Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 augustus 2017, 17:07   #16
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yannickdijkstra Bekijk bericht
Hallo allemaal,
Je huisarts zal je finasteride voorschrijven. Dat deed mijn huisarts ook. Mocht je de dure merk Propecia (1 mg finasteride) voorgeschreven krijgen, die zelfs niet wordt vergoed, dan kun je altijd vragen naar de generieke merk.

Ik had eerst Propecia opgehaald bij de apotheek, koste veel geld. Toen informeerde ik haarweb en kreeg ik het advies om finasteride 5 mg te nemen (waarvan je dus 1 kwart per dag neemt). Dit is veel goedkoper. Ik vroeg het mijn huisarts en deze begreep de reden erachter en schreef mij de finasteride 5 mg voor, ook omdat hij liever niet wilde dat ik het via internet zou bestellen.

Finasteride heeft bij mij goed gewerkt. Geef het een jaar de tijd. En dan kun je later nog altijd zelf beslissen of je wilt overstappen op dutasteride. Ikzelf was overgestapt gewoon omdat ik nog meer effect verlangde, maar het verschil merk ik nauwelijks.

Over de shampoos geloof ik weinig aan. Ikzelf gebruik liefst SLS-vrije shampoos. Als je finasteride gebruikt en minoxidil dan heb je dé goede basis. Daarnaast kun je altijd beslissen of je nog een speciale shampoo neemt en/ of harenconsumptiepillen neemt. Gezond eten/ leven en bewegen doet veel goeds.

Belangrijkst is dat je niet rookt of stopt met roken (mocht je dat doen). Roken is funest voor het behoud van je haardos als je erfelijke kaalheid hebt.

Laatst gewijzigd door 123hallo; 16 augustus 2017 om 17:12
123hallo is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
finasteride

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.