Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 maart 2004, 09:26   #1
Saar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2004
Locatie: Hulst
Berichten: 151
Question scheren?

Wat ik me af vroeg: toen ik bijna al mn haar had verloren heb ik mn haar helemaal afgeschoren omdat ik dat mooier vind/vond. Doen meer mensen dat of ben ik hier de enige in. Ik vond het er een stuk vlotter uitzien dan hier en daar nog wat plukjes haar maar zit te twijfelen of ik het binnenkort weer zal doen

groetjes Sara
Saar is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2004, 11:19   #2
jackie
HaarWeb lid
 
jackie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Locatie: noord brabant
Berichten: 47
scheren

Ik heb ook mijn haar afgeschoren, maar draag wel een pruik.

Maar ik heb overal nog kleine plukjes en die zie je dus heel goed op mijn bijna kale hoofd. Heb het trouwens met een tondeuse gedaan. Misschien moet ik er wel met een scheermes overheen voor een mooier resultaat
Het ziet er idd mooier uit dan al die plukken lang haar. Maar het lijkt nu met de enkele haren net een wereldbol
Hoe heb jij het geschoren?

groetjes Jackie
jackie is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2004, 22:31   #3
Annelies
HaarWeb lid
 
Annelies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2001
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 318
Hoi meiden,

Ik sluit me aan bij Jackie. Ik scheer ook met de tondeuse en draag ook een haarwerk en mijn hoofd is ook een wereldbol

Ik scheer zonder plaatje, dus alles eraf. Met een scheermes na durf ik eerlijk gezegd niet, ben bang dat ik in mijn hoofd scheer..

Moet eerlijk zeggen dat ik het er zo ook beter vindt uitzien. (Draag met koude dagen 's nachts wel een muts in bed, ben ik daar dan toevallig de enige in??)

groetjes Annelies
Annelies is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2004, 21:01   #4
Saar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2004
Locatie: Hulst
Berichten: 151
Ik ga binnenkort alles eraf halen...heb het idee dat kaal zijn toch minder deprimerend is dan elke keer mn haar met bosjes te zien uitvallen.
Ga eerst nog even voor een pruik kijken (vindt het heerlijk om zonder te lopen maar wil er ook weleens vrouwelijker uitzien)

Ik laat mn vriend t eerst heel kort knippen en dan scheert hij er alles af
Met een beetje hulp is het echt niet eng en hardstikke glad...
Saar is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2004, 21:47   #5
jackie
HaarWeb lid
 
jackie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Locatie: noord brabant
Berichten: 47
Hallo, ik ben net met de tondeuse in de weer geweest, maar die is toch niet zo goed als de tondeuse bij de kapper waar mijn pruik vandaan komt Mijn man heeft daarom maar de bus met scheerschuim gepakt en alles er afgeschoren. .Alleen gebruikte hij te heet water!!!!!
Ik vond het wel eng hoor, om alles nu rigorieus er af te halen. Maar ik moet zeggen dat het wel prettig aanvoelt. Alleen je ziet nog wel de plekken waar dus nog wel een beetje haar zat. Dat dat nu ook maar verdwijnt
Ik draag als ik thuis ben altijd wel een mutsje. Heb hem nu in het zwart. (kleed slank af ) Binnenkort ga ik bij de kapper er nog een paar bijkopen, eentje met tijgerprint en koeienprint.

Groetjes Jackie
jackie is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2004, 20:04   #6
maantje
HaarWeb lid
 
maantje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2004
Locatie: overijssel
Berichten: 27
Hoi,ik heb sinds vandaag een haarwerk en heb bij de kapper mijn hoofd helemaal kaal laten scheren.Zit het haarwerk beter en ik schiet niet meer zo in de stress dat ik nog steeds overal haren vind.Tis alleen wel een raar gezicht zo'n kaal wit koppie.Hoop dat het zonnetje snel gaat schijnen laat ik het lekker bij kleuren en valt het ook niet zo erg op als nu (denk ik)Vond het wel heel moeilijk hoor om afscheid te nemen van mijn haar heb dus ook een plukje mee naar huis genomen.Kreeg vandaag al het compliment dat ik er wel 10 jaar jonger uit zag met mijn haarwerk Dat is toch wel een opsteker of niet
groetjes Marjan
maantje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2004, 11:19   #7
Annelies
HaarWeb lid
 
Annelies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2001
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 318
Hoi Marjan,

Ik weet het, ik heb toen ik mijn laatste lange haren afschoor kei-hard gehuild.. Heb die plukken ook (ergens??) bewaard. Maar ik was ook blij dat ik niet meer overal lange haren vond, en vond het er na een paar keer in de spiegel te hebben gekeken ook beter uitzien!

