Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 februari 2011, 00:48   #16
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door appelsenperen Bekijk bericht
Oké, hoeveel euro ben ik dan kwijt per maand? als ik alleen mijn inhammen insmeer verbruik ik niet veel denk ik.
Als ik ermee stop dan valt alles weer erg snel uit toch?
Met minoxidil kun je nieuwe haren laten groeien plus langer in de groeifase houden, zodat het kaalwordingsproces jaren uitgesteld kan worden.
Je moet het gebruik inderdaad volhouden of later overschakelen op andere middelen.
Zonder minoxidil zullen de inhammen nog groter worden en ik geloof niet dat je dat leuk vindt.
Het zijn meestal flesjes of flacons van 60ml, dus als je slechts een paar druppels 2 x per dag aanbrengt, kun je wel 2 maanden doen met 1 flesje.
De prijzen zijn afhankelijk van de leverancier en er is best veel concurrentie.
Kijk maar op minoxidil-bestellen.com, biovea-deutschland.com en solutions4hairloss.com
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2011, 04:18   #17
Fallen Dreams
HaarWeb lid
 
Fallen Dreams's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2009
Berichten: 395
Als je toch aan de Minoxidil gaat, zou Finasteride ook geen kwaad kunnen. Ik bedoel, straks hergroei je wat haar, maar verlies je het gelijk weer omdat het DHT alsnog je kaler maakt.

Sowieso zal je er meer resultaat bij krijgen, iets waar je nu nog een goede keuze over kan maken... Als het haaruitval erger word is hergroeien een stuk lastiger.
__________________
Regime:
Dutasteride dagelijks
Minoxidil 2 x dagelijks
Ketaconazol shampoo 2, 3 x wekelijks

Ben altijd bereid om je Dutas of Minoxidil 5% over te kopen!
Fallen Dreams is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2011, 13:10   #18
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Je kunt beter niet met verschillende medicijnen tegelijk starten, omdat je dan niet kunt beoordelen welke werking/bijwerking door welk medicijn veroorzaakt wordt.
Bovendien heb je dan kans op een heftige shedding.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 24 februari 2011, 18:07   #19
appelsenperen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Berichten: 35
Mijn vader zei dat hij dit ook had toen hij zo oud was als ik en dat het pas begin 30e begon door te zetten.

Dus ik was toch nog maar even af. Toch bedankt.
appelsenperen is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2011, 12:53   #20
tom-tom
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 maart 2011
Berichten: 1
Hoi,

Op deze site terecht gekomen via deze thread, het is voor mij ook gelijk de meest relevante zo lijkt het. de situatie beschreven door TS is herkenbaar.

Mijn haaruitval heeft echter al een aantal jaar geleden plaatsgevonden. Ging heel snel binnen 1 a 2 maanden had ik inhammen (ik denk zo'n 4 jaar geleden).

Sindsdien is het waarschijnlijk langzaam wel erger geworden, maar niet extreem. mijn inhammen zijn vergelijkbaar met die van TS, misschien iets erger en de rechter groter/dieper/breder dan de linker. Ik heb zwart en behoorlijk dik haar.(ben nu 27)

Ik wil liever niet pillen gaan slikken, maar wat Hanna aangeeft zie ik wel zitten. Dit lijkt ook nog eens een goed betaalbare optie. Kan ik enkel de haargrens met een beetje minoxidil behandelen?

- Maakt het nog uit dat de inhammen er al zo lang zijn? Ik verlies zeker nog wel haar, dus dat kan een medicijn misschien tegenhouden, maar mag ik ook herstel verwachtten?

- Mocht het werken dien ik dan later alsnog finasteride te gaan gebruiken? zoals fallen dreams heeft aangegeven?

- Het percentage minoxidil lijkt nogal van invloed te zijn. meer is beter? als dat het geval is kan ik beter gelijk 15% nemen uit een Amerikaanse webshop. Of is 5% uit een nederlandse webshop misschien handiger? Hebben jullie advies?

alvast bedankt.

gr

Tom
tom-tom is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2011, 13:23   #21
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tom-tom Bekijk bericht
Ik wil liever niet pillen gaan slikken, maar wat Hanna aangeeft zie ik wel zitten. Dit lijkt ook nog eens een goed betaalbare optie. Kan ik enkel de haargrens met een beetje minoxidil behandelen?
Je kunt minoxidil op de haargrens aanbrengen, en als verder op het hoofd het haar ook bezig is dunner te worden, dan daar ook wat minox aanbrengen.
Verder Revita anti-hairloss shampoo gaan gebruiken vanwege de ketoconazol die daarin zit en die verdere haaruitval tegengaat.
Niet starten met hogere doseringen als dat helemaal niet nodig blijkt te zijn.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2011, 06:33   #22
appelsenperen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Berichten: 35
Na iets meer dan 8 maanden weer terug. Het lijkt alsof mijn linkerinham iets naar binnen gaan.

