Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 oktober 2006, 23:16   #1
Lice
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Locatie: Groningen
Berichten: 84
Telogeen Effluvium?

Sinds 3 maanden heb ik van de ene dag op de andere last van extreme haaruitval (diffuus). Voorheen heb ik hier nooit last van gehad en nu verlies ik zo'n 300 - 400 haren per dag. Ik ben momenteel 32 en wegens een curettage in december vorig jaar gaat het niet zo goed met mijn fysieke gestel. Zo ben ik sinds die tijd 10 kilo afgevallen en is mijn mensturatiecyclus van 26 naar 19 dagen gegaan. In het ziekenhuis kunnen ze niets vinden en ik maak me nu wel zorgen; straks word ik nog kaal. Ik hoop dat er iemand is die (uit ervaring) een paar van mijn vragen kan beantwoorden

1) Houdt het haaruitval ineens op bij TE of gaat dit geleidelijk?
2) Wanneer moet er weer nieuwe haargroei zichtbaar zijn? Zelfs al zijn dit stekeltjes?
3) Wat kan ik doen tegen de jeuk op m'n hoofd? Ik heb geen roos o.i.d.
4) Kan ik een andere vorm van haaruitval hebben dan TE?
5) Kan ik nog iets doen om de uitval te reduceren en nieuwe haargroei te stimuleren?
Lice is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2006, 15:35   #2
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lice
Sinds 3 maanden heb ik van de ene dag op de andere last van extreme haaruitval (diffuus). Voorheen heb ik hier nooit last van gehad en nu verlies ik zo'n 300 - 400 haren per dag. Ik ben momenteel 32 en wegens een curettage in december vorig jaar gaat het niet zo goed met mijn fysieke gestel. Zo ben ik sinds die tijd 10 kilo afgevallen en is mijn mensturatiecyclus van 26 naar 19 dagen gegaan. In het ziekenhuis kunnen ze niets vinden en ik maak me nu wel zorgen; straks word ik nog kaal. Ik hoop dat er iemand is die (uit ervaring) een paar van mijn vragen kan beantwoorden

1) Houdt het haaruitval ineens op bij TE of gaat dit geleidelijk?
2) Wanneer moet er weer nieuwe haargroei zichtbaar zijn? Zelfs al zijn dit stekeltjes?
3) Wat kan ik doen tegen de jeuk op m'n hoofd? Ik heb geen roos o.i.d.
4) Kan ik een andere vorm van haaruitval hebben dan TE?
5) Kan ik nog iets doen om de uitval te reduceren en nieuwe haargroei te stimuleren?
Weet je wel zeker dat het een telogeen efflium is? Ik zou een dermatoloog raadplegen als ik jou was.
Jeuk kan bestreden worden met topicorte olie/water emulsie, ff receptje vragen hiervoor bij je huisarts.
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 21 oktober 2006, 11:21   #3
Marina78
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 augustus 2006
Berichten: 12
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas
Weet je wel zeker dat het een telogeen efflium is? Ik zou een dermatoloog raadplegen als ik jou was.
Jeuk kan bestreden worden met topicorte olie/water emulsie, ff receptje vragen hiervoor bij je huisarts.
Ze vraagt antwoord op d'r vragen niet of het wel zeker is of ze TE heeft..

Helaas weet ik het ook niet. Niemand op dit web kan je antwoord geven.
Je kan het beste naar een dermatoloog gaan. Hoewel de meeste ook niet weten wat je eraan kunt doen.
Veel sterkte ermee !
Marina78 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 oktober 2006, 11:22   #4
Lice
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Locatie: Groningen
Berichten: 84
Bedankt voor je reactie Kas. Nee ik weet niet zeker of het TE is, maar ik zou niet weten wat het anders zou kunnen zijn. Als ik kijk naar de andere oorzaken, dan kan het bij mij gewoon niet anders dan een TE zijn. Aan de meeste haren die ik verlies, zitten wortels, het is diffuus en heel accuut begonnen. Ik heb een zware periode achter de rug en ik heb er nog nooit eerder last van gehad. Als het hormonaal zou zijn, dan had ik er volgens mij al eerder last van moeten hebben gehad (ben nu 32) + ik verlies te veel haren ineens.