Dat is trouwens een mooi compliment 10 jaar jonger! (is het je eerste haarwerk??)

groetjes Annelies
Annelies is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2004, 13:04   #8
ninja
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 maart 2004
Locatie: limburg
Berichten: 22
Angry

Ja ik heb ook al mijn haar afgeschoren ,en ben ook blij dat ik niet meer die stress heb dat er constant overal haren liggen. Ninja
ninja is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2004, 20:44   #9
maantje
HaarWeb lid
 
maantje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2004
Locatie: overijssel
Berichten: 27
Hai Annelies,ja dit is mijn eerste pruik.Ik heb 14 februari de eerste kale plek ontdekt en met 6 weken waren het allemaal kale plekken dat ik het niet kon verbergen dus daarom de pruik.

Vandaag 3 weken na de eerste scheerbeurt moet weer de tondeuse over mn koppie..als het haar nu op 1 lengte was maar nee hoor sommige haartjes zijn wel 1 cm en andere 1 mm echt een raar gezicht.Mijn man zegt al je lijkt wel een fox terrier...de kleur en hoe het aan voelt af en toe blaf ik dan maar
groetjes Marjan
maantje is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2004, 18:57   #10
Tsol
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 december 2003
Locatie: Nederland :D
Berichten: 44
Ik ga mijn haar niet afscheren .

Twee redenen:
1. Bij mij valt er niet zoveel haar uit, het is dus niet zo dat overaal haar ligt...
2. Het zieter beter uit als ik het niet scheer dan dat ik het wel scheer, ik heb namelijk nog... 75% van mijn haar (En ik wil niet dat dat minder word)

Als mijn haar veel meer uitvalt, en ik bedoel dus echt veel, dan scheer ik me pas kaal...
__________________
Tsol is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2004, 13:05   #11
Annelies
HaarWeb lid
 
Annelies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2001
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 318
Dag meiden,

Ja Tsol dat kan ik dan wel begrijpen! Ik ben helemaal kaal geweest, maar mijn haar komt nu wat terug, een beetje verloop onder hier en daar een plekje. Maar ik vind het gemakkelijker en mooier om het lekker kort te houden.

Maantje, dat is hard gegaan bij je! Sjonge, ik heb het in de zomer van 2000 gekregen met een plekje, en dat is niet opgehouden met uitvallen en plekken erbij. In de zomer van 2001 had ik mijn eerste haarwerk.
Ik heb trouwens wel vaker gehoord dat mensen als ze (wat) haar terugkrijgen, dat dat van verschillende lengte kan zijn. Ik heb dat niet. Ik zou er ook maar mee blaffen ;-) Is jouw haar trouwens ook donkerder teruggekomen??

groetjes Annelies
Annelies is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2004, 13:14   #12
maantje
HaarWeb lid
 
maantje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2004
Locatie: overijssel
Berichten: 27
hoi Tsol,groot gelijk hoor dat je je haar niet afscheert,zolang als je de kale plekken kunt verbergen.Ik had helaas geen keus het ging zo snel dat ik na 6 weken misschien nog 1/3 van mijn haar had en dan kun je dus helemaal niets verbergen.

Hoi Annelies,ik heb allemaal verschillende maten sprietjes hahaha en de kleur tja..ik ben van mijzelf rossig maar wat ik nu allemaal zie..wit/grijs en bruinig..echt vreemd.
Ben wel een stuk rustiger geworden nu ik niet meer overal haar vind..vooral douchen is weer lekker..en 1 voordeel s'morgens ben ik zo klaar maar ik zou er alles voor over hebben om mijn eigen haar weer terug te krijgen!Want met die warme dagen is het toch helemaal niks zo'n pruik op en als ik niet meer weg hoef doe ik lekker een sjaaltje om mijn hoofd.Groetjes Marjan
maantje is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2004, 12:02   #13
eboTT
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2004
Locatie: Limburg (B)
Berichten: 5
heb mezelf volledig kaal geschoren,... en een beetje zonnebank, om toch maar van die "chemo-look" aftegeraken,...

