Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 februari 2015, 17:09   #1
JaanvanAken
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 februari 2015
Berichten: 4
Geslacht:
Question Mannen gezocht voor documentaire over kaalheid

Oproep: mannen gezocht voor documentaire ‘Kaal!’

Onder de werktitel ‘Kaal! – het haar tussen de oren’ werken documentairemakers Rob Niemantsverdriet en Jaan van Aken aan een documentaire over de psychische/psychologische kant van kaalheid.
De film die we willen maken is een rustige documentaire -geen sensatie en met respect voor de mensen in de film-, waarin het voor de kijker invoelbaar wordt hoe het is om je haren te verliezen en zo in korte tijd een drastische uiterlijke verandering te ondergaan.

Voor de een is het een drama, de ander reageert heel laconiek. Maar in principe willen we de worsteling - die het toch moet zijn - laten zien. We zoeken vooral nog mannen (vrouwen hebben we al gevonden) in drie stadia: met beginnende kaalheid, een man met iets gevorderde kaalheid die overweegt daaraan wat te doen met medicijnen dan wel transplantatie, en een volledig kale man die dat al dan niet heeft geaccepteerd.

Overweeg je mee te werken of wil je meer informatie, neem dan vrijblijvend contact op via e-mail of een privébericht.
JaanvanAken is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2015, 17:43   #2
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Interessant.

Voor welk media wordt deze documentaire ontwikkeld? TV? Online?
Is er al bekend waar deze getoond zal worden; en is het onderdeel van een langere reeks?
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2015, 21:41   #3
JaanvanAken
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 februari 2015
Berichten: 4
Geslacht:
Dank voor je reactie. De documentaire is in principe bedoeld voor tv, de publieke omroep is het plan. Het wordt één film (geen reeks) en het is nog niet bekend waar die vertoond zal worden. We zitten nog in de researchfase en hebben nog geen omroep benaderd. Allereerst zoeken we namelijk nog mensen die mee willen werken aan de film.
Het idee is een aantal mensen gedurende een aantal maanden te volgen en te interviewen. We willen laten zien wat kaal worden (psychisch) met je doet, hoe mannen en vrouwen die dit overkomt hiermee omgaan en welke oplossingen zij zoeken: shampoos medicijnen, haartransplantatie. We willen laten zien dat kaalheid bij mannen een onderschat probleem is (ik ben zelf kaal en weet waarover ik het heb) en bij vrouwen een taboe.
JaanvanAken is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2015, 22:07   #4
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
Beste Jaan,

Leuk dat jullie dit doen, zo komt er meer aandacht voor ons problematiek! Succes!
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2015, 13:38   #5
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Leuk project en interessant. Succes!!
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2015, 16:16   #6
CarlaBosman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 253
Geslacht:
Ja, vooral dat taboe op vrouwelijke kaalheid mag van mij z.s.m. doorbroken worden (ik snap wel dat het voor mannen ook niet lollig is om kaal te worden maar de kale man is in het straatbeeld toch veel meer geaccepteerd) dus wens jullie veel succes met dit project! Dat we het maar snel op tv mogen zien!
CarlaBosman is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2015, 12:18   #7
bryan95
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 januari 2015
Berichten: 9
Geslacht:
Hallo! ik ben 19 jaar en geïnterreseerd in deelname! Leuk idee
bryan95 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2015, 15:55   #8
JaanvanAken
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 februari 2015
Berichten: 4
Geslacht:
Dankjulliewel voor de positieve reacties en succeswensen! Hopelijk vinden we meer mannen die mee willen werken. Tips zijn welkom!
JaanvanAken is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2015, 01:24   #9
Dudewhereismyha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2015
Berichten: 81
Geslacht:
Ik ben twintig jaar, HBO student (journalistiek), en begin in een rap tempo kaal te worden. Geen echte inhammen, gewoon diffuus over het hele hoofd.

Psychisch doet het wel wat met je ja. Alsof je wat minder man bent, of genetisch niet in orde bent. Ik zit er dus over te denken op Finasteride te gaan slikken. Behalve als ik mijn piemel dan niet meer omhoog krijg natuurlijk.

