ben zeer benieuwd wat je te horen krijgt Bouman. Je hebt ook best kans dat ze je gelijk geven. Toen ik ze vertelde over mijn rechten, kwamen er ineens verhalen over vrouwen die werken bij de Apotheek en die ook weer terug zijn gegaan naar de Diane omdat ze problemen ondervonden tijdens het gebruik van de naamloze. Tja, beetje late reactie want ik ben al eens eerder met klachten over deze pil er naar toe gegaan en toen vertelden ze me dat het precies dezelfde pil was. Maar weetje sinds kort switschen ze iedereen, ik denk sinds een klein jaartje, dus natuurlijk horen ze nu pas de problemen.

Hé maar je bent met je 2e strip bezig? Werd je tussen de twee strips door netjes ongesteld? Volgens mij ben ik heel erg gevoelig voor veranderingen maar toen ik er een strip op had zitten van de merkloze. werd ik voor het eerst in mijn leven niet ongesteld!!!! Dat is nu weer oké, misschien omdat mijn lichaam nu gewend is geraakt aan deze pil.

Ik heb trouwens daarnet mijn huisarts gebeld (receptioniste) en heb het verhaal verteld, ze vond het echt schandelijk!! Want in de computer en op de recepten hadden ze inderdaad altijd de Diane doorgegeven!!
Ze zei dat ik er goed op moest toezien dat ik vandaag ook zeker de Diane mee krijg, want deze faxt ze en deze hoor ik te krijgen!!

Ik heb mijn hele verhaal gedaan gisteren aan de Apotheek door de telefoon, compleet met boosheid en zelfs tranen, zo gefrutreerd was ik, nu nog, wat balen zeg!!! Ik moet mezelf echt gaan inhouden vandaag wanneer ik naar de Apotheek ga!!

Hé Bouman hou ons op de hoogte van je reactie van je Apotheker he!!

Liefs van Sigur
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2004, 10:16   #21
feb
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 maart 2004
Berichten: 419
Sylidin

Hoi Bouman, even een vraagje tussendoor.
Wat is Sylidin en waar kun je dat kopen en wat doet het?

Doeg Feb
feb is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2004, 10:57   #22
bouman60
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 juli 2002
Berichten: 99
Ik heb mijn receptje vanmorgen ingesproken op het bandje van de huisarts en daarbij vraag ik altijd naar de Diane. Morgen na 14.00 uur kan ik het halen bij de apotheek, ik zie dus zelf niet het recept, maar daar ga ik morgen natuurlijk wel om vragen he!? Ben benieuwd of er dan ook zo'n sticker overheen zit.
Ik slik trouwens de pil door omdat ik zo'n last heb van de hormoonschommelingen als ik stopweken inlas. Ik krijg dan enorme migraine aanvallen. Nu is mijn hormoonspiegel stabiel omdat ik elke dag dezelfde dosis inneem en heb ik daar geen last meer van. Ik heb wel van de zomer last gehad van doorbraakbloedingen en toen ben ik een weekje gestopt (dat heb ik geweten, een migraine aanval van 4 dagen!). Maar toen slikte ik nog de echte diane. Nu heb ik geen last meer van doorbraakbloedingen maar dat kan dus ook komen door de merkloze pil. Wat dat betreft wel een voordeel dus, maar ik vrees dat ik pas over een paar maanden het effect van de merkloze ga merken met mijn haar, vandaar dat ik toch weer de echte wil.

Oh ja feb, je vroeg naar Sylidin, dat koop ik bij de DA drogist, dat is een vloeibaar mineraal wat een goede invloed zou hebben op je haar. Het is niet bewezen geloof ik maar ik probeer altijd van alles vandaar...
__________________
Magnesium
Diane 35 doorslikken
Multivitamine
Mediceuticals shampoo, conditioner, follicle stimulator
bouman60 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2004, 11:43   #23
An.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2004
Berichten: 17
wat goed zeg!

