Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 september 2006, 20:20   #1
Ice_Queen
HaarWeb lid
 
Ice_Queen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2004
Locatie: België
Berichten: 22
Al 3 dagen niets getrokken!!

Hoi iedereen,
Alweer lang geleden, maar ik wou mijn vreugde met jullie delen. Ik heb al 3 dagen geen enkel haar getrokken.
Aanleiding was een bezoek aan de huisdokter die zomaar opmerkte dat mijn haar wel erg dun geworden was, dat je mijn hoofdhuid kon zien. (De dokter weet nog niets van mijn probleem) Toen heb ik de klik gemaakt en gezegd dat ik zou proberen te stoppen. Voorlopig lukt het wel! Ik loop thuis met een hoedje op en als de drang opkomt kan ik het goed beheersen. Ik kan nog altijd niet van mijn haar afblijven, maar ik trek het toch niet meer uit!
Ik hoop dat ik het volhou!

Groetjes, Ice Queen
Ice_Queen is offline   Met citaat reageren
Oud 28 september 2006, 22:19   #2
N_tas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 december 2002
Berichten: 29
echt super goed joh. Elke dag is er een! ik heb dat ook dat ik nog wel aan me haren zit, maar gelukkig trek ik ze tot nu toe al een hele tijd niet meer uit! het is wel heel verleidelijk, ik voel haren met een aparte structuur, waar ik normaal gesproken heerlijke knoopjes mee kan draaien enz.
Maar wilde gewoon zeggen dat het super goed van je is en al 3 dagen niet getrokken heb. Hou vol!!
groetjes nancy





Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ice_Queen
Hoi iedereen,
Alweer lang geleden, maar ik wou mijn vreugde met jullie delen. Ik heb al 3 dagen geen enkel haar getrokken.
Aanleiding was een bezoek aan de huisdokter die zomaar opmerkte dat mijn haar wel erg dun geworden was, dat je mijn hoofdhuid kon zien. (De dokter weet nog niets van mijn probleem) Toen heb ik de klik gemaakt en gezegd dat ik zou proberen te stoppen. Voorlopig lukt het wel! Ik loop thuis met een hoedje op en als de drang opkomt kan ik het goed beheersen. Ik kan nog altijd niet van mijn haar afblijven, maar ik trek het toch niet meer uit!
Ik hoop dat ik het volhou!

Groetjes, Ice Queen
N_tas is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2006, 00:37   #3
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Even een berichtje van iemand zonder ttm....
Wil eventjes kwijt dat ik jullie zo ontzettend bewonder.
Zoals jullie elkaar oppeppen, leuke dingen, nare dingen en de stand van zaken met elkaar delen.
Echt heel bijzonder vind ik dat.
Ik lees regelmatig met jullie mee, en ben erg met jullie begaan.

Hoop voor jullie allemaal dat er snel een oplossing komt!
Hou je taai en hou het vol!!!
Ice Queen... jij helemaal! Je bent echt goed onderweg zeg!
Veel liefs en weet dat er ook mensen zonder ttm met jullie meeleven!

Annelies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 oktober 2006, 20:05   #4
Ice_Queen
HaarWeb lid
 
Ice_Queen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2004
Locatie: België
Berichten: 22
Ik ben een beetje te optimistisch geweest. Helemaal stoppen is helaas nog niet gelukt. Maar ik moet wel zeggen dat ik het iets beter onder controle heb de laatste weken. Als mn hand naar mn hoofd gaat zeg ik "meestal" tegen mezelf STOP! Ik trek nu ongeveer 5 haren per dag. Soms zelfs minder. Dus de wil is er wel maar zo gemakkelijk gaat het dus blijkbaar niet.
Groetjes Ice Queen
Ice_Queen is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2006, 18:59   #5
M-my
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 november 2006
Berichten: 2
Hartikkende goed!

zo doorgaan
ik hebb ook wel eens van die dagen dat ik niks doe!
M-my is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2006, 19:28   #6
saharawea
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 oktober 2006
Berichten: 69
Volhouden!
saharawea is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2006, 14:38   #7
ilseke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 februari 2002
Berichten: 316
Ik ben hier een 'oud' lid, maar ik kom niet meer zo dikwijls. Maar ik wil jou wel ff een hart onder de riem steken om je te zeggen dat je goed bezig bent!
Soms kan zo'n schokeffect tijdelijk helpen. Er volgt daarna een lichte terugval en dan moet jij de teugels in handen nemen om het niet zo ver meer te laten komen. Pep je zelf op. Feliciteer jezelf voor elke dag dat je quasi trekvrij bent (enkele haartjes mogen je niet depri maken) Duidt deze dagen aan met fluostift op je kalender. Die voldoening kunnen je stimuleren om het er nog een trekvrij dagje aan vast te breien en dan misschien nog 1 enz...

Ik zeg dit omdat het bij mij wel helpt. Ik hou een schriftje bij waarin in noteer hoeveel ik uittrek en al dan niet opeet (foei, slechte gewoonte)
Elke dag dat ik geen uittrek, komt in fluoroze en nu heb ik dus al 3 weken roze bladzijden (al zit er heus wel eens een mindere dag tussen)
Maar ik voel me sterker. En geloof me, ik ben ook al eens 4j echt volledig trekvrij geweest. En net op dezelfde manier ben ik beginnen afbouwen. Ik weet dat niet iedereen gebaat is met gedragstherapie, maar voor mij is het echt een start!

Dus meid, ik ken je niet, maar ik wens jou en iedereen die trekvrij is veel succes! Jullie zijn goed bezig!

Ilse
ilseke is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
2 dagen geen knoopjes gelegt en haar getrokken tamara1982 TTM - Algemeen 4 6 januari 2006 09:27
Wereld Jongeren Dagen 2005 in Keulen Haarmannetje Van alles en nog wat... 2 22 augustus 2005 12:17
Close up foto's van mijn haarlijn na 4 dagen!!! Salvamia Haarwerken 8 12 maart 2005 10:56
al dagen niet getrokken N_tas TTM - Algemeen 10 6 oktober 2004 14:51


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.