Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 januari 2006, 21:56   #1
haarmens2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 162
Advies gevraagd voor haarprobleem

Situatie als volgt:

Zover ik weet heb ik nooit een dikke haardos gehad. Het groeit natuurlijk wel maar de dichtheid is erg klein, zeg maar weinig haarzakjes per vierkante centimeter. Het haar of kapsel ziet er als volgt uit,
meer dekkend haard aan de bovenkant, weinig haar aan de zijkant en niet zo dekkend (hoofdhuid kan zichtbaar zijn), zichtbaar kruin (vanaf mijn geboorte). Haargrens is normaal en is ook niet korter geworden. Haar is niet dun maar ook niet dik. Het krult naarmate het langer wordt vooral rond 5 a 7 cm. Haarproblemen zijn niet van deze tijd, ik heb het eigenlijk altijd gehad soms in mindere mate soms in meerdere mate.

Probleem als volgt:

Echter heb ik een aantal haarproblemen;
- Weinig haar aan de zijkanten (hoofdhuid kan zichtbaar worden)
- Vet haar na 2 a 3 dagen gewast te hebben.
- Nadat het haar gewassen is, is het mooi stijl maar na 2 a 3 dagen is het vet en gaat het krullen.
- Vet hoofdhuid (??) overmatig talg productie
- Puistjes op de hoofdhuid of ook wel wondjes
- schilftjes/roos op hoofdhuid
- Jeuk bij zweten of warmte op het hoofdhuid bijvoorbeeld na sporten
- Eens in de jaar veel jeuk, -> krabben -> haaruitval + veel schilftjers/roos

Hypothese:

Ik denk dat alle problemen te leiden zijn naar een slechte conditie van het hoofdhuid. De puistjes en wondjes zijn het gevolg van het vettige hoofdhuid, daarmee komt ook schilftjes/roos vanaf. Het haar wordt daarnaast snel vettig omdat 1 weinig haar heb per vierkante centimeter en dus dichtbij het hoofdhuid zit 2 omdat het hoofdhuid vettig is.
Jeuk bij zweten of warmte zal ook af te leiden zijn van de schilftjes die op het hoofdhuid en tussen het haar zitten.
Na het wassen is het haar vrij van het vet en is het mooi droog en stijl maar na een paar dagen kleeft het talg er weer aan waardoor het gaat plakken en haartjes aanelkaar kleeft en dus lijkt of ik minder haar heb omdat het minder dekkend is. Daarnaast krult het omdat het aan elkaar kleeft en het talg op het haar zit.

Oplossing:

Geen???

Klopt mijn hypothese zo'n beetje of is het een heel ander oorzaak? Daarnaast denk ik dat ik in de winter dus nu meer last van heb omdat de kou zorgt voor een afweerreactie van het (hoofd)huid en gevolg dat meer talg wordt geproduceerd meer vet haar meer schilftjes, meer puistjes en haaruitval.


Ik sta open voor alle hulp en adviezen!!!

alvast heel erg bedankt!!
haarmens2 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2006, 01:00   #2
rachid_3l
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 12
Gek genoeg komen alle kenmerken bekend voor. Vooral dat van de jeuk als ik het benauwd / warm krijg. En ik moet mijn haar om de 2 dagen wassen met shampo om er een beetje volume uit te krijgen, anders plakt het haar aan mijn hoofd en ziet het er niet uit.
Wat betreft jou hypothese, ik was afgelopen zomer naar een warmland en had geen last van jeuk (al zou dat wel het geval moeten zijn aangezien het daar warm is) Nu ik in Nederland ben krijg ik voornamelijk in de winter last van jeuk, wat vaak lijdt tot uitslag.
rachid_3l is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2006, 02:54   #3
haarmens2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 162
Bedankt voor je reactie,
Dat hoeft dan nog niet perse, want ik neem aan dat je naar een warme land bent gegaan waarschijnlijk om te ontspannen, dat heeft misschien als medefactor kunnen spelen. Of dat je ander voedsel at, of misschien is de luchtvochtigheid laag, of de zon droogt je haar sneller uit.

Maar het is bij mij inderdaad ook dat de seizoenswisselingen een rol spelen, maar daarnaast is het altijd zo dat tijdens de zomer ook vakantie is, dus dat kan tevens een rol spelen.