Als ik over tien jaar kaal zou zijn geworden dan had ik het niet erg gevonden. Ik heb goede baardgroei etc dus ik weet dat ik er dan nog wel prima uit zie. Maar op deze jonge leeftijd is het wel erg lastig om mee te dealen. Zeker omdat ik altijd heel erg gesteld was op mijn haar en mijn uiterlijk. Ik heb mijn hoofd ooit al een keer volledig kaalgeschoren, sommige meisjes zeiden dat ik wel op een patient leek. Dat was even slikken.

Het einde van de wereld is het niet. Jammer is het wel. Ik wil je best te woord staan als je denkt dat mijn verhaal interessant genoeg is.
Dudewhereismyha is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2015, 01:26   #10
DHT-KILLER
HaarWeb lid
 
DHT-KILLER's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2015
Berichten: 10
Geslacht:
Goed idee om een documentaire te maken over kaalheid!

Ik denk dat zo'n documentaire meer dan welkom is omdat veel mannen met dit probleem vroeg of laat te maken krijgen en daarnaast is de laatste Nederlandse documentaire over kaalheid (vechten tegen kaal) alweer dik 25 jaar geleden.

Wanneer kunnen we deze documentaire verwachten op de televisie?
__________________
Finasteride (sinds 27-07-2015)
1x p.d. 1,25 mg (voor het slapen)

Minoxidil 5% (sinds 25-08-2015)
1x p.d. 0.25 ml alleen bij de inhammen ('s ochtends)
1x p.d. 1.5 ml gehele scalp ('s avonds)

Status: NW 1,5/2,0 (totaal 40 cm2 haarverlies)
DHT-KILLER is offline   Met citaat reageren
Oud 12 oktober 2015, 16:32   #11
Serious
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2005
Berichten: 76
Interessant!


@DKT-killer: interessante docu "vechten tegen kaal". Inmiddels gezien via YouTube. Bizar om te zien wat voor technieken in het verleden werden toegepast om kaalheid te bestrijden. Op sommige momenten doet het zelf denken aan een Jiskefet-sketch. Ben ik toch blij dat we inmiddels FUE-behandelingen hebben en wetenschappelijk bewezen medicijnen.
Edit: die docu is nog niet eens zo oud, namelijk van 1989. Oorspronkelijk naam is "Kaalangst".

Zie http://zoeken.beeldengeluid.nl/inter...889@expressies

Laatst gewijzigd door Serious; 12 oktober 2015 om 18:47
Serious is offline   Met citaat reageren
Oud 13 oktober 2015, 15:47   #12
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Ik wens ook dat dit een succes wordt. Hoe gaat zo`n documentaire te werk?

Sommige leden (zoals ik) schamen zich tegenover de buitenwereld over
kaalheid. Mijn gehele sociale omgeving (vrienden, familie en kennisgenoten)
weten niet dat ik medicatie neem.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 14 oktober 2015, 16:34   #13
DHT-KILLER
HaarWeb lid
 
DHT-KILLER's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2015
Berichten: 10
Geslacht:
Is 26 jaar niet oud??

Ja vind dat er ook meer acceptatie moeten komen m.b.t. gebruiken van bewezen haargroeimiddelen. Als je er tegenwoordig ervoor uit komt dat je als man zijnde bijv. minoxidil gebruikt om haarverlies tegen te gaan, dan wordt er vaak gesuggereerd dat je van de verkeerde kant bent of een halve vrouw bent, belachelijk gewoon! Er moet gewoon meer begrip en acceptatie komen voor dit onderwerp!
__________________
Finasteride (sinds 27-07-2015)
1x p.d. 1,25 mg (voor het slapen)

Minoxidil 5% (sinds 25-08-2015)
1x p.d. 0.25 ml alleen bij de inhammen ('s ochtends)
1x p.d. 1.5 ml gehele scalp ('s avonds)

Status: NW 1,5/2,0 (totaal 40 cm2 haarverlies)

Laatst gewijzigd door DHT-KILLER; 14 oktober 2015 om 21:36
DHT-KILLER is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2015, 14:42   #14
Kim34
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 oktober 2015
Berichten: 2
Geslacht:
Ik zie dat dit topic inmiddels al redelijk oud is. Is het nog nodig? Ik heb hier een vrijwillige naast me zitten ;-)
__________________
brush hair straightener - stijlborstel
Kim34 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.