Ik hoop maar dat het zich hersteld en dat dit niet te lang meer gaat duren. Waaraan merk je een herstel?
Lice is offline   Met citaat reageren
Oud 22 oktober 2006, 20:29   #5
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
[QUOTE=Marina78]Ze vraagt antwoord op d'r vragen niet of het wel zeker is of ze TE heeft..


Ze gebruikt de term, TE terwijl ze ook een aantal dingen opnoemt die mij aan aga deden denken, en mijn vraag aan haar komt voor uit het feit dat het niet uit haar 1e post is op te maken of de TE-vorm van haaruitval door een arts is gediagnosticeerd.

Maar mijn vraag aan jou is of het nodig om zo aanvallend te reageren als ik een normale reactie aan iem. anders geef? Dergelijke reacties zit ik niet op te wachten.
__________________
diane 35 + androcur

Laatst gewijzigd door kas; 22 oktober 2006 om 20:37
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 22 oktober 2006, 20:34   #6
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lice
Bedankt voor je reactie Kas. Nee ik weet niet zeker of het TE is, maar ik zou niet weten wat het anders zou kunnen zijn. Als ik kijk naar de andere oorzaken, dan kan het bij mij gewoon niet anders dan een TE zijn. Aan de meeste haren die ik verlies, zitten wortels, het is diffuus en heel accuut begonnen. Ik heb een zware periode achter de rug en ik heb er nog nooit eerder last van gehad. Als het hormonaal zou zijn, dan had ik er volgens mij al eerder last van moeten hebben gehad (ben nu 32) + ik verlies te veel haren ineens.

Ik hoop maar dat het zich hersteld en dat dit niet te lang meer gaat duren. Waaraan merk je een herstel?

Lice, hormonaal haarverlies kan op iedere leeftijd vanaf de puberteit zo ong. voorkomen en starten daar hoef je niet jonger of juist ouder voor te zijn.Wellicht ligt de haaruitval ten grondslag aan alle zaken die je noemde. Igv TE merkt iem. meestal na een maand of 3 dat het afneemt/stopt. Er vindt dan vrijwel in alle gevallen hergroei plaats. Als je blijft twijfelen is wat meer deskundigheid missch. toch op z'n plaats.
Sterkte ermee
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2006, 22:08   #7
Lice
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Locatie: Groningen
Berichten: 84
Bedankt voor je fijne reactie Kas! Ik ben momenteel onder behandeling bij een internist. Hij heeft 7 weken geleden bloedonderzoek bij mij laten doen (grondig onderzoek naar schildklierafwijkingen) en morgenmiddag (jawel!) hoor ik eindelijk de uitslag. Pas dan weet ik wat ik verder moet doen. Als er uit de onderzoeken niets is gekomen, vraag ik om een doorverwijzing naar een dermatoloog. Zodra ik meer weet, zal ik het op dit forum vermelden.

Duim a.u.b. voor me!
Lice is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2006, 19:41   #8
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas
Lice, Igv TE merkt iem. meestal na een maand of 3 dat het afneemt/stopt. Kitty (QuOTE).

Er vindt dan vrijwel in alle gevallen hergroei plaats. Als je blijft twijfelen is wat meer deskundigheid missch. toch op z'n plaats.
Sterkte ermee
Kitty
Behalve als de uitlokkende factor nog steeds aanwezig is. Dan kan de TE vrolijk verder gaan. Soms wel jarenlang, als er van de TE uitlokker ook jarenlang sprake is.

Ik vind mijn situatie heel erg verwarrend, weet echt niet meer wat het is, kan zijn. Anti-schimmel schampoo's werken niet, androcur werkt niet (integendeel). Mijn haar valt overal uit, maar groeit ook weer terug en ik heb geen typische AGA plekken, bovenop mijn hoofd is het juist het minst erg, jeukt niet en valt nauwelijks uit, misschien omdat hier veel zuurstof bijkomt? (Achter mijn oren en onderin, de achterkant jeuken juist het meest, om GEK van te worden!!!!!!!!) Zuurstof is immers een vijand van eczeem (als ik hier tenminste last van heb).
Ik weet het echt niet meer....