Zie foto. Al moet ik zeggen dat het op de vorige foto die ik postte ook al te zien was.




Verder is mijn haar nog dik en vol, dus het is geen rampscenario, maar ik moet toegeven dat ik me nog steeds een beetje zorgen maak.
Er is mij al verteld dat ik minoxidil kan gebruiken, ik doe dit nog steeds niet.

Mijn eetpatroon is niet goed en ik wil dit graag aanpassen, met de bijbehorende vitamines. Ik ben geen voedingsdeskundige en zou hierin graag advies willen krijgen. Ook of het echt werkt of meer verzinsels zijn.

Het klopt toch wel dat je levensstijl en eetpatroon je haargrens kan beïnvloeden? Is het dan ook zo dat als je daar goed op gaat letten dat er dan ook haren terugkomen?

in iedergeval alvast bedankt.
appelsenperen is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2011, 06:37   #23
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door appelsenperen Bekijk bericht
Mijn eetpatroon is niet goed en ik wil dit graag aanpassen, met de bijbehorende vitamines. Ik ben geen voedingsdeskundige en zou hierin graag advies willen krijgen. Ook of het echt werkt of meer verzinsels zijn.

Het klopt toch wel dat je levensstijl en eetpatroon je haargrens kan beïnvloeden? Is het dan ook zo dat als je daar goed op gaat letten dat er dan ook haren terugkomen?
Ja, dat klopt, maar vooral in zoverre dat heel slecht eten je haaruitval kan versnellen. Heel goed eten zal je haar niet redden en de situatie niet verbeteren. Uiteindelijk gaat het om een erfelijke aanleg.

Je moet gewoon gezond en afwisselend eten. Dat komt de kwaliteit van je haar wel ten goede.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2011, 06:53   #24
appelsenperen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Berichten: 35
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Ja, dat klopt, maar vooral in zoverre dat heel slecht eten je haaruitval kan versnellen. Heel goed eten zal je haar niet redden en de situatie niet verbeteren. Uiteindelijk gaat het om een erfelijke aanleg.

Je moet gewoon gezond en afwisselend eten. Dat komt de kwaliteit van je haar wel ten goede.
ah oké dus als ik deze haarlijn wil behouden moet ik minoxidil of finastride gebruiken.
Ik zie finastride helemaal niet zitten trouwens. En het zijn ook alleen mijn inhammen, dan is minoxidil geschikter toch?

Ik kijk van dag tot dag en als ik het beu ben ga ik aan de minox denk ik.
appelsenperen is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2011, 13:58   #25
koekenbakker
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2008
Berichten: 379
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door appelsenperen Bekijk bericht
Na iets meer dan 8 maanden weer terug. Het lijkt alsof mijn linkerinham iets naar binnen gaan.

Zie foto. Al moet ik zeggen dat het op de vorige foto die ik postte ook al te zien was.




Verder is mijn haar nog dik en vol, dus het is geen rampscenario, maar ik moet toegeven dat ik me nog steeds een beetje zorgen maak.
Er is mij al verteld dat ik minoxidil kan gebruiken, ik doe dit nog steeds niet.

Mijn eetpatroon is niet goed en ik wil dit graag aanpassen, met de bijbehorende vitamines. Ik ben geen voedingsdeskundige en zou hierin graag advies willen krijgen. Ook of het echt werkt of meer verzinsels zijn.

Het klopt toch wel dat je levensstijl en eetpatroon je haargrens kan beïnvloeden? Is het dan ook zo dat als je daar goed op gaat letten dat er dan ook haren terugkomen?

in iedergeval alvast bedankt.
Mijn haar was 3 jaar geleden ook nog dik en vol. Momenteel mag ik nog niet klagen, eea is prima te bedekken, maar er zijn mij toch 2500 grafts aangeraden. Op de fotos van vorige pagina zie ik toch een begin van een helmpje verschijnen.

