Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 september 2008, 20:38   #31
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Ik zie eigenlijk niets verkeerds aan je haar? Je hoeft toch niet meteen een kaarsrechte haarlijn te hebben om AGA-vrij te zijn?
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 21 september 2008, 21:49   #32
robt001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2007
Berichten: 213
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door INT Bekijk bericht
Ik zie eigenlijk niets verkeerds aan je haar? Je hoeft toch niet meteen een kaarsrechte haarlijn te hebben om AGA-vrij te zijn?
halleluja, verbaas me dat niet meer mensen dat aanhalen. Volgens mij heeft hij toch echt geen aga... ? of zie ik iets niet.

Iig ik zou me geen zorgen maken hoor. ziet er prima uit en zeker niet nu al starten met allerlei middeltjes.
robt001 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2008, 12:44   #33
..Angelique..
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2008
Berichten: 66
Ik zou eerst maar eens wat aan je roos / jeuk etc doen. Want volgens mij heeft hij inderdaad géén aga. En dus voor niks zn haar afgeschoren! (overigens staat het inderdaad heel goed).

Er zijn hier meerdere mensen (ook vrouwen) die dus met een roos/jeuk probleem zitten en last van diffuse haaruitval en ook plekken waar het haar tijdelijk wat dunner/minder is maar wat dus steeds weer terug groeit.
Vooral bij mn haarlijn/slapen had ik in het begin kleine schilfertjes en daar dus ook de nodige uitval. (en dat zag je).
Het kan een schimmel zijn of psoriases ofzo.

Laatst gewijzigd door ..Angelique..; 22 september 2008 om 12:50
..Angelique.. is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2008, 19:39   #34
berserkbob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2008
Berichten: 19
Tja, dat zeiden idd mindere mensen Angelique, .. Zou inderdaad goed mogelijk zijn. Maarja, ben nu bezig elke dag m'n hoofd in te smeren met Uierzalf, en om de twee dagen wassen met Resdan (soort van Rooscure).

En nee, heb het zoiezo niet voor niets afgeschoren, .. het scheelt werk en tijd, en het bevalt me zelf wel goed.

Bedankt iig allemaal.
berserkbob is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2009, 09:37   #35
berserkbob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2008
Berichten: 19
Nou, het is alweer een tijdje geleden, maar ik ben vandaag toch even langs de huisarts gegaan die zelfs zei dat hij kon zien dat het de beginfase (KAN) zijn voor AGA. En vooral in het midden op mn hoofd dunner werd. Achterop en voor was niks te zien...En al heb ik het nu kort, wil er alles aan doen om het toch zo te houden zoals het is..

Toch wil ik even jullie mening horen over hoe het nu ervoor staat. Hieronder even een close-up foto van m'n haar (kort, dus misschien makkelijker te zien).

Edit: M'n inhammen en het haar bovenop mn haar komen gewoon 'kaler' over als de zij/achterkant en het midden van m'n voorhoofd...
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg hair.jpg‎ (56,1 KB, 161x gelezen)
berserkbob is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2009, 11:07   #36
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Ik begrijp wel wat de huisarts bedoelt. Kan ook heel goed zo zijn dat het zo blijft hoor. Inhammen zijn wel vaker wat dunner (geschoren), maar zie toch lichtelijk iets van het ontstaan van een hoefijzer.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2009, 11:25   #37
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Ik begrijp wel wat de huisarts bedoelt. Kan ook heel goed zo zijn dat het zo blijft hoor. Inhammen zijn wel vaker wat dunner (geschoren), maar zie toch lichtelijk iets van het ontstaan van een hoefijzer.
Ik twijfel daar sterk aan. Je moet bedenken dat de foto van voren genomen is. Naar de zijkanten toe buigt de schedel weg en lijkt het haar dichter omdat je alle haren daar achter elkaar ziet staan.

Dat vage 'hoefijzer' is dus volgens mij gewoon de natuurlijke kromming van het hoofd.

Maar het is volgens mij wel heel onwaarschijnlijk dat Berserkerbob deze haarlijn de rest van zijn leven zal houden. Ik ken zelf geen mannen in mijn omgeving met een haarlijn die nog zo strak is. Maar om nu al van het begin van AGA te spreken vind ik dus wat ver gaan.

In iedere geval zie ik geen enkele reden tot actie. Blijf dus voorlopig maar weg van medicatie als finasteride en denk drie keer na voor je met iets als minoxidil begint.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 31 juli 2009, 12:34   #38
berserkbob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2008
Berichten: 19
Hmm, nja, ik ga het gewoon maar weer afwachten, maar ik hou het in de gaten. Want volgens mij is het makkelijker kaalheid tegen te gaan, dan haar terug te krijgen, of heb ik het nu helemaal mis?

