Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 augustus 2009, 14:27   #61
Doriezzz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 juli 2009
Berichten: 7
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doriezzz Bekijk bericht
Hallo allemaal,
Heb sinds juni ook AA helaas, beetje zelfde verhaal als Little girl.
Begon met één 'onschuldige' plek, toen stuks of 5 en nu één grote aan elkaar gegroeide plek boven op mijn hoofd . Zag vanavond dat ook aan de zijkanten en achterkant van mijn hoofd kale plekken komen.

Wil eigenlijk aan Little Girl vragen of het bij haar ook zo snel gaat??
Ik ben echt bang dat ik straks helemaal kaal ben!

Ik heb wel Cortisone injecties gehad en wil even melden dat die pijn best meevalt hoor. Zijn erg dunne naaldjes en ze gaan gelukkig niet zo diep. Ben alleen erg benieuwd of het ook echt wat gaat doen. Daarnaast heb ik een smeerseltje dat heet Topicorte + Salicylzuur. Volgens dermatoloog nummer 308 zou dat garant moeten staan voor haargroei .

Wel wordt ik knettergek van al die dokters / dermatologen die het niet met elkaar eens zijn en maar tegen je zeggen dat je kalm moet blijven en dat het allemaal niet zo ernstig is. Maar als je al je hele leven haar tot op je kont heb is dit toch wel traumatisch vind ik!

In ieder geval succes voor iedereen met haarproblemen en ik lees voorlopig even gezellig mee als jullie het niet erg vinden..

Groetjes Doris-met-niet-meer-kick-ass-haar
Dat van geen pijn bij de injecties neem ik bij deze terug... Vorige dokter ging niet diep genoeg
Doriezzz is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2009, 16:49   #62
little_girl
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2009
Berichten: 63
Ojee, en ik moet maandag erheen voor die injecties (tenzij ze het weer eens niet doen, dan zet ik het hele ziekenhuis op stelten, heb nu lang genoeg gewacht dacht ik zo want ik loop er al van eind mei mee rond, het is nu eind augustus en nog steeds hebben ze niet geholpen)

Maandag doen ze maar fijn die injecties in mijn hoofd, pijn neem ik erbij op de koop toe.

Weten jullie waar ik helemaal gek van word? Jeuk!
Eerst had ik totaal geen jeuk, maar de laatste 2 weken is het net alsof er iemand met een naaldje in mijn hoofd prikt, maar het doet net geen pijn, het is echt een vervelend jeuk-steekje om echt gewoon ziek van te worden
Dat stomme gekriebel op mijn kop

Als ik dat maandag bij de dermatoloog erbij zeg dat ik gek word van de jeuk, zouden ze me dan eerder helpen? K word gekker van de jeuk, dan van de plek zelf.

Maar heb ook wel goed nieuws, dat haar dat groeit heel erg snel dat is niet normaal meer Ik wist echt niet dat haren zo snel konden groeien!

Waar de plek begon zit nu gewoon weer haar, en daar waar de tweede plek kwam begint nu ook haar te groeien. Je kan nu precies zien waar het begon, en welke plek daarna kwam, aangezien de haren ook in die volgorde terug groeien.

Ik zit te denken om.. als het een beetje overal weer gegroeid is, om dan weaves of waves te gaan laten zetten. (dat wat naomi campbell heeft)
Ik weet dat het niet goed is omdat het aan je haar trekt, maar als ik het niet te lang laat doen en alleen tijdelijk totdat mijn haar weer een beetje op lengte is op die plekken, dan kan het geen kwaad toch?
Als het op dit tempo door groeit, kan ik eind dit jaar wat laten vastmaken eraan.
little_girl is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2009, 16:58   #63
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door little_girl Bekijk bericht
Als ik dat maandag bij de dermatoloog erbij zeg dat ik gek word van de jeuk, zouden ze me dan eerder helpen? K word gekker van de jeuk, dan van de plek zelf.