Laatst gewijzigd door sigur; 24 oktober 2006 om 19:44
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2006, 21:13   #9
scarry hairy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2006
Berichten: 21
En Lice, weet je al iets?
scarry hairy is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2006, 08:48   #10
Lice
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Locatie: Groningen
Berichten: 84
Nou, inmiddels weet ik dat het niet de schildklier is die mijn haaruitval veroorzaakt. Binnenkort word ik opgeroepen voor een maag/darm-onderzoek (?). Het zal nog wel een tijdje duren voor ik hiervoor bij het ziekenhuis terecht kan, dus tot die tijd moet ik maar afwachten en met lede ogen aanzien hoe mijn ooit zo mooie volle haardos dunner en dunner wordt ;(.
Lice is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2006, 16:17   #11
Helen64
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2005
Berichten: 83
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lice
Sinds 3 maanden heb ik van de ene dag op de andere last van extreme haaruitval (diffuus). Voorheen heb ik hier nooit last van gehad en nu verlies ik zo'n 300 - 400 haren per dag. Ik ben momenteel 32 en wegens een curettage in december vorig jaar gaat het niet zo goed met mijn fysieke gestel. Zo ben ik sinds die tijd 10 kilo afgevallen en is mijn mensturatiecyclus van 26 naar 19 dagen gegaan. In het ziekenhuis kunnen ze niets vinden en ik maak me nu wel zorgen; straks word ik nog kaal. Ik hoop dat er iemand is die (uit ervaring) een paar van mijn vragen kan beantwoorden

1) Houdt het haaruitval ineens op bij TE of gaat dit geleidelijk?
2) Wanneer moet er weer nieuwe haargroei zichtbaar zijn? Zelfs al zijn dit stekeltjes?
3) Wat kan ik doen tegen de jeuk op m'n hoofd? Ik heb geen roos o.i.d.
4) Kan ik een andere vorm van haaruitval hebben dan TE?
5) Kan ik nog iets doen om de uitval te reduceren en nieuwe haargroei te stimuleren?
Is de curettage onder algemene verdoving uitgevoerd? Een anesthesie is zeker een factor die tot tijdelijk haarverlies kan leiden.
Helen64 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2006, 17:48   #12
Lice
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Locatie: Groningen
Berichten: 84
De curettage is inderdaad onder algehele verdoving uitgevoerd. Maar dit was 1 keer eind november vorig jaar + nog een re-curettage begin december vorig jaar. Mijn haaruitval begon pas 8 maanden daarna. Verder heb ik in de afgelopen 3 jaar nog 3 curettages ondergaan, alle onder algehele verdoving. Hier heb ik nooit haaruitval door gekregen.
Lice is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2006, 00:35   #13
Helen64
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2005
Berichten: 83
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lice
De curettage is inderdaad onder algehele verdoving uitgevoerd. Maar dit was 1 keer eind november vorig jaar + nog een re-curettage begin december vorig jaar. Mijn haaruitval begon pas 8 maanden daarna. Verder heb ik in de afgelopen 3 jaar nog 3 curettages ondergaan, alle onder algehele verdoving. Hier heb ik nooit haaruitval door gekregen.
Hey, is mijn vermoeden juist dat men bij jouw kwaadaardige cellen in de baarmoederhals heeft gevonden en daarom de curettages heeft gedaan? Een vriendin van me zit namelijk in een soortgelijke situatie en leed ook aan haarverlies.
Ik weet zelf hoe moeilijk het is om haarverlies te verwerken als vrouw maar in jouw situatie zou ik me voorlopig concentreren op je genezingsproces. Hoe vreselijk het ook is dat je je haar verliest, je moet in de eerste plaats weer 100% gezond worden.
Nog een vraagje: ben jij jong met de pil begonnen? Op basis van de verhalen die ik steeds vaker hoor, begin verdomme echt de indruk te krijgen dat wie jong met de pil is begonnen een serieus risico op baarmoederhalskanker loopt.