Hallo,

Wat ongelooklijk goed dat jullie me hier op wijzen!
Als 'medicijn' tegen mijn haar uitval heb ik de diane gekregen.
Nu ging ik vorige week een herhaalrecept halen en toen kreeg ik een andere mee!
De apotheek vertelde dat dit dezelfde diane is maar dat ze de naam hebben veranderd. Dit is dus helemaal niet de diane zelf! Maar gewoon een heel andere pil NAAST de diane! Die volgens hen dus hetzelfde werkt. Blijkbaar dus niet!
Ik wil echt niet dat ik nu weer extra last krijg van haaruitval. Die pil moet het juist tegen gaan!

Ben ook wel benieuwd wat Sylidin precies is?
Dankjewel!

Doei!
xx
An.
An. is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2004, 19:11   #24
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Hé An,

Het was de bedoeling van de fabrikant om een dezelfde maar dan een goedkopere versie van de Diane te fabriceren, gezien de vele klachten die erop volgen is dit dus blijkbaar niet goed gelukt!!
Ik kan echt zo boos worden op die apothekers!! Dat ze jou vertelden dat de Diane een andere naam heeft! De Diane heeft nooit een andere naam gehad. De Diane is altijd de Diane geweest. Die merkloze komt van een heel ander bedrijf namelijk Merck BV en van niet schering. Het valt me op dat de Apothekers alle Diane slikkers aan de merkloze van Merck willen hebben, zo kunnen de Apothekers lekker hun zaken vullen!! De Diane declareren bij de verzekering om dan vervolgens de goedkope versie ervan te geven aan de klanten. Schandelijk!!!!
An, fijn dat je op tijd bent!!!!!

Liefs van Sigur
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2004, 19:24   #25
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Weetje, ik ben trouwens bang dat ze bij mij extra de mist in zijn gegaan. De eerste keer dat ik de merkloze meekreeg zat er een geheel andere stripsoort in dan dat er de andere maanden in zat. De strippen die er nu in zitten zijn regelrechte copieen van de Diane terwijl mijn eerste stripdoosje van de merkloze er heeeeel anders uitzag, de strip maar ook de pilletjes zagen er heel anders uit!!
Ik zag dat de hoofdstoffen hetzelfde waren, dus liet ik het hierbij.....O laat het allemaal goedkomen alsjeblieft!!!
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2004, 01:56   #26
4roluca
~Hihi~blijven~drijven~
 
4roluca's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2004
Locatie: Aan de grens van België en Nederland, waar nog veel natuur is en mooie rustige plekjes...
Berichten: 305
Hallo iedereen, heb last van...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sigur
Weetje, ik ben trouwens bang dat ze bij mij extra de mist in zijn gegaan. De eerste keer dat ik de merkloze meekreeg zat er een geheel andere stripsoort in dan dat er de andere maanden in zat. De strippen die er nu in zitten zijn regelrechte copieen van de Diane terwijl mijn eerste stripdoosje van de merkloze er heeeeel anders uitzag, de strip maar ook de pilletjes zagen er heel anders uit!!
Ik zag dat de hoofdstoffen hetzelfde waren, dus liet ik het hierbij.....O laat het allemaal goedkomen alsjeblieft!!!
...mannelijke kaalheid..veel te laat in mijn leven hormonale behandeling gekregen...komt nooit meer goed (moeder had dit ook). Wie wil me alsnog toch nog wat raad geven? Vind dit verschrikkelijk en mijn sociaal leven steld bijna niets meer voor...

Groetjes-->Lu -->vrouw54.
4roluca is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2004, 12:14   #27
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Hoi lieve Lu,

Mag ik je vragen welke medicijnen je reeds slikt? De meeste medicijnen zijn om verdere haaruitval te voorkomen, alhoewel ik heb contact gehad met een oudere vrouw die Androcur slikt. Zij kreeg na ongeveer 6 maanden een enorme hergroei van haren. Ook minoxidil kan voor hergroei zorgen.
Lu, we begrijpen heel goed hoe je je voeld, je bent altijd welkom!!

