Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 augustus 2015, 13:03   #1
Esm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Berichten: 98
Geslacht:
Opnieuw beginnen finasteride

Hi,

Ik zal me even snel voorstellen. Ik ben 23 jaar en heb een tijdje geleden fina gebruikt voor een maand; ik begon bij 1 mg maar door verminderde libido toen overgegaan op 0,5 mg. De reden dat ik was gestopt was dat ik tintelingen bij mijn borst/tepel voelde, wat ik vrij eng vond. Daarnaast ging het verminderde libido niet over.

Nu vind ik dat ik te snel gestopt ben, om echt te kunnen zeggen of ik last bleef houden van de bijwerkingen, dus ik wel het toch nog 1 keer proberen. Ik hoor namelijk dat deze bijwerkingen soms een fase zijn, dat je lichaam bijvoorbeeld even moet wennen aan de nieuwe hormoonspiegel? Hoe zit dat bij jullie bij jullie libido en het gevoel van klaarkomen?

Wat betreft de tintelingen die ik had; ik ben als de dood dat ik borstvorming zou krijgen. Stel dit doet zich voor, is het proces dan wel te stoppen zodra je met de fina stopt? of gaat het door? Ik lees hier namelijk iets over bepaalde 'schijfvorming'. Ik weet dat het proces irreversibel is maar niet in hoeverre het doorgaat na het stoppen van finasteride. Ik sport namelijk veel en vind mijn lichaam nog net iets belangrijker dan mijn haar

Al met al wil ik fina dus weer oppakken op 0,5 mg om te kijken of het dit keer beter gaat, maar aangezien ik me nog wel eens drukmaak/over veel dingen nadenk is dit niet makkelijk, gezien de mogelijke bijwerkingen.Dus bedankt alvast voor jullie tips !
Esm is offline   Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2015, 15:55   #2
Jwz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 34
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esm Bekijk bericht
Hi,

Ik zal me even snel voorstellen. Ik ben 23 jaar en heb een tijdje geleden fina gebruikt voor een maand; ik begon bij 1 mg maar door verminderde libido toen overgegaan op 0,5 mg. De reden dat ik was gestopt was dat ik tintelingen bij mijn borst/tepel voelde, wat ik vrij eng vond. Daarnaast ging het verminderde libido niet over.

Nu vind ik dat ik te snel gestopt ben, om echt te kunnen zeggen of ik last bleef houden van de bijwerkingen, dus ik wel het toch nog 1 keer proberen. Ik hoor namelijk dat deze bijwerkingen soms een fase zijn, dat je lichaam bijvoorbeeld even moet wennen aan de nieuwe hormoonspiegel? Hoe zit dat bij jullie bij jullie libido en het gevoel van klaarkomen?

Wat betreft de tintelingen die ik had; ik ben als de dood dat ik borstvorming zou krijgen. Stel dit doet zich voor, is het proces dan wel te stoppen zodra je met de fina stopt? of gaat het door? Ik lees hier namelijk iets over bepaalde 'schijfvorming'. Ik weet dat het proces irreversibel is maar niet in hoeverre het doorgaat na het stoppen van finasteride. Ik sport namelijk veel en vind mijn lichaam nog net iets belangrijker dan mijn haar

Al met al wil ik fina dus weer oppakken op 0,5 mg om te kijken of het dit keer beter gaat, maar aangezien ik me nog wel eens drukmaak/over veel dingen nadenk is dit niet makkelijk, gezien de mogelijke bijwerkingen.Dus bedankt alvast voor jullie tips !
Hey man,

Bij mij waren de bijwerkingen op het begin aanwezig. Een week of 3 was het verminderd libido voornamelijk. Ik werd er wel bang van maar dit verdween na een maand ongeveer. Ik geloof dat mn lichaam zich had aangepast ofzo. Ik gebruik 1 mg finasteride en heb geen last meer. Als je er ook steeds aandenkt gaat het ook tussen je oren zitten denk ik. Dit kan bij iedereen anders zjin natuurlijk. Succes.
Jwz is offline   Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2015, 16:15   #3
Esm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Berichten: 98
Geslacht:
-

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jwz Bekijk bericht
Hey man,

Bij mij waren de bijwerkingen op het begin aanwezig. Een week of 3 was het verminderd libido voornamelijk. Ik werd er wel bang van maar dit verdween na een maand ongeveer. Ik geloof dat mn lichaam zich had aangepast ofzo. Ik gebruik 1 mg finasteride en heb geen last meer. Als je er ook steeds aandenkt gaat het ook tussen je oren zitten denk ik. Dit kan bij iedereen anders zjin natuurlijk. Succes.
Thanks voor je reactie Jwz!

