Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 oktober 2015, 23:10   #1
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Nieuwe [toekomstige] technieken?

Hallo allemaal,

Zijn er mensen op de hoogte van het recentste nieuws over nieuwe haar technieken welke wij wellicht nog mee gaan maken in de nabije toekomst? Heb een stuk gelezen over het klonen van follikkel cellen (vermeerderen) en deze te transplanteren?

Hoe zal dit zich ontwikkelen denken jullie?
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 22 oktober 2015, 23:37   #2
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Denk dat dit zal langzaam aan zal ontwikkelen maar dat het nog genoeg jaren zal duren eer dit voor de consument beschikbaar zal zijn. Dan zullen de kosten ook (zeker in het begin) aanzienlijk zijn. Het zou wel een mooie oplossing kunnen zijn voor de echte kalen(den) onder ons. Intussen denk ik dat er meer middelen gaan komen die zich richten op behoud van haren, dus voorkomen dat je kalend wordt.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2015, 00:26   #3
spinner1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 december 2009
Berichten: 107
Vaak is het probleem dat nieuwe medicatie jaren van testen ondergaat voordat het uiteindelijk op de markt gebracht mag worden.

Een tropical/pil die de haarzakjes van binnenuit sterker maakt tegen DHT/dht gevoeligheid uitschakelt zou de ideale oplossing zijn!
spinner1 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2015, 09:49   #4
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spinner1 Bekijk bericht
Vaak is het probleem dat nieuwe medicatie jaren van testen ondergaat voordat het uiteindelijk op de markt gebracht mag worden.

Een tropical/pil die de haarzakjes van binnenuit sterker maakt tegen DHT/dht gevoeligheid uitschakelt zou de ideale oplossing zijn!
Dat is inderdaad de kern van het probleem aanpakken. Dit geldt ook voor het klonen. Want ze klonen de haren die gezond zijn en erfelijk niet gevoelig voor DHT.

Want hoe zit dat als je een HT ondergaat. Kunnen die haren ook uitvallen omdat ze opnieuw aangetast worden door DHT of zijn de haren die je hebt aan de zijkant en achterkant niet gevoelig voor DHT?
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2015, 11:02   #5
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Dat is inderdaad het principe van een HT. De DHT ongevoelige haren verplaatsen. Vandaar dat de klinieken levenslange groeigarantie gaven.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2015, 11:40   #6
Serious
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2005
Berichten: 76
Op Hairlosstalk zag ik laatst een topic met een vergelijkbaar onderwerp, zie:

http://www.hairlosstalk.com/interact...e-have-in-2025


De algemene verwachtingen zijn niet erg hoog.
__________________
September 2015 - 2020 Grafts - Dr. Eberson
Vanaf december 2015 - Minox 5% (Foligain foam)
Serious is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2015, 12:54   #7
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Ik ben 27. Wil binnen nu en 2 jaar een huis kopen en vind een HT gewoon eng. Dat scheren, dat bloed, de lange hersteltijd, het vele geld....

Ik durf de confrontatie gewoon nog niet aan om bijvoorbeeld mijn beginnende inhammen op te vullen.

Mijn idee is, dat als ik straks een huis heb gekocht en de "grootste" kosten heb gemaakt en ik een leeftijd heb tussen 30-35 (als hormoonbalans stabieler is?) ik dan gewoon ga sparen voor het opvullen van de inhammen (want dat kan wellicht zonder scheren) en later de kruin misschien als dat nodig is.

Maar ik durf het nu gewoon nog niet.....vind het eng en confronterend.

__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2015, 18:46   #8
jonathan97
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 november 2014
Berichten: 15
Geslacht:
Het is waar dat er veel onderzoek naar haaruitvalmedicijnen word gedaan omdat er veel geld aan te verdienen is . Een anti-dht middel zou inderdaad een ideale oplossing zijn voor de meeste van ons zelf ben ik heel erg nieuwsgierig naar de relatief nieuwe bodyhairtransplantation operatie waar ze je lichaamshaar als donor kunnen gebruiken voor je hoofd , heeft iemand daar meer informatie over ?
jonathan97 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2015, 19:40   #9
hey101
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 105
ik werd me in 2010 bewust van mijn haaruitval en toen sprak men ook al van de eeuwige "binnen 5 jaar is de oplossing er"

het leven gaat snel vooruit en ik denk niet dat we hier op moeten zitten wachten

beste kans is het proces afremmen met dutasteride/finasteride, wat ik doe, maar helaas met beperkt succes

ik ben vermoedelijk een slechte kandidaat voor HT aangezien mijn haar licht van kleur is en wellicht niet genoeg donor haar heb

niet veel aan te doen imho! duta slikken en er verder niet te veel aan denken is waarschijnlijk het beste

Laatst gewijzigd door hey101; 4 november 2015 om 19:42
hey101 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 november 2015, 23:16   #10
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
2010. Same for me. Merkte het pas op in 2011-2012.

Daarna is het redelijk stabiel gebleven.

Ht is voor mij zeker een optie. Heb donker haar en het haar aan de zij en -achterkant is stevig, dik, donker en van goede kwaliteit. Ik weer zeker dat ze daar iets moois van kunnen maken...

Vind het alleen een hoop geld en eng...
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2015, 22:42   #11
hey101
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 105
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
2010. Same for me. Merkte het pas op in 2011-2012.

Daarna is het redelijk stabiel gebleven.

Ht is voor mij zeker een optie. Heb donker haar en het haar aan de zij en -achterkant is stevig, dik, donker en van goede kwaliteit. Ik weer zeker dat ze daar iets moois van kunnen maken...

Vind het alleen een hoop geld en eng...
Ik maak me meer zorgen over het risico op een mislukte transplantatie dan over het geld. Soms zie ik wel eens kale mannen met een enorm litteken op hun achterhoofd, en een heleboel kleine littekens waar de haren geplaatst werden

hey101 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2015, 13:15   #12
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hey101 Bekijk bericht
Ik maak me meer zorgen over het risico op een mislukte transplantatie dan over het geld. Soms zie ik wel eens kale mannen met een enorm litteken op hun achterhoofd, en een heleboel kleine littekens waar de haren geplaatst werden

Ook dat. Maar als je een goede kliniek hebt, en je donor gebied is goed. Dan moet je er voor jezelf ook een beetje vertrouwen in hebben! Anders doe je het nooit. Goede afspraken maken als het mislukt
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015


Laatst gewijzigd door themen; 8 november 2015 om 13:18
themen is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:24.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.