Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 april 2008, 20:27   #1
berserkbob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2008
Berichten: 19
Heb ik last van haaruitval? [Foto's]

Hallo allemaal!

Ik ben nieuws op het forum, maar ik stond net even voor de spiegel voor de grap mn haar eens naar achter te doen, en ik zag dat ik volgens mij inhammen begin te krijgen ofzo, of misschien ligt het aan m'n aardige bos met haar... Geen idee, lette er nooit op.

Ik herinnerde dat m'n vriendin zei toen ik pas van de kapper was, dat ik er beter uitzie met een bos haar, anders zag ze m'n inhammetjes zei ze.. Tja, ik zag het toendertijd niet..

In ieder geval hieronder drie foto's, 1 is beetje naar achter gekamt op de plek des onheils, en daarnaa twee ingezoomde versies.

Nu vroeg ik me af, zorgen gaan maken, of een soort van middel nemen waardoor het (als het een begin is van kaalheid of whatever) tegen kan worden gehouden. Tja, kan er maar beter te vroeg mee zijn dan te laat dacht ik zo.

Ik heb zo'n gevoel dat het misschien komt door Head & Shoulders, maja, dat gebruik ik al jaren, en het valt me nu pas op.

Tips, ideas? (Ik ben bijna 19 trouwens)

Alvast bedankt!

Foto:
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg bah.jpg‎ (110,7 KB, 1137x gelezen)

Laatst gewijzigd door berserkbob; 13 april 2008 om 20:30
berserkbob is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2008, 21:05   #2
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door berserkbob Bekijk bericht
Hallo allemaal!

Ik ben nieuws op het forum, maar ik stond net even voor de spiegel voor de grap mn haar eens naar achter te doen, en ik zag dat ik volgens mij inhammen begin te krijgen ofzo, of misschien ligt het aan m'n aardige bos met haar... Geen idee, lette er nooit op.

Ik herinnerde dat m'n vriendin zei toen ik pas van de kapper was, dat ik er beter uitzie met een bos haar, anders zag ze m'n inhammetjes zei ze.. Tja, ik zag het toendertijd niet..

In ieder geval hieronder drie foto's, 1 is beetje naar achter gekamt op de plek des onheils, en daarnaa twee ingezoomde versies.

Nu vroeg ik me af, zorgen gaan maken, of een soort van middel nemen waardoor het (als het een begin is van kaalheid of whatever) tegen kan worden gehouden. Tja, kan er maar beter te vroeg mee zijn dan te laat dacht ik zo.

Ik heb zo'n gevoel dat het misschien komt door Head & Shoulders, maja, dat gebruik ik al jaren, en het valt me nu pas op.

Tips, ideas? (Ik ben bijna 19 trouwens)

Alvast bedankt!

Foto:
Hoe zit het met de haarstatus van je vader/opa's/broers enz?
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2008, 21:08   #3
berserkbob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2008
Berichten: 19
Hm, m'n broertje heeft ook een volle krullige bos haar (16 jaar),en soort van inhammeTJES... En ik zat net foto's van mezelf te kijken warik ook een soort vaninhammetjes had (4 jaar terug)... Misschien hoort het, maar vreemd dat ik het nu pas opmerk... Krullen hebben we van m'n moeders kant. En m'n vader en zijn vader zijn beide kaal.

De mannen van m'n moeders kant hebben bijna al hun haar nog.
berserkbob is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2008, 21:08   #4
sevenswords
SevenSwords
 
Geregistreerd: 31 december 2006
Berichten: 56
Ik zie niks. Wou dat ik zo'n dik golvend haar had.
Kzou mij geen zorgen maken, moest ik jou zijn :-)
sevenswords is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2008, 21:13   #5
berserkbob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2008
Berichten: 19
Hm, ok dan, ik vind het raar dat het me opeens zo opviel enzo.. geen idee waarom of hoe of wat... Oh, hier even een foto van mij (na een kater.. maja) 3-4 jaar terug. (& korter haar)
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_0102.jpg‎ (97,3 KB, 688x gelezen)
berserkbob is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2008, 22:32   #6
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Dat ziet er toch echt wel uit als een terugtrekkende haarlijn, mijn linkerinham is ongeveer zo (wat minder) diep!

Het zou vreemd (maar niet onmogelijk denk ik) zijn als je al je hele leven zo'n haarlijn hebt. Misschien toch maar es wat beter ouwe foto's van jezelf bestuderen. Ook goed kijken of de haartjes in die inham dunner en korter zijn!
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.

Laatst gewijzigd door Ryan R; 13 april 2008 om 22:47
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2008, 22:42   #7
berserkbob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2008
Berichten: 19
Mja, ik had al zo'n vermoeden Maar anyways ik heb altijd al twee inhammetjes,.. maar ze zijn volgende mij (zoiezo de linker) wat meer teruggetrokken... Misschien komt het doordat ik op het moment al 3 maanden geen kapper heb gezien.. Maar, tja, ik dacht misschien zagen jullie het.