Ja, ik heb het nooit doorgezeten dus kan het niet weten. Maar ik wil wel nog gewoon kunnen genieten van seks, dus dat vind ik wel belangrijk Je hebt verder dus nergens last van, en hoe lang gebruik je het al?
Snij je je 5 mg trouwens door vijven of koop je de duurde propecia? (Ik heb dus nu de propecia, aangezien ik vooralsnog 0,5 mg neem).
Esm is offline   Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2015, 22:16   #4
Jwz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 34
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esm Bekijk bericht
Thanks voor je reactie Jwz!

Ja, ik heb het nooit doorgezeten dus kan het niet weten. Maar ik wil wel nog gewoon kunnen genieten van seks, dus dat vind ik wel belangrijk Je hebt verder dus nergens last van, en hoe lang gebruik je het al?
Snij je je 5 mg trouwens door vijven of koop je de duurde propecia? (Ik heb dus nu de propecia, aangezien ik vooralsnog 0,5 mg neem).
Ik gebruik het ongeveer anderhalf jaar. Ik merk wel dat mn lichaam er niet tegen kan als ik schommel met de dosis. Daarom blijf ik consistent met 1 mg. Ik weet dan zeker dat ik 1 mg binnen krijg, niet minder en niet meer. Ik gebruik finpecia ipv propecia (googlen). Dat is een generiek merk maar bevat ook 1 mg finasteride. Stuk voordeliger.
Jwz is offline   Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2015, 23:59   #5
Esm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Berichten: 98
Geslacht:
-

Oh handig! hoe duur is het? Ik heb voor propecia toen >50 euro neergeteld bij de apotheek :/ (al staat er op het doosje gewoon 'finasteride', niet een specifiek merk).

Hoe kom jij aan je pillen? Via apotheek of online? En is online wel betrouwbaar? (Sorry voor de vele vragen, maar ben nog een leek hierin..)
Esm is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2015, 13:33   #6
Jwz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 34
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esm Bekijk bericht
Oh handig! hoe duur is het? Ik heb voor propecia toen >50 euro neergeteld bij de apotheek :/ (al staat er op het doosje gewoon 'finasteride', niet een specifiek merk).

Hoe kom jij aan je pillen? Via apotheek of online? En is online wel betrouwbaar? (Sorry voor de vele vragen, maar ben nog een leek hierin..)
Ik koop ze online en ze werken bij mij wel. Ik haal ze bij inhousepharmacy. Volgens mij zijn ze de helft van de prijs vergeleken met propecia.
Jwz is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2015, 14:04   #7
Esm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Berichten: 98
Geslacht:
Thanks voor je bericht! en ja snap ik! En verdere bijwerkingen? Minder libido, merk je daar iets van?
Esm is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2015, 02:37   #8
spinner1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 december 2009
Berichten: 107
Ik had in het begin voornamelijk last van m'n ballen en weken later een waterige zaadlozing.. tevens ook eens last gehad van m'n tepels...

Phoe, is een lastige dat het zo snel opduikt... ben je ook echt afgetraind bij je buik of staat deze wat vet (als deze vet staat kan er ook al lichte borstvorming zijn).. betreft je Libido zou ik heel even doorzetten of 3/4 dagen niets doen om te kijken of het sterk terugkomt...