En in de winter kan het ook vakantie zijn maar dan zijn het meer feestdagen dus misschien meer stress, zo niet dan kunnen donkere dagen misschien een lichte depressie veroorzaken, storing in de hormonenbalans.

Misschien proberen om in de winter zo min mogelijk je haar / hoofdhuid bloot te stellen aan lage temperaturen en koude lucht.
haarmens2 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2006, 10:17   #4
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
haarmens/rachid

Tja..,Het is bekend dat eczeem-soorten en schimmel(infectie) beter gedijdt bij vochtig weer. Dus da's niet zo gek dat je er 's-zomers minder last van hebt.
Die jeuk/talg/schilfering ken ik ook en soms is de oplossing een (passende) anti-roos shampoo voor een tijdje.
Jouw klachten lijken op seborrische dermaritis, oftwel seborrisch (talg) eczeem. Oplossingen hiervoor bestaan uit ketoconazol shampoo al dan niet in combinatie met topicorte (costerocoid-emulsie) en/of teershamp00.
...
Vergeet dat gedoe over stress, ontspannen dat heeft althans met dit probleem niks van doen!
Ik raad je aan naar de huisarts of dermatoloog te gaan en vragen om een onderzoek/diagnose.
.Kan via schimmelkweek testen (wat haren uitgetrokken, die op kweek worden gezet) ah daarvan kan worden gezien of je teveel van een bep. gist op je hoofdhuid/haar hebt. Soms ook dmv wat hoofdhuid'afscheiding op kweek.
Misschien heb je er iets aan!

.Omdat ik met dezelfde problemen kamp, althans ik heb geen afschilfering maar wel roodheid/jeuk en ik heb al veel geprobeerd aan middelen (ook die van de dermatoloog) dit alles zonder resultaat. Ik wil nu eerst echt een diagnose gesteld dmv onderzoek voordat ik weer iets ga proberen.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur

Laatst gewijzigd door kas; 18 januari 2006 om 10:25
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2006, 21:02   #5
barbaravr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 143
ik heb net hetzelfde probleem!!! echt heel beu! na 2d moet ik mijn haar alweer wassen. en nu begint het langs mijn oren ook uit te vallen . aan het haartje hangt dan zo'n opgedroogd haarworteltje. terwijl mijn haar toch vet is, ik snap niet goed dat dat dan opgedroogd kan zijn.
ik zou beter naar een dermatoloog gaan, maar ja, zoveel tijd heb ik daar niet voor. kan je die shampoo vinden in de apotheek of moet je daar een voorschrift voor hebben? (belgië)
ik ben onlangs bij de dermatoloog geweest (een half jaar geleden) en heb wellicht een huidziekte, elf. mijn huid kan slecht tegen de zon. normaal gezien moet ik een kweek laten doen als ik weer uitslag heb, maar er is niet veel zon nu en ik heb er geen last van.
barbaraxxx
barbaravr is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2006, 23:59   #6
haarmens2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 162
Ik had net me haar gewassen omdat het al vet was en beetje roos zat.
Vooral aan me zijkant heb ik minder haar, de linkerkant minder dan de rechterkant.
Ik heb even met de kam het haar aan de zijkant omhoog geduwd, en ik dacht eerst dat er een rode vlek zat op de huid. Maar nadar bekeken zag ik dat het rode puistjes waren, ik weet niet of het puistjes het zou kunnen omdat vooral de porien waarin het haar zit opgezwollen is net als een puist.
Ik bel morgen de huisarts dit zag er niet echt goed uit.
Aan de ene kant wel blij dat het probleem ''zichtbaar'' is dan is het mss makkelijker te analyseren.
haarmens2 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2006, 12:38   #7
barbaravr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 143
bij mij is dat ook ong zoiets. het zijn net kleine puistjes, maar volgens mij is dat het haarworteltje dat opgedroogd is. tijdens mijn zwangerschap had ik ook haaruitval en toen nam ik extra vitamines voor het haar, omnivit haar. ik denk dat ik beter er weer mee zou beginnen. ons kleintje is bijna 1j, dus volgens mij kan het niet meer aan die zwangerschap liggen... dat is toch rond 3-4mnd dat je na je bevalling nog eens haaruitval kan hebben hé. maar zo kan ik iedere keer als ik met die vitamines stop, weer mijn haar verliezen hé en dan is het een vicieuze cirkel.
barbaraxxx
barbaravr is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2006, 20:03   #8
Bio
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2005
Berichten: 35
Klinkt heel bekend haarmens2, ik heb dezelfde symptomen. Vet, soms bultjes, rood, jeuk...etc. en bij mij is seborrhoïsch eczeem vastgesteld door de dermatoloog.