Dikke knuffel van Sigur!!!!!!
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2004, 15:47   #28
An.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2004
Berichten: 17
actie!

Het is echt goed dat dit bekend is geworden!
We laten ons niet zomaar weg sturen!
Ik heb morgen afspraak bij huisarts en ga eisen dat ik de diane krijg!
Laten we met z'n allen in opstand komen!
Laat het er niet bij zitten!

xx
An.
An. is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2004, 22:39   #29
bouman60
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 juli 2002
Berichten: 99
Ik kreeg gister zonder problemen de echte Diane weer mee. Ik vroeg meteen, nog voor ze de merkloze konden geven, of ik de echte mocht en ze ging meteen akkoord. Dus ik ben vast niet de eerste die erom vraagt. Ze heeft het ook meteen in de computer veranderd zodat nu standaard weer de diane op mijn recepten komt. Ik heb de bijsluiters bestudeerd en er zit inderdaad een verschil in de hulpstoffen. De hormonen zijn wel gelijk, dus daar zijn ze blijkbaar vanuit gegaan toen men dacht dat deze pil de diane kon vervangen.
__________________
Magnesium
Diane 35 doorslikken
Multivitamine
Mediceuticals shampoo, conditioner, follicle stimulator
bouman60 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2004, 23:31   #30
4roluca
~Hihi~blijven~drijven~
 
4roluca's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2004
Locatie: Aan de grens van België en Nederland, waar nog veel natuur is en mooie rustige plekjes...
Berichten: 305
Mijn moeder had het ook..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sigur
Hoi lieve Lu,

Mag ik je vragen welke medicijnen je reeds slikt? De meeste medicijnen zijn om verdere haaruitval te voorkomen, alhoewel ik heb contact gehad met een oudere vrouw die Androcur slikt. Zij kreeg na ongeveer 6 maanden een enorme hergroei van haren. Ook minoxidil kan voor hergroei zorgen.
Lu, we begrijpen heel goed hoe je je voeld, je bent altijd welkom!!

Dikke knuffel van Sigur!!!!!!
...die mannelijek kaalheid (en vader was juist een biljardbol) maar ik ben er zeker van dat ik het geèrft heb van de kant van moeder, de generatie daarvoor was idem.. Ik moet leren aanvaarden dat het in de genen zit..hoe hard het ook is. Androcur heb ik jaren genomen ook Minoxidyl heb ik met flessen over mijn hoofd gestrooid. Alleen aan mijn slapen werd het terug meer behaard en achter op mijn hoofd werd mijn haar dikker(waar er nu een hele hoop weggehaald is voor de tranplantaties)verder haalde het niks uit.
Ik neem nog Premarin(oestrogeen)omdat ik maar één eierstok heb. Had dit 30 jaar eerder moeten krijgen maar in mijn tijd was dit nog niet zo evident, vandaar. En haar implantatie wordt blijkbaar ook afgeraden..zal moeten leren relatieveren..maar zo kan ik echt niet meer de straat op, werd er voor aangekeken. Heb nu een (goedkoop haarstuk) en plots krijg ik zeer recent goede reakties.. maar als er veel wind is waait hetzo van mijn hoofd..mijn 1e werk is nu sparen voor een goed haarwerk.
Groetjes Lu -----> groetjes aan iedereen

PS, 'k durf het tegen niemand te zeggen dat het zo erg is.. hebben jullie een relatie? Hoe ga je daar mee om?
4roluca is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
weet iemand als dit kan? ivm de diane pil schrik Haarproblemen bij vrouwen 4 6 mei 2010 01:59
Hoeveel haaruitval bij Diane 35 agatha Haarproblemen bij vrouwen 31 14 januari 2008 13:41
Besluit, resultaat na stoppen Diane en Androcur Tilly Haarproblemen bij vrouwen 5 12 juni 2006 13:36
door diane en androcur hoge bloeddruk karenm Haarproblemen bij vrouwen 2 7 september 2005 20:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.