Ik weet niet hoe je haarstatus is? Mocht het een klein plekje zijn kan je beter overgaan op minoxidil. Mocht het op verschillende plekken dunner worden of toch wat drastischer kan je weer proberen met fina te beginnen en duidelijk jezelf in de gaten houden! Misschien 2 maanden en anders weer stoppen?
spinner1 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2015, 21:01   #9
Esm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Berichten: 98
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spinner1 Bekijk bericht
Ik had in het begin voornamelijk last van m'n ballen en weken later een waterige zaadlozing.. tevens ook eens last gehad van m'n tepels...

Phoe, is een lastige dat het zo snel opduikt... ben je ook echt afgetraind bij je buik of staat deze wat vet (als deze vet staat kan er ook al lichte borstvorming zijn).. betreft je Libido zou ik heel even doorzetten of 3/4 dagen niets doen om te kijken of het sterk terugkomt...

Ik weet niet hoe je haarstatus is? Mocht het een klein plekje zijn kan je beter overgaan op minoxidil. Mocht het op verschillende plekken dunner worden of toch wat drastischer kan je weer proberen met fina te beginnen en duidelijk jezelf in de gaten houden! Misschien 2 maanden en anders weer stoppen?
Ah het klinkt bekend; ging het waterige erna weer weg?

En ja ik merk nu weer dat ik een beetje last heb van tepels, maar meer als in tintelingen zoals je die bij je ballen voelt. Het is iig niet geruststellend. Ik ben vrij afgetraind (redelijke sixpack), en dat gaat toch boven mijn haar. Wat als die borstvorming optreed, is het dan niet meer tegen te gaan? (Als in: stopt het proces als je met de pillen stopt?)

Libido is minder maar niet dat het er ineens niet meer is. Maar om te testen nam ik laatst twee dagen pauze en ik merkte wel een hoger libido en fijner klaarkomen; ik denk toch dat het het een of het ander blijft, het blijft een overweging die je zelf moet maken. Maar mentaal, met deze samenvatting van bijwerkingen (en soms de angst op borstvorming of vetvorming; ik hoorde dat dat laatste ook mogelijk is?) is het moeilijk om het op te brengen een langere tijd vol te houden om het uit te proberen. Ik denk dat ik nog twee weken vooruit kan met mijn pakje, en dan een beslissing moet maken.

Mijn haarstatus: Ik ben gezegend met best mooi en veel haar; ik heb vooral inham vorming, maar kan er nog steeds een leuk kapsel van maken (met langer haar); zonder dat het echt obvious is dat ik iets verberg. Echter dit zal niet meer dan 1 of 2 jaar duren voordat dat ook niet meer mogelijk is, het begint wel dunner te worden, het volume gaat er langzaam uit en de inhammen worden dieper. Maar door de hoeveelheid haar is het bij mij (gelukkig) een wat langzamer proces; op mijn 19e was ik bang dat het binnen twee jaar over was, dat viel gelukkig mee Maar het blijft een doodzonde en een grote onzekerheid van me; dus vandaar de tweestrijd.

Maar minoxidil zou daardoor wel een goed alternatief zijn, wellicht helpt het. De bijwerkingen daarvan vallen over het algemeen ook mee, toch?

Anyway, ik heb mijn minoxidil besteld en die komt morgen binnen; zijn er nog tips op welke manier ik het beste kan beginnen? Zeker ook een lagere dosis?

Sorry voor al mijn vragen, maar ik ben blij dat ik het er met mensen over kan hebben.

Laatst gewijzigd door Esm; 30 augustus 2015 om 21:26
Esm is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2015, 21:04   #10
Esm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Berichten: 98
Geslacht:
Overigens vond ik deze blog op de site van Vice wel grappig:

http://www.vice.com/nl/read/door-mij...g-als-een-wijf

Hij schrijft hier ook: “Het kan zo zijn dat je veel mannelijke hormonen hebt die zorgen voor haarverlies, maar het is niet zo dat je een teveel hebt. De samenstellingen van je hormonen bepalen je karakter en hoe je je voelt."

Anyway, ik moet me niet teveel op de bijwerkingen focussen maar ik kan het niet uit mijn hoofd krijgen als ik tintelingen bij mijn borst voel, bijvoorbeeld.
Esm is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.