Maar heb ook wel goed nieuws, dat haar dat groeit heel erg snel dat is niet normaal meer Ik wist echt niet dat haren zo snel konden groeien!

Waar de plek begon zit nu gewoon weer haar, en daar waar de tweede plek kwam begint nu ook haar te groeien. Je kan nu precies zien waar het begon, en welke plek daarna kwam, aangezien de haren ook in die volgorde terug groeien.
Als de haren weer teruggroeien, heb je volgens mij geen injecties meer nodig. Tegen de jeuk krijg je dan waarschijnlijk een lotion of anti-jeuk shampoo.
Extensions bevestigen aan de nieuwe korte haartjes, lijkt mij niet verstandig.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 26 september 2009, 21:33   #64
Doriezzz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 juli 2009
Berichten: 7
Eindelijk een paar nieuwe haartjes op mijn hoofd Maar dermatoloog zegt dat we wel doorgaan met die vreselijke injecties. Maarja als het maar helpt toch?
Ik hoop dat het met jullie ook allemaal beter gaat.

Groetjes Doris
Doriezzz is offline   Met citaat reageren
Oud 7 oktober 2009, 21:37   #65
Karin1503
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 september 2009
Berichten: 15
Hoe heb je de injecties ervaren?
Ik had heel snel goed resultaat, helaas "viel mijn huid in" en mag ik niet verder gaan met de behandeling.
Op de plekken waar de injecties zijn geplaatst heb ik nu deukjes.
Herken iemand dat?
Groetjes Karin
Karin1503 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 oktober 2009, 22:46   #66
Doriezzz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 juli 2009
Berichten: 7
injecties

Hoi Karin,
Ik vind je injecties uiteraard niet prettig, en bij zitten er ook hier en daar deukjes, maar dat is geen probleem zegt mijn dermatoloog??
Ga dat eerstvolgende keer maar gauw navragen bij hem. Bij mij begint mijn haar hier en daar weer te groeien, maar vraag me eerlijk gezegd af of die injecties ermee te maken hebben. Verder blijft rest van mijn haar helaas net zo snel uitvallen dus heb binnenkort kort koppie

Groetjes Doris
Doriezzz is offline   Met citaat reageren
Oud 8 oktober 2009, 20:05   #67
Karin1503
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 september 2009
Berichten: 15
Hey Doris,
Injecties zijn inderdaad niet prettig, omdat mijn hoofd behoorlijk ging indeuken moest ik stoppen. Deuken schijnen namelijk niet helemaal te herstellen.
Dat is wat ik te horen kreeg. Ik had wel het idee dat het werkte maar zoals je zelf ook merkt heel plaatselijk, dus alles wat niet wordt ingespoten valt gewoon nog uit.
Jammer, he. Ik heb inmiddels al een kortkoppie, maar hoop dat de rest van mijn haar blijft zitten.
Suc6 en bedankt voor je reactie!
Karin
Karin1503 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 oktober 2009, 23:52   #68
penake
penake
 
Geregistreerd: 21 september 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 65
Ik kreeg ook verschillende deuken, die van kleur veranderden omdat de huid zo dun werd, dat je de bloedvaatjes erdoor zag! (kleur was oranje-achtig)
Mijn haar groeide ook niet meer bij op die plekken. Maar na een half jaar ofzo, zijn de deuken beduidend minder en groeit er ook op die plekken weer haar!
Die deukjes (of dus het dunner worden van je huid als gevolg van de cortisone) heet huidatrofie.
Denk beter even te wachten, tot de huid zich weer hersteld heeft!
Succes!
penake is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ook nieuw hier Jami AA - Algemeen 10 28 oktober 2008 23:22
Nieuw hier, graag advies DHT?NEE! AGA - Algemeen 2 8 juni 2007 06:53
ben nieuw hier forfiwen TTM - Algemeen 2 11 januari 2005 13:35
Ik nieuw hier: wat kan ik het beste doen? Alecx AGA - Algemeen 2 16 augustus 2002 23:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.