Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 augustus 2004, 23:58   #1
dieseltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Berichten: 50
2 bezoekjes aan Hairplus

Persoonlijke situatie:
- Ben 20 jaar
- Toenemende inhammen.
- Dunner wordend haar
- Steeds meer omstanders "Goh...je begint kaal te worden."
- Opa en vader zijn haast volledig kaal

1e afspraak:
De 1e afspraak was een gratis consult om geinformeerd te worden. Na een half uur te hebben moeten wachten (ondanks m'n afspraak) in een redelijk chaotische kliniek waar iedereen door elkaar loopt werd ik geholpen. Ik had een afspraak met Hans Diks (directeur), maar die nadat deze zag dat ik nog niet in aanerking kwam voor haartransplantatie, kreeg ik al snel een stagiar naar mij toe geschoven die de rest van het gesprek zou voeren.
De stagiar wist mij niet veel meer bij te brengen dan de informatie die ik op internet had gelezen.
Bovendien wist hij niks te vertellen over anderen middelen waar haarweb.nl vol mee staat.

2e afspraak:
De 2e afspraak was een consult van 25,- om met een arts te praten over de mogelijkheden oor Propesia.
Na 45 min te hebben gewacht werd ik geholpen door een vrouwelijke arts. Deze wist mij veel te vertellen over Propesia en kon alle vragen beantwoorden. Het enige wat mij tegen staat van een kliniek als deze, is dat ze alleen kennis hebben van de geneesmiddelen die wettelijk zijn toe gestaan, je iedere keer terug moet komen (a 25,-) voor een recept en de middelen niet op een goedkopere manier kunnen leveren.

Verhuizing:
Binnenkort gaat Hairplus verhuizen naar Barendrecht. Wellicht dat dit een professionelere indruk zal geven?

Conclusie:
- Ben nog aan het overwegen om aan de Propecia te gaan en zeker nu ik de alternatieven op haarweb heb gelezen, waarvan ik nog niks af wist.
- Ik ben op zoek naar een goedkopere leverancier voor Propecia? (Iemand suggesties)
- Ik zie de toegevoegde waarde van Hairplus niet in bij het slikken van Propecia. Kost me alleen maar 25,-


Suggesties?
Suggesties over alternatieve middelen, goedkopere leveranciers etc zijn altijd welkom!

Laatst gewijzigd door Henk; 5 juni 2008 om 23:56 Reden: privacy
dieseltje is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2004, 13:42   #2
Mark82
HaarWeb lid
 
Mark82's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 220
Geslacht:
Post Alternatief

de stof 'finasteride' die in propecia zit maakt het medicijn tot wat het is. Je betaald echter flink voor propecia en voor iemand in de begin 20 dus vaak een last. Er is echter een medicijn dat te halen is op recept met dezelfde stof en werking genaamd "proscar". Dit medicijn is gelijkwaardig aan propecia en kost je dus niks. Je hebt enkel een recept nodig van de dokter om het op te kunnen halen bij de apotheek. Zelf ben ik over dit medicijn kortgeleden ingelicht en zal het ook gaan gebruiken.

Veel succes!
Mark82 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2004, 16:23   #3
Diksy
HaarWeb lid
 
Diksy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2002
Locatie: Maasdam
Berichten: 532
Geslacht:
Exclamation Proscar/Propecia

Denk eraan, proscar is 5 mg. en propecia 1 mg. Wel een verschil zou ik zo denken.

Diksy
__________________
"En voorts ben ik van mening dat de meeste haargroeimiddelen weggegooid geld zijn"(HJD)

Hans J.Diks, internet journalist m.b.t. haarproblemen.

www.haarproblemen.nl

"Je hebt pas recht op succes als je waarde toevoegt"
Diksy is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2004, 19:06   #4
dieseltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Berichten: 50
RE: Proscar

I know, maar die tabletten zijn op te delen: hoe ik dat precies ga doen moet ik nog ff bekijken.
Vraagje: Hoezo geen directeur meer van Hairplus meneer Diks?
dieseltje is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2004, 22:09   #5
Eminem
HaarWeb lid
 
Eminem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juni 2004
Berichten: 281
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door superkrammetje
I know, maar die tabletten zijn op te delen: hoe ik dat precies ga doen moet ik nog ff bekijken.
Vraagje: Hoezo geen directeur meer van Hairplus meneer Diks?
Heel toevallig dat dit ter sprake komt.
Ik heb vorige week een pillensnijder bij de apotheek gehaald om mijn Proscar in vieren te delen.Nou ik kan je vertellen dat je je geld beter kan besparen, want het gelijk delen in vieren met dit ding is echt onmogelijk, zelfs door de helft wil geen eens.Dit kan te maken hebben met het feit dat de tablet erg vreemd van vorm is.Daarom heb ik het dezelfde dag nog terug gebracht.Het beste vind ik het opdelen nog het beste gaan met een stanleymes.
Eminem is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2004, 23:27   #6
dieseltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 augustus 2004
Berichten: 50
Re:Pillensnijder

Mooi dat je dit aangeeft want met dit probleem zat ik zelf ook.
Maar het is dus wel te doen begrijp ik? Ik wil ze in 5'en gaan delen.
Wordt jouw Proscar trouwens vergoed?

Laatst gewijzigd door Henk; 5 juni 2008 om 23:57 Reden: privacy
dieseltje is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2004, 10:02   #7
Eminem
HaarWeb lid
 
Eminem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juni 2004
Berichten: 281
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door superkrammetje
Mooi dat je dit aangeeft want met dit probleem zat ik zelf ook.
Maar het is dus wel te doen begrijp ik? Ik wil ze in 5'en gaan delen.
Wordt jouw Proscar trouwens vergoed?
Met een stanleymes is het zeker te doen als je ze in vieren deelt, want
in vijfen is ook bijna onmogelijk.De kans is ook erg groot dat de pil ongelijk verdeelt word als je de pil in vijfen deelt.Bijna iedereen verdeelt de pil in vieren.Proscar word bij mij idd vergoed door de verzekering.

Laatst gewijzigd door Henk; 5 juni 2008 om 23:57 Reden: privacy
Eminem is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Welke kliniek voor HT??? Thunderbird Chirurgische behandelingen 4 15 september 2004 20:04
Hairplus te Rotterdam Raymond79 Haarwerken 8 24 augustus 2003 18:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.