Ik zou een afspraak maken bij je huisarts

@barbara, ik vraag me af of dat een opgedroogde haarwortel is. Ik heb ook vaak zon wit bolletje maar bij mij is t een schilfering.
Bio is offline   Met citaat reageren
Oud 23 januari 2006, 15:58   #9
haarmens2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 162
Ik heb van de huisarts Denorex RX meegekregen. Heeft daar iemand ervaring mee?

Ik heb me haar net gewassen, je voelt duidelijk de menthol op het hoofdhuid.
maar ik heb nog een paar vraagjes:

- hoelang moet je het laten inwerken nadat je het hebt ingemasseerd?
ik heb 2 a 3 minuten laten inwerken en daarna uitgespoeld
- mag je je haar fohnen na gebruik van Denorex RX?
ik droog het nu gewoon met handdoek

Naja ik ben benieuwd wat mij het gaat opleveren...
haarmens2 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2006, 15:18   #10
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
haarmens

Hoi

Ik ken het goedje heb het zelf ook (gebruikt). 2/3 min. is lang zat mbt tot inwerken. je mag je haar net zo stylen als je altijd gewend was dus ook fohnen. Ik zou alleen met verstevigingsproducten (gel, mousse) etc. echt uitkijken dat je alleen het haar raakt en niet je hoofdhuid.

Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2006, 02:32   #11
haarmens2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 162
Is dat een algemene opmerking (gel op hoofdhuid) of echt specifiek vanwege denorex RX?
haarmens2 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2006, 17:23   #12
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
haarmens

Nee, een alg. opmerking. Omdat juist die hoofdhuid nu zo gevoelig is, ontzien met 'belastende' stoffen zoals haargel, mousse etc.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2006, 21:42   #13
barbaravr
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 143
ik ben naar de dr geweest en die zegt dat het stress is. maar van drie maand geleden, een haartje dat uitvalt, is naar 't schijnt al 3mnd afgestorven. ik neem nu omnivit haar, omdat ik ook toevallig 3mnd geleden gestopt ben met die vitamines en ik heb ook een lotion van de dr gekregen die ik 's morgens en 's avonds op de hoofdhuid moet smeren.
barbaraxxx
barbaravr is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2006, 13:32   #14
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
barbaravr

Hoi,

Is die lotion voor je hoofdhuid of haaruitval? Wat is het?
Groetjes
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2006, 16:36   #15
haarmens2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 162
voor hoofdhuid indirect haaruitval
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas
Hoi,

Is die lotion voor je hoofdhuid of haaruitval? Wat is het?
Groetjes
Kitty
edit:
Ik heb het nu een week + 1 dag gebruikt (om de andere dag);
Ik heb nu veel minder snel vet haar, minder roos. minder haaruitval.
Het is allemaal minder geworden maar het is er nog steeds. En mijn haaruitval stopt niet.
Na het slapen tref ik op mijn kussen meestal geen enkel haar, als ik met mijn hand flink door het haar heen ga, dan valt er soms 1 a 2 haartjes. Ga ik mijn haar wassen met de shampoo dan kleven er zeker 10 haartjes aan mijn handen. Dus nu ben ik wat behoudener met het gebruik van de shampoo..
Mijn haar groeit trouwens overigens niet zo snel meer.
Ik ga nu vitaminen slikken voor mijn haar (detuinen). Want ik denk dat de shampoo mijn haren beschadigt, uitdroogt.

Laatst gewijzigd door haarmens2; 31 januari 2006 om 18:44
haarmens2 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Advies gevraagd Michelv Chirurgische behandelingen 41 3 juni 2005 15:41
Stoppen of doorgaan....advies gevraagd... Marsha Haarproblemen bij vrouwen 10 5 februari 2005 18:11
Advies gevraagd door newbie henk1983 AGA - Algemeen 10 16 juni 2004 16:17
Advies gevraagd! Ricardo AGA - Algemeen 2 24 juli 2002 02:29


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.