Anyways op dit moment vind ik deze twee inhammen nog geen probleem, het valt nog wel mee, zoiezo met het kapsel dat ik atijd heb, etc.. Maar, mocht dit echt een haaruitval probleem zijn (of een begin ervan), kunnen jullie me aanraden wat ik kan/moet doen ik dit tegen te gaan,... of waar ik mee moet beginnen.

heb al heel wat gelezen voordat ik begon te posten vandaag... Maar ik heb gewoon geen zin moochten deze inhammen vergroten etc.

Alvast bedankt!
berserkbob is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2008, 22:49   #8
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Je bent nog jong, bijna 19. Ik was een half jaar 19 toen ik met finasteride begon. Finasteride op jonge leeftijd kan vervelend zijn omdat het de groei en ontwikkeling van het lichaam in de weg kan staan. Het is dus beter als je wacht tot ergens in de 20 met dit middel. Afwegen dus.

Regaine is een goed middel om mee te beginnen. Typ maar eens minoxidil in bij het haarwoordenboekje, als je dat weet te vinden!
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 13 april 2008, 22:52   #9
berserkbob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2008
Berichten: 19
Hm ok, dus als ik met bijv. de drogist versie van minoxidil zou beginnen, zou dat goed moeten zijn voor dit? Of zou ik gewoon aan m'n kapper of huisarts moeten vragen hoe of wat?

Hm... ok hier een nieuwe afbeelding met de bovenste rij van 3 jaar terug.. en tweede rij met foto's van 2-4 maanden terug...

Ik zat net even de rest van m'n haar te checken, en er zi't een hel klein kaal plekje in op het topje van m'n hoofd. (midden), maar die zit er al aan half jaar van wat ik weet.. Maar ik maak toch altijd een soort van hanenkam, maar toch.. Heeft er vast ook mee te maken..

Iemand nog tips hiervoor, aanraders, gel/shampoo. minoxidil? Etc..
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Untitled-1.jpg‎ (25,9 KB, 478x gelezen)

Laatst gewijzigd door berserkbob; 13 april 2008 om 23:09
berserkbob is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2008, 01:37   #10
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Ik zou idd met minoxidil beginnen en over een jaar finasteride erbij, of misschien nog wat langer wachten tot je 21 bent. Maar mocht je zoals ik niet kunnen wachten, is meteen aan de finasteride ook een optie!

Ik ben zoals in mijn signature staat nu bijna een half jaar geleden aan finasteride begonnen. In de toekomst doe ik daar minoxdidil erbij
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2008, 02:01   #11
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Berserkbob,

Bestel maar Rogaine Foam (=minoxidil 5%) via ebay. Daar kun je bij een veiling 3 flessen voor €28 op de kop tikken, inclusief verzendkosten. Met die foam spuit je een halve dop vol en dan kun je 't met een platte kwast op je inhammen en kale plekje aanbrengen. Eén keer per dag aanbrengen, kan al hergroei geven na 1 of 2 maanden.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2008, 08:51   #12
berserkbob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2008
Berichten: 19
Hm gelijk besteld... heb echt zin om een paar maanden te wachten, en dan zien dat de inhammen etc nog verder zijn doorgetrokken etc. Geen idee of dat mogelijk is, maarja. Bedankt in ieder geval, hoop in ieder geval dat dit het tegenhoudt!

Edit: Als ik dat spul dalijk heb en m'n inhammen en dat kala plekje insmeer ermee, .. moet ik niet heel mn hoofd ermee insmeren? Dalijk gaan de haren die ik niet insmeer eruitvallen, bijv....

Laatst gewijzigd door berserkbob; 14 april 2008 om 09:23
berserkbob is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2008, 13:39   #13
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Je mag er wel méér mee insmeren, maar dat is niet nodig, want de minox verspreidt zichzelf onderhuids en bereikt daardoor de omliggende haarwortels ook wel.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2008, 13:53   #14
haargek
HaarWeb lid
 
haargek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 408
Hanna, werkt een kwast goed? Gebruik zelf ook de foam en met mn vingers lukt het voor geen meter. Dan komt de helft op mijn haar terecht ipv op de hoofdhuid. Gewoon een klein kwastje gebruiken dus en iets meer geduld hebben tijdens het opbrengen?
__________________
Rogaine Foam 5% Minox (01-04-15)
haargek is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2008, 18:03   #15
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haargek Bekijk bericht
Gewoon een klein kwastje gebruiken dus en iets meer geduld hebben tijdens het opbrengen?
Yep! En als je tussen de haren moet smeren, trek dan met een kam steeds een scheiding.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Haaruitval door dieet Katy Haarproblemen bij vrouwen 26 15 juni 2012 08:42
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 11:57
de pil en haaruitval marion Haarproblemen bij vrouwen 105 15 september 2007 01:41
Af en toe haaruitval Deniz84 AGA - Algemeen 5 23 april 2007 01:02
Mijn verhaal (haaruitval door pil, ijzer of aga ?) aardappelsla Haarproblemen bij vrouwen 5 19 oktober 2006 18:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.