Wat ik wel moet zeggen is dat m'n linker inham en het "dunnere haar" in het midden al 3 jaar is zoals het nu is. Toen had ik wel langer haar, maar ik zag altijd een 'kaal' plekje in het midden als ik m'n haar omhoog deed. Misschien betekend dat ook iets. En ik heb geen pigment bij m'n rechter wenkbrauw en bakkebaard waardoor het haar helemaal wit/blond is. Geen idee of dat iets kan betekenen, maarja.
berserkbob is offline   Met citaat reageren
Oud 2 augustus 2009, 14:03   #39
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Goed ik zeg: gewone haarlijn, prima bos haar.

Met een lengte van 3 tot 12mm zie je altijd hoofdhuid als er een lamp op schijnt. Haar aan zijkant ligt plat, bovenop staat het recht omhoog. De haarlijn die je nu hebt is niet te classificeren als AGA. Je vergeet waarschijnlijk dat je op oude foto's niet je haar naar achter trekt met je hand e.d.

Als de dokter en de kapster zeggen dat er niks aan de hand is, zou ik dat geloven. De meeste mensen hier zijn het daarmee eens.
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2009, 21:45   #40
berserkbob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2008
Berichten: 19
Hm, ik ben laatst naar de dokter gegaan, en die zei dat ik in het midden inderdaad een lichte haar verdunning (o.d) had. Dit had ik alleen 2 jaar terug ook al, toen zag ik altijd een klein 'kaal' plekje in het midden. Hij vertelde me dat het idd iets kan zijn wat door m'n schedel kan komen, maarja. Mijn vader was rond z'n 19/20ste al aardig kaal, (net als zijn vader door AGA), wat ik dan net weer niet heb, maar heb het gevoel dat het bij mij misschien iets later komt ofzo.

Misschien stel ik me inderdaad aan, maar mocht het toch een licht begin zijn van startende kaalheid, dan vecht ik er liever tegen dan dat ik het bijv. later hoop het terug te krijgen nu het nog kan.


EDIT: Ik zat even te denken, en kon niet gelijk met een antwoord komen via internet, od. Maar stel.. m'n vader is volledig kaal, zijn vader ook, (dus niet allen inhammen, maar dus de gehele bovenkant). En de vader van m'n moeder heeft hetzelfde... En ze hadden allemaal zichtbare kaalheid die begon rond hun 19de met een kaal achterhoofd, etc. Zou het dan alsnog AGA/Genetische kaalheid kunnen zijn, als ik als 20 jarige alleen een lichte verdunning heb in het midden, en aan de inhammen, en dit al lichtelijk zichtbaar was sinds m'n 16de? Want het lijkt mij dat als het genetisch is, het dezelfde symptomen als andere familieleden moeten zijn. Kan het uiteraard helemaal fout hebben, maar vroeg het me even af.

Laatst gewijzigd door berserkbob; 5 augustus 2009 om 23:07
berserkbob is offline   Met citaat reageren
Oud 6 augustus 2009, 22:05   #41
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door berserkbob Bekijk bericht
EDIT: Ik zat even te denken, en kon niet gelijk met een antwoord komen via internet, od. Maar stel.. m'n vader is volledig kaal, zijn vader ook, (dus niet allen inhammen, maar dus de gehele bovenkant). En de vader van m'n moeder heeft hetzelfde... En ze hadden allemaal zichtbare kaalheid die begon rond hun 19de met een kaal achterhoofd, etc. Zou het dan alsnog AGA/Genetische kaalheid kunnen zijn, als ik als 20 jarige alleen een lichte verdunning heb in het midden, en aan de inhammen, en dit al lichtelijk zichtbaar was sinds m'n 16de? Want het lijkt mij dat als het genetisch is, het dezelfde symptomen als andere familieleden moeten zijn. Kan het uiteraard helemaal fout hebben, maar vroeg het me even af.
Erfelijkheid is lastig. Je kunt wel het patroon van je betovergrootvader volgen of een mengelmoes tussen dat van je vader en je oma van moederszijde ... grote loterij. Het enige wat gezegd kan worden is dat je waarschijnlijk wel een verhoogde kans hebt om kaal te worden met zo veel kalende voorouders. Kans, dus geen zekerheid.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2009, 14:23   #42
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Menig huisarts weet niet, dat als je haar hebt van ongeveer 3mm tot 20mm ofzo, dat je dan door het haar bovenop veel meer hoofdhuid ziet omdat het daar omhoog staat en er licht in valt. Dus je weet eigenlijk nog niks.

