Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 december 2020, 15:32   #16
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RogerStone Bekijk bericht
0,01 heeft een reductie van 10,8%. Een dosering van 1 mg ED 68,7%. 0,2 = 61,7

0,2 vs. 1 is idd niet veel verschil. Maar ik heb het over een dosering van 0,04. Of ergens in de range van 0,03 - 0,15
Even voor de duidelijkheid: fina werkt tegen haarverlies OMDAT het DHT blokkeert. fina zorgt soms voor bijwerkingen ook OMDAT het DHT blokkeert. Het ene gaat hand in de hand met het andere, je kan niet het ene hebben zonder het andere, het is hetzelfde mechanisme.

Dus dikke kans dat je met een micro dosering idd minder DHT blokkeert. Dat betekent dus minder bijwerkingen, maar dus ook minder werking. Dit is geen oplossing. Als je zo min mogelijk bijwerkingen wil, is volgens die logica de optimale dosering immers 0,00.

Topical fina zou kunnen werken omdat het grotendeels in je hoofdhuid zou blijven hangen en niet of minder je hele lichaam doorreist. Dat heeft niks met dosering te maken, en of het werkt (en als het even goed werkt, of het minder bijwerkingen veroorzaakt) is alleen maar theorie zolang er geen studies zijn.
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2020, 20:52   #17
RogerStone
HaarWeb lid
 
RogerStone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 november 2020
Berichten: 61
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pionier Bekijk bericht
Zal oraal dan weinig effect hebben tegen haarverlies, misschien effectief als topical bij zoeen kleine dosering maar ik betwijfel het en kan me niet direct succes verhalen herinneren.



Je kan de "Mazzarella" dosis proberen van 0.01% als topical. Hier zijn enkele interessante links:


https://www.hairlosstalk.com/interac...teride.104598/



https://www.hairlosstalk.com/interac...-mg-ed.125995/


https://www.youtube.com/watch?v=O5Hf1UxwFhI

Aii thanks, daar kan ik wat mee. In principe hetzelfde wat ik dus ook zeg topical (en dan natuurlijk de dosering met minste dht reductie systematisch maar meeste scalp reductie) fina en eventueel om toe te voegen micro dosing fina oral

Voor de goede orde: ik gebruik nu iedere dag 0,5 ml wat ongeveer overeenkomt met 0,2275mg fina (als het echt klopt wat erin zit). Ik vraag me alleen af of het ECHT werkt want dat is moeilijk beoordelen op 6 maanden

Ik dacht misschien is micro dosing fina oral nog een goede zet. Daar ben ik nog niet overuit. Zit ook op me mobiel dus geen zin om ellelange berichten te tikken

In conclusion, results * ?of the two * ?studies
suggest * ?the * ?further development of P-3074
applied * ?o.d. * ?at * ?the * ?lower * ?doses * ?of * ?100
(0.2275 mg) * ?and 200 µL (0.455 mg), which
result in an appropriate inhibition of scalp
DHT potentially minimizing the * ?untoward
sexual side-effects linked to a systemic DHT
reduction.
https://www.researchgate.net/publica...netic_alopecia

Laatst gewijzigd door RogerStone; 10 december 2020 om 21:06
RogerStone is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2020, 20:56   #18
RogerStone
HaarWeb lid
 
RogerStone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 november 2020
Berichten: 61
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minten Bekijk bericht
Even voor de duidelijkheid: fina werkt tegen haarverlies OMDAT het DHT blokkeert. fina zorgt soms voor bijwerkingen ook OMDAT het DHT blokkeert. Het ene gaat hand in de hand met het andere, je kan niet het ene hebben zonder het andere, het is hetzelfde mechanisme.

Dus dikke kans dat je met een micro dosering idd minder DHT blokkeert. Dat betekent dus minder bijwerkingen, maar dus ook minder werking. Dit is geen oplossing. Als je zo min mogelijk bijwerkingen wil, is volgens die logica de optimale dosering immers 0,00.

Topical fina zou kunnen werken omdat het grotendeels in je hoofdhuid zou blijven hangen en niet of minder je hele lichaam doorreist. Dat heeft niks met dosering te maken, en of het werkt (en als het even goed werkt, of het minder bijwerkingen veroorzaakt) is alleen maar theorie zolang er geen studies zijn.
Je meent het.

Topical finasteride betekent (wss) minder bijwerkingen en meer scalp dht reductie. Dus klopt niet wat jij zegt. Systematisch is de dht reductie minder. Scalp meer.
RogerStone is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2020, 21:18   #19
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RogerStone Bekijk bericht
Je meent het.

Topical finasteride betekent (wss) minder bijwerkingen en meer scalp dht reductie. Dus klopt niet wat jij zegt. Systematisch is de dht reductie minder. Scalp meer.
.

Laatst gewijzigd door minten; 10 december 2020 om 21:21
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2020, 21:20   #20
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RogerStone Bekijk bericht
Je meent het.

Topical finasteride betekent (wss) minder bijwerkingen en meer scalp dht reductie. Dus klopt niet wat jij zegt. Systematisch is de dht reductie minder. Scalp meer.
Ik heb geen idee welk onderdeel ik zeg dat volgens jou niet klopt. Wat jij zegt klopt inderdaad, maar niet in tegenspraak tot wat ik daar net schreef. Namelijk dat de micro-microdosering fina oraal wat jij kennelijk overweegt natuurlijk zinloos is.
minten is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.