Maar ja, de pharmaceutische industrie verdient jaarlijks hopen geld met medicatie. En ze geven dokters hopen cadeaus opdat ze hun rommel zouden voorschrijven. Ik weet het want ik heb zelf een tijd in die industrie gewerkt. 't Is gewoon schandalig. Ik denk dat ze liever de pil verkopen en nadien de chemo om kanker te genezen, dan research te doen naar voorbehoedsmiddelen die geen schadelijke bijwerkingen hebben.
Helen64 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2006, 01:44   #14
Loveli
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 augustus 2004
Berichten: 118
Baarmoederhalskanker komt in veel gevallen door het HPV-virus, een seksueel overdraagbaar virus. Vrouwen en meisjes die aan de pil gaan, zijn in de meeste gevallen seksueel actief. Daardoor zitten ze in een risicogroep, niet per se vanwege het pilgebruik.
Omdat de leeftijd waarop meisjes seksueel actief worden daalt, worden steeds jongere meisjes met het virus besmet. Vaak is dat op een leeftijd dat de secundaire geslachtsdelen nog niet uitontwikkeld zijn, de kans op het ontwikkelen van baarmoederhalskanker is daarom mogelijk zelfs nog groter. De cellen van het weefsel van de baarmoederhals groeien en delen in die periode meer dan wanneer de baarmoeder volgroeid is.

Ik ben geen voorstander van massaal pilgebruik, maar deze vorm van kanker heeft in principe niets met de pil te maken. Als je meeneemt dat meisjes geen condoom gebruiken omdat ze aan de pil zijn kun je de pil wel de schuld geven, maar dat is van een heel andere orde.
Loveli is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2006, 14:10   #15
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sigur
Behalve als de uitlokkende factor nog steeds aanwezig is. Dan kan de TE vrolijk verder gaan. Soms wel jarenlang, als er van de TE uitlokker ook jarenlang sprake is.

Ik vind mijn situatie heel erg verwarrend, weet echt niet meer wat het is, kan zijn. Anti-schimmel schampoo's werken niet, androcur werkt niet (integendeel). Mijn haar valt overal uit, maar groeit ook weer terug en ik heb geen typische AGA plekken, bovenop mijn hoofd is het juist het minst erg, jeukt niet en valt nauwelijks uit, misschien omdat hier veel zuurstof bijkomt? (Achter mijn oren en onderin, de achterkant jeuken juist het meest, om GEK van te worden!!!!!!!!) Zuurstof is immers een vijand van eczeem (als ik hier tenminste last van heb).
Ik weet het echt niet meer....
Sigur..
Rot voor je meid, dat je nu nog steeds zoveel jeuk hebt, ik leef met je mee!
Ben je wel tevreden met de hulp van je dermatoloog? Ik heb echt goede ervaringen met munte uit het erasmus, niet dat hij het ei van columbus heeft maar hij zal, tot zover mijn ervaringen met hem, alles eraan doen om iem. te helpen. Ik weet uit ervaring dat die jeuk afschuwelijk is, in de periode dat het erg was functioneerde ik maar half door de dag heen.
Krijg je iets (anti-histamine) voorgeschreven tegen de jeuk, dat op zich heeft mij een tijdje wat geholpen, het haalde niet alles weg maar wel dat het leefbaar bleef.
Sterkte
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] [dutasteride] Averechtse werking? Vince001 Medicijnen/haargroeimiddelen 529 24 juli 2020 12:34
Chronisch Telogeen Effluvium ritzje Haarproblemen bij vrouwen 28 4 september 2006 19:57
Heb ik Alopecia Androgenetica of Telogeen Effluvium??? susie Haarproblemen bij vrouwen 14 16 augustus 2006 21:47
resultaat van mijn research: Telogen Effluvium Persian Overige (haar)discussies - Algemeen 16 22 november 2005 23:55


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.