Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 december 2015, 18:54   #1
mke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2015
Berichten: 1
Geslacht:
Dermatitis - seborroïsch eczeem

Hallo mensen,

Ik ben een 23-jarige man en heb sinds ongeveer 2 jaar last van seborroïsch eczeem.

Het overkwam mij plotseling in een stressvolle periode in mijn leven qua relatie, school, etc. Ik hoorde en las dat het 'normaal' en tijdelijk was, dus ik heb me er een tijdje niet druk over gemaakt. Totdat het erger begon te worden. Ik kreeg plots ook een verschrikkelijk vette, rode acnehuid. De roodheid kwam/komt door SE weet ik nu. De acne is verdwenen, maar SE helaas nog niet helemaal.

Ik heb irriterende schilfering op de hoofdhuid en in en rondom de wenkbrauwen. Dit gaat gepaard met haaruitval, ook in de wenkbrauwen. In de ochtend moet ik altijd de schilfertjes weg zien te vegen voordat ik de deur uit kan, want het is anders totaal geen gezicht. Ik heb regelmatig kale plekken in mijn wenkbrauwen en voel me daardoor ongemakkelijk en onzeker.

Ik ben 2 keer bij de huisarts geweest (2 verschillende personen). Ik heb een shampoo en een zalfje gekregen die beide niet of nauwelijks hebben geholpen. Aangezien het SE vanzelf geleidelijk minder is geworden, heb ik de laatste keer het advies gekregen er nog maar even tegenaan te kijken. Dit jaar lijkt het echter gestagneerd te zijn, er is geen vermindering.

Op het internet heb ik veel gelezen over de oorzaken en eventuele oplossingen. Ik heb begrepen dat het o.a. kan komen door gaatjes in het darmstelsel, maar ik heb geen idee of dit waar is.

De volgende dingen heb ik zelf geprobeerd voor verlichting:

-Geen/weinig zuivel, eieren, tomaat, noten, suiker en ongezonde voeding
-Meer groenten, fruit en water
-Sporten
-Elke dag kamillethee, met of zonder honing
-Vitamines slikken
-Warmte en kou vermijden

Het kan zijn dat dit heeft geholpen, maar zoals ik zei zie ik de laatste tijd geen verbetering meer en heb het idee dat ik nooit meer van de roodheid en schilfering afkom. Ik wil best bij een dermatoloog langs gaan, maar ik heb eerlijk gezegd geen zin meer in zalfjes en shampoo's. Ik vraag mij af of SE niet van binnenuit bestreden moet worden(?).

Ik lees graag jullie reacties, tips en ideeën. Bedankt!

Mike
mke is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2015, 09:33   #2
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.270
Geslacht:
Hallo Mike,

Ik heb het ook gehad, bij mij veroorzaakte het diffuse haaruitval.
Zink en vitamine B zou kunnen helpen.
Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd? Er is al behoorlijk veel over geschreven.


Groeten,

Henk.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2015, 00:52   #3
YannickUA
Student farmacie
 
YannickUA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2015
Berichten: 264
Geslacht:
SE is een chronische aandoening. Het is eigenlijk een 'vette' vorm van eczeem, die vooral voorkomt bij mensen met een vette/gemengde huid. De symptomen kunnen jarenlang wegblijven, maar even goed jarenlang aanwezig zijn.

Ik heb het zelf sinds begin dit jaar ook. Ik had geen stress, at niet ongezonder, of deed niet minder aan sport. Ik heb een maandje een corticosteroïde lotion gebruikt, die het probleem niet heeft verbeterd noch verslechterd.
Op eigen initiatief ben ik een ketoconazal-shampoo beginnen gebruiken, die ik gedurende de eerste 4 weken 3 keer per week gebruikte, waarna ik het heb afgebouwd naar 1x / week. Resultaat was na 2 weken geen roodheid noch schilfers meer.

Wat wel belangrijk is dat je je talgklieren zo min mogelijk beïnvloed. Veel mensen met roos/SE hebben de neiging veel aan hun hoofdhuid te prutsen of extreem vaak te wassen met agressieve shampoos, waardoor de talgklieren in overdrive gaan en je eens zo snel roos en vet haar hebt. Alleen al stoppen met aan je hoofdhuid te prutsen zal al veel effect geven.
YannickUA is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.