Ik had gewild dat ik zelf eerder aan de finas was begonnen. Momenteel slik ik het een maand, merk er geen reet van.
koekenbakker is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2011, 10:57   #26
appelsenperen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Berichten: 35
ik heb 3 flacons minox 5% aangeschaft om te proberen.
In het boekje staat dat het niet geschikt is voor inhammen of terugtrekkende haarlijn. Terwijl het mij op dit forum wel geadviseerd werd.

Ik vind het eigenlijk nog niet echt nodig om mee te beginnen, maar ik ga het gewoon een aantal maanden proberen.
appelsenperen is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2011, 19:13   #27
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door appelsenperen Bekijk bericht
ik heb 3 flacons minox 5% aangeschaft om te proberen.
In het boekje staat dat het niet geschikt is voor inhammen of terugtrekkende haarlijn. Terwijl het mij op dit forum wel geadviseerd werd.

Ik vind het eigenlijk nog niet echt nodig om mee te beginnen, maar ik ga het gewoon een aantal maanden proberen.
De meesten op het forum zullen erop wijzen dat minoxidil vooral goed werkt op de kruin en midden op het hoofd. Bij de inhammen zijn de ervaringen wat minder, maar toch zijn er genoeg mensen die merken dat de achteruitgang ook daar vertraagt of soms zelfs stopt.

In de bijsluiter zijn ze voorzichtig, anders gaan alle recente ex-pubers het smeren om hun haarlijn te behouden ... om vervolgens te griepen op internet dat het hele middel niet werkt
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2015, 01:40   #28
appelsenperen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Berichten: 35
Even terug van weggeweest. Met mijn haar gaat het niet super, maar kan slechter. Ik gebruik op dit moment geen monixidil of iets dergelijks en slik verder ook niet. Mijn haar wordt wel dunner en pluizig aan de voorkant. Maar met een beetje wax of iets dergelijks kan het er wel mee door. Ik had het vorig jaar ook gemillimeterd en dat stond me op zich wel.

Ik ga toch nog even rondkijken of er iets op de markt is wat niet te duur is en zou kunnen helpen.
appelsenperen is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2015, 18:56   #29
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Beste Appel,

Het is naar mijn mening het beste om op tijd met medicatie te beginnen, zoals finasteride en minoxidil. Daarmee haal je het beste resultaat. Ikzelf had beter ook eerder moeten beginnen, maar omdat het geen onderwerp is in de familie, wist ik van niks en werd ik niet toegelicht/ ingelicht. Heb je een kale vader?
Zo ja, dan zou ik er zeker mee beginnen en niet wachten tot het iets erger is. Gewone harenconsumptie pilletjes en dergelijke die je op de markt kan kopen werken zeker niet, behalve voor prille jonge meiden en dames met een volle dikke bos haar. Uiteraard kun je deze harenconsumptie pillen wel bij een serieuze harenmedicatie doen als iets extra`s erbij. Dat doe ikzelf ook, me nagels groeien ook sneller door die consumptiepillen.

Niet om je pillen en medicatie op te dringen, maar hopend om je te helpen ('helpen' klinkt dan misschien een beetje overdreven). Ten slotte weet ik niet zozeer tot hoeveel en hoe dik je jou haren wilt behouden. Persoonlijk wil ik graag een zo dik mogelijk bos haar, maar goed, dat ben ik. Op de eerste foto te zien van een paar jaar terug, lijkt het er wel op dat je een vorm van AGA hebt.

Mocht je toch finasteride willen, neem dan de 5mg variant die je in vieren kan delen. Dit scheelt je een hoop geld en is dus betaalbaar.

Laatst gewijzigd door 123hallo; 13 november 2015 om 19:18
123hallo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Komt haar weer terug na een paar jaar bij Alopecia Areata Stress kip AA - Algemeen 20 14 oktober 2010 15:36
20 jaar , begin inhammen Knapen AGA - Algemeen 5 5 februari 2009 15:54
HaarWeb's Poster van het Jaar 2008 ‎ Marte Hirsutisme - Algemeen 2 1 februari 2009 11:25
Wat is het beste middel voor de inhammen (frontaal)? Emanuel1986 Medicijnen/haargroeimiddelen 62 30 september 2007 22:29
Zijn er mensen die nog al jaren (> 5 jaar) Fina gebruiken? Pat Medicijnen/haargroeimiddelen 10 6 augustus 2007 21:01


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.