Ben ook mijn wimpers en wenkbrauwen kwijt.

Kan me inbeelden dat dit voor een vrouw erger is dan voor een man.

Ik heb eerst een tijdje geprobeerd om het te verbergen, kosten een kapitaal aan haarlak en verschrikkelijk veel tijd 's morgens. Niet evident als de vent meer tijd voor de spiegel nodig heeft dan de vrouw des huizes.

Ben dus ne vent ;-)

Ondanks alles krijg ik de opmerking dat ik "in" ben met mijn kaalgeschoren hoofd, maar ik vrees dat het meer een poging is om me wat op mijn gemak te stellen is.

Met periodes heb ik het ook moeilijk, en ik kan me inbeelden als je in je puberteit zit, en je hebt AA dat het niet evident is,... niet opgeven !!!
eboTT is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2004, 12:08   #14
Annelies
HaarWeb lid
 
Annelies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2001
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 318
Hoi Maantje,

Ik ben ook een stuk rustiger geworden toen ik eenmaal mijn haar had afgeschoren. Ik denk dat ik ook 'gek' werd van continue het moeten verbergen van de plekken. En dat ik niet meer overal haren van 45cm lengte tegenkwam, scheelde ook wel!
Maar hoe kan het dat jouw haar op sommige plekken harder groeit dan op andere? Als ik me heb geschoren, dan zijn de haartje die bij mij terugkomen overal even lang!
Als ik thuiskom dan heb ik vaak mijn jas nog aan, maar dat handje van me gaat al naar achter om mijn haar van m'n kop te trekken. AAh heerlijk. Pet op!
Je haarwerk; dezelfde kleur en kapsel als je eerst had??

Hoi eboTT,
Ik denk dat het voor jou net zo moeilijk is als voor een vrouw. Ik heb ook universalis gehad, ik weet hoe je je voelt. Hopelijk heb je gauw een beetje een kleurtje, dat oogt alweer anders. Ik keek niet graag in de spiegel toen ik geen sprietje haar meer had, en ik ben al helemaal een witte!
Als ik een man was zou ik waarschijnlijk mijn haar ook afscheren, maar er zijn anders ook hele goede oplossingen voor mannen mogelijk.

Mensen proberen het goed te doen, voor hen is het ook moeilijk om je op de goede manier (wat kun je het beste zeggen, dat niet verkeerd kan vallen) een hart onder de riem te steken. En ik kan het van hieruit niet beoordelen, maar als veel mensen het zeggen, dan mag je dat compliment waarschijnlijk ook wel aannemen!
En dat je het soms moeilijk hebt is niet meer dan normaal.
Ik hoop dat je hier wat steun kunt vinden,

groetjes Annelies
Annelies is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2004, 16:10   #15
maantje
HaarWeb lid
 
maantje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2004
Locatie: overijssel
Berichten: 27
Hoi Annelies,ik weet ook niet waarom het ene haartje sneller groeit dan het andere..op de kale plekken komt hier en daar een haartje maar die groeien gewoon niet zo hard als de andere haren ..gisteren maar eens met de tondeuse er weer over geweest want het heeft toch geen zin om het te laten groeien als de kale plekken niet begroeien..model en kleur zijn wel anders dan mijn eigen haar..ben wat kleur betreft weer in mijn jonge jaren beland weer rood.
Als je meer wilt zien mag je wel komen kijken op mijn web-log daar hou ik alles een beetje bij
www.zosnel.web-log.nl
Als ik thuis kom dan is ook het eerste wat ik doe de pruik af en een sjaaltje om en als volgende week de kids weer naar school gaan loop ik lekker met een kaal koppie..ff helemaal niks op.

Hoi eboTT,of je nu man of vrouw bent denk dat het niet uitmaakt,je haar verliezen door zo'n rare ziekte is gewoon erg moeilijk.Ik krijg ook complimentjes van de mensen van ..meid wat zie je er goed uit..ja ze moesten me eens zien met mijn kale kop bleh
Gelukkig kunnen we elkaar hier een beetje helpen hé..
Groetjes Marjan
maantje is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.