Je moet ofwel je haar laten mappen (onder microscoop) want je hebt een normale volwassen haarlijn, of eigenlijk een nog betere dan dat!

Dat plekje wat je ooit had in het midden is veelvoorkomend bij mensen met veel haar, want dat is een frontal cowlick. Die hebben kinderen en vrouwen vaker dan volwassen mannen, omdat deze werveldwind verdwijnt als d ehaarlijn wat omhoog trekt naar volwassen positie (misschiend at je hemd aarom niet meer hebt).

Laatst gewijzigd door Kniekous; 15 augustus 2009 om 15:05
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2009, 18:42   #43
berserkbob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2008
Berichten: 19
Ik heb m'n haar weer eens laten groeien, en merk toch dat m'n inhammen dunner zijn dan voorheen (voordat ik het kaal had geschoren),Al valt het blijkbaar niemand op... Heb nog niemand horen zeggen dat ik kalend was, of iets. Al kreeg ik laatst wel bij de kapper te horen "wist je dat je haar dunner is bovenop?" .. Ik ben daarom weer tijdelijk begonnen met m'n Kirkland Minoxidil 5%, maar merk dat ik de dag na gebruik een enorme jeuk heb, die niet te verharden is.. Dus ik heb net een flesje (om te proberen) Xandrox 5% zonder Propylene. Heb zo'n gevoel dat de Propylene de oorzaak is.

Kan niet wachten tot het weer wat warmer wordt buiten, kan ik het er gewoon weer afscheren, en dan zo nu en dan bijhouden met Minox/Xandrox 5%. Wat ik wel vreemd vind is dat het over heel de bovenkant van m'\n schedel iets dunner is, maar m'n "kuif" en bepaalde plekken/strepen op m'n schedel niet. Heel erg ongelijk verdeeld zeg maar..
berserkbob is offline   Met citaat reageren
Oud 8 december 2009, 23:53   #44
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door berserkbob Bekijk bericht
Ik heb m'n haar weer eens laten groeien, en merk toch dat m'n inhammen dunner zijn dan voorheen (voordat ik het kaal had geschoren),Al valt het blijkbaar niemand op... Heb nog niemand horen zeggen dat ik kalend was, of iets. Al kreeg ik laatst wel bij de kapper te horen "wist je dat je haar dunner is bovenop?" .. Ik ben daarom weer tijdelijk begonnen met m'n Kirkland Minoxidil 5%, maar merk dat ik de dag na gebruik een enorme jeuk heb, die niet te verharden is.. Dus ik heb net een flesje (om te proberen) Xandrox 5% zonder Propylene. Heb zo'n gevoel dat de Propylene de oorzaak is.

Kan niet wachten tot het weer wat warmer wordt buiten, kan ik het er gewoon weer afscheren, en dan zo nu en dan bijhouden met Minox/Xandrox 5%. Wat ik wel vreemd vind is dat het over heel de bovenkant van m'\n schedel iets dunner is, maar m'n "kuif" en bepaalde plekken/strepen op m'n schedel niet. Heel erg ongelijk verdeeld zeg maar..
Waarom nu ook niet afscheren. Die winters van tegenwoordig stellen niet veel meer voor. En je hebt tegenwoordig ook leuke mutsen...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 9 december 2009, 20:30   #45
berserkbob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2008
Berichten: 19
Hehe, zit wat in.. maar ach, ik hou van afwisseling, en was even benieuwd hoe het ervoor stond met m'n haar. haha. Voorlopig laat ik het nog even zo, maar tot die tijd ga ik maar die Xandrox 5% zonder propylene gebruiken, want ik heb nu 2 dagen na het laatste gebruik van de Kirkland versie van Minox nog enorme jeuk, die echt ondraagbaar is, en heb zo'n gevoel dat dat nou ook niet bepaald goed is voor je huid.

Trouwens, als ik nu boven de wasbak door m'n haren heen kam liggen er veel haartjes in zonder wit bolletje.. Dit betekend dat het geen gezonde haartjes zijn die aan het einde van hun bestaan zijn en worden weggeduwd door nieuwe toch? Is dit een slecht teken, of kunnen deze haartjes ook teruggroeien?
berserkbob is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Haaruitval door dieet Katy Haarproblemen bij vrouwen 26 15 juni 2012 08:42
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 11:57
de pil en haaruitval marion Haarproblemen bij vrouwen 105 15 september 2007 01:41
Af en toe haaruitval Deniz84 AGA - Algemeen 5 23 april 2007 01:02
Mijn verhaal (haaruitval door pil, ijzer of aga ?) aardappelsla Haarproblemen bij vrouwen 5 19 oktober 2006 18:11


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.